Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151490 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #630 dnia: Maja 23, 2012, 23:26:54 »
Vito jeśli chcesz spróbować przystosować "minijoy" to nie oglądaj się na mnie, nawet powiem więcej póki ja robię co robię  a ty możesz równolegle popracować nad DSC to ja później "jakoś go wstawię i zamocuję i podłączę do PCB.

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #631 dnia: Maja 24, 2012, 02:18:26 »
Dla DCS chyba nie będzie potrzebny microjoystick z dodatkowym enkoderem, o którym pisaliście - na tej samej stronie ALPS są inne, działające jak zwykły HAT 4-kierunkowy (może nie licząc funkcji "pionowego" wciśnięcia)? Np. takie: http://www.alps.com/WebObjects/catalog.woa/E/HTML/MultiControl/Switch/SKQU/SKQU_list.html, dostępne tutaj: http://pl.farnell.com/wielokierunowe

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #632 dnia: Maja 24, 2012, 07:28:50 »
Mj jesteś genialny o taki chodziło a konkretnie SKQUAAA010. Jest mały 10x10 mm podstawa. Wysokość dźwigni około 4 mm. Prawdopodobnie nie potrzeba robić ogranicznika ruch dźwigni, poniewaź podobne HAT są w Cougar. Tomu mógłby zrobić formę dla dźwigni nakładanej na tę z przełącznika, która jest za krótka i trzeba ją przedłużyć. Można to razem połączyć (klej) lub w inny sposób.

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #633 dnia: Maja 24, 2012, 09:14:24 »
Nie lepszy ten drugi, wyższy? Chyba lepiej będzie "stick" na tym siedział.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #634 dnia: Maja 24, 2012, 09:41:08 »
Zaczynam rozumieć dlaczego coś nazywa się joystick.
Radość że w końcu się znalazło + przyklejenie?  :020:
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #635 dnia: Maja 24, 2012, 09:50:36 »
Ja od Farnella trzymam się z daleka, przynajmniej do czasu aż się wytłumaczą z anulowania mojego zamówienia, nie poinformowania mnie o tym fakcie i nie oddaniu pieniędzy.


[edit]
Grrrrr... cholerne Inteligo, zablokowało środki do transakcji, ale ich nie puściło w żadną stronę.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #636 dnia: Maja 24, 2012, 17:58:49 »
Cytuj
Tomu mógłby zrobić formę dla dźwigni nakładanej na tę z przełącznika, która jest za krótka i trzeba ją przedłużyć
Gdzieś widziałem nakładki, ale nie pamiętam na jakiej stronie. Prawdopodobnie nie potrzeba przedłużać dźwigni tylko nałożyć (wcisnąć) odpowiednią nakładkę.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #637 dnia: Maja 26, 2012, 12:12:48 »
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #638 dnia: Maja 26, 2012, 14:36:14 »
Czasem warto poszukać w archiwum. Ten drugi link widzę pierwszy raz.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #639 dnia: Maja 26, 2012, 15:12:34 »
Takie właśnie 4 kierunkowe przełączniki HAT używałem w budowie swojej przepustnicy pod warthoga. Znalazłem też wydaje mi się bardzo dobry sposób montażu grzybka z przełącznikiem.

W elektronicznym kupiłem takie mini-joye: http://www.tme.eu/pl/details/micro-joy-b/joysticki/#
Moja wersja posiada ciut dłuższą dźwigienkę, może jakieś 1,5 mm dłuższą od tej. Grzybki wykonałem z odlewu żywicy chemoutwardzalnej. Akurat to co używałem to był zestaw naprawczy do karoserii samochodowych, bardzo solidny efekt. Formy wykonywałem z gipsu wiercąc współosiowo otwory płaskimi wiertłami różnej średnicy.
Tutaj widać efekt odlewu świeżo po wyjęciu z formy (jako rozdzielacz stosowałem olej kujawski ;) ) http://img836.imageshack.us/img836/3153/imag0042su.jpg

