Mi-17 Namibii
Niech ktoś jeśli ma wrzuci to zdjęcie stojącego ruskiego F-14 z przelatującym MiG-25 w tle. Na pewno ktoś ma w swoich zbiorach. Robi wrażenie...
Panie w niebiesiech....!!!! Przecież to il-2 Sturmovik z napędem suszarczanym!
Cytat: ElwoodNiech ktoś jeśli ma wrzuci to zdjęcie stojącego ruskiego F-14 z przelatującym MiG-25 w tle. Na pewno ktoś ma w swoich zbiorach. Robi wrażenie...
Ściema Jeżeli mowa o innym zdjęciu - bo sytuacja tutaj nie dokońca zgadza się z tym jak ją opisał Elwood - bardzo chętnie bym obejrzał nie podrabiane :P
Czy są jakieś dane o samym zdjęciu? Gdzie i kiedy wykonane?
Czy tylko ja słyszę śmiech wujka z Gruzji?
Suchoj pokazał T-8, czyli późniejszego Su-25, a Iljuszyn wyprowadził zza śmietnika za hangarem swojego Iła-40, którego uwspółcześnioną wersję nazwano Ił-102 nawiązując do wielkiego protoplasty czyli Ił-2. Zbudowali dwa egzemplarze tego wynalazku, z czego jeden do prób statycznych. Nikt ich oto nie prosil, bo Su-25 był jakieś 187 razy lepszy, ale chłopaki liczyli na swoje koneksje że uda się przepchnąć
Jako ciekawostkę dodam, że dalszą reperkusją badań tych samolotów i propagandowego szumu mającego uśpić czujność imperialistów śledzących rozwój radzieckich myśliwców 4.generacji był "wyciek" zdjęć makiety przyszłego Su-27, który wyglądał jak skrzyżowanie F-14 z F-15. Też robi wrażenie, jeśli ktoś ma to zdjęcie to proszę o wklejenie.
Nie podrabianej nie zobaczysz raczej. Właśnie o te zdjęcia mi chodziło, dzięki. Bardzo efektowna fotka jednego z dwóch F-14 przejętych z Iranu dla programu badań radaru AWG-9, propagandowo wzbogacona o Miga-25. Jest jeszcze jedno (przynajmniej tyle wiem) z tej sesji, na ziemi, może ktoś ma?
Jako ciekawostkę dodam, że dalszą reperkusją badań tych samolotów i propagandowego szumu mającego uśpić czujność imperialistów śledzących rozwój radzieckich myśliwców 4.generacji był "wyciek" zdjęć makiety przyszłego Su-27, który wyglądał jak skrzyżowanie F-14 z F-15. Też robi wrażenie, jeśli ktoś ma to zdjęcie to proszę o wklejenie. Nigdy nie udało mi się natrafić na informację czy amerykanie się na to nabrali.
Zgrabna!
Tylko duża trochę.
Może to was zainteresuje Wink
http://prototypes.free.fr/vtol/vtolde/f100-boost_01.jpg
Z lekka wypatroszony, ale za to wzmocniony taśmą kokpit Mig-a 25. Ruskie patenty rox! :mrgreen:
[
wyglądają jak punkty kontrolne mocowania środkowej części tablicy przyrządów.
z kokpitem który pod względem czytelności i ergonomi przegrywa z fw-190 w przedbiegach.
Pewien Amerykanski pilot,który miał okazję testować Miga-29 powiedział,że "trzeba być ośmiornicą,żeby obsługiwać ten kokpit w walce"
Porażająca jest różnica jakości tapicerki oraż sposób aranżacji wnętrza w takim Vigenie w porównaniu do Miga
W każdym kokpicie znajomy z SU-25T klasyczny telewizorek IT-23 Cool, w przypadku MiGa-27 pewnie pracujący razem ze stacją Kajra.
w MiGu 27K to "junost" ?
oraz Szabla z takim znajomym "znaczkiem"Gabby zdobył tytuł asa nad Koreą na tym samolocie, kończac ze 6,5 zestrzeleniami w tej wojnie 8) czyli łacznie 34,5 w obu wojnach w jakich uczestniczył.
http://img353.imageshack.us/img353/9311/2574619743mq.jpg
Podejrzewam że wykorzystywane są w jakimś zakresie obie możliwości. W MiGu-29BM prawie na pewno do tego celu służy właśnie stacja elektrooptyczna,
A jak jest u niej z kątem patrzenia w dół ?
Odpowiedź jest bardzo prosta,...My tu dorabiamy jakąś ideologię, a to zwyczajna osłona :)
Fajna ta ostatnia fotka w 45 tez się tak latało
Nie.Miała wygryzc Strike Eagla.
Czegoż to ruscy nie wymyślą ?
Proponuję w tym temacie zamieszczać nietypowe i rzadkie zdjęcia współczesnych samolotów wojskowych,kokpitów itp.No jakby nie patrzeć nie jest to typowy śmigłowiec.
No jakby nie patrzeć nie jest to typowy śmigłowiec.
