Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 233764 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1125 dnia: Listopada 14, 2010, 12:54:24 »
Wiesz jak sprytnie uniknąć namierzenia przez wyrzutnie Buk?
Próbowałem na dużej wysokości i też bardzo niskiej ( czasem ok 10 m), ale nic to nie daje.

Zależy od charakteru misji... Z tego co mi wiadomo słynne <10m już nie istnieje (czyt. nie działa), zresztą dla mnie nigdy nie istniało bo to niewiele ma wspólnego z symulacją.
Jak wpadasz w opromieniowanie Buk'a (z reguły czym wyżej lecisz tym lepiej) to w miarę możliwości włączasz sobie muzyczkę (ECM) co da Ci parę kilometrów więcej bez odpalenia rakiety przez wyrzutnie naziemną. Jak już odpalą to w większości przypadków 'wycykanie' jej to bułka z masłem. Starczy ją odpowiednio zmęczyć i po kłopocie. Gorzej gdy w powietrzu jest dużo wroga lub Buk się uparł na Ciebie. Wtedy może się to skończyć jak wczoraj F-18 w 'Behind Enemy Lines' ;)

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1126 dnia: Listopada 15, 2010, 19:41:54 »
Fakt, umiem ją w miarę wykiwać, ale jednak wyłącznie na MiG-29, bo Su-27 nie ma takiej manewrowości.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1127 dnia: Listopada 16, 2010, 13:57:30 »
Wykiwać (tak z potem na czole) to można kilka Sidewinder'ów. A w przypadku Flankera może Ci przeszkadza fakt, że jest trochę większy co za tym idzie rakieta plot ma łatwiej... Pamiętaj, że we Flankerze masz więcej dipoli, a wiele ich nie trzeba używać więc to powinno być trochę ułatwienie. Sztuka jest w analizie odległości rakiety od Ciebie i w odpowiednim momencie zaaplikowaniu manewru + dipoli. Zakłócanie pomoże Ci, a właściwie przeszkodzi zestawowi plot ponownie Cię namierzyć - choć doświadczenie w FC mi mówi, że jak już Cię namierzy i odpali to nie ma potem problemów jeszcze przez jakieś dobre parę kilometrów z namierzeniem i ponownym odpaleniem. Po prostu jak już wpadniesz w 'pole rażenia' to chwilę trzeba się napracować.

A - i przydatny jest program TacView... Zakładam, że wiesz co to i wiesz jak to używać. Pięknych rzeczy się z niego dowiesz.

Pozdrawiam!

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1128 dnia: Grudnia 04, 2010, 10:14:47 »
PROBLEM Z ZATWIERDZANIEM CELU POWIETRZNEGO

Mam problem z zatwierdzaniem celu na VSD - wg klawiszologii i ustawionych opcji robi się to enterem. Tymczasem u mnie nic... cel się nie zatwierdza. na HUD mignie tylko na ułamek sekundy kwadracik na celu i znika, cel nie zatwierdzony. Macie jakieś sugestie ? Bart

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1129 dnia: Grudnia 04, 2010, 12:06:43 »
Panowie i Panie... ja tylko po raz któryś chciałem zwrócić uwagę, że LockOn'ów jest trochę. Było kilka zmian dotyczących używania systemów uzbrojenia, jest też kilka rodzajów samolotów. Domyśliłem się, że chodzi o F-15C, strzelam że chodzi też o FC2 i niestety nie pomogę bo nie używam tego s-tu  :007:. Mogę zasugerować strony podręcznika 105 (poszczególne tryby radaru Orzełka jako podstawa), potem praktyka na stronie 291 (użycie rakiet powietrze-powietrze z rozpisaniem poszczególnych klawiszy!). Potem przeanalizuj czy robisz coś nie tak.

Także jeszcze raz apeluję o podawanie wersji gry, samolotu i w tym przypadku warto chyba też podać tryb śledzenia celu.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1130 dnia: Grudnia 04, 2010, 13:40:56 »
Sorry - faktycznie wersja FC2 i F15.
Wcześniej nie miałem dodatku FC2 i wszystkie klawisze były OK. Dawałem TAB i cel zatwierdzony. Po prostu pytam, czy to nie jakiś znany bug. Jeżeli nie - to tym gorzej dla mnie. Bo zatwierdzanie celów to chyba jedna z podstawowych operacji w tej grze...