Wiadomo, że przy takiej technologii skuteczność wykonywania jest na poziomie 50%, połowa grzybków wyszła nie tak jak chciałem, jednak 3 wybrałem w stanie zadowalającym. Następnie na płaskiej powierzchni grzybka na tej samej żywicy wtopiłem malutką nakrętkę M3.
http://i1049.photobucket.com/albums/s382/dgrzywno/DSCF3251.jpg
http://i1049.photobucket.com/albums/s382/dgrzywno/DSCF3252.jpg

Przypadkowo okazało się, że średnica okręgu opisanego na przekroju dźwigienki jest zgodna z gwintem M3. Delikatnym ruchem z wyczuciem można wkręcić grzybek na joystick. Nóżka idealnie daje się nagwintować od samej nakrętki, dzięki czemu mamy solidne rozłączne połączenie. Zamontowałem w ten sposób 3 grzybki, w żadnym przypadku nie było problemu, żaden joystick nie uszkodził się w trakcie "skręcania" nóżki. Dzisiaj odkręciłem grzybek żeby zrobić zdjęcie, po chwili nakręciłem go ponownie, nie widać żadnego zużycia połączenia.

Pozdrawiam.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #640 dnia: Maja 26, 2012, 19:54:54 »
Bardzo pomysłowo zrobione mam na myśli połączenie przełącznika HAT z grzybkiem. Przy okazji pytanie, jak zrobiłeś podświetlanie w swoim ICP. Są tutaj różne pomysły, ale najlepszy efekt jest prawdopodobnie w wersji EGHI. Na jego stronie można dokładnie zobaczyć jak to zrobił. Jego rozwiązanie daje prawie równomierny rozkład oświetlenia klawisza, ponieważ dioda jest w klawiszu. Gdyby dać jeszcze jakąś folię rozpraszającą światło to byłoby jeszcze lepiej. Jest jeden słaby punkt, ale może nie ma czym się martwić. Diody są polutowane do przewodów, które w czasie naciskania klawisza pracują. Zakładając, że są elastyczne powinny wystrzymać wystarczająco długo.
Rozwiązanie proponowane przez Tomu może dawać "cień" w punkcie styku końcówki przycisku z klawiszem. Jestem bardzo ciekawy czy uda mu się rozprowadzić równomiernie oświetlenie i jaki będzie efekt. Są dostępne podświetlane klawisze, ale w innych wymiarach od tych w ICP.


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #641 dnia: Maja 26, 2012, 20:26:02 »
Panowie, powiem tak....
Szkoda waszych pieniędzy na doświadczenia. Nie lepiej połączyć "siły" i stworzyć konkretny projekt, udany i dostępny dla wszystkich?
Jeśli będzie minimum 10 osób chętnych, to ja się na to "piszę". Rzecz jasna, chodzi o panel ICP.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #642 dnia: Maja 26, 2012, 21:49:04 »
Cytuj
Nie lepiej połączyć "siły" i stworzyć konkretny projekt, udany i dostępny dla wszystkich?
Też o tym pomyślałem. Dajmy szansę Tomu na wstępne rozeznanie jak zrobić płytę czołową, ponieważ jest to punkt wyjściowy. Ma zamiar zrobić ją z żywicy. Ja myślałem raczej o czymś innym. Gdyby było kilku chętnych to można pomyśleć o zamówieniu zbiorczym płyty czołowej np. u Skalarki. Z płytą czołową są związane przyciski, klawisze i ich oświetlenie. Tomu chce zrobić klawisze z żywicy, to jest możliwe, ale możne je także wyciąć z plexy i zamówić u Skalarki. Nie jest roziązany problem oświetlenia klawiszy. Pomysł Tomu wymaga eksperymentu, to można łatwo sprawdzić na modelu.
DCS wydaje się do zrobienia. Druk powinien być zaprojektowany i wykonany w zakładzie. Pozostaje jeszcze kilka spraw np. przełączniki itp.
Następna sprawa to sterowanie, jeśli ma być druk to powinien być ten sam sterownik. Tutaj są conajmnie 3 warianty.
Reasumując dajmy szansę Tomu na sprawdzenie swojej koncepcji tzn. technologia wykonania płyty czołowej, klawiszy oraz oświetlenia.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #643 dnia: Maja 27, 2012, 01:22:41 »
Vito:
Płyta czołowa nie stanowi problemu....to już jest...
Trzeba zaprojektować profesjonalnie płytkę PCB, tutaj ukłon w stronę Zajaca. Nie znam innej osoby na Tym forum, kto może zrobić to lepiej? Możemy poprosić Codekinga o "napisanie" odpowiedniego  skryptu. 
Pozostaje kwestia klawiszy, można to wyciąć laserem kleić i malować.....
Jestem ciekaw jak zachowa się żywica pod laserem. Chodzi o to, że najpierw trzeba odlew pomalować następnie grawerować. Co do podświetlania, dioda w przycisku jest ok, świeci dobrze, ale wykonanie takiego klawisza graniczy z rękodziełem. Lepiej użyć gotowe tactile z led które przedstawiłem kilka postów wyżej, do podświetlenia reszty na panelu ICP  wystarczy dioda na płycie PCB. DCS....
Tutaj trzeba  pomyśleć... 4 kierunkowy Hat to jest to, czego należy szukać. To co przedstawił Flanker wydaje się być odpowiednie, ale trzeba dorobić ( odlew, CNC...) Odpowiednią nakładkę,inaczej mówiąc wajchę ;). Może znajdziemy gotowy przełącznik?

