Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 08, 2008, 19:48:07 »
Dziękuję Panowie za sympatyczne komentarze :)

Zacznę od celu tego wątku:

vito_zm

1. Soft jak dotąd napisany został pod F4AF lub wersje F4 BMS do wyboru. Nie zauważyłem przy OF czy RV jakiś różnic w obsłudze współdzielonej pamięci. Powinien działać także przy FF C1.1. Pewne braki w AF powodują niewyświetlanie kilku lampek - np. brak lampek podwozia (wypuszczone i zablokowane).
2. Nie oferują wskaźników. Trzeba je zrobić samemu lub kupić. Np w www.simmeters.com - mają aktualnie remanent na stronie. Moim wycinanym i laserowo grawerowanym zegarom w peletonie pitoholików dałbym 3 z długim minusem. Ludzie skupują używane oryginalne wskaźniki i wskrzeszają w swoich pitach! Niepojęte ;)
3.i 4. - zdecydowanie NIE. Za 800 zł kupisz dwa nowe zestawy głośników Logitecha Z-10, wymontujesz oba piękne miodowe wyświetlacze z elektroniką i zamontujesz w kokpicie, a program do ich obsługi już istnieje. Obciąża procka 5% -wym obciążeniem.
Wyświetlanie MFD dotychczas zapewniała jakaś firma której nazwy nie pamiętam, ze swoim programowym interfejsem "wyciągającym" z F4AF oba MFD i HUD w trybie 2D za ok. 100 zł. Potrzebne są jeszcze trzy kolorowe LCD 6" i dodatkowy komp z kartami graficznymi dual-header. Jak to wpłynęłoby na obciążenie procka - nie wiem. Zastępczo można, po skompletowaniu LCD-eków, dodatkowych kart graficznych wyciągnąć MFD i HUD poprzez zarządzanie ekranami i edycję pliku dat danego kokpitu. Nie wiem czy w ogóle sie tym zainteresuję, tęsknię za normalnością :>
vito_zm, zanim podejmiesz decyzję - zastanów się. Naprawdę dobrze Ci radzę. Szacun można szybciej zdobyć będąc mistrzem joya, a nie lutownicy. Opęta Ciebie obsesja i nałóg. Ostatnie zaskórniaki będziesz obracał w kieszeni, zamiast wydawać je na panienki i piwo, a z latania wogóle zrezygnujesz.

vowthyn

Zwykły 15" LCD przekładany z biurka obok na podstawę za czytnikiem UGear. Ale jeśli ktoś ma na zbyciu fajny, sprawny LCD 19" za stówkę, chętnie kupię :D Kiedyś korzystałem też z projekcji kolimatorowej przy pomocy szkła powiększającego Fresnella kanadyjskiej firmy, ale szkłu wzięło się i stłukło z niewyjaśnionych do tej pory w rodzinie przyczyn;) Zdjęcia ciemne, bo bez lampy kokpit na zdjęciach wychodzi w sposób najbardziej zgodny z rzeczywistym wrażeniem jakie sprawia.

PolBaj

Niestety licencja kart (GNU?) wymaga uzgodnienia z Hiszpanią warunków sprzedaży ich produktów w komercyjnym kokpicie. Tanio by to nie wyszło, pomimo tego, że udostępniają wszystkie informacje do samodzielnego wyprodukowania ich kart na domowy użytek. Myślałem o salkach do szkolenia wstępnego i taktycznego dywizjonu. Złoty interes, gdyby istniał darmowy symulator o takich możliwościach jak Falcon. Pora wypuścić podwozie i dotknąć kołami pasa ;)

Boczek
Nawet nie pytaj chłopie... nawet nie pytaj... :) Nie możesz wiedzieć przecież jak wygląda WYMARZONA kuchnia małżonki upstrzona kroplami zeschniętego na diament epoksydu :>

ruktov
Jeśli to przekona Twoją żonę - łap sie każdej możliwości;)

Kush
Ostatnio w czasie jakiejś impry natknąłem się na obcego faceta w łazience. Miał dziwny obłęd w oczach i nerwowo drapał sie po głowie drugą zanurzając w pojemniku z cuchnącą cieczą jakiś kawałek plastiku. Chwilę nie mogłem zajarzyć skąd go znam i czemu patrzy na mnie z lustra ;>

