Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #465 dnia: Kwietnia 30, 2011, 12:22:39 »
Witam, przedstawiam nową klawiaturę dla łączności radiowej dla OF. Technologia wykonania jest przedstawiona na zdjęciach.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Koszt materiałowy wyniósł około 35 zł, klawiatura 24 zł, obwód drukowany 9 zł i reszta.
Opisy są trochę pomieszane, może je zmienię. Te oryginalne są dobrze widoczne, dlatego je zostawilem.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #466 dnia: Maja 02, 2011, 14:00:30 »
No. teraz nowa klawiatura prezentuje się zawodowo. Tylko... Ten kabelek tak na zewnątrz pozostanie?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #467 dnia: Maja 02, 2011, 17:15:35 »
W chwili obecnej nie jestem pewien czy będzie w tym miejscu, dlatego kable są na zewnątrz. Kokpit jest rozwojowy i prawa góra nie jest jeszcze gotowa. Czekam trochę na pomysły EGHI jak to zagospodarujemy. Klawiaturę pomocniczą potrzebuję, ponieważ rozpocząłem treningi w OF. W OF pojawiają się nowe problemy, które chcę rozwiązać, ale jeszcze nie wiem jak to zrobić. Najgorzej być "pionierem" w jakiejś dziedzinie. Może koledzy z viperpits pomogą je rozwiązać, dzięki za zainteresowanie moim tematem.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #468 dnia: Maja 02, 2011, 21:52:47 »
Zaglądam tu często. Choć tyle mi pozostało, bo nie mam chwilowo czasu na dokończenie własnego kokpitu.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #469 dnia: Maja 06, 2011, 17:07:56 »
Witam ponownie. Rozpocząłem testy a raczej naukę Falcona OF od budowania prostych misji. Dopiero w własnych misjach można programowo usunąć w 3D kokpit z ekranu, można także usunąć HUD jeśli mamy hardwarowy. Jak widać na zdjęciach MFD działają, na ekranie głównym jest widok 3D oraz HUD.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Teraz mógłbym zastosować kamerę i track własnej konstrukcji, ale najpierw muszę przejść przez manual OF, ponieważ są różnice w porównaniu do AF. Na zdjęciu widać w tle DED na LCD od G15 dla opcji AF. Dla OF DED na G15 nie działa ciekawe dlaczego? W moim przypadku dla OF DED jest na tym samym LCD co RMFD.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #470 dnia: Maja 06, 2011, 17:10:26 »
Vito szacunek :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #471 dnia: Maja 06, 2011, 22:28:50 »
Jestem pod wrażeniem. Wygląda, że tak powiem "kozacko"  :001:

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #472 dnia: Maja 15, 2011, 14:03:12 »
Ponieważ funkcje są zdublowane to trzeba zdecydować które stosować w Cougarze a które w panelach kokpitu. Funkcje dostępne w joystiku pozostaną dostępne w dalszym ciągu, ale nie będę z nich korzystał.

         CMS w Cougar
Można go załączać w 4 kierunkach. Można dodatkowo przypisać mu 8 funkcji związanych z przytrzymaniem przełącznika (hold) oraz z przyciskaniem dodatkowo przycisku ozn. S3 (FOV). Czyli mamy zaprogramowanych 12 funkcji.
         Funkcje podstawowe.
Podstawowe funkcje związane z krótkim naciśnięciem przycisku 4 pozycyjnego CMS. Są to:
poz. góra (forward)  - uruchomienie wybranego programu EWS
poz. gół (backward) - włączenie ECM ON (włączenie jammera)
poz. w prawo        -  wybór CMDS w poz. Man (set CMDS manual) oraz ECM OFF (wyłączenie jammera)
poz. w lewo       - wybór CMDS w poz. Auto
         Funkcje dodatowe opcja hold.
Ta opcja jest związana z przytrzymaniem przycisku w określonym położeniu.
poz. góra (forward) - zmiana kategori Cat I/III
poz. gół (backward) - zmiana świateł (aircraft lights on/off)
poz. w prawo        - następny steerpoint (next steerpoint)
poz. w lewo        - poprzedni steerpoint (previous steerpoint)
         Funkcje dodatowe opcja z przyciskiem S3.
Ta opcja jest związana z przytrzymaniem przycisku S3 w trakcie przełączania hat CMS.
poz. góra (forward) - wybór programu 1 EWS
poz. gół (backward) - wybór programu 3 EWS
poz. w prawo        - wybór programu 2 EWS
poz. w lewo       -  wybór programu 4 EWS   

Mając uruchomione panele w kokpicie nie musimy korzystać z wszystkich dostępnych funkcji związanych z CMS.
Mamy dostępne w panelu CMDS dwa przełączniki. W jednym mamy wybór programu EWS a w drugim ozn. Mode wybór opcji.
Mamy także przełącznik Cat I/III oraz przełącznik next/previous steerpoint w ICP, mamy także załączanie świateł.
Pozostają tylko podstawowe funkcje CMS tzn. uruchomienie wybranego wcześniej programu oraz załączanie i wyłączanie ECM.
Wynika z tego także jeden wniosek. Mając dobry profil do Cougara można zrealizować dużo funkcji w samym joystiku nie budując paneli. Mając panele nie musimy zapamiętać dodatkowych informacji z wiązanych z Cougarem.
Jeszcze jedna uwaga związana z EWS. Jest różnica między AF oraz OF związana z pozycją BYP, ale to jest inny temat.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #473 dnia: Maja 24, 2011, 14:28:34 »
Teraz kolej na tzw. "udogodnienia". Słuchawki są już zawieszane na wieszaku z lewej strony fotela. Zamiast drabinki do wchodzenia do kokpitu jest stołeczek oraz zrobiłem półkę pod mysz.


