Autor Wątek: MFD, ICP i podobne panele  (Przeczytany 48701 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 24, 2007, 12:04:04 »
Nie posiadam żadnych danych dotyczących układów w klawiaturach, robię to w zasadzie na czuja, po analizie budowy matrycy klawiatury. Przycisków oraz materiału jeszcze nie wybrałem, zrobię to jak już będę miał fundusze, ale będzie to prawdopodobnie przezroczysta plexi, która umożliwi mi dodanie jakiejś formy podświetlania przy przyciskach. Przycisków nie wybrałem, ale na pewno będzie to jakiś z oferty sklepu TME.pl

Łącza niebieskie nie stanowią problemu, bo i w zwykłej klawiaturze byłyby zawsze zwarte, problemy są przy tych purpurowych ;)

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 24, 2007, 23:34:14 »
Jestem już po testach i chciałbym podzielić się moimi uwagami.Wybrałem do realizacji takie funkcje,które wymagają naciśnięcia paru klawiszy np.HUD Color Shift+Ctrl+Alt+C oraz podobne.Ponieważ realizowałem te funkcje za pomocą przycisków wielos tykowych (każdy włącznik takiego przycisku a dokładnie isostatu realizował funkcje odpowiadające danemu klawiszowi) to powstawał hazard.Jest to związane z różnicą czasową załączania poszczególnych zestyków isostatu. Krótko mówiąc powstają opóźnienia.Można to za symulować naciskając jednocześnie podczas gry FalconAF klawisze Shift+Ctrl+Alt+C.W wyniku powstałego hazardu na przełącznikach,oczekiwana reakcja np.zmiana wyświetlanego koloru HUD powstanie lub nie.Może także powstać inna niepożądana reakcja na ekranie.Wniosek jest oczywisty,nie można realizować funkcji wymagających naciśnięcia paru klawiszy jednocześnie przy pomocy przycisków wielos tykowych.
Chciałbym teraz wrócić do projektu Sun,który zakłada zastosowanie przycisku jednostykowego.Tak jak wspomniałem w poprzednim post dla realizacji RMFD są połączone punkty 1 z 16 oraz 19 i 20 co powoduje sumę logiczną ShiftL oraz AltL co oznacza,że klawisze  ShiftL oraz AltL nie są rozróżnialne.
Dlatego tak bardzo chciałem prześledzić schemat lub jakąś aplikację.Podobnie jak Sun próbuję domyślić się jak działa zastosowany w klawiaturze układ scalony.Tyle moich przemyśleń.
Co do mnie to realizację MFD za pomocą klawiatury odkładam na jakiś czas czekając na wnioski Sun związane z jego projektem.Obecnie chcę realizować równolegle wersję alternatywną przy pomocy MJoya.Ponieważ nie mam Pytki to zrobię to ma płycie uniwersalnej.Z forum dowiedziałem się,że istnieje projekt Sun płytki realizujące dwie poprzednie.Ja to zrealizuję w formie uproszczonej tylko dla przycisków dla MFD.Mam parę pytań związanych z schematami ideowymi.
1.Na schemacie MJoy 16 jest JP3 połączone tylko z JP2 (DPA0-DPA7) i z niczym więcej.po co to połączenie.Na Key Matrix na JP1 te styki (11-17 i 12-18)są  nie połączone.
2.Jeżeli realizuję tylko schemat MJoy 16 to powinienem podpiąć 8 rez.10 k do JP2 27-37 i 28-38.
3.Co to jest na schemacie montażowym Pactch pins (nie widzę tego na ideowym) MJoy 16.
4.Czy muszę do mojej aplikacji stosować przycisk "Ini" oraz jumper "centre"
pozdrawiam
vito_zm


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 25, 2007, 00:10:33 »
1.Na schemacie MJoy 16 jest JP3 połączone tylko z JP2 (DPA0-DPA7) i z niczym więcej.po co to połączenie.Na Key Matrix na JP1 te styki (11-17 i 12-18)są  nie połączone.
JP3 jest bazą dla "przyszłej rozbudowy", która jak do tąd nie nastąpiła, w swoim projekcie po prostu to ominąłem.