Panowie, doceniam i dziękuję za Wasze naukowe zainteresowanie moją szajbą. Chętnie poddam się dalszym badaniom, ale zastrzegam, że na sekcję zwłok nie wyraziłem zgody, tak więc pewne tajemnice zabiorę ze sobą do grobu ;) Jako ciekawostkę podam fakt, że na obrzeżu korpusu staję całym cieżarem bez śladu ugięcia się materiału, który w tym miejscu ma grubość 3-5 mm a jednocześnie materiał ten jest niezwykle podatny na obróbkę mechaniczną. Podobny korpus kokpitu wraz z fotelem, produkowany w Tajlandii kosztuje równowartość ok. 10 tys. zł.

Czas na przygotowania do kursu, tylu lądowań ilu startów! :)
Intruder
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2008, 19:54:25 wysłana przez Intruder »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 09, 2008, 09:31:39 »
Chciałem temat kokpitu zakończyć,jest o tym pod linkiem http://www.il2forum.pl/index.php/topic,8494.msg156622.html#msg156622
Na dzień dzisiejszy nie mam zamiaru budować kokpitu,chcę testować to co już mam tzn minikokpit.Po jakimś czasie wyciągnę wnioski co do przydatności mojego minikokpitu.Ponieważ pojawiłeś się nieoczekiwanie na forum to chciałbym w tym wątku konsultować problemy związane z budową kokpitu,ponieważ w czasie moich poszukiwań szukaniania optymalnych (pod moim kątem) rozwiązań trafiłem na pewne problemy.Na początek chciałbym nawiązać do Twojej uwagi na temat realizacji DED oraz PDF.Czy miałeś na myśli to rozwiązanie http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3232.0.Jeśli tak co o tym sądzisz?Dla rozwiązania Beta Innovations potrzeba LCD 196x64 pixels sterowany układem opartym na interfejsie Samsung KS0107&KS108 oraz ich sterownik :ElectronFlux-Lite™: 2 Ports, 30 I/Os Price:$199.00 CAD.

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 09, 2008, 18:12:01 »
Tak, o wskazany pomysł mi chodziło. Oczywiście rozwiązania fabryczne są dużo korzystniejsze, choćby z tytułu gwarancyjności sprzętu, a propozycja BetaInovations wygląda na całkiem interesującą, głównie z uwagi na elastyczność zastosowania karty interfejsowej. Gdy zaczynałem istniały tylko GammRay i PlasmaLite bodajże, w horrendalnej cenie więć szybkoo tej firmie zapomniałem. Dzisiaj być może rozważyłbym zakup tej karty. Nie jest droga, szczególnie teraz, gdy dolar kanadyjski stoi na bardzo przyzwoitym poziomie, ale jak rozumiem łącznie karta + 2 LCD wyjdzie ok. 750 zł., co cenowo stawia oba rozwiązania w podobnym miejscu.
Poczytałem trochę Twój wątek i jestem pod wrażeniem twojego rozważnego podejścia i zdolności. I umiejetności zatrzymywania się na chwilę:) Jak tak nie potrafiłem niestety, w wyniku czego przez lata prób i poszukiwań straciłem zarówno czas jak i sporo pieniędzy. Jak będziesz miał pytania to wal śmiało w swoim czy moim wątku. Jeśli będę mógł pomóc - pomogę.
Pozdrawiam
Intruder

