Autor Wątek: Latanie online w FSX  (Przeczytany 143963 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #75 dnia: Lipca 24, 2007, 22:28:24 »
4 barony ( w jednym leciało 2 pilotów ) oraz DC-3. Lot z Bujumbura(HBBA) nad Jeziorem Tanganika do Goma(FZNA) nad Jeziorem Którego Nazwy Nie Pamiętam. Wrażenia bardzo dobre, FPS nie spadał poniżej 20 klatek. Podczas lotu w szyku wreszcie można wykorzystać możliwości Track IR'a 4.







"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #76 dnia: Lipca 24, 2007, 22:49:35 »
Raport z dzisiejszego wieczornego lotu:

HBBA (Bujumbura nad jeziorem Tanganika - Burundi) do FZNA (Goma nad jeziorem Kivu - Rwanda)



Skład:

1 x DC-3 - s_Witch
4 x B58   - some1, SG4_Rush, Darek, Razorblade/cygan

Start z  HBBA i formowanie szyku.



Gdy cygan przejął stery formacja przeszła na "ciasny szyk" ...



... potem popijając piwko (upał, Afryka ... te sprawy :001: ) mogłem zrobić po kolei wszystkim fotki ... 



... i lądowanie z FZNA



Fotki z góry już w zmniejszonym składzie (no cóż "real live").



Kilka kwestii:

1. Łączność poprzez radio zainstalowane w FSX jest zasadniczo bez zarzutu (warto sobie podpiąć przycisk nadawania pod joystick), głos faktycznie przypomina rozmowę w eterze, a kwestia konieczności dostosowania częstotliwości dodaje realizmu.

2. Podczas lotu w jednym samolocie komunikacja głosowa pomiędzy 1 i 2 pilotem nie wymaga naciskania żadnego przycisku i jest niezależna od łączności radiowej.

3. Osoba akurat nie pilotująca maszyny może prowadzić komunikacje radiowa z innymi maszynami.


Wnioski na przyszłe loty:

1. Myślę, że można już przygotowywać plany lotów itp. i zacząć latać bardziej planowo, wszystkie potrzebne kwestie zostały już sprawdzone.

2. Można z powodzeniem tworzyć załogi dwuosobowe, gdzie naprzemiennie można zajmować się radiem, nawigacją itd. Jest to zresztą świetna forma wymiany doświadczeń i umiejętności.

3. Przy najbliższej okazji przydałby się ktoś obeznany nieco z ATC - warto by posprawdzać radar na ziemi i urządzenia wieży kontrolnej



CMHQ_sWitch

  • Gość
Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #77 dnia: Lipca 24, 2007, 23:12:19 »
Moja Dakota chyba miała za stare radio niestety :)

Mama nadzieję, że to przejściowe problemy, chyba nawet znalazłem już rozwiązanie - poczekamy zobaczymy.



« Ostatnia zmiana: Lipca 24, 2007, 23:18:40 wysłana przez CMHQ_sWitch »

empeck

  • Gość
Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #78 dnia: Lipca 24, 2007, 23:15:17 »
Jeśli znajdziesz rozwiązanie, to się podziel, uwielbiam DC-3 (zaraz po Ciotce Ju, ale tym samolotem online chyba latać nie będziemy :D), może którymś następnym razem też Dakotą polecę :)

Offline SG4_Rush

  • SG4
  • *
Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #79 dnia: Lipca 25, 2007, 01:36:46 »
Właśnie planuję poprawić trochę tą Dakotę. Jakiś czas temu z Siarą poznajdowaliśmy różne stronki o DC3 w tym jedną z poprawkami modelu lotu, które to wprowadził (z tego co pamiętam) pilot latający Dakotą w realu.
W FSXie się praktycznie niewiele zmieniło w modelu tego samolotu w stosunku do FS9 (nawet braki poszycia jak wyjrzeć za okienko) więc myślę, że da się zaaplikować te wszystkie poprawki. Dodam tylko, że według manuala Dakota na pułapie do 10000 stóp powinna lecieć bez problemów 140 węzłów (IAS) przy ustawieniach:
- ciśnienie 30
- obroty na 2050
- mieszanka na AUTO LEAN (tak na oko 1/3-1/4 przesunięcia od wartości minimalnej - trzeba się wsłuchać w silniki)
- żaluzje lekko otwarte bo chyba trochę za bardzo grzały się silniki.
W podstawowej wersji nie osiągnąłem tych 140, tylko około 120.

