Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #495 dnia: Lutego 19, 2012, 03:01:20 »
Jestem pełen podziwu dla Waszych dzieł, dlatego chciałbym sam prosić o radę:
W którą elektronikę najlepiej zainwestować, żeby stworzyć minikokpit do F-16 w "stylu Block 60" (z naciskiem na lcd)? Chciałbym wykonać "prawdziwe" ICP z wbudowanym DED, panel MISC, "światełka" od eye-brows (? - master caution jako przycisk + eng fire, hyd/oil i reszta), przyciski od RWR, możliwe że pokrętła od HSI (Hdg, Crs, Mode). W centralnej części planuję ekran dotykowy, który obsługiwałby wszystkie pozostałe panele. Do tego oczywiście ramki MFD z 2x LCD.

Czy do wykonania takiego minikokpitu wystarczy np. MJoy + wyświetlacz z G15? Chciałbym mieć też w (odległej!) przyszłości możliwość dalszej rozbudowy bez wyrzucania tego, co bym wcześniej zrobił. Dodam, że mam b. małe doświadczenie z elektroniką, więc mile widziane rozwiązania proste w obsłudze ;) (ostatnio lutowałem tylko clipa do FT i IR Glove). Płytki OpenCockpits są dość drogie, a zależy mi na minimalizowaniu kosztów. Tańszą alternatywą zostaje kupienie dużego, używanego monitora dotykowego i przeznaczenie go w całości na Heliosa, ale to jednak nie ten poziom rozrywki. :)

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #496 dnia: Lutego 19, 2012, 10:15:58 »
Na poczatek kilka rad. Podstawowe informacje są na stronie http://www.viperpits.org/smf/index.php oraz http://www.f16pit.dbv.pl/news.php. Na tej ostatniej są nasze polskie rozwiązania. Jeśli rozpoczniesz budowę kokpitu nawet w uproszczonej wersji to musisz się liczyć z kosztami oraz długim czasem realizacji. Są to podstawowe założenia.
Cytuj
W centralnej części planuję ekran dotykowy, który obsługiwałby wszystkie pozostałe panele.
W naszych rozwiazaniach jest LCD zwykły, który realizuje przyrządy (gaugesy) i nic więcej. Można to zrobić inaczej jako Center Pedestal Display http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=4846.405 , ale jest to drogie rozwiązanie.
Cytuj
Czy do wykonania takiego minikokpitu wystarczy np. MJoy + wyświetlacz z G15?
Nie wystarczy. Najlepiej rozpocząć od MJoya, jeśli już go posiadasz. Póżnie rozbudować sterowanie kokpitu na bazie naszych rozwiązań tzn. SimOUT, SimIN Codeking oraz DMKeys Damosa i ewentualnie jeśli będzie taka potrzeba DMJoy Damosa.
Dobrze rozpocząć pracę nad kokpitem lub panelami z kimś, kto akurat w tym samym czasie to wykonuje lub ma taki zamiar, ponieważ po jakimś czasie twórcy kokpitów zapominają jak rozwiązywali swoje problemy. Na ogół dokumentacja jest szczątkowa może z wyjątkiem EGHI, który na swojej stronie załącza niektóre rozwiązania.

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #497 dnia: Lutego 19, 2012, 11:09:46 »
Dzięki, Vito. A jeśli nie mam MJoya, od czego powinienem zacząć?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #498 dnia: Lutego 19, 2012, 11:59:38 »
Cytuj
A jeśli nie mam MJoya, od czego powinienem zacząć?
Myślę, że najlepiej od projektów Codeking SimOUT oraz SimIN. Na naszym forum znajdziesz dużo inf. na ten temat. Tu jest link do tych projektów http://www.simproject.info/ 
Autor jest także na naszym forum.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #499 dnia: Lutego 19, 2012, 15:01:30 »
Dzięki, Vito. A jeśli nie mam MJoya, od czego powinienem zacząć?
Na początek,
 Hotas, ramki TH-MFD, dwa małe monitory, TrackIR.   

