Dzisiaj przed południem przetestowaliśmy z some1 ostatecznie zachowanie Mustangów w FSX, odbywając lot na trasie HKNW (Wilson/Nairobi) do HKKI (Kisumi nad jeziorem Wiktorii) w Kenii. Samoloty otrzymały certyfikat do lotów w naszych "forumowych siłach powietrznych FSX"


Startowaliśmy z Nairobi przy dobrej pogodzie ...


... wraz ze zbliżaniem się do Jez.Wiktorii zachmurzenie rosło ...


i do lotniska schodziliśmy w towarzystwie burzowych chmur i wyładowań (pogoda była ustawiona na rzeczywistą, uaktualnianą co 15 min).


Trzeba przyznać, że ten darmowy Mustang jest wykonany całkiem przyzwoicie - jest wystarczająco "narowisty" i w gdy lecieliśmy w turbulencjach naprawdę dawało się to odczuć.
Jedna uwaga co do funkcjonowania tego dodatku. Dla osób nie posiadających tracka IR trochę niewygodne jest operowanie radiem w kokpicie 3D (drążek zasłania), natomiast otwierany kombinacją Shift+1 panel radio 2D, zresztą wzięty chyba z defautowych maszyn z FS9 (nie ma w P51D kokpitu 2D) jest kilka razy większy od ekranu (chyba bug maszyny przeznaczonej przecież dla FS9) i tym samym niewygodny w użyciu. Bardzo łatwo można temu zaradzić "wklejając" radio defaultowej Cessny 172 z FSX - po prostu do grupy Window00 w pliku Panel.cfg wpisujemy zamiast tego co się tam znajduje poniższe linie:
[Window00]
BACKGROUND_COLOR=2,2,2
size_mm=156,308
position=8
visible=0
ident=RADIO_STACK_PANEL
zorder=3
gauge00=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Audio, 0, 0,156,31
gauge01=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 1, 0, 29,156,59
gauge02=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 2, 0, 86,156,59
gauge03=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio ADF, 0,142,156,41
gauge04=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio DME, 0,180,156,41
gauge05=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Xpndr, 0,217,156,49
gauge06=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio AP, 0,262,156,48
windowsize_ratio=1.000
window_pos=0.756,0.358
window_size=0.243,0.641Przy okazji radio funkcjonuje nieco odmiennie niż w innych maszynach. Przy klikaniu na zmiane na częstotliwość "stand by" zmianie ulega częstotliwość aktywna. Nie wiem z czego to wynika - zapewne z tego, że w VC jest tylko jedno okienko częstotliwości. Radio jednak funkcjonuje bardzo dobrze, przez cały czas mieliśmy dobrej jakości łączność przez FSX.
Plan na dzisiejszy wieczór:- zgodnie z życzeniem podaję go wcześniej1. Rozpoczynamy o 20.30 - spotkanie na TS (dane podam na GG).
2. Lot po trasie FVBI - FVWN - FBKE czyli z lotniska w Zimbabwe (Binga) do Botswany (Kasane) z międzylądowaniem na terenie jeszcze Zimbabwe (Hwange):

3. Lotniska FVWN i FBKE - są zlokalizowane w pobliżu VOR-ów (zgodnie z życzeniem uczestników zabawy).
4. Osoby, które ewentualnie chciałyby dołączyć później mogą rozpocząć z lotniska FVWN - pierwszy etap to ok 120-130km.
5. Jako skład grupy proponowałbym samolot/samoloty DC-3 i eskorta w postaci Mustangów (choć do klimatu pasuje też np. defaultowy G21, ale mogą być też inne maszyny defaultowe)
6. Łączność ogólna na częstotliwości 130.00 (może przyjmiemy to juz za standard?). Na fonii uzgodnimy częstotliwości dodatkowe (np. dla DC-3, czy eskorty.
7. Nawigację będzie prowadził zapewne jeden z pilotów DC-3.