Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #210 dnia: Sierpnia 06, 2008, 14:26:21 »
Ekstraklasa !
Przycisk będzie bezpośrednio dolegał do switchy czy dajesz jakieś sprężynki ??



Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #211 dnia: Sierpnia 07, 2008, 09:28:12 »
Witam,zgodnie z obietnicą przedstawiam działający przycisk Master Caution z podświetlaniem.Nie stosuję dodatkowych sprężyn.Robiłem próby z sprężynami od długopisu,ale miałem pewne problemy i zrezygnowałem.Przyciski tego typu mają sprężyny,które nie muszą mieć dodatkowego wspomagania w tego typu konstrukcji.Zastosowałem dwa przełączniki aby naciśnięcie przycisku MC w dowolnym punkcie powodowało pewne zadziałanie.W narożnikach są 4 śruby M3,które zakończone natrętkami stanową blokadę.Na nakrętki jest nałożona rurką termokurczliwa(zabezpiecza przed odkręcaniem).Diody są podpiłowane,aby zwiększyć kąt świecenia.Obok przycisku MC jest pokazany przycisk,który powinienem zastosować.Jest on dłuższy co daje większą odległość diod od pleksi i lepsze oświetlenie napisów.


Mając pewne problemy z równomiernym oświetleniem całej powierzchni przycisku MC zastanawiam się jak Flanker rozwiąże ten problem w ICP?
pozdrawiam,vito_zm

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #212 dnia: Sierpnia 07, 2008, 12:06:20 »
Imponujące, nie tylko za samą robote ale determinację jaką idziesz do przodu :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #213 dnia: Sierpnia 09, 2008, 12:57:19 »
Szczególnie pytanie kieruję do Intrudera, bo z tego co pamiętam to właśnie stosowałeś sprężyny pod przyciski, możesz powiedzieć jakie to sprężyny (parametry: grubość drutu, długość swobodna, ilość zwojów, oraz średnica wewnętrzna albo zewnętrzna).

O matko! Dominik, bladego pojęcia teraz nie mam jakie one mają charakterystyki :) Spreżyny wyciagnąłem ze starych przełączników izostatycznych zgrupowanych po 5-6 sztuk, które kupiłem za grosze na Wolumenie. Obciąłem je o połowę i dają trochę zbyt duży opór. Lepsze rozwiązanie to stykowe połączenie przycisków bezpośrednio ze switchami.

Vito, przyznaję, że ciągniesz swój kokpit ku świetności w sposób zdumiewająco konsekwentny i kreatywny:) Fajny pomysł na zabezpieczenie nakrętek przed odkręceniem rurkami termokurczliwymi. Życzę szybkiego finiszu:)

Panowie, z uwagi na wyjazd służbowy na wiele miesięcy od jutra moja rzadka aktywność będzie musiała zostać całkowicie zaniechana na forum, niemniej Ci którzy posiadają do mnie maila - proszę nie krępujcie się. Jeśli będę mógł pomóc - pomogę. Administratorów uprzejmie proszę o nie zamrażanie/likwidowanie mojego konta, ponieważ z całą pewnością do Was wrócę:)
Życzę wszystkim pomyślnego, szybkiego zakończenia swoich projektów i mnóstwa zabawy z obcowania z Falconem!
Pozdrawiam serdecznie
Intruder

