Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 143298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #750 dnia: Grudnia 10, 2006, 23:08:47 »
tak z czystej ciekawości gdzie to ma naddźwiękowe śmigło?


Kuschowi chodziło o Republic XF-84H Thunderscreech

http://svsm.org/gallery/xf84h

Tutaj krótka historia tego sprzętu.
Moja kolej, tak więc jedziemy:
Kokpit jakiej maszyny widnieje na fotogafii? Dla ułatwienia dodam,że pytanie jest nieco podchwytliwe.
:021:

Mustang wersja B lub C ?
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #751 dnia: Grudnia 10, 2006, 23:12:55 »
No właśnie odpoiwedz Zacka byłal trochę nie pełna. Prawidłowa nazwa XF-84H.



"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #752 dnia: Grudnia 10, 2006, 23:22:19 »
Sorki ale jak z jednej strony?


Ano o ile dobrze pamiętam, tylko od strony wewnętrznej. I pewnie o to tu chodziło.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #753 dnia: Grudnia 10, 2006, 23:27:14 »
Ludzie  :012: Nie zabierajcie lepiej głosu  :121:

.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #754 dnia: Grudnia 10, 2006, 23:30:37 »
Zatem niechaj ktoś kompetentny wytłumaczy dokładnie, o co chodziło z tymi perforowanymi hamulcami w Dauntlessie - tak dla zrozumienia  :001: .

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #755 dnia: Grudnia 10, 2006, 23:44:36 »
Zack: U mnie wyświetlało plany F-84 o widzę że Kusch poprawił dzięki
Ranwers: Dokładnie o takie zdjątko mi chodziało

Kokpit jeden z dwóch P-82? Skoro ma być podchwytliwe :004:
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #756 dnia: Grudnia 10, 2006, 23:51:03 »
P-51B
PFS_milo

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #757 dnia: Grudnia 10, 2006, 23:58:37 »
dobra dam pełniejszą co by nie było odpowiedź

P-82 Twin "Pokraka" Mustang  :118:
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #758 dnia: Grudnia 11, 2006, 09:25:26 »
Uzupełnienie dotyczące "Dauntless'a":

Z tą "jedną stroną" chodzi oczywiście o "klapę" umieszczoną "pod kadłubem" (w cudzysłowiu, bo zachodzi ona na pewną, znaczącą w tym przypadku, część skrzydeł) - perforacja redukuje przyrost ciśnienia, dzięki czemu samolot nie ma tendencji do "przesuwania się w górę", znaczącej przy tak dużej powierzchni czynnej "klapy". W przypadku dzielonych kalp na skrzydłach chodzi zaś głównie o stabilność pracy i zmniejszenie sił niezbędnych do ich wychylenia. Nie oszukujmy się - obrys to one mają gigantyczny...


Dodatek do "Pirata":

Jest to jeden z ostatnich (jeśli nie ostatni) szybowców wyprodukowanych wg. "starej filozofii" stosowania hamulców - ich pełne wychylenie gwarantuje utrzymanie prędkości w dopuszczalnym zakresie (do 250km/h) nawet przy pionowym nurkowaniu. Dlatego mają tak duży obrys (są nawet dwusegmentowe - rzadki przypadek w szybowcach). Nowsze szybowce spełniają jedynie warunek utrzymania bezpiecznej prędkości przy nurkowaniu o kącie 45o - jest to spowodowane ich dużą doskonałością aerodynamiczną, która przy "starej filozofii" wymagałaby hamulców o potężnych obrysach, na które po prostu nie ma miejsca, nie mówiąc już o ciężarze mechanizmów zdolnych je utrzymać w miejscu przy pełnej prędkości, czy też o siłach potrzebnych do ich "uruchomienia"...


I jeszcze odnośnie aktualnego pytania:

Mnie toto na jakiegokolwiek "twina" nie wygląda - ma tylko jeden komplet przyrządów "silnikowych"...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #759 dnia: Grudnia 11, 2006, 09:35:05 »
Mustang wersja B lub C ?

Kokpit jeden z dwóch P-82? Skoro ma być podchwytliwe :004:

P-82 Twin "Pokraka" Mustang  :118:

Ciepło Panowie, ale to nie to.
:001:

Bis zum bitteren Ende.

Markuz

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #760 dnia: Grudnia 11, 2006, 11:23:23 »
P-51 D

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #761 dnia: Grudnia 11, 2006, 11:32:04 »
Commonwealth Ca-15?
Albo Commonwealth Ca-18?

Blackmessiah

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #762 dnia: Grudnia 11, 2006, 12:07:49 »
A-36 Apache

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #763 dnia: Grudnia 11, 2006, 12:34:31 »
Też tak pomyślałem , że to A36. Kształt podłogi jest dość charakterystyczny, ale na 100% nie jestem pewien.
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #764 dnia: Grudnia 11, 2006, 13:44:29 »
Black wygrał. :001:
Tak jest -  to Apache. W tym krył się cały podstęp. :004:
Messiah - Twoja kolej Kolego.

Bis zum bitteren Ende.