Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151870 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #195 dnia: Lipca 26, 2008, 11:47:45 »
No właśnie 300zł wydać na klawiaturę albo głośniki, tylko po to żeby je rozebrać i wyciągnąć wyświetlacz, to lekka przesada dla mnie. Szczególnie, że ja chcę zrobić ICP podobne do tego z Block 60, gdzie DED jest jego elementem (całość będzie zajmować wtedy sensowniejszą ilość miejsca).

Yoyo wykonał sobie wyświetlacz sam, tylko kurcze po raz kolejny pogubiłem linki do tematów na których bazował.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #196 dnia: Lipca 26, 2008, 12:29:24 »
Może takie wyświetlacze LCD 128x128 byłyby ok
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=38d780d25e0b7c27
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=16e6329c20df3b15
??
allegro można tego znaleźć na kopy
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #197 dnia: Lipca 26, 2008, 18:55:14 »
Nie jest problemem zdobycie wyświetlacza,problemem jest oprogramowanie.Atrakcyjność Logitecha polega na tym,że Holender AiRdAncE napisał program,który współpracuje z oprogramowaniem wyświetlaczy Logitecha.
Jest inny twórca oprogramowania FAST do sterowania między innymi wyświetlaczy Mihi4 z Austrii.Pytałem go o sterowanie DED przy pomocy FAST,ale na dzień dzisiejszy nie działa.Fast z kolei współpracuje z oprogramowaniem Open Cokpits.
Pytałem także RedDoga z Belgi o jego rozwiązanie,ale on z to sprzedaje i poradził mi zastosować rozwiązanie AiRdAncE,ale jest problem zakupu albo klawiatury albo głośników(cena).Reasumując można wysnuć wniosek,że programista jest w stanie napisać sterownik do wyświetlacza LCD wykorzystując jakiś program do przechwytywania danych z pamięci współdzielonej w Falconie.Interesuję się tematem DED od paru miesięcy,ale nie ma taniego rozwiązania na dzień dzisiejszy.Damos próbował przechwytywać dane i je wyświetlać na MFD (dotyczyło to LO),ale nie wiem czy sobie poradził z tym problemem.Gdybym był programistą to prawdopodobnie próbował bym napisać jakiś sterownik,ale ten temat mnie przerasta.Tyle moich refleksji.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #198 dnia: Lipca 27, 2008, 18:41:52 »
Co do wszelakich wyświetlaczy stosowanych w F16 znalazłem prawdziwą perłę która jest prawie nie do dostania.
http://www.allegro.pl/item407337214_kosmiczny_wyswietlacz_numeryczny_hp.html

BigMac

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #199 dnia: Lipca 27, 2008, 21:12:15 »
Super, pozwoli wyświetlić całą jedną literkę/cyferkę...

Galimex, czyżby znowu braciszek się do kompa dorwał?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #200 dnia: Lipca 27, 2008, 21:42:59 »
 :008: czyżby w McDonaldzie dawali mniejsze kotlety???
Jaki sens ma ten post??
Wyprowadzenie mnie z równowagi czy ośmieszenie mnie na forum.
Sklep ten ma około 40 takich wyświetlaczy  :118: i nie musisz szukać dziury w całym...
Zapewniam cie już mi na forum parę osób sprowadziło do parteru.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #201 dnia: Lipca 28, 2008, 17:45:07 »
Witam,wymieniłem w panelu MISC przełączniki zgodnie z sugestią Flankera i panel zyskał na wyglądzie i funkcjonalności (większe gabaryty łatwiej przełączać).MISC jest osadzony na "boxie" zrobionym z pleksi opal 2mm.Profilowanie "boxu" wykonalem metodą termiczną przy pomocy lutownicy.Ponieważ nowe przełączniki są większe to warstwa 4 będzie trochę zmodyfikowana.


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #202 dnia: Lipca 28, 2008, 18:11:16 »
  Świetna robota Vito! Smaka robisz coraz większego. Nie wiem czy w twoich przełącznikach wajchy działają też tak opornie jak w moich. Jeśli tak to:
  - po bokach przełącznika są zaślepki-zawiasy, podważ je i delikatnie wyjmij plastikową część z metalowej obejmy
  - w samym "trzonku" wajchy znajduje się sprężyna - wyjąć, rozciągnąć o 100%, przyciąć do długości default'owej
  - złożyć przełącznik i cieszyć się miękkim, "częściowo zużytym" geratem

Jeszcze raz gratulacje za panel!