No przecież kolega mieści się w głównym nurcie wątku:CytujProponuję w tym temacie zamieszczać nietypowe i rzadkie zdjęcia współczesnych samolotów wojskowych,kokpitów itp.No jakby nie patrzeć nie jest to typowy śmigłowiec.
Szkoda że fotki takie małe bo już bym miał coś na tapetce ;]
MiGi-29 (9.12) lotnictwa Kazachstanu.Strasznie wczesna wersja bez wyrzutni flar i z płetwami pod statecznikami
Północnokoreańscy lotnicy :003:
Strasznie wczesna wersja bez wyrzutni flar i z płetwami pod statecznikami
Myślałem, że takie już nie latają nigdzie.
Mamusiu, Sun, widzisz co oni robią z tym horrorem ? :020: Wiedziałem że zasięg to to ma ... jakiś :P ale żeby aż tak ? :021: :021: :021: LOL"Ja być C-5 Galaxy ! Ja być głodny !" :020:
niekoniecznie nad pasem :D nad ziemią, aby uniknąć wykrycia :) (przynajmniej o czymś takim słyszałem :D)
Część druga do lotczika, bo widok jest imponujący a biorąc pod uwagę rodzaj samolotu to zdolność może być przydatna nie tylko na pokazach.
Problem latania bojowego na niskiej (a właściwie - skrajnie niskiej) wysokości został poruszony tutaj:.. a czytałem i właśnie stąd sugestia. Jak spojrzeć na sylwetki pilotów to oni lecą jakieś 2 metry nad ziemią (słownie: dwa) :026:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5924.0.html
Eeee to stare. Ja ciagle czekam na zdjecia slawnej kuchennej czesci Suczki.
Część druga do lotczika, bo widok jest imponujący a biorąc pod uwagę rodzaj samolotu to zdolność może być przydatna nie tylko na pokazach.
http://www.airliners.net/open.file/1027487/L/ (http://www.airliners.net/open.file/1027487/L/)
Eeee to stare. Ja ciagle czekam na zdjecia slawnej kuchennej czesci Suczki.
Juuuuu.... juuuuurofajter !! :021:
W dodatku jest 2000 ! :D
http://www.spaceref.com/news/viewsr.html?pid=20396 (http://www.spaceref.com/news/viewsr.html?pid=20396)
W sumie mogło by pójść do lol4 , ale chyba tu lepiej pasuje.
Nie wiem jak jest z jego unikalnością, bo pochodzi z pierwszej dziesiątki najbardziej komentowanych zdjęć na airliners.net...
Zwróćcie uwagę na "poziomkę" Kwoczura i na jego kombinezon.
Zwróćcie uwagę na "poziomkę" Kwoczura i na jego kombinezon. Na 95% pewności, że jest to nasz stary polski kombinezon z "miśkiem". Na dwóch pozostałych zdjęciach widać szczegóły pasujące do tego modelu.
Nie chciałbym sugerować, bo być może sam jej uległem, ale uważnie przyjrzyjcie się prawemu przedraminiu i naszywce jak na nim jest, nie widać jej dobrze, ale... no właśnie co? Niczego nie sugeruję.
Chyba każdy teraz sobie zadaje pytanie, dlaczego Kwoczur lata w polskim kombinezonie?Może w ten sposób zdobywa uznanie... uznanie na Śląsku! :118:
Poniżej dość osobliwe logo osobiste
Rewelacja!Kto zaprojektuje "skina" dla Toyo?
Koniecznie mechanicy Toya muszą to zobaczyć :021:
To, co pozostało z irackiego lotnictwa wojskowego można zobaczyć tutaj (http://fishki.net/comment.php?id=8920).... i drugie tyle pod piachem pustyni, w tym wypadku Mig-25:
Ten MiG tak się błyszczy, że odbijają się w nim mundury żołnierzy :003:
MiG-23BN nr. 722, na kórym dał nogi do USA Orestes Lorenzo. Samoloty te nie są już eksploatowane.Mam pytanie. Zna ktoś przypadek , kiedy to uciekł ktoś do ZSSR?
Był taki pilot z RFN tylko zabrał ze sobą kiepską maszynę, (Cessna) po przetestowaniu dziur w systemie obrony przeciwlotniczej ZSRR,wylądował bez wiedzy generałów na Placu Czerwonym, zakłócając spokój "Wodza Rewolucji", przez co został przekazany do ośrodka wypoczynkowego na Łubiance. Dzięki jego zachowaniu generalicja Radziecka znacznie się uszczupliła.
Ciekawe czy to katapultowanie z Lightninga wyszło pomyślnie...wg mnie -fotomontaż - pilot jest poniżej samolotu , i to nurkującego
Su-25 i Mi-24 Wybrzeża Kości Słoniowej, przydybane przez Francuzów na lotnisku, przez wojska lądowe;
...ale zresztą, tu też się kwalifikuje. Dobre ujęcie, fajnie widać te dwie kule systemu przeciw pociskom laserowym (Albo jest to laserowy oślepiacz głowic, albo nowa odmiana stacji MAK, do wykrywania odpalonych pocisków)
Ciekawe czy pilot tej maszyny potrafi to jakoś wytłumaczyć :021: :021: :021: :121: :121: :121:
Potrafi, tylko nie dizsiaj, bo rozmawial z merem Grigoriewskoje oraz kierownikiem lini produkcyjnej MiG-a, na "tapecie" mają wersję K dla Indii.