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #500 dnia: Lutego 20, 2012, 14:14:29 »
Ja zaczynałem tak:

http://www.il2forum.xt.pl/index.php/topic,6283.msg165733.html#msg165733

Do tego co napisał EGHI dorzuciłbym jeszcze pedały od kierownicy samochodowej w roli ruddera albo jakąś kamerkę z FreeTrackiem zamiast TrackIRa co by od razu nie zbankrutować  :001:  Można też dokupić jakis stary ekranik dotykowy i używać Touch Buddy
http://www.touch-buddy.com/forums/local_links.php?catid=4&sort=N&pp=10&page=2 gdzie są profile dla różnych gier nie wiem czy już cos jest na BMS.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #501 dnia: Marca 08, 2012, 20:20:00 »
W miarę ukończyłem panele audio 1 i 2. Ale jest pewien problem. Enkodery są podłączone do mjoya, którym steruje MJoyMapper, niestety program nie radzi sobie z kombinacją   ctrl + shift + ] lub alt + shift + [. Za całej kombinacji reaguje tylko na znak "]"  co oczywiście powoduje to tylko przełączanie pomiędzy MFD. W Foxy mogę zmapować inne znaki ale nie chciałbym robić rewolucji bo w końcu z domyślnych klawiszy by mi niewiele zostało  :001:   



ps

SVmapper w ogóle nie widzi mjoya dlatego używam Mjoymappera

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #502 dnia: Marca 08, 2012, 21:48:35 »
Cytuj
SVmapper w ogóle nie widzi mjoya dlatego używam Mjoymappera
Z tego co pamiętam to Mjoymapper miał jakieś ograniczenia, dlatego pojawił się SVMapper. Nie rozumiem tylko dlaczego ten program nie widzi MJoya.
Jest jeszcze jedno rozwiazanie. MJoy jest widziany jako GameControllersInput w HSC Codeking. W HSC można mapować wszystkie kombinacje klawiszy. Sprawdź na naszym forum jak to się robi. Była gdzieś o tym mowa.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #503 dnia: Marca 09, 2012, 07:34:33 »
Przepraszam, za opóźnienie i brak refleksu. Mój poprzedni post powinien się znaleźć tutaj
http://www.il2forum.xt.pl/index.php/topic,14042.0.html
Była już na ten temat dyskusja. MJoy nie będzie widziany w SVMapper jeśli jest więcej kontrolerów gier z wyższym ID.
Czy mogę prosić moderatora o przeniesienie moich dwóch ostatnich post.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #504 dnia: Marca 09, 2012, 09:16:27 »
Vito

Tylko sęk w tym, że ja teraz po przejściu na Cougara mam 4 kontrolery : Ramki, Hotas i Mjoy. Wcześniej jak miałem przepustnicę Saiteka , Joya CH, Ramki i Mjoya to było ich pięć. Reinstalacja SVmappera też nie pomogła. Nie rozumiem tylko dlaczego program, który miał niwelować ograniczenia poprzednika u mnie  spisuje sie gorzej jak powinien. Mjoymapper wykrywa nawet piąty kontroler czyli pedały Saiteka ale z oczywistej racji braku przycisków na tym się kończy  :001:  Natomiast HSC siedzi u mnie na dysku od dawna ale jakoś nie mogę przekonać się do pisania skryptów...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #505 dnia: Marca 09, 2012, 14:58:57 »
Cytuj
Natomiast HSC siedzi u mnie na dysku od dawna ale jakoś nie mogę przekonać się do pisania skryptów...
Nie masz wyboru, tylko HSC rozwiąże ten problem. SVMapper rozpoznaje tylko 4 kontrolery. Jest możliwość zmiany IP w MJoyu tak aby był przed ramkami, ale jest to wyższa szkoła jazdy. Wymaga ingerencji w program MJoya, znajomość IP ramek oraz Cougar musi być przed MJoy (IP).
Reasumując tylko HSC rozwiązuje problem. Teraz dopiero zauważyłem, że piszesz o 4 kontrolerach w tym MJoy. W związku z czym MJoy musi być widziany. Zrób experyment, wyłącz dla testów ramki lub Cougara i zobacz czy SVMapper widzi MJoya.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #506 dnia: Marca 18, 2012, 17:17:09 »
Testowałem ostatnio procedury związane z Ramp Start w BMS4. Po wykonaniu testów doszedłem do wniosku, że muszę zmienić układ paneli na prawej konsoli i zrobić mały mod w panelu UHF na lewej konsoli. Wyjaśnię problem panelu UHF. W odróżnieniu do poprzednich wersji Falcona BMS4 daje możliwość realizacji tego panelu. Nie mam teraz czasu na analizę tego problemu, dlatego zrobiłem prosty mod w tym panelu realizujący 2 funkcje : SimBupUhfOff oraz SimBupUhfBoth na przełączniku 2 pozycyjnym (widać na załączonym zdjęciu).
Większe zmiany zrobiłem na prawej konsoli. Usunąłem panel pomocniczy - klawiatura oraz panel Anti Ice. Dołożyłem panele HUD oraz SNSR PWR (muszę go dokończyć, ale już działa).
Panele Avionics Power, Air Cond, HUD oraz SNSR PWR już działają i są sterowane przez SimIN Codeking.