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1131 dnia: Grudnia 07, 2010, 14:14:38 »
Czasami bywa taka sytuacja, że radar wykrywa cel na granicy stożka promieniowania. I teraz, samolot jest w ruchu, cel w ruchu, czasami cel zmienia akurat wysokość, i wychodzi nam poza stożek i choć jest widoczny jego obraz to nie można go zalokować, bo jest tylko w pamięci radaru. Najczęściej zdarza się tak w trybie TWS i należy wówczas zmienić kąt ustawienia anteny i powinno pomóc.
Często też, tak bywa gdy cel stosuje tzw. "notching" lub chowa się za jakąś przeszkodą terenową i za chwilę w ogóle znika z ekranu.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1132 dnia: Grudnia 07, 2010, 23:56:05 »
Często też, tak bywa gdy cel stosuje tzw. "notching"

Cóż to za manewr?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1133 dnia: Grudnia 08, 2010, 09:59:21 »
Krótko mówiąc, to manewr w którym cel "ukrywa" się przed radarem w "tle,". Chodzi o to, że radar odsiewa wszystko co uzna za "tło" czyli generalnie echo od ziemi i tego co się na niej znajdzie. Sztuka w tym, aby tak wymanewrować samolotem aby go w to tło "wtopić" czyli, zbliżyć się do prędkości tegoż "tła". Przynajmniej, tak to sobie tłumaczę, :) nie jestem znawcą techniki radarowej, jakby coś nie tak to poprawcie. W każdym bądź razie, w LO2 ten manewr polega na ustawieniu się do radaru prostopadle. Czyli umieścić na RWR zagrażający radar na godz. 3-9. Chyba jest to bardzo uproszczone w LO2, bo praktycznie każdy kto się ustawi prostopadle do ciebie, znika z radaru... Pomaga zalokowanie w trybie STT i przełączanie częstotliwości wiązki w zależności od ustawienia celu.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1134 dnia: Grudnia 10, 2010, 16:45:38 »
Mam problem i dlatego proszę o pomoc. Nagle nie wiadomo dlaczego nie mogę uruchomić gry- pojawia się komunikat Runtime error. w czym rzecz ?.
Wiesław D

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1135 dnia: Grudnia 10, 2010, 20:34:18 »
Dziwna sprawa, moze cos grzebales w plikach albo instalowales jakies mody? Jezeli nie to pewnie konieczne bedzie przeinstalowanie.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1136 dnia: Stycznia 12, 2011, 10:16:06 »
Mam pytanie -jak w LOFC-2 można zmieniać skalę mapy w edytorze, tak aby np. precyzyjnie umieścić obiekt do ataku na pasie startowym, czy płycie parkingowej. W LOFC-1 nie było z tym problemu. 
Wiesław D

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1137 dnia: Stycznia 12, 2011, 10:23:12 »
Kółkiem myszki.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1138 dnia: Stycznia 12, 2011, 22:19:59 »
Mekki- bardzo dziękuję, pozdrawiam.
Wiesław D

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #1139 dnia: Lutego 07, 2011, 23:30:35 »
Mam kilka pytań odnośnie Su-25 i 27.
1. Czy ktoś używał opcji "radio assist" w LOFC 2?Jestem ciekawy czy w prawdziwej Suce można usłyszeć "rakieta z lewa wysza" bo wydaje mi się że skoro z bieriozy da się to odczytać to chyba nie byłoby większym problemem żeby natasza to powtórzyła.Jestem tego ciekawy gdyż jest to niezwykle przydatna (choć czasem kłopotliwa opcja ale o tym w 2 pytaniu )funkcja,ale jeśli prawdziwa Sunia nie ma takiej opcji to od razu ta opcja wylatuje.
2. Jak sprawić aby przy włączonej funkcji "radio assist" miła"pani z głośniczka" nie ostrzegała mnie przed rakietami IR których nie ma prawa wykryć?Bywają takie skrajne sytuacje że kręcę się w merge`u próbując wyjść przeciwnikowi na 6-tą gdy nagle ni z gruszki ni z pietruszki słyszę"rakieta z zajdzie wysza" co kończy się odruchowym wyrzucaniem flar i "zaczitowaniem" bo powinienem mieć już rakietke w zadzie(najciekawsze jest to że czasami natasza milczy jak pan Bóg przykazał kiedy zarywam IRką a czasami alarmuje mnie co kończy się tak jak napisałem).