(http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/lotnictwo/mig77-006.jpg)
Ciekawe czy pilot tej maszyny potrafi to jakoś wytłumaczyć :021: :021: :021: :121: :121: :121:
Z czego jest ten spadochron hamujący?
Chiński śmigłowiec szturmowy WZ-10;Mangusta / Tiger made in China :)
http://www.sinodefence.com/airforce/helicopter/wz10.asp
Ktoś ma pojęcie co to za "wydechy" z tyłu kadłuba tego Super Horneta?
Co do fotek wrzuconych przez Boba fett to tak się składa ,że mam kilka tych zdjęć od Pana Mariusza Adamskiego. Skoro Was to interesuje to wrzucilem to na rapidshare:
Plik waży troche ponad 4MB :001:
http://rapidshare.de/files/26479609/wojsko_-m.a..zip.html
(żeby zajmowaly mniej miejsca zapisalem je jako jpeg - mam nadzieje ,że nie widac straty jakości)
Pierwsza fotka kokpitu Leoparda (JH-7)
Natomiast w miejscu wskaźnika liczby Macha jest hmm... coś innego (1), ale wygląda mi na prostacki kompas, i to chyba zdecydowanie typu nierosyjskiego, być może sprzężony z tym dodaktowym ustrojstwem (3 - kontrola transpondera jakiegoś inszego systemu nawigacyjnego?).
To najzwyklejszy ILS z kompasem :D
Poezja:.....Co to w ogóle są ....
Poezja:
http://www.airliners.net/open.file/1111888/L/
Co to w ogóle są ....a w którym miejscu ? Bardzo chciałbym zobaczyć ta widoczną korozję aluminiowego poszycia :121:
i jeszcze ich korozja zjada, phi.
a w którym miejscu ? Bardzo chciałbym zobaczyć ta widoczną korozję aluminiowego poszycia :121:Pytałem o "korozję" oczywiście prowokacyjnie, jako entuzjasta konstrukcji z napędem tłokowym.
To jest oblodzenie :121:
OK, sorry :003: , ale jest śliczne? :)Wiesz, wszystko jest względne :P
Colonel Sandurz: Prepare ship for Light Speed.
Dark Helmet: No. No. No. No. Light Speed is too slow.
Colonel Sandurz: Light Speed too slow?
Dark Helmet: Yes. We're gonna have to go right to, Ludicrous Speed.
[people in background gasp]
Colonel Sandurz: Ludicrous Speed? Sir, we've never gone that fast before. I don't know if this ship can take it.
Dark Helmet: What's a matter, Colonel Sandurz? CHICKEN???
Jaka jest trwałość takich napisów ? :001:
Albo były prototyp Su-72IB, albo resztki makiety do prób statycznych.
Czeski MiG-23ML z podwieszonym francuskim pociskiem Matra Magic 2.
Zdjęcia kokpitu prototypu Su-34 o numerze burtowym "44", udostępnione przez samego Piotra Butowskiego. Gratka!Rewelacja! Kusch skąd te zdjęcia ? Jest tego może więcej ?
.... wszystko po to, by jądrowe niespodzianki spadały o te parę minut wcześniej :021:Fajna ciekawostka. (BTW) A wszystko po to, by uciec z lotniska zanim wyparuje od głowicy przeciwnika :003:
Gniotsa nie łamiotsja, prawie jak droga kołowania dla F-16 :118:Przekołuje taka maszyna parę razy w te i z powrotem i pas suchy.
http://1984-kgg.hit.bg/HPIM2482.JPG (http://1984-kgg.hit.bg/HPIM2482.JPG)
I za to kocham rosyjskie współczesne samoloty... :karpikProstota użytkowania i odporność na jego trudne warunki jest cechą charakterystyczną całej „ruskiej” techniki.
Prostota użytkowania i odporność na jego trudne warunki jest cechą charakterystyczną całej „ruskiej” techniki.Powiedz to Hindusom, którym MiGi latały miedzy serwisem a ich bazami wręcz nieustannie... kiedy tylko mogły :118: , a zwykle nie były w stanie :121:
Czy nie było żadnych prób umieszczenia jakichś np. bocznych startowych wlotów powietrza w F16 ?I legenda żyje własnym życiem...
Biorąc pod uwagę procedury utrzymania lotniska, których wymaga to można odnieść wrażenie, że by uziemić taką jednostkę nie trzeba bombardować pasa startowego – wystarczy nad bazą zrzucić z dwie tony śmieci (najlepiej z ulotkami by się od razu poddać).