ps. Ktoś używa Mozilla FireFox? Do moderatorów- to cholerstwo zmusza mnie to wyłączenia przeglądarki, więc z góry sorry za błędy, nie sprawdziłem !!!

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #644 dnia: Maja 27, 2012, 11:32:40 »
Widzę, że projekt ma szansę powstać a nawet być zrealizowany jeśli do niego włączy się EGHI. Wracając na chwilę  do histori to ja swój ICP przeniosłem z starego do nowego kokpitu ponieważ zawsze brakowało czasu na zrobienie nowego. W starym kokpicie LED umieszczony na ramieniu oświetlał ICP. Teraz jest okazja zrobić ICP bardziej profesjonalnie chociaż nie mam takiej potrzeby. Z tego co wiem z forum to mają także ICP EGHI, Mav oraz Flanker. Ponieważ Tomu już rozpoczął realizację swojego ICP to jest okazja zrobienia dobrego projektu. Tyle wstępu. Teraz parę uwag na gorąco.
Cytuj
Lepiej użyć gotowe tactile z led
Z tym się zgadzam, są dostępne także w TME pod nazwą PB6133FBL-3, gdzie 3 ozn. zielony kolor. Mam jedną wątpliwość co do działania. BL ozn monostabilny a AL bistabilny. Mam nadzieję, że BL byłby odpowiedni. Druga sprawa to wielkość klawisza. Prawdopodobnie trzeba będzie dopasować do otworu w płycie czołowej. Są to problemy do rozwiązania.
Cytuj
Możemy poprosić Codekinga o "napisanie" odpowiedniego  skryptu.
Skrypt będzie prawdopodobnie niepotrzebny, jesli będzie to mogę to zrobić. Jakie mamy możliwości.
Tomu wspomniał o projekcie na stronie http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=1282.0 Jest tam uP na płycie ICP.
EGHI ma na prostym sterowniku nie pamiętam nazwy. Ja mam na MJoy.
Mogę wyrazić opinię na temat MJoy oraz DMKeys. Oba idealnie pasują do tego projektu. Programowanie jest proste. DMKeys zachowuje się jak wyspecjalizowana klawiatura i nie potrzebuje oprogramowania. MJoy może pracować pod SVMapper lub jeśli jest więcej sterowników potrzebnych w kokpicie to trzeba napisać prosty skrypt pod HSC Codeking co nie jest problemem.
Pomyślałem o takim rozwiązaniu pcb aby można było podłączyć zarówno MJoy jak i DMKeys, wystarczy łączówka 16 pin "szufladkowa" dla przewodów taśmowych. 2 piny można przeznaczyć na zasilanie LED. Matryca miałaby rozmiar 6x8 co wystarczy dla połączeń w ICP. Tyle na początek, teraz dyskusja.