Witam,ponieważ zgłosił się do mnie "forumowicz" z problemem zmiany nazwy MJoy to przedstawiam parę moich uwag na ten temat.Ten problem jest także poruszany na 6 stronie tego wątku.
Kilka uwag na temat zmiany nazwy,vendor oraz product ID.
Są sytuacje kiedy musimy zmienić vendor lub product ID.Ma to miejsce gdy stosujemy więcej niż jeden MJoy w naszym zestawie lub oprócz MJoy mamy jeszcze inny joystik.W tych przypadkach nastąpi konflikt.MJoy ma wpisaną wartość vendora 00 00 oraz product ID 02 00 co powoduje,że jest na pierwszej pozycji w kontroler gier w Win XP.W moim przypadku nastąpił konflikt pomiędzy joystikiem Cougar oraz MJoy,ponieważ Cougar chce być na pierwszej pozycji.Aby tego uniknąć należy zmienić wartość vendor tak aby MJoy był poniżej podstawowego jojstika np.hotasa.Jeśli mamy w naszym zestawie tylko dwa lub więcej MJoy to możemy je wyróżnić zmieniając wartość product ID.
Można także zmienić nazwę MJ16 na inną np.MP71 itp.Ponieważ stosuję Mjoye do różnych celów to oprócz zmiany vendor oraz product ID zmieniam także nazwy.Stosuję ATmega16 ale myślę,że to samo dotyczy ATmega8.
Nie będę opisywał jak należy wykonać zmiany nazw,ponieważ jest to opisane w dokumentacji pod nazwą Setting desired Nama,Vendor and Product ID.Należy pamiętać,że nazwa jest zapisana na 4 bajtach i nie może być dłuższa.Pozostałe 4 bajty to vendor oraz product ID.Edycję wykonujemy po odblokowaniu Edit Buffer enable w opcji Edit.
Jeszcze jedna uwaga.Czasem występują przekłamania polegające na tym,że odczytując kość w programie PonyProg 2000 mamy nazwę,którą wpisaliśmy a odczytując w kontrolerze gier w WinXP mamy inną nazwę np."9 axis 112 buttons".W tym przypadku należy jeszcze raz zmienić vendor na inną wartość i ponownie zaprogramować kość.U mnie to pomogło.Prawdopodobnie w programie jest jakaś mała niedoróbka,która powoduje czasem problemy z odczytem nazwy w WinXP.U mnie zmiana wartości vendor na inną pomogła.W przypadku problemów trzeba cierpliwie eksperymentować.aż będzie dobrze.Kość można wymazywać i ponownie zapisywać.