PS.: Jeśli się nie mylę, główki krętów mają około 5 mm. Troszkie wystają  :121:. Wiertło 6 mm powinno wystarczyć - w plexi możesz zrobić małe fazki, tylko żeby schowały się łby wkrętów. Czy już mówiłem że panel bajka?  :118:

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #203 dnia: Lipca 28, 2008, 19:55:57 »
Boczek dziękuję za rady są dla mnie bardzo pomocne.Co do sprężyn w przełącznikach to zauważyłem,że niektóre dają większy opór inne mniejszy(zależy od typu),dlatego kupując w sklepie sprawdzałem je na opór przy przełączaniu.Niedługo będę musiał przerobić przełączniki tzw.lotnicze (w których jest aż 5 sprężyn) i tutaj Twój pomysł będzie wykorzystany
pozdrawiam,vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #204 dnia: Lipca 29, 2008, 21:56:29 »
Zrobiłem modyfikację sprężyn w przełącznikach zgodnie z sugestią Boczka i działają bardziej ergonomicznie (potrzeba mniejszej siły do przełączenia).
Teraz przedstawiam następny detal kokpitu tzn.prawe Eyebrow lights (alarmy).Napis na HYD/OIL PRESS jest trochę krzywy,ale go poprawię.Na zdjęciu są przedstawione detale:obudowa z pleksi 2mm,małe obudowy także z pleksi,płytka uniwersalna z diodami świecącymi oraz łączówką doprowadzającą sygnały oraz tylna płyta.Główna obudowa ma w górnej części ograniczniki uniemożliwiające wypadnięcie mniejszych obudów z napisami.Płyta uniwersalna jest tak zrobiona,że także zabezpiecza przesuwanie się małych obudów.3 obudowy mają po dwa niezależne alarmy,dlatego w środku jest przegroda.Przód małych obudów składa się z płytek pleksi opal,na których są napisy na foli samoprzylepnej (podobnie jak w poprzednim panelu MISC) oraz czerwone pleksi 1mm.Czerwone pleksi przykleiłem na obrzeżach "kropelką" do foli.Nie jestem z tego zadowolony,ale nie umiem znaleźć innego prostego rozwiązania.Diody świecące są koloru białego.Tam gdzie są przegrody są 2 diody,dlatego napisy są trochę jaśniejsze.


Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #205 dnia: Lipca 30, 2008, 15:27:26 »
Witam !

Po przeczytaniu ostatniego posta wpadłem na pewien pomysł odnośnie mocowania plexy z folią. Pomysł jest typu " co by się stało gdyby ....", no właśnie gdyby spróbować zespoić folię z plexy za pomocą kleju do puzzli.

http://www.artpuzzle.pl/produkt-akcesoria-ok-4.html

W specyfikacji napisane jest że klej jest bezbarwny itp itd, co więcej klejenie polega bezpośrednio na nanoszeniu kleju na puzzle. Możemy z tego wnioskować że folia nie uniknie zniszczeniu gdyby ją potraktować takim klejem.

Jeżeli chodzi o panel MISC, to nie pozostaje mi nic innego jak tylko pogratulować. Kawał dobrej roboty, super wyszła ta obudowa z plexy, może kiedyś spróbuję zrobić to tak samo. Ja na razie ukryję swoje ICP w dość dużej obudowie, bo długiej na około 25 cm. Powód jest taki że nie mam na dzień dzisiejszy gotowej konsoli środkowej. Co więcej w obudowie tej będzie się znajdował MJoy, oraz zasilacz do diód. Przy budowie ICP starałem się trzymać cały czas wymiarów więc po zrobieniu konsoli panel powinien ładnie pasować. Na dzień dzisiejszy pozostaje mi wykonać pokrętła boczne, oraz wydruki na folii. Zdecydowałem się też zastosować sprężyny pod każdy przycisk w roli reduktora przestrzeni pomiędzy klawiszem a switchem. Będzie to wyglądało tak jak w projekcie (umieszczonym kilka stron wcześniej przez Intrudera). Wszystkie powyżej wymienione czynności muszą jednak troszkę poczekać, dlatego że jestem chwilowo poza Krakowem, i nie mam gdzie zaopatrzyć się w potrzebne m.in sprężynki. Zdjęć chwilowo też nie umieszczam dlatego że nie mam przy sobie aparatu fotograficznego.

Jeżeli chodzi o główki śrub o których wspomniał boczek to odnoszę takie samo wrażenie, może jednak zamiast fazowania otworu można by zastosować śruby z płaskimi spodami łebków. Takie:  http://www.metalwit.pl/sruby.php?dzial=12&sruba=DIN-7985 , zamiast takich:  http://www.metalwit.pl/sruby.php?dzial=12&sruba=DIN-965

Być może sie mylę, bo po zdjęciu nie wiele można wywnioskować.

