Autor Wątek: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.  (Przeczytany 214934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« dnia: Lipca 20, 2007, 12:02:52 »
Ja po prośbie  :003: Czy moglibyście mi pokazać jak wygląda ta oklica w FSX?
link
Chciałbym zobaczyć jak wygląda okolica mojego domu :) Może zdopinguje mnie to do zbierania na nowy komputer, zawsze można mniej jeść  :002:


Wydzieliłem część postów w tematu "Latanie online w FSX" (http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9138.0.html) do osobnego wątku. Jest coraz więcej kwestii związanych z FSX i lepiej chyba mieć je w kilku watkach niż nadmiernie rozbudowywać dwa istniejące. Na pewno będzie jeszcze wiele kwestii związanych z dodatkami polepszającymi wygląd ziemi w FSX więc taki temat zapewne się przyda.

Razorblade1967
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2009, 10:10:42 wysłana przez some1 »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 20, 2007, 12:13:19 »
Ale to zależy.... ;)

W gołym FSX pewnie nijak. Jak Bytom czy każde inne miasto.  :021:
Z tileProxy może wyglądać dokładnie tak jak w GoogleEarth.
Z Warsaw Photo Scenery wygląda trochę gorzej (ze względu na niższą rozdzielczość tekstur, taką samą jak w FS9), ale za to tekstury są na 4 pory roku + noc + trochę drzew i znanych budynków. Zaraz zrobię screena.
A z Vectorem to koledzy na pewno się pochwalą.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 20, 2007, 12:37:43 »
No właśnie bo strasznie łądne są screeny Razora i tak jestem ciekaw jak Tarchomin wygląda, w gołym FSX to faktycznie pewnie nie zgadłbym gdzie mieszkam  :002:

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 20, 2007, 12:41:35 »
Czy moglibyście mi pokazać jak wygląda ta oklica w FSX? [...] Chciałbym zobaczyć jak wygląda okolica mojego domu

To będzie chyba gdzieś tutaj:



Kilka fotek okolicy:




Nie jest to goły FSX, ale nieco "podrasowany":

1. Taburet FSX Vector Europe
2.  Cloud9 Xclass Europe
3.  VFR Poland 3D Landmarks

Ponieważ drogi, linie kolejowe i woda są z dodatku Taburet FSX Vector Europe, a landclass z Cloud9 Xclass Europe to efekt jest miejscami trochę dziwny czyli ulice w lesie  :021:

Sadze, że Ultimate Terrain X Europe spowoduje, że drogi będą już zgodne z landclassem.

Przy okazji darmowy VFR Poland 3D Landmarks wstawił na południe od Twojego domu jakąś fabryczkę (ta czarna) - co to?



Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 20, 2007, 13:29:01 »
A "moja" Warszawa to Warsaw Photo Scenery od Simdesign + ichni VFR landmarks. W FSX są drobne niekompatybilności, ale generalnie jest ok.


Tak z 4000 ft:


Tak z 2000 ft:


Tak w nocy:



A tu widok na Warszawę z dyskretnie podświetlonego kokpitu Empecka. Super robota. :564:




Ta fabryka to elektrociepłownia Żerań. I nie jest czarna:  :118:



W FS9 też nie, to problem ze starymi materiałami na modelach. Akurat lepszego zdjęcia nie mam pod ręką, w dolnym rogu, pod skrzydłem samolotu:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 20, 2007, 13:51:59 »
Dzięki chłopaki!!!. Kurcze ciężko byłoby się zdecydowac czy latać na fotoscenerii czy na takim zestawie jak ma Razor. Fotosceneria ma jakiś taki płaski wygląd dość ale za to widać większość osiedli na Tarchominnie, natomiast w wersji Razora wygląda wszystko ok ale praktycznie Tarchomon nie istnieje, choć ulice są ok :) Dobra to zaczynam składać do świnki na jakiś dobry sprzęt :) Bo fajnie tak polatać nad domem :)
P.S. A EC Żerań faktycznie w FSX wygląda jak Mordor  :002:

empeck

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 20, 2007, 14:02:41 »
Osiedla można samemu zrobić, trzebaby zrobić nowy landclass, najlepiej za pomocą programu SbuilderX, który jest dość prosty w obsłudze. Na forum Aztec.pl pojawił się niedawno landclass Białegostoku, wykonany tym programem właśnie.

@some1 - fajny masz samolot  :021:

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 20, 2007, 14:05:50 »
Podam tylko linka:
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?p=55710#55710

Link do scenerii autor (WilkzPolski) ma w podpisie.
Bartek
Aztec.pl

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 20, 2007, 14:05:57 »
Kurcze ciężko byłoby się zdecydowac czy latać na fotoscenerii czy na takim zestawie jak ma Razor.

Zdecyduj się na Ultimate Terrain X Europe - to będzie jak się wydaje najlepsze i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Powinien ukazać się za jakieś 2 miesiące (mam nadzieję). Jak uzbierasz na nowy komp to już pewnie będzie dostępny :001:

A EC Żerań faktycznie w FSX wygląda jak Mordor  :002:

Ale jest! I chwała tym co robią kolejne odsłony VFR Poland 3D Landmarks, że jest już tyle obiektów wg których można swobodnie nawigować   :564:

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 20, 2007, 14:48:07 »
Cytuj
Dzięki chłopaki!!!. Kurcze ciężko byłoby się zdecydowac czy latać na fotoscenerii czy na takim zestawie jak ma Razor

Fotosceneria jest według mnie fajna w 2 przypadkach. Po 1 w terenie górskim, gdzie i tak landclass mało się przydaje, starczy mesh + pokrycie teksturą, ewentualnie drzewa. Po 2 w stronach które znasz z widzenia, bo wtedy obiekty możesz rozpoznawać z dokładnością do koloru dachówki na konkretnym budynku. A dużo jest radości z widoku własnego domu z kabiny MiGa :D W przypadku latania po całym kraju z mapą, zdecydowanie lepszy i mniej zasobożerny jest landclass, jak u Razora.

