Nie przeczę sobie. Klasyczny przykład czarnej propagandy Angel.

Przeczytaj sobie zdanie przed pierwszym cytatem. Jest mowa o separacji Antona w nurku. Jeśli Anton leci jak cegła prosto to Spit go nie dogoni, nie mając przewagi wysokości. Ale w nurku uciekamy Antonem, jeśli mamy Spita właśie wyżej. Mam nadzieję, że wszystko jasne.
Dora zaś (i to podtrzymuje) jest najlepszym fliegerem z najszybszych myśliwców. Mustanga Mk.III (który niby jest zwrotniejszy) wykręciłem w walce pionowej trwającej chyba 5 minut (na WC - przeciwnik był zacny). Do 3000 m Mustang Mk.III jest najszybszym samolotem, ale trzeba mieć cierpliwość w doborze ataku i celów. Nawet w walce z Ki-84, ktory był wyżej, a ja startowałem z lotniska, dałem w długą po prostej i odseparowałem się, wyciągnąłem kolesia na 6000 m i odstrzeliłem.
Na potwierdzenie słów Pinkera prezentuję wyniki moich prywatnych testów.
(moc na maxa, zamknięty radiator, PP auto)
Wykaz prędkości wybranych samolotów w zależności od pułapu
typ 1000 m 3000 m 5000 m
A6M3 430 400 ---
Bf 109G-2 510 480 460
Bf 109G-6/AS 520 500 480
Bf 109G-6 Late 490 460 ---
Fw 190A-6 530 500 450
Fw 190A-9 550 490 ---
Fw 190D-9 570 520 520
Hurricane Mk.IIc 390 380 ---
Mc.202 seria VII 470 460 ---
Mustang III 600 600 500
Spitfire LFMk.Vb(CW) 480 430 ---
Spitfire Mk.Vb 430 440 ---
Spitfire Mk.Vb(CW)430 420 420
Spitfire Mk.IXe 500 490 440
P-38L Late 540 510
P-40E 440 440
P-47D 540 520 500
Tempest Mk.V 580 510 440