Powoli, powoli, wszystko pracuje jak należy. Tylko się trzeba przebić przez dokumentację.
SDK powinno się instalować w następujący sposób:
-SDK z DVD z FSX
-następnie instalujemy SDK SP-1a z DVD z Acceleration
-no i na koniec właściwy SDK dla SP-2 Acceleration, który jest obok
Gdy to wykonamy, idziemy do głównego folderu SDK, czyli .... Microsoft Flight Simulator X SDK/SDK i odpalamy configSDK.exe, który nam rozpozna ścieżkę instalacyjną gry i "podlinkuje" narzędzia.
Obok folderu SDK, powinieneś mieć też folder Gmax. Gmaxa trzeba zarejestrować na stronie turbosquid.com. Następnie, żeby bydlę odpalić prawidłowo, musisz wejść do GMAX/gamepacks/FSX_GmaxGamePack i korzystać z FSX_Gmax.exe jako aplikacji uruchamiającej.
Osobiście, pracując nad sceneriami, korzystam w minimalnej ilości z Gmaxa (przewalenie obiektów z innego formatu 3D i nadanie nowych materiałów). Do tego obowiązkowy jest Autogen Annotator (powiedzenie FSX, w którym miejscu na Twojej fotoscenerii mają być takie i takie budynki, lub krzaki). Reszta programów jest spoza SDK: SbuilderX (podstawowa fotosceneria, wypłaszczenia, landclass), Whisplacer (narzędzie do ustawiania obiektów z bibliotek FSX) oraz ADE (narzędzie do budowy lotnisk).