Powiedz to Hindusom, którym MiGi latały miedzy serwisem a ich bazami wręcz nieustannie... kiedy tylko mogły , a zwykle nie były w stanie :121:
Taniec z szablami :002:
http://www.airforce.ru/photogallery/dundin/kuznetsov2004/bpk/page_07.htm (http://www.airforce.ru/photogallery/dundin/kuznetsov2004/bpk/page_07.htm)
Nie wiem czemu mi nie chce pokazać od razu zdjęcia ...
Dla wszystkich którzy nie cierpią odśnieżać chodnika przed domem po nocnych opadach.Ja bym raczej powiedział: zwróćcie uwagę na to czym przyjechał do pracy kufajman i jakiego profesjonalnego sprzętu używa :020:
Zwróćcie uwagę na gwiazdę low-visibility :)
Ja bym raczej powiedział: zwróćcie uwagę na to czym przyjechał do pracy kufajman i jakiego profesjonalnego sprzętu używa :020:Też rzucilo mi się w oczy - ile czasu trzeba w takich warunkach na osiągnięcie "gotowości bojowej" ?
Wycięte zdjęcia
Zdjęć kanadyjskich Hornetów nie mam już czasu przeglądać, ale pamiętam, że gdzieś było parę ładnych fotek jak im kawałek lotniska na wiosnę podtopiło :118:
To się kwalifikuje ?
jak nie - to wywalcie :)
Ciekawe wyjaśnienie. "compressor stall whilst in reverse thrust" = pompaż ?
Sun zaraz nam tu wklei zdjęcia f-18 brodzących w błocie, f-15 grażującym pod chmurka za kręgiem polarnym , oraz f-16 siadającym ( albo lepiej startującym :118: ) z DOLa albo gruntowego lotniska i raz na zawsze skonczy się podśmiwanie z amerykańskich samnolotów.
Dlatego to zdjęcie jest takie niespotykane :).hhmm...
Nawet zaliczył lot na niej jeden nasz generał (jest gdzieś o tym już wzmianka:karpik.
Nawet zaliczył lot na niej jeden nasz generał
Ciekawe malowanie Eurofightera:
http://www.airliners.net/open.file/1162722/M/
http://www.airliners.net/open.file/1162822/M/
new RAF Logo on the noseRAF zmienia oznakowanie??
Ciekawe malowanie Eurofightera: [...]
Cały sęk właśnie w tym że to nie jest docelowe malowanie, tylko fabryczne jeszcze. Tfu, co ja mówię, tu farby nie ma lol :)I tak fajne :karpik
Oj ale żeby tak sobie lecieć na Apachu to trzeba ... nietuzinkowej osobowości :D
Trochę związane z lotnictwem :D
Jest ktoś w stanie jednoznacznie określić czy powyższe zdjęcie to zgrabny fotomontaż czy nie? W necie nie znalazłem wiarygodnej odpowiedz, a o 3-miejscowych Tomcatach nie słyszałem.To jest prymitywny fotomontaż. Nie było trzymiejscowych Tomcatów, były tylko sześciomiejscowe.
To jest prymitywny fotomontaż. Nie było trzymiejscowych Tomcatów, były tylko sześciomiejscowe.
Cymbał...
Boszee :506:Zapomniał wół jak cielęciem był :004:
Zapomniał wół jak cielęciem był :004:Jako, że ja jestem sprawcą zamieszczenia tego LOL-a informuję cię Miacias, że to pytanie zadawał.... no właśnie.... a Kusch na nie odpowiadał. :118: Tak konkretnie, że sobie zapisałem.
Całkiem niedawno w LOLu był screen jak kilka latek temu pytałeś co oznaczają cyferki na HUDzie :118:
Zapomniał wół jak cielęciem był :004:
Całkiem niedawno w LOLu był screen jak kilka latek temu pytałeś co oznaczają cyferki na HUDzie :118:
Jako, że ja jestem sprawcą zamieszczenia tego LOL-a informuję cię Miacias, że to pytanie zadawał.... no właśnie.... a Kusch na nie odpowiadał. :118: Tak konkretnie, że sobie zapisałem.
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,7898.msg114799.html#msg114799
a to już bez komentarza :karpik
http://i84.photobucket.com/albums/k12/Fulcrum85/2669L.jpg
[...] ale za to bardzo zacne zdjęcia malborskich Migów 29 i Iskier. :001:
Zacne zwłaszcza te wykonane w nocy, choć bym się sprzeczał co do tego czy pierwsze, jakie są w necie :021:
Kokpicik węgierskiego Gripena w duuużej rozdzielczości.
(http://img111.imageshack.us/img111/4813/cd118optimized8ftaz8.th.jpg) (http://img111.imageshack.us/my.php?image=cd118optimized8ftaz8.jpg)
Nie wiem czy było.Ktoś w sieci wygooglował to "cmentarzysko"http://maps.google.com/maps?ll=32.167110,-110.859797&spn=0.004570,0.007435&t=k&hl=enJuż się bawiliśmy GE/GM http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5112.0.html ;)
Chciało by się tam pobuszować,aż żal tyłek ściska.A nie można by tak chociaż jednego UH-1 od muzeum w Krakowie.