Podręczniki i porady "jak latać"  można znaleźć na necie, np.
http://douglasdc3.com/fs2004/fs2004.htm
http://www.douglasdc3.com/

Zobaczę jeszcze czy uda mi się dźwięki zastosować te, które nagrali z prawdziwej Dakoty. W FS9 znacznie poprawiały doznania akustyczne. W FSXie jest lepiej ale to jeszcze nie to.

W każdym bądź razie będę próbował. Jak już zrobię i potestuję to rozdam.

A w ogóle to dzięki za locik, fajnie było tylko wcześniej faktycznie trzeba traskę ustalić żeby można było się w nawigację pobawić.

Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #80 dnia: Lipca 25, 2007, 19:15:52 »
Kolejna propozycja maszyny do wspólnego latania:

Darmowy Mustang opisany tutaj: http://www.il2forum.pl/index.php/topic,8453.15.html - z niezłym modelem lotu (jak na darmowy dodatek do FS9 i w pełni działający w FSX)

Do pobrania tutaj http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004ac&DLID=95845 pod nazwą "Civilian P51D Mustang" (p51dver2.zip).

Dorobiłem na szybko 2 skiny:



ONZ i "tajemniczy" z zamalowanymi oznaczeniami. Myślę, że lepiej się nadaje jako eskorta DC-3 od Baronów  :001: i to zarówno dla ONZ jak do eskortowania tego kto "chciał wozić dostawy kałachów po Afryce" (dla DC-3 jest taki skin z zamalowanymi znakami)

Skiny tutaj:

http://rapidshare.com/files/44986746/FSXMustang.zip.html

___________________________________

Poprawiłem brak pliku do aircraft.cfg.

... ale jak ktoś już ściągnął to może sobie to wkleić do pliku aircraft.cfg

[fltsim.xx]
title=P_51D UN
sim=P51D_mustang
model=
panel=
sound=
texture=un
panel_alias=
sound_alias=
kb_checklists=CheckList_Mustang
kb_reference=
atc_id=
atc_id_color=
atc_airline=
atc_flight_number=
ui_manufacturer=North American
ui_type=P51D
ui_variation=United Nations
description=
visual_damage = 0

[fltsim.xx]
title=P_51D NN
sim=P51D_mustang
model=
panel=
sound=
texture=nn
panel_alias=
sound_alias=
kb_checklists=CheckList_Mustang
kb_reference=
atc_id=
atc_id_color=
atc_airline=
atc_flight_number=
ui_manufacturer=North American
ui_type=P51D
ui_variation=Retired
description=
visual_damage = 0

CMHQ_sWitch

  • Gość
Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #81 dnia: Lipca 25, 2007, 21:04:35 »

ONZ i "tajemniczy" z zamalowanymi oznaczeniami. Myślę, że lepiej się nadaje jako eskorta DC-3 od Baronów  :001: i to zarówno dla ONZ jak do eskortowania tego kto "chciał wozić dostawy kałachów po Afryce" (dla DC-3 jest taki skin z zamalowanymi znakami)


Czuję sie wyróżniony :)

A tak przy okazji, rozmawialiśmy (tzn. wy rozmawialiście -  ja trzeszczałem) wczoraj o jakimś planie lotu typu VOR to VOR, niezbyt długiego i nad niezbyt wymagająca scenerią. Ja osobiście bardzo często latam na trasie Kastrup (Kopenhaga) - Zegrze pomorskie:



Czas przelotu Baronem to około 1h 10 min.

Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #82 dnia: Lipca 26, 2007, 14:54:49 »
Dzisiaj przed południem przetestowaliśmy z some1 ostatecznie zachowanie Mustangów w FSX, odbywając lot na trasie HKNW (Wilson/Nairobi) do HKKI (Kisumi nad jeziorem Wiktorii) w Kenii. Samoloty otrzymały certyfikat do lotów w naszych "forumowych siłach powietrznych FSX"  :004:



Startowaliśmy z Nairobi przy dobrej pogodzie ...