2.Jeżeli realizuję tylko schemat MJoy 16 to powinienem podpiąć 8 rez.10 k do JP2 27-37 i 28-38.
w zasadzie tak.

3.Co to jest na schemacie montażowym Pactch pins (nie widzę tego na ideowym) MJoy 16.
Ja nie widzę tego na żadnym schemacie  :005:

4.Czy muszę do mojej aplikacji stosować przycisk "Ini" oraz jumper "centre"
Nie, nie musisz, chociaż czasami mogą się przydać.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 25, 2007, 08:53:04 »
Sun dziękuję za wyjaśnienia.Pactch pins na MJoy 16 board jest to JP3 na MJoy16.Przepraszam,że chwilowo zostawiam Ciebie samego z klawiaturą,ale obiecuję,że po uruchomieniu MJoya do tego wrócę.Chcę sprawdzić jego możliwości.Gdybym mógł w czymś pomóc to jestem do dyspozycji
pozdrawiam
vito_zm

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 01, 2007, 17:38:15 »
Witam ponownie.Mam już zmontowany na płycie uniwersalnej MJoy i zaczynam jutro uruchamianie.Mam nadzieję,że w razie problemów mogę liczyć na kolegów.Przy okazji montażu zauważyłem,że na schemacie ideowym (oryginalnym) jest nadmiar połączeń tzn. VCC na 2 w JP1 4,6,8 i 10 połączone z GND na tym samym JP1.Podobnie w kablu programującym 4,6,8 oraz 10 nie ma sensu łączyć.Zauważyłem,że Sun w swoim projekcie także pominął te połączenia.Dołączam zdjęcie MJoya oraz 2 płytki pleksi (zielone) pod przyszły MFD.Nie mam jeszcze koncepcji rozwiązania mechanicznego MFD.Jeśli ktoś ma już jakiś pomysł to chętnie skorzystam
pozdrawiam
vito


Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #50 dnia: Marca 01, 2007, 21:07:33 »
Próbuję uruchomić MJoya i mam problemy.Jak uaktywnić port równoległy.Dostaję komunikat "communication port not available (-16)".Gdzie się to odblokowuje
pozdrawiam
vito_zm

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #51 dnia: Marca 01, 2007, 22:19:52 »
Sprawa się wyjaśniła,wybrałem zły port.Mogę ładować i czytać kość,lecz nie widzę MJoya w control panel.W instrukcji uruchamiania coś piszą na temat security and conf.bits,name vendor ID oraz product ID.Czy jest możliwość dla wersji free edycji i czy trzeba cokolwiek edytować?Co zrobić aby MJoy był widziany jako joystik?Gdzie się dokonuje wyboru,który joystik jest podstawowym joystikiem?
pozdrawiam
vito_zm

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #52 dnia: Marca 03, 2007, 07:50:09 »
Problem braku komunikacji pomiędzy PC a kontrolerem po styku USB okazał się jak zwykle trywialny.Winna była podstawka dip40
pozdrawiam
vito_zm

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #53 dnia: Marca 03, 2007, 14:45:33 »
Chciałbym krótko przedstawić na jakim etapie projektu jestem w chwili obecnej.Przy okazji uwaga,niektóre tematy kontynuuję w wątku Szmajser Słodowy zaprasza,ponieważ dotyczą MJoya.Tak jak wspomniałem w poprzednim post wycofałem się chwilowo z realizacji sterowania za pomocą klawiatury,czekam do jakich wniosków dojdzie Sundowner.Mam uruchomionego MJoya i zaczynam realizować mechaniczne rozwiązania MFD oraz ICP.Mam pewien zarys koncepcji,ale najpierw muszę wybrać włączniki,przełączniki i klawisze.Mam pytanie do PrzemoB dotyczące realizacji funkcji ICP DCS Dn,Return,Seg oraz Up jak to zrealizować?Czy powinien to być włącznik chwilowy (ON w momencie naciśnięcia przycisku ) działający w 4 kierunkach a w pozycji centralnej wyłączony? Czy są tego typu przyciski?
Drugie pytanie dotyczy włącznika ICP Next i Previous,jaki typ chcesz zastosować?
pozdrawiam
vito_zm