F16 "Jaszczomp"
i para wodna która sie wytrąciła pod wpływem dużego ciśnienia ;]Raczej niskiego :121:
Obawiam się, że to F-16 Fighting Falcon, a nie Jaszczomp :020:
Fotki z niedawnej wizyty Rafała na hamburgera w barze USS Enterprise.
Tego jeszcze nie było
http://dimmuborghild.blogspot.com/2007/12/norwegian-f-16-sprays-russian-tupolev.html
To trzecia jak najbardziej normalne. Ten CH-54 przenosi bombę BLU-82 służącą do niszczenia sporych połaci dżungli, w celu zrobienia lądowiska, miejsca na posterunek lub po prostu drogi.
MiG-29, którego pilot najprawdopodobniej nieomal przyziemił na trawce tuż przed pasem :) Jakoś trudno uwierzyć że siadał na trawiastym polu wzlotów. W grę wchodzi jeszcze zręczna robota w photoshopie.Czytałem o tym i bardziej mi się wydaje, że to 'Fotoszoping' bardziej, ale widok jest niezły ;-)
Stary wycinek gazety z czasów jak jeszcze byli tacy co wierzyli w sukces MiGa 1.42, bo takie jest jego prawidłowe oznaczenie.
Witam.Jeszcze kilka.
Wtorkowe loty 41 elt :004:
(http://img269.imageshack.us/img269/8814/zd1.th.jpg) (http://img269.imageshack.us/my.php?image=zd1.jpg)
Na ten przykład 25 maja 1868...
'Kurka wodna' to ja nie wiedziałem, że Oman ma wogóle Siły Powietrzne... :537:
Odpalenie Pythona przez MiGa-21 Lancer C:
Trening Mig-29 vs F-16 przed Radomiem na EPMB.Pod MiGami nie widzę UZRów, za to eFy mają CATM-9X - czy to oznacza, że jedynie słuszne samoloty miały wygrać? :003:
Z tego co wiem w Radomiu była, w takim samym malowaniu :)Owszem :001:
To do szuflady RZADKIE
http://www.mycity-military.com/slika.php?slika=36879_68399517_2.jpg
http://www.mycity-military.com/slika.php?slika=36879_68399517_3.jpg
nie wiem co tu się stało :002:.
Zwykły fake, to są oryginały :020:No właśnie jak to człowiek może się przejechać. Miale do tego dystans ale na forum tak pięknie dyskutowali :).
Greckie Siły Powietrzne mają demo na F-16 (Block 52+ i jak widać lata z CFT) ciekawe kiedy my zobaczymy nasze demo? O0
To już nie wiem co o tym sądzić. Dalej mam wrażenie że to Photoshop :P. A czy nie wiecie czasem Janie, gdzie leciały te C-17? Moglibyście podzielić się wiedzą ;)
Czy to jest TB 3?
TB3 na pewno nie - bardziej mi to na coś brytyjskiego wygląda, zdaje się, że Vickers Vimy.
EDIT>>>
Znalazłem to replika Vickers FB-27 Vimy o numerze NX71MY, zbudowana w 1994.
http://www.airliners.net/photo/Vickers-FB-27-Vimy/0184905/M/
Tutaj jeszcze jedna fotka - nie wiem czy to ta sama replika, w innym malowaniu (malowania replik czasem ulegają zmianie)? Ale to bardziej pasuje do wcześniejszej fotki na Forum: http://wmthemes.jessanderson.org/doc/vickers_vimy_closeup.html
Choć może to jednak oryginał o numerze G-EAOU - z Australii: http://www.airliners.net/photo/Vickers-F.B.27A-Vimy/1510104/M/ - a fotka jest po prostu fotomontażem.
Bartek444 co to za samolot? LanceR?To ma znaki USAF : General Dynamics F-16 XL, a LanceR to chyba przeróbka MiG-21 Rumunów.
Tak mi coś nie grało, że to Szwedki.. za ładne ;)
...
Wie ktoś może co to jest?http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/phalcon.htm
Ratownik? A czy ekranoplany nie mają dużych problemów z poruszaniem się po wzburzonym morzu?Ciekawe spostrzeżenie. Konstruktorzy z pewnością to przewidzieli. Posiadanie tego samolotu do użycia "tylko" w warunkach spokojnego morza, byłoby sensowne?
Raptor's weapon bay..Że co?
VISTA - to bardziej adekwatna nazwa dla F-16 niż Viper :020:Albo dla jednego z gorszych systemów operacyjnych Mikro$hit'u ;-)
MiG-29 (izd. 9.13)... Korei Północnej.
Norbert a mozna wiedziec co to za samolot bo jakos mi do glowy nie przychodzi?AIDC F-CK-1 Ching-Kuo
Znalazłem w sieci szukając czegoś o F-14, może ktoś więcej powiedzieć o tym co mu się stało?29 czerwca 1991 roku w czasie ćwiczeń na morzu chińskim zderzył się z drugim Tomcatem - NH201 (#161597) - jego załoga katapultowała się i wyszła ze zdarzenia bez szwanku, NH205 powrócił do Singapuru w stanie jak na zdjęciu, gdzie szczęśliwie wylądował. Maszyny nie przywrócono do służby.