... wraz ze zbliżaniem się do Jez.Wiktorii zachmurzenie rosło ...




i do lotniska schodziliśmy w towarzystwie burzowych chmur i wyładowań (pogoda była ustawiona na rzeczywistą, uaktualnianą co 15 min).




Trzeba przyznać, że ten darmowy Mustang jest wykonany całkiem przyzwoicie - jest wystarczająco "narowisty" i w gdy lecieliśmy w turbulencjach naprawdę dawało się to odczuć.

Jedna uwaga co do funkcjonowania tego dodatku. Dla osób nie posiadających tracka IR trochę niewygodne jest operowanie radiem w kokpicie 3D (drążek zasłania), natomiast otwierany kombinacją Shift+1 panel radio 2D, zresztą wzięty chyba z defautowych maszyn z FS9 (nie ma w P51D kokpitu 2D) jest kilka razy większy od ekranu (chyba bug maszyny przeznaczonej przecież dla FS9) i tym samym niewygodny w użyciu. Bardzo łatwo można temu zaradzić "wklejając" radio defaultowej Cessny 172 z FSX - po prostu do grupy Window00 w pliku Panel.cfg wpisujemy zamiast tego co się tam znajduje poniższe linie:

[Window00]
BACKGROUND_COLOR=2,2,2
size_mm=156,308
position=8
visible=0
ident=RADIO_STACK_PANEL
zorder=3

gauge00=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Audio,        0,  0,156,31
gauge01=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 1,   0, 29,156,59
gauge02=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 2,   0, 86,156,59
gauge03=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio ADF,          0,142,156,41
gauge04=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio DME,          0,180,156,41
gauge05=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Xpndr,        0,217,156,49
gauge06=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio AP,           0,262,156,48
windowsize_ratio=1.000
window_pos=0.756,0.358
window_size=0.243,0.641


Przy okazji radio funkcjonuje nieco odmiennie niż w innych maszynach. Przy klikaniu na zmiane na częstotliwość "stand by" zmianie ulega częstotliwość aktywna. Nie wiem z czego to wynika - zapewne z tego, że w VC jest tylko jedno okienko częstotliwości. Radio jednak funkcjonuje bardzo dobrze, przez cały czas mieliśmy dobrej jakości łączność przez FSX.

Plan na dzisiejszy wieczór:
- zgodnie z życzeniem podaję go wcześniej

1. Rozpoczynamy o 20.30 - spotkanie na TS (dane podam na GG).
2. Lot po trasie FVBI - FVWN - FBKE czyli z lotniska w Zimbabwe (Binga) do Botswany (Kasane) z międzylądowaniem na terenie jeszcze Zimbabwe (Hwange):



3. Lotniska FVWN i FBKE - są zlokalizowane w pobliżu  VOR-ów (zgodnie z życzeniem uczestników zabawy).
4. Osoby, które ewentualnie chciałyby dołączyć później mogą rozpocząć z lotniska FVWN - pierwszy etap to ok 120-130km.
5. Jako skład grupy proponowałbym samolot/samoloty DC-3 i eskorta w postaci Mustangów (choć do klimatu pasuje też np. defaultowy G21, ale mogą być też inne maszyny defaultowe)
6. Łączność ogólna na częstotliwości 130.00 (może przyjmiemy to juz za standard?). Na fonii uzgodnimy częstotliwości dodatkowe (np. dla DC-3, czy eskorty.
7. Nawigację będzie prowadził zapewne jeden z pilotów DC-3.

« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2007, 15:00:59 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline SG4_Rush

  • SG4
  • *
Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #83 dnia: Lipca 26, 2007, 15:31:05 »
Ciekawa traska się zapowiada. Jak tylko będę mógł to polecę DC3, problem mogę mieć tylko z nawigacją bo jeszcze nie rozgryzłem w nim radia, a GPSa jakoś nie lubię używać.

Przy okazji, czy ktoś się pisze na wieżę?