Uploaded with ImageShack.us
Miałem problem gdzie ją umieścić i w jakim ma być kształcie. W końcu jest z prawej strony CP, co widać na zdjęciu. Teraz zakup bezprzewodowej myszy.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #474 dnia: Czerwca 13, 2011, 21:56:49 »
Jak tam prace vito? Zaglądam tu często w poszukiwaniu motywacji i czekam na jakiś wolniejszy czas, żeby złożyć swoją zabawkę. A mi już niewiele zostało - włożyć zasilacz komputerowy do pudła i podpiąć kabelki...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #475 dnia: Czerwca 14, 2011, 06:49:20 »
Chwilowo jest przestój z kilku powodów. Czekam na Damosa projekt związany z DMKeys, czekam także na EGHI na jego pomysły. Ja teraz testuję OF a raczej go poznaję i znajduję dużo niedoróbek związanych z hardware. Przykład: jeśli jestem w opcji 3D lub HUD only nie działają wskaźniki ILS w ADI (LCD w CP) co utrudnia ladowanie na przyrządach. Pozostają ILS na HUD.
Jest problem z  ręcznym ustawianiem częstotliwości TACAN. Teraz próbuję rozwiązać problem "bladych" kolorów HUD po przeróbce kokpitu przez Aeyes w 3D.
Mój problem polega na tym, że na naszym forum nikt się tym nie zajmuje ze względu na brak kokpitów tych fizycznych.
Z kolei na viperpits temat był aktualny kilka lat wstecz i ludzie zapomnieli już o tych problemach.
Tu nasuwa się wniosek. Jeśli pojawi się jakiś nowy sim to powinno się zaangażować w jego poznawanie od samego początku biorąc udział w dyskusjach oraz testach. Jeśli minie jakiś czas to temat jest już nieaktualny i zapominany.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #476 dnia: Czerwca 15, 2011, 06:59:13 »
W chwili obecnej testuję swój kokpit tworząc w tym celu proste misje. W czasie testów wychodzą pewne mankamenty związane z niedoskonałością Falcona OF oraz współpracującego z nim softu. Testy pozwalają ocenić, które elementy kokpitu są niezbędne a które są rzadko używane. Jeszcze jeden wniosek wynikający z testów, co można dodatkowa dorobić jako udogodnienia, których nie ma w realu, ale są przydatne w symulatorze.
Chciałbym opisać krótko o problemie, który próbuję rozwiązać i mam problemy.
Można zrobić HUD na odzielnym ekranie nie związanym z głównym monitorem obrazu. Tak ma zrobione EGHI. Ja mam HUD na monitorze. W związku z czym Aeyes zrobił program w którym można usunąć z widoku w 3D kokpit i zostawić tylko HUD lub go także usunąć. To rozwiązanie daje dobry widok w 3D, ale ma jedną wadę (w mojej ocenie). Jego program eliminuje w widoku 2D kokpit. Pokażę to na zdjęciu. Jestem przyzwyczajony do porównywnia ustawień przełączników w kokpicie fizycznym oraz tym w 2D. Tutaj takiej możliwości nie ma.
U mnie wystąpił dodatkowy problem słabych kontrastów  napisów w HUD. Jest to też pokazane na zdjęciu. Jestem w trakcie różnych testów zwiazanych z polepszeniem kolorów w HUD oraz zmianą jego gabarytów w 3D (jest za mały a nie chcę powiększać całego widoku 3D).
W tym rozwiązaniu, które mam obecnie nie mogę stosować programu Aeyes, ponieważ nie widzę HUD (zmiana kolorów nie jest skuteczna).
Widok w 2D


Uploaded with ImageShack.us
Widok w 3D


Uploaded with ImageShack.us

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #477 dnia: Czerwca 15, 2011, 13:18:36 »
Mały sukces, mam widok kokpitu w 2D mając mod Aeyes. Teraz muszę rozwiązać problem z kolorami HUD w 3D.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #478 dnia: Czerwca 15, 2011, 20:06:59 »
Tak jak wspomniałem w poprzednim post mam widok kokpitu w 2D. Nie udalo mi się poprawić kontrastu, ale znalazłem sposób na powiększenie HUD w 3D, co daje już możliwość zastosowania modu Aeyes. Na załączonych zdjęciach są pokazane efekty moich działań. Może jeszcze coś uzyskam, ale nie wiem w jakich plikach to można zrobić. Na forum viperpits jest cisza.
2D


Uploaded with ImageShack.us

3D


Uploaded with ImageShack.us

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #479 dnia: Czerwca 23, 2011, 14:03:51 »
Witam w moim wątku. Kolega EGHI przerobił swoją stronę i wprowadził opcję forum.
http://www.f16pit.dbv.pl/forum/index.php
Jeśli kogoś interesują zagadnienia budowy kokpitów to ją polecam. Jest skromna w porównaniu do podobnych, ale jest związana z polskimi rozwiązaniami. Większość krajów ma takie strony wspomnę tylko o Hiszpani lub Grecji.
Postaram się na stronie EGHI (na forum) opisywać testy mojego kokpitu z OF oraz AF.