Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #165 dnia: Lipca 02, 2008, 22:09:19 »
Gratuluję i życzę dalszego postępu prac.Widzę,że zaprojektowałeś sam 2 przełączniki 3 pozycyjne na bazie przycisków chwilowych
pozdrawiam,vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #166 dnia: Lipca 04, 2008, 18:47:13 »
Chciałbym przedstawić moje rozwiązanie alarmów tzw.Right Eyebrow Lights.Obudowa jest zrobiona z pleksi 2 mm.Płytka czołowa jest także z pleksi 2mm z nadrukowanym napisem na białym papierze samoprzylepnym oraz czerwonym przeźroczystym czerwonym pleksi 1mm.Napisy są podświetlane za pomocą świecącej białej diody.Czerwone pleksi wymontowałem z starego cyfrowego zegara.
Nadal mam problem gdzie zdobyć tego typu pleksi.Mają tylko pleksi o grubości 3mm.Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie skorzystam.





pozdrawiam,vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #167 dnia: Lipca 05, 2008, 20:33:25 »
Ja powiem tylko tyle.
Jak zwykle dobra robota ale ;) no niestety jest jedno ale.
Moim zdaniem powinieneś zastosować diody które emitują mniej światłą i dzięki temu uda ci się zniwelować efekt prześwietlania nadruku który troszeczkę szpeci ogrom pracy który wkładasz w to aby twój kokpit miał uznanie w śród wśród nas koneserów i darmozjadów takich np jak ja :002:.
Ja życzę tylko powodzenia w dalszej tułaczce zwanej tworzenie domowego kokpitu i zawsze wspomogę cię swoją wiedzą.

1. ORT. Kolejny raz pisownia jeśli coś z tym nie zrobisz to ja jako koneser języka polskiego coś z tym zrobię!
2. Poza tym weź zastanów się co piszesz? Ty koneserem? nic nie pokazałeś. Ba! nie wiedziałeś jak serwo podłaczyć w przeciwieństwie do workloga vito_zm. Jak narazie to wychodzisz wszędzie na błazna. Mazak
« Ostatnia zmiana: Lipca 05, 2008, 21:14:27 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #168 dnia: Lipca 05, 2008, 22:26:01 »
Dziękuję za uwagi,są dla mnie inspiracją do poszukiwania lepszych rozwiązań.Jestem w trakcie testów jeśli chodzi o podświetlanie napisów na panelach,napisów kolorowych (czerwony,zielony,żółty) na wskaźnikach alarmowych itp.Jasność świecenia można dobrać to nie jest problem.Być może zastosuję regulację jasności świecenia np.
http://www.mikesflightdeck.com/led_dimmer.htm
http://www.robotroom.com/PWM4.html
http://www.reuk.co.uk/LED-Dimmer-Circuit.htm
Prawdziwe problemy występują z poszukiwaniem odpowiedniego materiału i jego obróbką.Przykład ADV MODE w panelu MISC.Gdy jest OFF widać napis ACTIVE w kolorze zielonym a STBY w żółtym,jeśli jedna z opcji będzie ON to musi być podświetlenie w odpowiednim kolorze.Myślę,że znalazłem rozwiązanie dla tego problemu,jak będę miał prototyp to załączę zdjęcie.Gdy mam problemy proszę na forum o pomoc.Staram się przekazywać na forum swoje pomysły mając nadzieję,że ktoś w przyszłości z nich skorzysta
pozdrawiam,vito_zm

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #169 dnia: Lipca 06, 2008, 22:42:20 »
Witam

Dzisiaj pora na kolejną aktualizację projektu ICP. Połączyłem panel frontowy z płytą elementów. Jako spójnik użyłem klocki teflonowe wycięte z arkusza teflonu grubości 12mm. Jest to dość wytrzymały materiał, na tyle że bez problemu można w nim nagwintować otwór pod śruby. Tak więc klocki teflonowe zostały przyklejone do panelu frontalnego klejem CA, zaś z płytą elementów za pomocą śrub "czwórek". Do tego wykonałem dodatkową płytkę drukowaną na której zostaną pogrupowane odpowiednio przewody do podłączenia do MJoya, dodatkowo umieściłem na niej podłączenia do diód podświetlających ICP. Oprócz tego zacząłem robić DCS.