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 09, 2008, 19:49:02 »
Dziękuję za słowa uznania i chęć pomocy.Chciałbym co jakiś czas przedstawić Tobie swoje przemyślenia i prosić o opinię.Mam parę spraw przemyślanych ale tylko teoretycznie.Jeżeli powstanie z tego jakiś pomysł budowy urządzenia (minikokpitu),które pomagałoby graczom to to ma sens.Teraz muszę wrócić do gry w AF a sprawę budowy kokpitu traktować jako projekt do realizacji w przyszłości.Na koniec wspomnę o przeszkodzie,która jest dla mnie pewnym problemem.Myślę o mojej małej znajomości informatyki.Łatwiej jest opanować elektronikę niż informatykę,dlatego gdy mam problem pytam na forum
pozdrawiam
vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 10, 2008, 12:41:30 »
Chciałbym nawiązać do informacji umieszczonej pod http://acn.waw.pl/sturm/hardware.html#CH%20(MFP)%20Multi%20Function%20Panel%20USB
a dotyczącej produktu firmy CH oznaczonej MFD.Jest tam opisana aplikacja ICP dla Falcona.MFD kosztuje 789zł.Wg mnie pomijając wysoką cenę brak w tej konkretnej aplikacji czyli ICP wyświetlacza DED.Manipulowanie klawiszami ICP i patrzenie na efekty na głównym ekranie nie tylko nie ułatwia ale przeciwnie utrudnia. Ponieważ nie potrafiłem rozwiązać u siebie problemu DED za cenę około 100 max 200zł zrezygnowałem z DED w okrojonej wersji mojego minikokpitu.Przy okazji tego tematu chciałbym na chwilę wrócić do problemu taniej realizacji DED.Wszystkie rozwiązania oparte na gotowych hardwarowych sterownikach + soft są w granicach 800zł.Znalazłem rozwiązanie tego problemu na forum zrealizowane przez Belga o nick Red Dog i oparte na zwykłym wyświetlaczu podłączonym do LPT dla starych wersji Falcona.Później zaczęli razem z Sharknoir ten temat rozwijać i powstał produkt UCC który można podłączyć do USB i który potrafi sterować nie tylko DED.Jest to opisane pod http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=68384.Są dostępne na rynku wyświetlacze znakowe pod LPT lub USB,można je zrobić także samemu tzn.sterowanie wyświetlaczami.Ponieważ nie jestem informatykiem mam pytania związane konkretnie z przechwytywaniem informacji z tzw.pamięci współdzielonej w sim FalconAF.
1.Czy jest dostępny program pozwalający na przechwytywanie danych np.DED?
2.Jeśli tak,to czy dla programisty byłby problem napisania drivera do sterowania np.DED w opcji LPT lub USB?
3.Czy jest sens rozwiązania tego problemu samemu czy lepiej kupić najtańszy na rynku sterownik z programem do przechwytywania danych?

