Autor Wątek: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit  (Przeczytany 12436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Witajcie.
Mam dość duży problem z FSX który posadzony jest na Vista64!
Problem już wcześniej opisywałem w innych wątkach ale wydaje mi się że jest on tak ciekawy i złożony że warto mu poświęcić oddzielny wątek, drugim powodem jest fakt że może nie doczytały go osoby które znają rozwiązanie.

Może zacznę od konfiguracji komputera:

Płyta gł.  ASUS P5E
Procesor: Intel C2D E6750
Karta graficzna: ASUS GF 8800GT 512MB
Pamięć RAM: 2 x 2GB 800Mhz CL4
Dysk: 320GB 16MB


Konfiguracja systemu (podam kolejność instalacji bo jestem świeżo bo instalacji)
Dysk podzielony na 2 partycje C:-windows XP / D:-Vista 64

Kolejność:
-Vista64
-sterowniki płyty głównej
-sterowniki karty graficznej 169.02
-zainstalowane aktualizacje windows 41 szt
-sterowniki TrackIR
-Sterowniki joy Saitek Cyborg Evo Force
-MS FSX
-Active Sky
-AS sp1
-As sp2
-Xgrafics
-XG sp1
-XG sp2
-FSX sp1
-FSX Aceleration 
 rozdzielczość 1024x768 wszystko na max anizo i antyaliazing włączony


Robiłem drugą instalację Visty dziś w nocy gdyż moje zdenerwowanie brakiem pomysłów na rozwiązanie problemu osiągnęło apogeum! Szukałem rozwiązań wszędzie nawet na stronach anglojęzycznych lecz mój słaby anglik mocno mi utrudniał zrozumienie dlatego dziś piszę ten temat, może znajdzie się życzliwa osoba która mi coś podpowie.

Problem polega na tym że jeśli włączę w FSX DX10 tracę wygładzanie co się objawia postrzępionymi krawędziami samolotu w oknie wyboru samolotu(w locie tego nie widać) a dodatkowo cienie które przesuwają się po kabinie samolotu są mocno postrzępione.Bez Dx 10 jest ok ale nie ma cieni. Popatrzcie na poniższe fotki.

Postrzępienie w oknie wyboru samolotu (nie zważajcie uwagi na to że samolot jest bez tekstury)


Cienie w kabinie są postrzępione:


Kombinowałem na różne sposoby:zmiana sterów grafiki na najnowsze, zainstalowany Nhancer, różne kombinacje z ustawieniami grafiki, różne pliki CFG.

Najciekawsze jest to że po pierwszej instalacji na samym początku miałem dobrze aż do momentu kombinowania z ustawieniem grafiki i podmiankami CFG, a teraz nawet format nie pomógł. Podejrzewam że dzieje się coś z kartą (może trzeba dograć nowy bios), albo źle ustawiam grafikę i któraś funkcja powoduje taki konflikt.A może ktoś miał podobny problem ale w innej grze?


APEL
Moja wiedza nie pozwala już na wymyślenie niczego sensownego dlatego proszę szanownych kolegów o zainteresowanie się problemem i pomoc przy rozwiązaniu problemu, inaczej może się to odbić na moim zdrowiu psychicznym  :004: Może ktoś z Was wyczyta na innych forach anglojęzycznych rozwiązanie, nie wierze ze jestem jedyny na całym świecie z takim problemem. Z góry dziękuję tym którzy poświęcą czas i postaram się odwdzięczyć w przyszłości.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 07, 2008, 13:24:55 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 07, 2008, 13:34:49 »
Wywalić Vistule zwłaszcza 64-bit bo to OS dla (bez urazy) desperatów. A krawędzie cieni to nie wiem czy da się wogóle wygładzic. U mnie w LO też sa postrzepione pomimo że reszta gładziutka.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 07, 2008, 14:52:00 »
Wywalić Vistule zwłaszcza 64-bit bo to OS dla (bez urazy) desperatów. A krawędzie cieni to nie wiem czy da się wogóle wygładzic. U mnie w LO też sa postrzepione pomimo że reszta gładziutka.

Pozwolę sobie nie zgodzić się z Mazakiem. U  mnie Vista x64 śmiga aż miło i XP trzymam w tej chwili tylko przez wzgląd, na kilka rzeczy (jak Lock On z całą armią modów) których nie chce mi się instalować na nowo bo wymaga to zbyt wiele zachodu. W FSX pod Vistą po włączeniu opcji "dx10 preview" znika mi wygładzanie krawędzi, ale tylko w okienku wyboru samolotu, po wejściu do gry antyaliasing normalnie działa. jedyną rzeczą, która wygładzana nie jest, są dynamiczne cienie w kokpicie, ale ich bez Visty i dx10 i tak nie uświadczysz, więc na pozbyciu się Visty nie zyskasz (a stracisz np wodę, której jakości pod dx10 nijak nie można porównać do tej zwykłej spod Xp i dx9). Vista x64 to pierwszy system Microsoftu w historii mojego obcowania z PC (początki Dosowe i Win 3.11), który przypadł mi do gustu od razu, bez specjalnego wybrzydzania i potrzeby "przywyknięcia".