Domy do fotoscenerii zawsze można dodać samemu, niedawno ktoś zrobił Ursynów, właśnie pod kątem WPS. Ale działa i bez niej.

Co do VFR Landmarks, to pewnie najbliższa odsłona będzie już w pełni kompatybilna z fsx.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 21, 2007, 11:13:32 »
To będzie chyba gdzieś tutaj:
Nie jest to goły FSX, ale nieco "podrasowany":

1. Taburet FSX Vector Europe
2.  Cloud9 Xclass Europe
3.  VFR Poland 3D Landmarks

Hej a możecie pokazać jak wyglądają okolice Suchej Beskidzkiej w tuningowanym FSX.
Jakieś szczegółowe elementy krajobrazu :
> Karczma Rzym z której próbowano uprowadzić  niejakiego Twardowskiego
> Zamek

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 21, 2007, 12:29:00 »
Hej a możecie pokazać jak wyglądają okolice Suchej Beskidzkiej w tuningowanym FSX.
Jakieś szczegółowe elementy krajobrazu :
> Karczma Rzym z której próbowano uprowadzić  niejakiego Twardowskiego
> Zamek

Niestety nie mam zbyt optymistycznych informacji, wsie i małe miasteczka nie są zbyt dobrze odwzorowane. Co prawda Taburet FSX Vector Europe umieścił drogi w sposób zupełnie wystarczająco zgodny z "realem", to dodatek Cloud9 Xclass Europe poprawił chyba tylko miejscowości większe niż 25-50 tysięcy mieszkańców (nie wiem czy był przyjęty taki poziom - tak oceniliśmy to z empeckiem latając po północno-zachodniej Polsce i porównując wygląd miast ze znanymi nam okolicami).

VFR Poland 3D Landmarks - dodaje obiekty znajdujące sie na mapach lotniczych i w spisach obiektów wysokich czyli zasadniczo maszty RTV, wysokie kominy i fabrykopodobne obiekty z takimi kominami. Jest tez kilka dużych powierzchniowo obiektów rozpoznawalnych z powietrza jak np. zbiorniki paliw.

W kwestii mniejszych miejscowości to pozostaje niecierpliwie czekać co przyniesie Ultimate Terrain X Europe.

Jedynym punktem orientacyjnym sa drogi i linie kolejowe oraz rzeki i zbirniki wodne, dzięki którym można szukane miejsce odnaleźć:





I zbliżenie na skrzyżowanie:



Kilka widoczków w różnych kierunkach:



Dodatkowo mam zainstalowany - darmowy FSX World Wide SRTM 38M Mesh Europe Part 1 & 2 z http://www.simviation.com/fsx_terrainmesh.htm

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 21, 2007, 13:03:49 »
To samo skrzyżowankao.Rzeka kilkakrotnie większa . Szkoda teren jest trochę zurbanizowany , w lewo trochę tego jeszcze jest.
. Szpital da się rozpoznać ; ostatnio go przemalowali na "optymistyczne" kolory  :karpik .

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 21, 2007, 13:15:46 »
To samo skrzyżowankao.Rzeka kilkakrotnie większa . Szkoda teren jest trochę zurbanizowany , w lewo trochę tego jeszcze jest.
. Szpital da się rozpoznać...

Ale takie sprawy w razie czego można sobie łatwo "naprawić". Można użyć SBuilderX (jeszcze nie próbowałem - zabieram się za niego od poniedziałku), albo po prostu EZ-Landclass od FS2004 (z tym, że trzeba pracować pod 2004 i potem to wstawić do FSX).

FSX ma wbudowane (w wersji Deluxe) narzędzie pozwalające ustawić w dowolnym miejscu dowolny budynek z autogenu i nie tylko (pozwala np. ustawiać obiekty z VFR Poland 3D Landmarks i pewnie też innych dodatków) - tak więc jakiś szpital możesz sobie łatwo dorobić.

Swoja chałupę i brykę pewnie też  :021:

Moim zdaniem poprawienie takiej niewielkiej miejscowości dla osoby, która zna ten teren to jedno popołudnie.  :001: Zresztą zobaczymy jak to zrobią w UT X Europe - potem będzie się myśleć co warto poprawiać.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 29, 2007, 21:00:27 »
Zostałem poproszony o wstawienie kilku fotek Świdnika z FSX z dodatkami wymienionymi w poprzednich postach. co niniejszym czynię.

W kolejności: Zdjęcie satelitarne, mapa i "top widok" z FSX - moim zdaniem porównanie wypada dobrze  :001:



Zbliżenie na Świdnik ...



Widok na cztery strony świata:

Północ



Południe



Wschód



Zachód




Lecąc kursem zbliżonym do 180 mamy w polu widzenia obiekty z VFR Poland 3D Landmarks ...



... są to jakieś maszty radiowe i telewizyjne (chyba?):

Obiekt 1



Obiekt 2, na drugim planie 3



Mam nadzieję, że SG4_Rush, który był wnioskodawcą  :004: tego posta sprecyzuje co to za obiekty?