Mimo chęci ja się nie podejmę bo będzie bajzel jakich mało  :004:. Wczoraj robiliśmy z Darkiem próbę i mam mniejszą wiedzę na ten temat niż "zero". Co innego pstrykać w samolocie te 1, 2, 3 itd w ATC (chyba tak to się zwie to pod tyldą) a co innego gadać  :003:.

Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #84 dnia: Lipca 26, 2007, 23:17:56 »
Lot się odbył choć z małymi "przebojami"

1. Pierwszy etap eskorta DC-3 na trasie z FVBI do FVWI




Od razu widać, że ten cały ONZ to wielka ściema  :021: - Panowie z PAT nie zdążyli nawet przemalować samolotów i wyszło szydło z worka - to wszystko tajne operacje CIA  :118:

2. Lotnisko FVWN i tutaj nauczka, siły lądowe powinny najpierw opanować wieżę - bo sie robi bałagan przy lądowaniu. Może trzeba przodem wysyłać śmigłowiec? Szkoda, że nie ma na razie żadnego szybkiego, dobrego darmowego wiatraka (np UH-60?). Po lądowaniu DC-3, gdy sWitch przejął wieżę wszystko szło OK.





3. Kolejny etap FVWN-FBKE leciały już tylko Mustangi (Boczek zmienił malowanie czyli nie tylko "hamerykanie" maczali w tym paluchy :003:) i trzeba przyznać, że nawigacja w pustynnym terenie wg Google Maps (odpalony na sąsiednim kompie) wyszła całkiem dobrze i lotnisko znaleźliśmy bez problemów. Niestety tutaj FSX ma bug, który występuje zarówno przy wgranym meshu Afryki (z Simviation) jak i na defaultowym meshu z FSX - lotnisko znajduje się w "dziurze"  :002: Z związku z tym zdecydowaliśmy się lądować na szosie i zakończyliśmy lot szczęśliwie  :001:






Wnioski na przyszłość:

1. Trzeba przy planowaniu trasy sprawdzać lotniska czy nadają się do użytku?!

2. Przy grupowych lotach jedna z maszyn powinna przed lotniskiem przyspieszyć i wylądować wcześniej, po czym jej pilot musi przejąć kontrolę lądowania z wieży.

3. Podczas użytkowania radia FSX należy zmniejszyć głośność silnika (do 10-15%) -  bo do poprawnej łączności radiowej trzeba dać sporo głośniej zestaw słuchawki-mikrofon!


Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #85 dnia: Lipca 27, 2007, 15:14:47 »
Dzisiaj co prawda nie mam czasu polatać wieczorem (jutro chyba też  :005:), ale sprawdziłem i nieco uzupełniłem darmowy dodatek samolotu A-26, który jest w pełni kompatybilny z FSX i dodatkowo "pasuje klimatem" do używanych online Mustangów:

http://www.sim-outhouse.com/index.php?lloc=downloads&loc=downloads&page=info&FileID=8600



Zresztą A26 umożliwia latanie w formacji Mustangów, bo utrzymanie szyku z DC-3 jest trudne (duża różnica prędkości). Co jednak nie oznacza rezygnacji z lotów DC-3 po prostu A-26 jest kolejnym typem maszyny pasującej klimatem - czyli mamy już DC-3 - P51D i A26.

Skin jest uniwersalny dla samolotu A26C w wersji uzbrojonej i nieuzbrojonej.

EDIT>>> poprawiony plik (ponoć był błąd po ściagnięciu) http://rapidshare.com/files/46061855/A26.zip.html

Dodatkowo jest zmiana w aircraft.cfg dodająca dodatkowy widok z oszklonej kabiny nawigatora/bombardiera (przełączany klawiszem "A")



Taka funkcja jest bardzo przydatna do latania we dwóch jednym samolotem, szczególnie dla prowadzącego formację bo jedna osoba może zajmować się obserwacją i nawigowaniem. Wczoraj gdy lecieliśmy trójka Mustangów (DC-3 który nas prowadził rozłączył się wcześniej) miałem pewne problemy z jednoczesnym pilotowaniem dość "narowistego" samolotu i jednoczesną obsługa Google Maps na sąsiednim komputerze. Zestaw pilot/nawigator wydaje sie sensowniejszy.
« Ostatnia zmiana: Lipca 31, 2007, 07:40:57 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Sobilak