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 07, 2008, 16:07:53 »
Zgadzam się z Vowthyn!!
Vista mi śmiga aż miło żeby xp mi tak zapieprzał jak vista to byłoby miodnie. Do tego mam wrażenie że vistę ciężko zwalić, moje kombinacje pokazały że vista mimo wywalania bibliotek itd różnych plików, system nadal był stabilny, ale może się mylę.

Co do wygładzania masz tak samo jak  ja Vowthyn!! jest nas już 2 huraaa!!! :003:

Na forum aztecka padło jedno podejrzenie które uważam za wielce możliwe a zaryzykowałbym stwierdzenie że to jest właśnie rozwiązanie. Chodzi o Aceleration.
Miałem wcześniej fsx sp1 potem czekałem na sp2 które wkońcu zainstalowałem i było chyba git.Potem jeden z kolegów mnie namówił na ACC no i mam com chciał.
Może ktoś kto ma fsx sp1 lub sp2 zainstalowany potwierdzić tą teorię??
Ja mam ACC a tego się nie da odinstalować jak sp trzeba chyba całego fsx odinstalować

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 07, 2008, 16:27:12 »
Oczywiście, że powodem jest Acc, bo wcześniej przecież ani w gołym FSX, ani w FSX + SP1 nie było czegoś takiego, jak dynamiczne cienie kokpitu, pojawiły się dopiero wraz z Acc i to tylko w wybranych samolotach. Zatem Acc niczego nie zepsuł (no, poza tym brakiem AA w okienku podglądu), tylko dodał niewygładzone, dynamiczne cienie kokpitu, a oprócz tego lepszą wodę, inny bloom itp. Jak chcesz wrócić do sytuacji sprzed Acc, to zwyczajnie przestań używać opcji "directX 10 preview". Będziesz miał normalny AA, brak dynamicznych cieni kokpitu, i wodę dx9, czyli taką jak w FSX + SP1. Nie widzę potrzeby wyrzucania Acc.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 07, 2008, 19:15:53 »
Źle mnie zrozumiałeś. Napisałem o zmianie z ACC na SP2 co generalnie nie różni się niczym poza kilkoma statkami powietrznymi. Jestem ciekaw czy na SP2 i DX10 też są skopane cienie??

empeck

  • Gość
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 07, 2008, 19:39:50 »
Te cienie tak wyglądają. Są kanciaste i z tym nic się nie da zrobić.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 07, 2008, 20:03:11 »
Panowie, Wasza sprawa, Viste 64 traktuje jak WinXP 64 czyli jako eksperyment-ciekawostkę. Viśtula 32-bitowa ma problemy z działaniem, marne zaplecze software'u i supportu, a co dopiero tamto. Poza tym to Wy musicie walczyć z tym, skoro to Wam pasuje to nic mi do tego. Mogę jedynie życzyć powodzenia i oby ten ułamek wydajności więcej i ta woda była tego warta.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 07, 2008, 20:16:58 »
Zainstaluj nHancer (i tam poustawiaj ustawienia dot. karty) też mam Vista64bity
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

kapulet

  • Gość
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 07, 2008, 20:25:38 »
A jak się ma sprawa na Viscie 32 i DX10? Też są takie cienie? Ja mam Viste 64 Ultime i jestem niej bardzo zadowolony. Pełne wsparcie dla sterowników urządzeń peryferyjnych. Wszystko śmiga cacy, a FSX może sobie w pełni korzystać z 4 GB RAM co w znacznym stopniu wpływa na jego wygląd. Co prawda nie mam kart pod DX10, ale w DX9 nie zauważyłem żadnych anomalii.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 07, 2008, 20:33:04 wysłana przez kapulet »

empeck

  • Gość
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 07, 2008, 20:58:58 »
Pod Dx10 na Viście 32bit cienie też są schodkowe. Są schodkowe, ponieważ to jest shadowmapa, czyli zwykła textura, która nie jest filtrowana. Innym sposobem na cienie jest Volume shadow (taki jak jest używany przy wyświetlaniu cienia samolotu na ziemi/lotnisku/itd). Volume shadow nie ma schodków, ponieważ jest to geometria rzutowana na powierzchnię (dlatego cienie na ziemi czasem w nią wchodzą). AFAIK volume shadow jest używany w selfshadowingu w LockOn

Jednym ze sposobów na pozbycie się tych schodków byłoby zwiększenie rozdzielczości shadowmapy, ale w nieskończoność tego robić się nie da.