Niespotykane i rzadkie zdjęcia, czyli - Viper all the way :118:Mam lepsze! Fulcrum all the way :118: down!
ps. Czesio, sprawdź sobie w google termin 'tajemnica służbowa';)Dokumenty lub materiały zawierające tajemnicę służbową mogą być oznaczone klauzulami: poufne i zastrzeżone w zależności od stopnia ważności tych informacji.
During a low approach manuever the aircraft hit the ground at Kecskemét, slided through the main road near the airbase and burnt out
Bo Czesio jest obcym agentem, ale słabym i animozje uzewnętrznia :118:Nie, jemu jest po prostu żal pilotów i codziennie rano z 13-tką w dłoni i wkrętarką poprawia co tam się odkręciło. To jest taka misja społeczna :)
(...)za to spotkania 29-tki z F-16 niejednokrotnie kończyło się dezintegracją russkiej techniki(...)
Mam takie małe pytanko, skoro tak jej nie znosisz to po co jeszcze tam pracujesz? No weź no bądź w zgodzie sam ze sobąW jak ciężkim stanie musisz być, aby wyciągnąć wniosek, że nie znoszę? Lubię wszystkie maszyny latające, a zwłaszcza te na których pracuję. Ale nie przyznam się do tego co mi się w F-16 podoba :118: Za to fascynujące jest obserwowanie takich skrajnych zjawisk jak psychozy. Nie wiem czemu ten samolot powoduje takie zmiany u niektórych. Doznają silnych zakłóceń w postrzeganiu rzeczywistości, a procesy myślowe ulegają całkowitej dezintegracji uniemożliwiając tym samym wyciąganie logicznych wniosków. Aby zbadać zjawisko należało uruchomić aparat badawczy i wywołać falę zjawisk. Akcja i reakcja. Modulowanie obrazem i słowem. Przy czym przedstawiłem skądinąd ciekawe zdjęcia i zgodne z prawdą opisy*, choć z celowo użytym stylem, charakterystycznym dla...Panowie wszystko pod kontrolą Norbert wciąż żyje.
Bo Czesio jest obcym agentem, ale słabym i animozje uzewnętrznia :118:Sun nie musisz odwracać uwagi w ten sposób, zawsze podejrzewałem Ciebie o konszachty z Chuckiem Norrisem. Proszę Was tylko - nie zgrywajcie znowu internetu na dyskietkę bo nam dane z forum poginą :102:
Niepokoją zasobniki NPRów...Pewnie startowali na strzelanie do rodaków. Nikt by ich nie wypuscił na 'ucieczkę'...
Kurcze, gdzie on tego Talona zmieścił...?
To jest ten wiatraczek co zginęła w nim cała załoga zahaczając o dźwig :011:
A z tym: Myasishchev - o co chodzi, fotograf jakiś?i to dość znany :)
Myasishchev VM-Tpseudo Miasiszczew (Мясищев)
Myasishchev (jak donosi Wikipedia) mój drogi kolego..Ależ drogi kolego, konstruktor był Rosjaninem (biuro konstrukcyjne) i bardziej adekwatna byłaby transkrypcja na polski (jak donosi Wikipedia http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82adimir_Miasiszczew) niż podawanie jego nazwiska "zamerykanizowanego".
JEST DOBRZE ! :020:Nie jest.
To gratuluje wcześniejszej służby, bo wszędzie indziej to maszyny są niesprawne, sprawne, albo "sprawne". Najczęściej to ostatnie. maszyna jest wystawiana do dyżuru/lotu, tylko stacja radarowa nie działa, albo radiokompas, albo nie ma sprzętu ratunkowego... ale oczywiście nie na papierze.Trudno zrozumieć komuś temat kto zdaje się nie odczuł na własnej skórze przejścia z jednej generacji do drugiej. Oczywiście dawniej takie rzeczy nie miały miejsca, choćby z powodu ilości sprzętu (a nie tylko jego ogólnie większej sprawności) dzięki czemu niesprawny samolot mógł być szybko zastąpiony. Niestety chyba do tej pory nie zdążyłeś zauważyć różnic między obecną degrengoladą i tym co być powinno i w zasadzie kiedyś było.
PS. Co do samego MEL, to nie jest to akurat wymysł lotnictwa wojskowego.... Ale to Ciebie nie interesuje, bo to F-16 jest beee i passé[/size][/color] :118:Co do samego MEL raczej nikogo tutaj nie interesuje skąd to się wzięło i nie ma to naprawdę żadnego znaczenia. Zastanawiające jest to, że producent od razu nie wyposażył nas w tą wiedzę i trzeba było czekać do 2011 roku na własne rozwiązania w przepisach, ale to chyba kwestia mogącego nastąpić wtedy nadwątlenia prestiżu producenta. Natomiast jeszcze podczas szkolenia podstawowego zapewniano, że samolot będziemy obsługiwać w "białych rękawiczkach" bez żadnych problemów co oczywiście było zwykłym kłamstwem i propagandą. Co do F-16 to piszę tak jak jest a nie jak mi się wydaje. A "widzimisię" tak na prawdę jest źródłem nimbu otaczającego ten samolot.