 

Vito, wydaje mi się że efekt który uzyskałeś i przedstawiłeś na powyższych fotografiach jest w pełni satysfakcjonujący. To że jeden napis lekko prześwituje a inny jest niedoświetlony, w moim odbiorze dodaje uroku. Dobre porównanie mamy na kokpitach do Allied Force, kokpity oryginalne które wyglądają dobrze i dość realistycznie (tutaj zadrapanie tam coś niedomalowane) oraz kokpity StopWorksa, które są na swój sposób odpasione ale do prawdziwego wyglądu dużo im brakuje. Na Twoim miejscu wszystkie kontrolki z grupy "eyebrow" wykonałbym tak samo jak ta którą zaprezentowałeś powyżej.

Pozdrawiam, Dominik

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #170 dnia: Lipca 07, 2008, 07:46:43 »
Gratulacje.Na zdjęciach widać 4 klawisze z pleksi umieszczone w otworach.Czy wykonałeś dodatkowo klawisze,czy są to te wycięte z ICP?Pytam dlatego,że na zdjęciu widać ze są podpiłowane tak aby nie wypadły z otworów,ale może się mylę.Możesz to wyjaśnić?

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #171 dnia: Lipca 07, 2008, 12:38:08 »
Hej !
Przyciski są to te oryginalne wycięte z plexy, przy okazji wycinania ICP. Rzez lasera jest dość mały - teoretycznie wynosi 0,1 mm co daje nam luzy w pionie i poziomie łącznie po 0.2 mm. Nie rozumiem za bardzo gdzie niby są te podpiłowywania  :011: :011:
Przyciski podklejałem na razie na próbę jedną plexy o obwodzie mniejszym niż otwór tak żeby wyciągnąć przycisk troszkę przez panel, a następnie podklejony został 3 razy plexy o obwodzie większym niż obwód otworu, co zapobiega wypadaniu przycisków. Jest to na dzień dzisiejszy prowizorka, muszę się teraz zorientować ile będzie kosztował dość mały arkusz plexy o grubości około 1 cm, i czy mi się opłaca go kupować. Jeżeli nie, wszystkie pozostałe przyciski zostaną wykonane analogicznie do tych czterech.
Cały czas staram się trzymać tej wizualizacji :
http://img501.imageshack.us/my.php?image=69686598pz5.jpg

Pozdrawiam, Dominik

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #172 dnia: Lipca 07, 2008, 14:42:06 »
Cytuj
Nie rozumiem za bardzo gdzie niby są te podpiłowywania 
Moja pomyłka,te nierówne krawędzie to są dodatkowe warstwy pleksi,które zostały przyklejone.Zrobiłbym tak samo jak Ty tzn.podkleił dodatkowe pleksi o większej średnicy plus 2 lub 3 mm wewnątrz otworu aby można było przycisk włączyć.

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #173 dnia: Lipca 08, 2008, 19:45:25 »
Panowie, naprawdę z uwagą przyglądam się Waszym postępom :) Póki co, w zakresie ICP czy Eyebrow, rozwiązania w moim kokpicie daleko ustępują pola - tak w prostocie rozwiązań, jak i estetyce wykonania. Szczerze gratuluję i po cichu zazdroszczę :)

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #174 dnia: Lipca 09, 2008, 20:24:23 »
Vito, w uzupełnieniu Twojego posta dotyczącego kontroli jasności świecenia diód, znalazłem coś takiego:

http://www.constant-current.com/html/dimled.html

Cała zabawka wygląda dość prosto, wiesz może jak taką samemu wykonać  :021: :021: ?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #175 dnia: Lipca 09, 2008, 20:50:57 »
Poszukując ciekawych pomysłów znalazłem coś takiego.
Są to push buttons wykonane na bazie plastikowej zaślepki zakańczających nogi od stołu.
1.Potrzebujesz plastikową zaślepkę, szkiełko np.2x2, nalepkę, klej, diody, dremel
http://home.hccnet.nl/jwopdenakker/image/obj182geo137pg6p3.jpg
2.Przewiercasz zaślepkę z zasklepionej strony.
http://home.hccnet.nl/jwopdenakker/image/obj181geo159pg6p3.jpg
3.Wprowadzasz diodę.
4.Zamykasz plastikową zaślepkę montując (po stronie otwartej) w kolejności naklejkę, szkiełko.
http://home.hccnet.nl/jwopdenakker/image/obj184geo139pg6p3.jpg
5.Rozkoszujesz się wykonanym przez siebie samego push buttonem który swoim wyglądem i jakością nie ustępuje drogi oryginałom(no może trochę przegiąłem  :021:)
http://home.hccnet.nl/jwopdenakker/image/obj179geo158pg6p3.jpg
Mam nadzieję, że się podoba i wam nie obciąża transferu.
Pomysł jest genialny koniec kropka.



Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #176 dnia: Lipca 10, 2008, 07:05:20 »
Flanker obiecuję,że zrobię jakiś prosty model i go przetestuję.Teraz mam trochę starych niedokończonych tematów,które chciałbym pozamykać.Wyniki testów przedstawię na forum.Można znaleźć w internecie gotowe rozwiązania i je kupić,nie interesowalem się dokładnie tym problemem,ale do niego wrócę.
Ciekawe rozwiązanie Galimex.Myślę,że za parę dni przedstawię swoje rozwiązanie ADV z MISC (nie jest to push button).Mam także pomysł jak rozwiązać MASTER CAUTION,przedstawię to jak wykonam model.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #177 dnia: Lipca 10, 2008, 18:00:43 »
Otrzymałem dzisiaj zamówione przełączniki.Przełącznik jest pokazany na zdjęciu http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9985.msg172325#msg172325
Ma 4 zestawy przełączników dwupozycjnych.Pierwszy zestaw jest ozn.5,6,7 i tak kolejno aż do ostatniego 14,15,16.Pozycje przełącznika są stabilne.W odróżnieniu od przełączników dźwigniowych nie wiemy wizualnie,które styki są aktualnie załączone.Można do środka włożyć 4 diody świecące.Z tym mam problem,nie potrafię usunąć matowej przysłony umieszczonej z przodu przełącznika (muszę jakoś to rozwiązać).Myślę o zastosowaniu tych przełączników do THREAT WARNING PRIME.Jest tam 5 przełączników typu ON OFF ozn. HANDOFF,PRIORITY MODE,UNKNOWN,SYS TEST oraz  TGT SEP.Co myślicie o tym zastosowaniu?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #178 dnia: Lipca 13, 2008, 16:30:37 »
Witam,
próbowałem rozebrać zakupiony przełącznik i dojść do miejsca umieszczenia lampek,ale mi się nie udało.Zdjąłem osłonę gdzie jest schemat elektryczny (usunięcie jednej śruby),następnie wykręciłem 2 inne śruby usuwając cześć przełącznika,gdzie są styki,trzeba wyjąć sprężynki.W tym momencie nie można dalej nic zrobić,ponieważ na metalowej osłonie są wgłębienia blokujące wyjęcie przełącznika zarówno z przodu jak i z tyłu.Na zdjęciu oznaczyłem je 1,2 oraz 3.Próba usunięcia osłony ozn.4 także bez powodzenia.Wewnątrz przełącznika powinny znajdować się lampki,kolorowe filtry oraz napis,tak wynika z opisu tego przełącznika na stronie producenta.
http://www.stacosystems.com/switches.htm
Na tej stronie jest opis ale,brak informacji jak zdemontować przełącznik.Nie znam się na elementach wojskowych,ale nasuwa się wniosek,że albo te przełączniki zamawia się u producenta pod konkretne zastosowanie (kolor lampek,opis) i w przypadku przepalenia np.lampki wymienia się przełącznik na nowy albo jest metoda demontażu.
Mogę próbować wypiłować te wgłębienia na obudowie 1,2 oraz 3 i próbować zdemontować przełącznik lub uszkadzając przesłonę ozn.3 próbować demontaż od strony czołowej.Wiem,że część kolegów z forum pracuje w wojsku,może ktoś ma jakieś doświadczenie w tej dziedzinie.

pozdrawiam,vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #179 dnia: Lipca 15, 2008, 09:50:34 »
Witam,sprawa przełącznika się wyjaśniła.Na zdjęciu są pokazane części składowe przedniej jego części.

Jak widać jest on dosyć skąplikowany.Ponieważ nie posiadam oryginalnych lampek to będę musiał wykonać kilka przeróbek.Dodatkowy powód do zmian to zbyt silne sprężyny (jest ich 5 szt.).Ponieważ jest on przeznaczony do prawdziwych samolotów to musi być solidny,w moim przypadku potrzebuję znacznie mniejszy nacisk.Po modyfikacji przedstawię zdjęcie,ale musi to trochę poczekać,ponieważ realizuję obecnie panel MISC.