  • *
  • Mały; 195cm/112kg reszta proporcjonalna:-)
Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #86 dnia: Lipca 27, 2007, 16:17:37 »

2. Lotnisko FVWN i tutaj nauczka, siły lądowe powinny najpierw opanować wieżę - bo sie robi bałagan przy lądowaniu. Może trzeba przodem wysyłać śmigłowiec? Szkoda, że nie ma na razie żadnego szybkiego, dobrego darmowego wiatraka (np UH-60?). Po lądowaniu DC-3, gdy sWitch przejął wieżę wszystko szło OK.


Jest ładny Bell 430 na simviation, wygląda również, że dobry.
 Jestem w trakcie sprawdzania S-70B
linki do obu "Hoptitelów :002: " tutaj
http://www.simviation.com/fsxhelicopters1.htm

Na niebie są dwa typy maszyn "myśliwce i ich ofiary"

Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #87 dnia: Lipca 27, 2007, 21:50:11 »
Jest ładny Bell 430 na simviation, wygląda również, że dobry.
 Jestem w trakcie sprawdzania S-70B

Przykro mi ten Bell 430 ma spore braki w VC (jest ładny tylko z zewnątrz), a ten S-70 to w ogóle szkoda gadać :005:

My szukamy naprawdę dobrych, darmowych (chodzi o powszechną dostępność) dodatków działających pod FSX. Oczywiście wszystkie istniejące dodatki z FS9 zostały już dawno oblatane (zerknij do tematu "FS2004-śmigłowce"). Problem polega, na razie na tym, że śmigłowce, które można ocenić jako dobre nie pasują do FSX (np. Defendery od Nemeth - darmowe).

Najbliższym celem jest sprawdzenie  Hovercontrol Bell 412 (Jordan Moore) - bo to chyba jedyny darmowy helikopter, który jeszcze ma szanse w FSX i służbie "online".

EwaDarek

  • Gość
Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #88 dnia: Lipca 27, 2007, 22:25:51 »

Odp: Latanie online w FSX
« Odpowiedź #89 dnia: Lipca 27, 2007, 23:52:56 »
Witam, Bell 412 działa bez problemów, jest wykonany pod MFS X

No to cygan się ucieszy  :001: Dziś nawet deklarował, ze pobawi się czasem tą wieżą - tylko potrzebuje odpowiedniej "maszyny desantowej"

W kwestii formalnej - nie jest wykonany pod FSX tylko został do tego przystosowany.

Do wspólnych lotów na śmigłowcach chyba jeszcze warto dołożyć Piaseckiego H 21

Można bo dodatek nie jest zły - tyle, że niestety jest to trochę zbyt wolna maszyna do współdziałania z samolotami.

___________________________________

EDIT>>>

Maszyna faktycznie funkcjonuje prawidłowo. Ma prędkość do 140 kts i pewien nadmiar mocy. Nadaje się do współdziałania z DC-3.

Wymaga jednak kilku poprawek:

- pozycja pilota jest zła bo przy obracaniu głową widać, że jesteśmy "wklejeni w fotel" (trzeba przesunąć do przodu) -> wykonano  :001:
- trzeba dodać możliwość  pilotowanie z lewego fotela (wykonanie kokpitu daje taką możliwość). -> wykonano  :001:
- trzeba też pokombinować nad skinami (choć na HC jest gotowy skin ONZ) - czy ktoś spotkał "paint kit" do tej maszyny.

________________________________

EDIT2 >>>

Wykonałem pewne poprawki:

Zmiana wpisu w aircraft.cfg

1. Dopisać:

[CameraDefinition.001]
Title = "Left Seat"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F078}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = No
SnapPbhAdjust = SwivelSnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.60
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=-1.2, 0.00, 0.10
InitialPbh=0, 0, 0

2. Zmienić:

[Views]
eyepoint=6.3, 1.9, 2.3

W efekcie jest przesunięty do przodu "punkt zerowy" wzroku oraz dodany "lewy fotel".

<-->


I mamy dobry śmigłowiec "do kompletu"  :banan