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #54 dnia: Marca 07, 2007, 19:09:54 »
Witam ponownie.Chciałbym kontynuować temat realizacji MFD oraz ICP mając nadzieję,że może kogoś z forum zainteresuje ten temat.Ponieważ realizacja związana z wykonaniem MDF i ICP wymaga dużych umiejętności manualnych to postanowiłem uprościć swój projekt robiąc go bardziej pod kątem pomocy w grze niż pełnego realizmu.Pojawiło się parę problemów,które muszę rozwiązać.
Problem 1 to sterowanie.
Dwa MFD wymagają 40 chwilowych (monostabilnych )przycisków.ICP 31 razem 71.Trzy MJoye rozwiązują problem.Zastosowanie wirtualnej klawiatury zredukowałoby liczbę MJoyów.Ja nie umiem uruchomić programu MJoyMapper,chociaż na forum ludzie nie mają z tym problemów.Inny program JoyToKey u mnie działa,ale ma ograniczenia do 32 przycisków oraz realizuje pojedynczy klawisz a nie kombinację np.4 klawiszy.Przy realizacji sterowania za pomocą tylko klawiatury może być kłopotliwe ze względu na realizację funkcji wymagających użycia jednocześnie paru klawiszy.
Problem 2 to przełączniki.
W ICP jest przełącznik 4 kierunkowy,o którym jest mowa na forum (4-way Otto DCS),ale jest on bardzo drogi.Ja chcę zastosować zamiast  przełącznika 4 kierunkowego dwa przełączniki typu SP3T (ON)-OFF-(ON) z jedną pozycją stabilną i dwoma chwilowymi.Tyle moich uwag do projektu.
Teraz mam prośbę do kolegów z forum.
1.Może ktoś sprawdzi u siebie na dowolnym joystiku działanie programu MJoyMapper.Ja nie potrafię go uruchomić.Gdyby komuś się powiodło to można by kontynuować problem sterowania.
2.Na ICP jest przycisk nazwany ICP-Next oraz ICP-Prev.Czy można go kupić i jak się nazywa.
3.Na ICP jest przełącznik nazwany DRIFT C/O i opis DRIFT C/O,NORM,WARM RESET.Wg. mnie ten przełącznik jest stabilny typu ON OFF.Co ozn.WARM RESET?
Jeśli ktoś z forum wyjaśni mi moje wątpliwości będę wdzięczny
pozdrawiam
vito_zm

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #55 dnia: Marca 07, 2007, 19:46:33 »
O JoyToKey, pisałem tutaj
można przypisać kombinację 3 przycisków czyli tyle ile potrzeba do ICP i MFD, wystarczy tylko po kolei w tych okienkach po lewej powstawiać dane klawisze (np. Shift, Alt, Num5).


I nie przesadzajmy z kosztami przełączników 4-kierunkowych, tutaj przykładowy za 5 zł

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #56 dnia: Marca 07, 2007, 23:23:53 »
Sun dziękuję za informacje
pozdrawiam
vito_zm

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #57 dnia: Marca 08, 2007, 12:22:14 »
Mam pytanie związane z joystikami do telefonów komórkowych,co one reprezentują w sensie elektrycznym i czy można je stosować jako przyciski 4 kierunkowe
vito_zm