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #214 dnia: Sierpnia 10, 2008, 08:01:15 »
Szczęśliwego i szybkiego powrotu z delegacji oraz na nasze forum,pozdrawiam
vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #215 dnia: Sierpnia 13, 2008, 12:15:55 »
Zastanawiałem się,gdzie umieścić ten post i w końcu doszedłem do wniosku,że ten wątek będzie odpowiedni.Testowałem zakupioną ostatnio klawiaturę G15 pod kątem zastosowania LCD w kokpicie F16.Wyświetlacz LCD z G15 pracuje prawidłowo z programem G15Viper.Program ten można pobrać z strony http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3232.0
Program umożliwia wybór jednej z 4 opcji :DED,PFL,GRD(Gauge Replacement Display) lub Fuel Flow.Wybierając GRD mamy na LCD następujące parametry:KT,ALT,RPM,STBK,CHF,FL,HDG,NZL,FF oraz FLR.Program G15Viper ma wbudowaną instrukcję ustawiania swoich parametrów oraz parametrów w Logitech GamePanel Manager.Można wybrać opcję wyświetlania cyklicznego dwóch wskaźników np.DED oraz PFL.Cykl wyświetlania można ustawić w setup.
Istotnym parametrem jest tzw.częstotliwość odświeżania.W moim przypadku ustawiłem na max tzn.800ms,ponieważ dla małych wartości jest spadek FPS.
Wniosek ogólny jest taki,że można bez obawy zastosować LCD z G15 jako np.DED w kokpicie.
Na zakończenie chciałbym zapytać kolegów posiadających G15 oraz grających a Falcona jak wygląda wyświetlanie DED przy korzystaniu tylko z programu Logitech.W moim przypadku przy korzystaniu z programu Logitech jest domyślnie tylko DED oraz wyświetlanie "znakowe" a nie "graficzne".Czy jest możliwość wyboru np.DED lub PFL i czy można wyświetlać np.DED,który jest dokładnym odwzorowaniem DED z monitora.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #216 dnia: Sierpnia 14, 2008, 08:25:59 »
Witam,przedstawiam na zdjęciach List z DED na LCD G15.Ja jednym zdjęciu jest wersja z profilu Logitech na drugim z programu G15Viper na ostatnim jest także z programu G15Viper i przedstawia GRD.DED z G15Viper jest odwzorowaniem z symulatora natomiast profil Logitech trochę się różni.






Czy u Ciebie Kwazar jest podobny obraz DED List z profilu Logitech jak u mnie czy się różnimy (wersja AF)?I jeszcze jedno pytania czy oprócz DED można wyświetlać inne parametry,mam na myśli profil Logitech.

BigMac

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #217 dnia: Sierpnia 14, 2008, 11:21:07 »
Szkoda, że nie jest podświetlane na pomarańczowo lub zielono, jak w prawdziwym.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #218 dnia: Sierpnia 14, 2008, 14:04:43 »
Witam,otrzymałem post z prośbą o przybliżenie technologi wykonania glaresheld dla F16.Ponieważ temat moim zdaniem jest ciekawy postanowiłem napisać parę uwag w tym wątku.Material to PCW 3mm czarne,które jest bardzo tanie.W moim przypadku poprosiłem o przycięcie płyt o szerokości 20cm i długości 100cm.Do profilowania użyłem lutownicy oraz rurki aluminiowej umocowanej w imadełku.W imadełku rurka jest izolowana gumą aby zapewnić termiczną izolację.Jeśli ktoś posiada 2 lutownice to można je umieścić z obu stron rurki.Umieszczamy zaznaczoną powierzchnię PCW na rurce i po nagrzaniu delikatnie uginamy do określonego kąta zgodnie z modelem kokpitu.Najpierw trzeba wykonać model kokpitu tzn.centralną kolumnę co widać na załączonym zdjęciu.Po uformowaniu zgięć możemy rozpocząć wycinanie powierzchi bocznych.Trzeba najpierw oczywiście zrobić z tektury szablon jak należy ciąć.Ja zrobiłem dwie połowy lewą i prawą,ponieważ jest to łatwiej wykonać.Dodam tylko,że zanim wykonałem końcowy produkt to robiłem kilka testów aby "wyczuć" z jaką siłą należy uginać i w jakim momencie,aby nie pękła płyta.Nic więcej nie przychodzi mi do głowy poza tym,że niestety należy wykonać kilka prób zanim opanujemy tę umiejętność.Warsztat jest pokazany pod linkiem
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9985.msg172291#msg172291