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 10, 2008, 20:06:44 »
1. Program zawierający dane z DED i PFL odczytywane z pamięci w formacie wynikowym tekstowym istnieje. To właśnie "FAST" Michi-ego.  W tym przypadku możliwa jest współpraca wyświetlacza tekstowego, więc koszty poszukiwania rozwiązania maleją. Nie wiem, czy "IO LCD card" współpracuje z danymi z FASTa i wyświetla je. Byłoby to najtańsze z istniejących rozwiązań. Vito, podsunąłeś mi pomysł. Chyba przez Ciebie stracę kolejnych parę stówek ;)
2.Wydaje mi się, że istnieje wiele modeli tekstowych wyświetlaczy pod port LPT, programowanych dedykowanymi językami. Jestem przekonany, że driver byłby stosunkowo prosty, ograniczający się do odczytania tekstowych danych z FAST-a lub SIOC-a (FAST robiony był jako interfejs programowy pomiędzy Falconem i środowiskiem programowym kart OpenCockpits - SIOC) i przesłania tych danych na port. Oczywiście "wszystko jest możliwe dla tego, który nie musi tego zrobić osobiście" ;)
3. Przed rozpoczęciem prac wydawało mi się, że wszystko co sam zrobię będzie tańsze. W wielu przypadkach okazało się to założeniem słusznym. Na to pytanie musisz sam sobie odpowiedzieć - na czym Ci najbardziej zależy. Jeśli na dłubaniu i radości tworzenia - wybierzesz samodzielne poszukiwania. Teoretycznie dają nadzieję na uzyskanie prostszego/tańszego rozwiązania.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 10, 2008, 22:28:30 »
Sprawdzilem stronę OpenCockpits i jest tam informacja o języku programowania SIOC dla zaawansowanych użytkowników.Gdzie szukać informacji na temat FAST?
Wspomnę tylko,że BetaInnovations przechwytuje dane za pomocą programu F4IM (Falcon 4 Interface Manager),ale komunikuje się z swoimi kartami i trudno byłoby oszukać program projektując swoją kartę.Pytam dlatego,że poszukuję optymalnego rozwiązania dla "przyszłego" uproszczonego kokpitu w którym chciałbym mieć przesyłanie danych w obu kierunkach.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 11, 2008, 09:09:32 »
Intruder czy masz już jakieś wnioski dotyczące tzw,grywalności w misjach z AI oraz online z wykorzystaniem kokpitu?Co do mnie to jestem na etapie testów w misjach treningowych typu AA.Odbyłem także jedną misję online.Co do misji online to oprócz wiedzy i doświadczenia ważny jest PC z odpowiednimi FPS.Mój niestety nie jest najlepszy.Jeżeli obniżę parametry grafiki to zyskam na FPS,ale latanie jest utrudnione (gorsza jakość obrazu).Przypuszczam,że drugim najważniejszym elementem jest dobry hotas i tutaj w moim przypadku jest o.k.Zauważyłem także,że bardzo przydatna jest programowalna klawiatura np.szybka zmiana kolorów na HUD w zależności od warunków lotu.Prawdopodobnie gdybym w misjach online musiał wykonać dogfight to oprócz doświadczenia i dobrego PC decydowałby hotas.
Co do misji z AI to bardzo przydatny jest MFD (oczywiście tylko przyciski).Już teraz mogę stwierdzić,że jest to najważniejsza część kokpitu.Oczywiście mam możliwość wyboru niektórych parametrów przy pomocy hotas lub MFD np.wybór opcji radaru przy pomocy przycisku TMS w hotas lub przycisków w MFD.W tym przypadku wybieram hotas.Tyle moich uwag.Gdy wykonam więcej testów podzielę się moimi wnioskami.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 11, 2008, 17:10:11 »
Kokpit - piękna sprawa.
btw... czekać tylko aż wejdzie Sun i napisze, że to bez sensu..  :118:

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 11, 2008, 19:42:13 »
Piękna piękna, i tak naprawdę póki się nie wsiądzie w taki kokpit to sie tego nie doceni... Ahhh marzenie, ale ten brak kasy i czasu  :015:

Intruder posiadasz dokumentacje z wymiarami tych deseczek z których buduje się kokpit?  Chodzi mi o te żebrowaną konstrukcje na sam początek  :004:
F-16C Block50 driver...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 11, 2008, 20:51:18 »
Cieszę,że jest następny kandydat na to "szaleństwo".Myślę,że przy pewnej dyscyplinie nie powinno być aż tak źle.Intruder czy mógłbyś rozwinąć ten wątek Twojego post
Cytuj
Nie wiem, czy "IO LCD card" współpracuje z danymi z FASTa i wyświetla je. Byłoby to najtańsze z istniejących rozwiązań. Vito, podsunąłeś mi pomysł. Chyba przez Ciebie stracę kolejnych parę stówek
pozdrawiam