Odnośnie żaby w wersji T
 Ma ktoś jakiś dobry przepis na używanie wichrów?Dla wyjadaczy zapewne banalne pytanie ale dla mnie używanie tego zestawu to katorga.W takim Falconie to gdy walę z mavericków to mogę sobie użyć aktywnej pauzy i kulturalnie przycelować i poczęstować pana na ziemi niespodzianką a w LO pupa nima takiej pauzy i przycelowanie nie dość że jest okrutnie trudne to jeszcze włączenie szkwała powoduje takie lagi(na kompie który Crysisa nosem wciągnął) że wogóle wścieklizna mnie ogarnia próbując skutecznie razić cele wichrami(czasami w 15km nie mogę się zmieścić z ustabilizowaniem samolotu, uruchomieniem szkwała, przycelowaniem i wystrzeleniem).

Odnośnie zwykłego Su-25
Gdzieś kiedyś John Cool pisał że Suczki 25 i 27 mają taką samą nataszę jednak LO sugeruje że Su-25 niema takiego czegoś na pokładzie.Jest to szczególnie uciążliwe bo zaczynałem przygodę z LO na Su-27 i przyzwyczaiłem się do tego że niektóre rzeczy wykonuję jak "pozwoli" mi natasza a spojrzenie na zegary wymaga oderwania wzroku od HUDa i celu.
2.Bardziej upiedliwym i bardzo paskudnie kończącym się problemem związanym z punktem wyżej jest brak alarmu "master caution"czyli tego głośnego "bup bup bup".A dokładniej chodzi mi o sytuację gdy silniki zgasną (bo takie patenty na 25 nie są u mnie rzadkością i z reguły kończą się tragicznie)po 1 jak wykonać "zapusk" w powietrzu żeby silniki podjęły pracę(u mnie zatrzymują się na 25-30% obrotów i dalej nie idą) a po 2 jeśli to możliwe to jak uruchomić"master caution" żeby w takim wypadku zaczął mi wyć że coś jest nie tak(pytam bo z reguły mój atak wygląda tak: podchodzę do ataku z wysokiego pułapu pod bardzo ostrym kątem, silniki na najniższy poziom, hamulce areodynamiczne, salwa z broni, silniki na max i jednocześni poderwanie do góry a po chwili samolot zaczyna cały dygotać na co reaguję szybkim skanem zegarów by z przerażeniem i natychmiastową myślą "o **urwa to se polatałem" stwierdzić że silniki stanęły.Czasami dochodzi do takich sytuacji jakądzisiaj przerobiłem" wracałem do bazy ciężko postrzelaną maszyną (wsród uszkodzeń pojawia się hydraulika i "nos" odstrzelony) i na chwilę zagapiłem się w TV który stoi obok kompa co skończyło się chwilowym pikowaniem na które poderwałem maszynę do góry.Jako że miałem dużo uszkodzeń i leciałem wysoko nie zauważyłem stopniowego opadania,dopiero po kilku kilometrach podczas przygotowania do awaryjnego lądowania zauważyłem że maszyna na jakiekolwiek podciąganie dzioba reaguje drżeniem,a jako że to zjawisko znam, dopiero w tej chwili (niemal równocześnie ze spojrzeniem na zegary) stwierdziłem że w kabinie jest jakoś ciszej niż być powinno.Oczywiście obawy się potwierdziły-silniki stoją.I nerwówka dociągnę do lotniska czy nie.Skończyło się przewietrzeniem na szmacie na ok kilometr od płyty pasa startowego.
Reasumując tą przydługą myśl to 2 pytania
1 jak włączyć alarm "master caution" w Su-25?
2 Jak uruchomić silniki gdy staną w locie?