Temat ciekawy, ale raczej nie będzie konkretnej odpowiedzi. Najpopularniejsza literatura dotycząca problemów technicznych (taka dla studentów) zwykle nie porusza pracy urządzeń w warunkach innych niż modelowe. Bardzo czasami spotyka się książki traktujące tamat głębiej i pokazujące efekty pracy urządzeń w warunkach różnych od planowanych. Przykładem może być dość dużo informacji i zdjęć dotyczących kawitacji występującej przy pracy śruby okrętowej. Jest to jednak tak popularne zjawisko, że trudno je pominąć przy projektowaniu śruby, a zwłąszcza przy późniejszych badaniach modelowych. Jedynymi osobami, które mogłyby coś na ten temat powiedzieć, to są ludzie zajmujący się tym praktycznie, czyli albo projektujący silniki, albo ludzie, którzy się zajmują remontami.
Co do wody w silniku odrzutowym, to sobie poteoretyzuję.
W zasadzie drobne ilości wody nie powinny mieć wpływu na pracę silnika. Taki silnik przecież musi przelecieć przez chmury, często deszczowe. Niewątpliwie, jak napisał Miron, ma to wpływ na żywotność pierwszych wieńców sprężarki i pewnie określając resursy remontowe bierze się to pod uwagę. Wydaje mi się, że nawet chlupnięcie wiadrem wody w silnik nie powinno na nim zrobić wielkiego wrażenia. Zrobi się z tego momentalnie mgła wodna. Może to mieć wpływ na chwilowe osiągi silnika, może wystąpić spadek/wzrost ciągu (z wodą podczas procesu spalania bywa bardzo różnie). No i w czasie walki nikt nie będzie myślał o żywotności samolotu lecącego nad wodą, bo jak będzie leciał wyżej, to żywotność samolotu (i pilota) będzie jeszcze mniejsza

.