model kokpitu
pozdrawiam i życzę powodzenia

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #219 dnia: Sierpnia 14, 2008, 16:25:28 »
Chciałem się jeszcze poruszyć dwie sprawy  :004:.
1. Jakim papierem szlifować krawędzie  :011:
2. Czemu najpierw wyginasz a potem wycinasz powierzchnie boczne  :011:
Wydawało mi się, że precyzyjniej i bezpieczniej(w czasie wycinania nie połamiemy glareshield)było by zrobić na odwrót.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2008, 17:53:15 wysłana przez Galimex »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #220 dnia: Sierpnia 14, 2008, 20:19:18 »
Witam,chciałbym uzupełnić informację o programie G15Viper.Jeśli ktoś na forum czuje się na siłach to może kontynuować ten program porozumiewając się z autorem
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3232.msg52705#msg52705
Druga informacja dotyczy programu  FalconGauges 4.0.Będzie upgrade
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3886.msg53861#msg53861
Na koniec zapomniałem dodać w ostatnim post ,że zginając PCW musiałem zmieniać co chwilę punkt przyłożenia płaszczyzny o 180 stopni aby krawędź była równomiernie nagrzana.


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #221 dnia: Sierpnia 18, 2008, 07:42:45 »
Witam,znalazłem ciekawą ofertę.Można kupić kokpit za 80 000 euro
http://www.rezultat.dk/video/f1.wmv
Masz rację Galimex,najpierw trzeba wyciąć profil a potem wyginać.Przepraszam za pomyłkę.Co do papieru ściernego to różnie najpierw grubszy potem drobniejszy.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #222 dnia: Września 10, 2008, 16:39:51 »
Witam,
zrobiłem dekompozycję klawiatury G 15,co widać na zdjęciu.Pod linkiem http://www.eaglevision.nu/g15_pfd.php jest opis jak to zrobić.Następnie połączyłem LCD z sterownikiem i przy pomocy programu G15 Viper uruchomiłem DED w FalconAF,co widać także na zdjęciu.Teraz pozostaje montaż LCD oraz sterownika w kokpicie.
Płyta sterownika posiada 2 wejścia USB,które zamierzam wykorzystać do MJoya oraz podręcznej klawiatury.Chciałem także wykorzystać z G15 18 programowanych klawiszy,ale wymagałoby to trochę wysiłku dlatego zrezygnowałem.Przy łączeniu płyty sterownika z LCD trzeba bardzo uważać na cienki przewód połączeniowy.Dotychczas nie miałem okazji łączyć tego typu złącza,są miniaturowe w porównaniu do złącz w PC. Jeszcze raz dziękuję kolegom Rutkov oraz KosiMazaki za pomoc przy zakupie klawiatury.



pozdrawiam,vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #223 dnia: Września 17, 2008, 13:06:33 »
Witam,przedstawiam dwa zdjęcia panelu z prawej strony RMFD.Są tam wyświetlacze pogrupowane w trzech rzędach.U góry Fuel Flown w środku RPM oraz na dole Ful Qty.Zastanawialem się jakie parametry maja być wyświetlane i w końcu wybrałem te wymienione powyżej.Zastosowałem dwa typy wyświetlaczy SC36-11GWA oraz podwójne DC03-11SGWA,dlaczego pisałem o tym w jednym z post.Montaż wykonałem na płycie uniwersalnej.Przewiduję jeszcze zastosować wyświetlanie cyfrowe Attitude,Mach,Flare oraz Chaff.Teraz muszę wykonać opis na foli samoprzylepnej.


pozdrawiam,vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #224 dnia: Września 23, 2008, 21:27:52 »
Witam,przedstawiam kolejny fragment kokpitu tzw.TWP.Wykonanie tego panelu zajęło mi trochę czasu ze względu na małe gabaryty elementów.Zew.wymiary przycisków wynoszą około 18mm.Trzeba wywiercić otwory w przyciskach umieścić w nich diody świecące i połączyć z kabelkami.Na wew.stronie płytki czołowej umieściłem kolorowe filtry zielony oraz czerwony.Trzeba także zabezpieczyć się przed przenikaniem światła do sąsiednich sektorów.Przycisk unknown posiada aż 3 sektory.Na diody nałożyłem osłony z koszulki termokurczliwej aby ukierunkować światło na określone punkty.Napis mode jest trochę krzywy,poprawię go później teraz nie mam już cierpliwości.