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Ta konfiguracja umożliwia Ramp Start przy pomocy fizycznego kokpitu. Oczywiście owiewkę muszę zamknąć myszą, ale to jest drobiazg.
Przy okazji wyszło kilka różnic pomiędzy OF/AF oraz BMS4. Np. w BMS4 MMC (Modular Mission Computer) jest równoważne FCC (Fire Control Computer). Podobnie ST STA odpowiada SMS. Do tyczy  panelu Avionics Power.
W misji TE Ramp Start są opisane procedury sprawdzające poszczególne "podzespoły" Falcona. Do tego są potrzebne 2 dodatkowe panele FLT Control oraz TEST. W moim przypadku muszę zredukować panel Zeroize OFP oraz usunąć panele KY58 oraz Nuclear Consent, ponieważ nie mam miejsca na prawej consoli. Mogę ewentualnie zamiast panelu UHF wstawić panel FLT Control. Pozostaje jeszcze sprawa sterowania tych brakujących paneli. Tutaj muszę poczekać na DMkeys Damosa. DMkeys przechodzi obecnie także modyfikację. Nie mam za dużo czasu na budowę kokpitu, ponieważ mam zaległości w lataniu. Jedno działanie wymusza drugie co widać na moim przykładzie.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #507 dnia: Marca 20, 2012, 11:06:06 »
Brawo Vito ekstra to wygląda !

Ja z kolei myślę jak zmusić SVmappera do współpracy z Mjoyem żeby skryptów nie pisać, a w międzyczasie wykombinowałem własny mechanizm zwalniania dżwigni katapulty. 






Sprężyny już nie pamietam od czego są :-) ten wygięty ajzol to nóżka od 30 letniej gazowej kuchenki turystycznej przechodząca przez rurkę od baldachimu z kołyski dziecięcej a rączka jest od ślizgacza czy tam jabłuszka, takich płaskich sanek dla dzieci  ;-) poprzeczka w rączce wykonana jest z nakrętki pisaka :-) Sama rączka to rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie znajdę czasu na wykonanie bardziej wiernej kopii. 

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #508 dnia: Marca 20, 2012, 17:03:29 »
Moje gratulacje za pomysłowość.
Cytuj
Ja z kolei myślę jak zmusić SVmappera do współpracy z Mjoyem
Zrób prosty test o którym wspomniałem. Ponieważ SVMapper widzi tylko 4 kontrolery wg. kolejności nr ID, to zostaw tylko np. Cougara oraz MJoya. W tym przypadku MJoy musi być widziany. To da odpowiedź w czym jest problem.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #509 dnia: Marca 21, 2012, 20:42:21 »
Nieźle. Vito i mavericks, wasze kokpity robią wrażenie.

Mavericks, czy mógłbyś napisać pod jakim kątem masz pochylone oparcie siedzenia?
Dasz radę sięgnąć ręką do przycisków na celowniku bez odrywania pleców od oparcia?
Czy oryginalna F-16'tka też ma tak spore pochylenie fotela?