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 11, 2008, 23:25:36 »
Naużyteczniejsza część kokpitu to cała przednia część, co jest naturalne i wynika z ergonomii. Jako, że wszelkie miniprojekty i tak muszą korzystać z jakiegoś kokpitu 2D / 3D to w zasadzie praktycznie wszystkie informacje ważne i tak są przed oczami. Wykonałbym działające przyciski w obu MFD i ICP (z DCS) - jedynie w celu przyśpieszenia dostępu. Reszta jest zbędna, bo w zasięgu myszy, a czas dostępu nie gra tu roli, może z wyjątkiem dźwigni katapulty, Emer Jett, MPO, idle detent i jet start (restart w powietrzu). Propos restartu zdarzył mi się tylko raz z AI - nie wiem, czy dlatego, że wleciałem w chmurę/płomienie czy zwarł mi w tym momencie switch pompy paliwowej:) W online miałem jeden wymuszony niedoskonałością angielskiego - miał być "simulated flameout" a był "real", w dodatku z bajerami, bo próbowałem restartować powyżej 24k :> Do innych "critical actions" jak strata ciągu silnika w czasie startu odpowiednie przełączniki można obłożyć klawiaturą, ale samo działania przełączników nie jest w Falconie zaimplementowane.
Rzeczywiście nagminnie korzystam ze zmiany koloru i jasności HUD-a. Przydatny gadżet.
Dobry HOTAS i jakieś orczyki do korekt podejścia do tankowanie i przy lądowaniu są podstawą. Dorzuciłbym do tego TIR/FT/URGear, przy czym nie wiem czy rzeczywiście warto inwestować w 6DOF w przypadku TIR.
SIOC jest do ściągnięcia w Downloadzie OpenCockpits wraz ze wszystkimi manualami. FAST 0.94 mam. Bez oprogramowania IOCard lub SIOC-a będzie bezużyteczny, choć sama aplikacja będzie działać. Komunikacji stricte dwukierunkowej na razie NIE MA i raczej nie będzie, ponieważ Falcon nie przyjmuje danych, oprócz tych z TIR, joyów i klawiatury. FAST wyciąga jedynie informacje z shared memory i przekazuje do SIOC lub IOCard. Oprogramowanie SIOC/IOCard przekazuje je na lampki, wyświetlacze, serwa, motorki etc. - ale musi być uprzednio skonfigurowane. No i wysyła dane z odczytu przełączników w formie emulacji klawiatury (kombinacje klawiaturowe przypisane do stanów przełączników ), stąd wrażenie dwukierunkowej komunikacji.
Póki co LCD nie współpracuje z SIOC 3.4, tylko ze starszymi wersjami oprogramowania. Znalazłem za to coś takiego:
http://mikkila.wabbits.org/fsbus/lcd/
Być może ktoś pokusiłby się o przerobienie aplikacji do FS pod odczyt pamięci współdzielonej lub FAST-a.

JankeS
Nie mam niestety. Też mi się marzyły te plany, ale nie dałbym za nie 200$. Trochę na czuja robiłem konstrukcję, trochę korzystałem ze zdjęć zwymiarowanych z www.viperpits.org i innych źródeł, ale najwięcej z planów kokpitów mojej wersji na:
http://www.xflight.de/
dział -> Original -> Dokumente
Gdzieś wyczytałem, że powiększenie rozmiaru planu wersji bl. 52 do 105% (czyli o 5%) i wydruk na ploterze oddawał oryginalne wymiary. Mniej więcej się to sprawdziło.
Starczy na dziś. SIOC się niecierpliwi na pulpicie:)
Bezpiecznych lotów.
Intruder

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 12, 2008, 22:00:46 »
Intruder mam do Ciebie prośbę,czy możesz sprawdzić swoje PW
pozdrawiam,vito_zm

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 14, 2008, 18:59:58 »
Odpowiedziałem, pozdrawiam.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 17, 2008, 07:59:30 »
Pojawienie się Intrudera na naszym forum spowodowało znaczne podniesienie poprzeczki w dziedzinie budowy kokpitów.Można to obrazowo porównać do przejścia z przeczkola do szkoły średniej.Ja jestem na poziomie przeczkola i próbuję znaleźć się w szkole średniej z pominięciem szkoły podstawowej.Tyle wstępu a teraz parę uwag na temat budowy kokpitu do Falcona.Jest kilka możliwości realizacji kokpitu.Jeśli nie mamy ograniczeń finansowych to możemy pójść na skróty i kupić gotowe elementy i je uruchomić.Jest to bardzo drogie rozwiązanie.Innym rozwiązaniem jest próba znalezienia tańszej realizacji.OpenCockpits oferuje ciekawe pomysły realizacji kokpitów dla różnych samolotów.Dla falcona jest potrzebny program do przechwytywania danych.Zdobycie programu do przechwytywania danych bez zakupu drogiego kontrolera było niemożliwe.Dzięki informacjom Intrudera jest to możliwe.Dzięki niemu mogę kontynuować budowę kokpitu.Jeszcze raz chcę podziękować Intruderowi,za pojawienie się na naszym forum.