Nie jest.Czesio, przecież to był sarkazm w czystej postaci...
Co do samego MEL raczej nikogo tutaj nie interesuje skąd to się wzięło.Cóż, poczułem się nikim, bo mnie właśnie interesują takie rzeczy :P
A "widzimisię" tak na prawdę jest źródłem nimbu otaczającego ten samolot.Źródłem nimbu otaczającego ten samolot jest dobry PR. Jedna z wielu rzeczy, które na zachodzie robili lepiej niż na wschodzie. I sam doskonale o tym wiesz.
Źródłem nimbu otaczającego ten samolot jest dobry PR. Jedna z wielu rzeczy, które na zachodzie robili lepiej niż na wschodzie. I sam doskonale o tym wiesz.No nie wiem, czy tylko PR (który wszak jest rodzajem takiego widzimisię) . Był tu taki jeden dlatego myślę, że to temat bardziej dla psychologów a nawet psychiatrów. Na wschodzie PR nie było w ogóle, dlatego zaskakujesz mnie pisząc, że robili to gorzej skoro nie robili tego wcale. W czasach dwóch bloków wojskowych zakupy odbywały się na innych zasadach. Natomiast obecnie tylko nieliczne państwa suwerenne (a tych coraz mniej) mogą sobie pozwolić na prawdziwe wybory i tam można PRować. Akurat w Polsce z "elytami" genetycznie skłonnymi do zależności od obcego mocarstwa reklamy nie trzeba.
Był tu taki jeden
To jest AAQ-13? Hmmm... LANTIRN... to wisi gdzieś tam -14tka? I co w tym towarzystwie robi Sniper (..skoro jest multitask a 13 jest tylko do nawigacji) ? Mógłbyś to wyjaśnić proszę.LANTIRN TGP, czyli AAQ-14 nie jest już wykorzystywany na F-15E - wymienia się go właśnie na Snipera. Ale zasobnik nawigacyjny pozostaje stary. W gruncie rzeczy zasobnik nawigacyjny pomaga pilotowi (radar mapujący teren, FLIR), a zasobnik celowniczy jest obsługiwany przez WSO.
ps. Jeszcze jedno pytanko . Jakie typy zasoników można znaleźć na fotce poniżej? Jest na pewno AN/AAQ-33. A dalej.. AAQ-14 czy/i AAQ-28 ?Wyglądają na AAQ-14, pewnie wersja ER. Liteningi chyba nigdzie w USAF nie weszły do użycia, chociaż mam gdzieś zdjęcie F-16 Block 42 z AAQ-13 i 28 na próbach tego drugiego sprzed kilku lat.
http://www.kunsan.af.mil/shared/media/photodb/photos/111202-F-ER496-146.JPG (http://www.kunsan.af.mil/shared/media/photodb/photos/111202-F-ER496-146.JPG)
:682: :033: ho ho hoTaka dekonspiracja na samym początku...
:)
A może wie ktoś gdzie jest ten magiczny guzik którym odpala się tą bestie?
Chyba, że to jest jakiś fake.
Tak czy inaczej biorę na klatę :578:
Tak z ciekawości spytam, a co miał 23 w miejscy płetwy pod kadłubem, tej składanej?Ponury możesz rozwinąć pytanie? Nie załapałem o co konkretnie się pytasz.
przy okazji ciekawostka, że ten MiG na renderze, jak się dobrze przyjrzeć, leci ze złożoną płetwą (taki ma dokładnie obrys w rzucie bocznym po złożeniu),
...Dla zainteresowanych (pierwsze zdjęcie) widać że jest to egzemplarz wyposażonyZdaję się, że nasze śmigłowce resortowe (MON) wszystkie (oprócz Mi-2 - chociaż w latają IFR tylko w warunkach VMC podczas lotów szkolnych) mogą wykonywać loty wg wskazań przyrządów.
do lotów IFR.
Kim Jong-Un visits KPAF MiG-29 unit
Jest ładne zdjęcie:
http://www.thebaseleg.com/photos/i-t2WM8CP/0/O/i-t2WM8CP.jpg
@rutkovZnalazłem je na englishrussia.com i tyle, nie wiem już gdzie to było dokładnie, ale wątpię by było większe tam, może gdzie indziej trza szukać.
Spotkałeś może tą fotę w większej rozdziałce?
Tankowanie MiGa-19P.
...
W ramach wspominek jak to drzewiej bywało i buszowaniu po necie znalazłem takie oto coś:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/1989_MiG-23_incident.png/800px-1989_MiG-23_incident.png
Tu jest w większej rozdziałce
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fa/1989_MiG-23_incident.png
To też ciekawe - znalazłem dziś na
Zderzyli sie z pługiem do odsnieżania czy jak? :o
http://imageshack.us/photo/my-images/696/su24202.jpg
Owiewka była niezabezpieczona/niedokrecona.