Co do AA i Anizo. Też miałem z tym problemy. Mam wrażenie, jakby przełączenie na Dx10 zmieniało ustawienia AA i Anizo, ale nie zmieniało tego w menu. Nie jestem na sto % pewien, ale chyba pomogło zmienianie opcji grafiki w czasie lotu z górnego menu. Było to dość przypadkowe jednak.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 07, 2008, 21:18:03 »
Zainstaluj nHancer (i tam poustawiaj ustawienia dot. karty) też mam Vista64bity

Robiłem to - jest napisane w moim pierwszym poście.

Skoro masz viste 64 i fsx czy u Ciebie mam rozumieć ząbkowanych cieni nie ma....? jesli tak to pochwal się jak do tego doszedłeś.

Empeck wiem że masz większą wiedze ode mnie ale tak jak napisałem wydaje mi się że wcześniej nie miałem takich schodów (mam na myśli sytuację kiedy miałem zainstalowanego sp2) Chcę to tylko raz a konkretnie wyjaśnić.

Kosi vista nie jest taka zła nie można jej porównywać do xp64 który de facto był eksperymentem aby zrobić coś lepszego co zaowocowało vistą64 -tak myślę. ale wróćmy do wątku głównego......

empeck

  • Gość
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 07, 2008, 21:24:38 »
Ja mam FSX+SP2 bez Acc. Schodki w VC zawsze były, już na pierwszych screenach którymi Aces się 'chwalili' ;)

Offline Labienus

  • *
  • Corsaires Fanaticus
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 07, 2008, 21:29:42 »
A czy to aby nie jest problem sterowników i problemów z obsługą wygładzania? 8800GT to dość nowa karta. Sam mam nowe 8800GTS i np. w Need for Speed: Pro Street też jest z tym niekiedy problem. Z tego, co się zorientowałem, to rzecz jest powszechna w wielu grach również na najnowszych 169.25. Obawiam się, że problem rozwiąże się zatem z czasem... lub wcale :(

Pozdrawiam

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 07, 2008, 21:45:48 »
Panowie, Wasza sprawa, Viste 64 traktuje jak WinXP 64 czyli jako eksperyment-ciekawostkę. Viśtula 32-bitowa ma problemy z działaniem, marne zaplecze software'u i supportu, a co dopiero tamto. Poza tym to Wy musicie walczyć z tym, skoro to Wam pasuje to nic mi do tego. Mogę jedynie życzyć powodzenia i oby ten ułamek wydajności więcej i ta woda była tego warta.

Widzisz, myślę że to kwestia potrzeb. Do tej pory jedyną rzeczą, z którą miałem problem w Viście był brak obsługi gameportu, strasznie się o to wściekałem, ale na szczęście pojawił się FreeTrack 2.1 i mogłem pozbyć się ostatniego urządzenia na gameport, czyli UR Geara. Od tamtej pory nie mam najmniejszych problemów z tym systemem. Chodzi wyraźnie szybciej od XP (choć ten już trochę zaśmiecony zapewne, bo dłużej na dysku), jest bardzo stabilny, nie wiem co rozumiesz przez słabe zaplecze i support, pewnie napotkałeś na jakieś problemy z nieobsługiwanym sprzętem, ja miałem szczęście i wszystkie potrzebne do mojej konfiguracji sterowniki są pod x64 dostępne. Co do softu, to pomimo, że nie ma go wiele nie ma to specjalnego znaczenia, bo emulator x32 działa świetnie, i wszystko co mi do tej pory było potrzebne odpalił. Natomiast ten, który jest, jest szybszy (przetestowałem 3dMax 9 w wersjach x32 i x64, ten drugi renderuje sceny naprawdę dużo szybciej, jest to szczególnie odczuwalne przy większej ilości obiektów. Do tego dochodzi obsługa DX10 (mam 8800GTS który na razie na szczęście radzi sobie nieźle). Ergo - na moje potrzeby zwykłego usera, który dużo gra, korzysta z neta i czasem pobawi się jakimś bardziej zaawansowanym softem jest to bardzo dobry system i jestem z niego zadowolony, natomiast zdaję sobie sprawę, że znajdą się osoby, wykorzystujące kompa do specyficznych zastosowań, którym czegoś może w Viście brakować (np. muzycy musieli być zachwyceni jak się dowiedzieli, że sobie instrumentów midi przez gameport nie podłączą) i tacy będą mieć powody do narzekania. A oprócz tych dwóch grup jak zwykle będzie również trzecia, tych, którzy na nowy system "Microszita" będą narzekać programowo, bo taki jest zwyczaj, że na nowe produkty tej firmy sie narzeka, bo Linux (o którym wiedzę czerpią zapewne z obiegowych opinii "specjalistów") lepszy. ;-)