Pozdrawiam, Dominik

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #206 dnia: Lipca 30, 2008, 16:14:57 »
Powiększyłem otwory fazując pod kątem 45 stopni oraz skróciłem sprężyny i jest o.k.Co do kleju to można próbować,ja także większość swoich pomysłów testuję.Myślę,że jeszcze w tym roku będę testował pomysł z folią z nadrukiem drukarką laserową,ale najpierw muszę poszukać odpowiednią folię do nadruku i eksperymentować.
Zachęcony pomysłem Boczka (sprężyny) chcę rozpocząć eksperymenty z tzw.przełącznikiem lotniczym,w którym muszę dokonać dużo zmian.Jestem ciekawy co z tego wyjdzie.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #207 dnia: Sierpnia 02, 2008, 19:41:21 »
Witam !

Ostatnio spędziłem troszkę czasu nad wyszukaniem odpowiednich sprężyn pod przyciski do ICP. Fakt temat mnie lekko przerósł. Do tego nie znalazłem nigdzie w Krakowie w sklepach z artykułami metalowymi satysfakcjonującego mnie produktu. Znalazłem coś myślę że ciekawego na stronie internetowej sklepu SPRINGS. Niestety wybrać sprężynę po suchych liczbowych danych jest dość ciężko. Sprężyny które chcę zamówić to te pierwsze na liście. Adres do listy:

http://www.springs.com.pl/kat_nacisk.php?d_min=0,6&d_max=0,7&dz_min=10&dz_max=12&order=dlug_sw,%20d_dr,%20d_zewn

Zależy mi na tym żeby sprężyny było trochę słabsze od tych powszechnie montowanych w długopisach.

Zrobiłem jednak pewne obliczenia:

z danych wynika że siła obciążająca  Fn= 2.42N
ze wzoru F = mg wynika: m = F/g czyli: 2.42 N / 9.81 m/s^2 =  0.24 kg czyli tyle ile waży szklanka wody !!

Szczególnie pytanie kieruję do Intrudera, bo z tego co pamiętam to właśnie stosowałeś sprężyny pod przyciski, możesz powiedzieć jakie to sprężyny (parametry: grubość drutu, długość swobodna, ilość zwojów, oraz średnica wewnętrzna albo zewnętrzna).

Pozdrawiam, Dominik

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 02, 2008, 19:52:28 wysłana przez Flanker »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #208 dnia: Sierpnia 03, 2008, 18:17:28 »
Cytuj
Fakt temat mnie lekko przerósł.
Chciałbym nawiązać do tej wypowiedzi,mnie też przerósł.Zachęcony radami Boczka zrobiłem modyfikację i wyszło nieźle,chociaż naciski w poszczególnych zmodyfikowanych przełącznikach trochę się różnią.Wynika to z precyzji wykonania modu oraz z ukształtowania końców oryginalnych sprężyn i tych skróconych.
Przy próbie modyfikacji sprężyn w tzw.przełączniku lotniczym poniosłem klęskę,co było do przewidzenia.Przełącznik posiada 9 różnych sprężyn w tym jedną w kształcie stożka.Po skróceniu 5 sprężyn i próbie złożenia przełącznika część z nich uległa zniszczeniu.Ponieważ jest to oryginalny przełącznik lotniczy to jest zrozumiałe,że jest skąplikowany(skomplikowany) i wymaga siły aby go przełączyć.Postanowiłem zrobić własny mod tego przełącznika.Jeśli mi się powiedzie to go opiszę na forum.Flanker trzymam kciuki za Ciebie i jestem ciekawy jak sobie poradzisz.Niestety mnie potrafią Tobie nic sensownego poradzić.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 04, 2008, 12:35:47 wysłana przez Kos »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #209 dnia: Sierpnia 06, 2008, 08:34:29 »
Witam,chciałbym na wstępie podziękować kolegom KosiMazaki oraz Rutkov za pomoc w realizacji zakupu klawiatury Logitech G15.Mam zamiar wykorzystać wyświetlacz z tej klawiatury do realizacji DED w moim kokpicie F16.Dzięki kolegom mogłem ją okazyjnie kupić na aukcji.Szczególnie jestem wdzięczny koledze Rutkov,który poświęcił swój czas i pomógł zrealizować zakup dla kogoś kogo zna tylko z forum.
Teraz chcę przedstawić następny element kokpitu tzw.Master Caution.Jest to przycisk typu pushbutton (2 przyciski połączone równolegle) z diodami świecącymi.Sposób realizacji jest pokazany na zdjęciach.W wstępnej fazie projektu chciałem zastosować sprężyny,ale okazalo się,że wystarczą sprężyny w przyciskach.Gdy go złożę i uruchomię przedstawię go na zdjęciu w następnym post.


pozdrawiam,vito_zm