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #58 dnia: Marca 26, 2007, 19:22:58 »
Witam,
chciałbym przedstawić na jakim jestem obecnie etapie realizacji uproszczonego panelu sterowania MFD i ICP.Uruchomiłem w programie MJoyMapper lewy i prawy MFD.Aby zminimalizować liczbę przewodów do matrycy przyporządkowałem w odpowiedni sposób OBS1 do OBS20 lewego i prawego MFD do numeracji 1 do 40 MJoyMapper.Np.LOBS1 odpowiada 1,LOBS2 odp.9,LOBS23 odp.17 itd.Podobnie ROBS1 odp.5,...ROBS 20 odp.40.
Uruchomiłem program MJoyMapper i odpaliłem FalconaAF i tutaj niespodzianka.FalonAF nie widzi Ctrl + Alt dla lewego MFD oraz Shift+Alt dla prawego MFD.Widzi tylko klawisze ozn.1 do 0 oraz num.1 do 0 pomimo zadeklarowania w MJoyMapper wszystkich 3 klawiszy.
W związku z czym mam pytanie czy ktoś na forum spotkał się z tym problemem lub czy są jakieś sugestie.Swoją drogą im głębiej poznaję temat tym więcej niespodzianek.Można oczywiście użyć 3 MJoye i zrealizować 2 MFD oraz ICP ale powinien być prostrzy sposób.Dołączam zdjęcie moich MFD
pozdrawiam
vito_zm



Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #59 dnia: Marca 28, 2007, 09:47:52 »
Chciałbym uzupełnić ostatni post.Jestem w trakcie uruchamiania moich MFD,dlatego pojawiają się nowe problemy.
Wnioski z  uruchomienia MJoya w grze FalconAF,gdzie podstawowym joystikiem jest Thrustmaster Cougar.
1.Należy zmienić numer ID producenta (vendor) tak aby nie zajmował pierwszej pozycji w kontrolerach gier w panelu sterowania Windows.W pliku oryginalnym jest ID jest 0 co ozn.pierwszą pozycję.Ja mam podłączone do PC dwa joystiki firmy Thrustmaster oraz Logitech.Wprowadzając ID równe 10 (0A Hex) dla MJoy przesuwamy go z pierwszej pozycji na trzecią.
Dlaczego musiałem zmienić ID vendor Mjoya?Gdy był na pierwszej pozycji to w grze FalconAF nie działał prawidłowo hat w stick (drążku).
2.Jeśli będziemy używać więcej MJoyów to należy zmienić nazwę kolejnego MJoya na np.MJ62 oraz pozostawiając ID vendora np.10 zwiększyć o jeden ID product np 3.
3.Ponieważ MJoy ma obsługiwać dwa MFD oraz ICP oraz parę dodatkowych funkcji dlatego, chciałem zastosować program MJoyMapper,który nie ma ograniczeń Windows tzn.32 programowane przyciski.U mnie w grze FalconAF nie działają kombinacje naciśnięcia jednoczesnego 2 lub więcej klawiszy np.Ctrl+Alt+1 (LOBS1 w LMFD).W programie MJoyMapper mogę przypisać klawiszowi LOBS1 kombinację Ctrl+Alt+1 ale w grze jest działa tylko 1 a nie cała kombinacja.
MJoyMapper akceptuje podwójne kombinacje klawiszy np.Ctrl+z,Ctrl+x itp.w programach Notatnik oraz WordPad.
Wniosek ogólny jest taki,że moje problemy mogą nie wystąpić w innej konfiguracji i innej grze.U mnie podstawowym joystikiem jest Cougar,który wykorzystuje profil napisany w Foxy i jest kontrolowany programem Hotas Cougar Control Panel.Ten program ma dwie opcje Windows oraz Button&Axis Emulation is ON.Profil narzuca opcję  Button&Axis Emulation is ON,dlatego zachowanie się MJoya może się różnić od innych aplikacji.Prawdopodobnie jeśli MJoy jest zastosowany do sterowania joystiku oraz np.tworzenia MFD czy ICP to nie wystąpią problemy o których napisałem,ale to trzeba sprawdzić.
4.W moim przypadku aby zrealizować dwa MFD oraz ICP to muszę zastosować 3 MJoye
pozdrawiam
vito_zm