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Bez komentarza:il-76
Gdyby ktoś chciał coś pomarudzić że nie wojskowyRutkov, to jest fotoszopa.... :( >:D :icon_luger_148: :ponury: :513:
This image is a composite of 2 pictures.
the picture of the sky and clouds was taken by me from an airplaine, and the shuttle is a picture from NASA. Then the assembly was done in Photoshop & Ligthroom
Traktor to Fordson Major z pługiem wyprodukowanym w przez Aveling Barford ;).
Polski MiG-21 z szachownicą low-vis?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1501539_383597338443618_532053846_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t31/1025589_382657518537600_1103761582_o.jpg
Dla tych, którzy mają problem z oceną wielkości: http://img2.demotywatoryfb.pl//uploads/201408/gallery_1408400786_118728.jpg
Klikać, bo duże:
(http://imageshack.us/scaled/thumb/545/qn2a.jpg) (http://imageshack.us/a/img545/2694/qn2a.jpg) (http://imageshack.us/scaled/thumb/543/iar4.jpg) (http://imageshack.us/a/img543/8968/iar4.jpg)
Piękny !
Nie mogłem się powstrzymać, zawsze mi się podobał, a do tego taki kamuflaż i ujęcie.Тверь (8 ВТАП). To jedyny An-22 w kamuflażu, za to dostał od załogi nazwę "Papuga".
A Ja myślę, że to F-16A Block 20 ;)
Spotkał się ktoś z tą fotką w wyższej rozdziałce?CLICK (http://i.imgur.com/ylqAoL3.jpg)
CLICK (http://i.imgur.com/ylqAoL3.jpg)
Niestety nie potrafię miniatury wstawić ani pobrać zdjęcia
https://www.flickr.com/photos/55143939@N03/11250959524/in/photostream/
Uzupełnienie do zdjęć https://www.youtube.com/watch?v=3-7zHlOi4T4
Moje OT, z tej strony najłatwiej pobrać zdjęcia jest w IE, poprostu klikasz w wybrane zdjęcie lewym klawiszem(obraz się powiększa) potem klikamy prawym klawiszem na fotce i pokazuje się okno właściwości, w linii "Adres(URL)" zaznaczasz link, w tym przypadku - https://c2.staticflickr.com/4/3686/11250933385_495b15d0c7_k.jpg
Ten adres możesz już użyć do wklejania na strony.
https://c2.staticflickr.com/4/3686/11250933385_495b15d0c7_k.jpg
W ten sposób można też sobie zapisać fotkę na dysk, wystarczy po kliknięciu prawym klawiszem wybrać z menu opcje "Zapisz obraz jako"
Pozdraiam
http://naforum.zapodaj.net/1992c88de39c.jpg.htmlWOW super zdjęcie - gratulacje!
Boeing E-3 Sentry ( AWACS ) oraz Boeing KC-135 Stratotanker podczas tankowania nad Polską.
Oba samoloty należą do Lotnictwa Stanów Zjednoczonych.
Zdjęcie cyknąłem podczas postoju na A-4 jak wracałem do Katowic, jedyne z kilkunastu, które wyszło.
Фильтрогондолы Яковлевского КБ, использовались для забора проб на радиацию и химико-бактериологические заражения.Не характерны для Су-27....K 514Jest napisane :-P
Kontenery do zbioru próbek powietrza. Pisze przecież pod fotką. Tam skąd brałeś :)
Nie mamy pojęcia skąd te zdjęcia pochodzą z DCS :P
In 1997, the United States purchased 21 Moldovan MiG-29 aircraft under the Nunn–Lugar Cooperative Threat Reduction program.https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29 (https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29)
Musieli być na przebazowaniu, bo sporo ich leciało. :evil:Nie leciało, tylko płynęło. Przecież widzisz, że to wodnopłat (chyba że wodolot). ;D
No wiadomo, że rozruszniki ale rzadko się widzi, że szafa aż tak kopciła.
Zaciekawiło mnie natomiast, że w 76-tym walnęli na Talonie szachownicę, która u ns weszła 17 lat później...Tylko co ma piernik do wiatraka? Przecież te samoloty z China Lake są amerykańskie a więc czy u nas oficjalnie obowiązywały szachownice czerwono-białe, czy biało-czerwone nie ma żadnego powiązania przyczynowo-skutkowego. Historia wg. mnie może być prostsza. Zauważcie, że te egzemplarze są przebudowane na latające cele. I biało-czerwone pasy (na dziobie, ogonie, skrzydłach) ułatwiały wzrokową identyfikację w powietrzu (i nie ma to nic wspólnego z polskimi barwami narodowymi). Przy obsłudze może pracował jakiś Polak lub ktoś o polskich korzeniach i w przypływie patriotycznego impulsu, i tęsknoty za macierzą pierdyknął dodatkowo po szachownicy na paru płatowcach. Ot i cała zagadka :564:. Taka jest moja koncepcja :banana:. A może jakiś film kręcili? :chucknorris:
“Beute-Zirkus Rosarius”
A US serviceman (appears to be a paratrooper) looks at recently recaptured P-47D (T9+LK) at Göttingen, Germany, (probably April) 1945.
The fighter, (formerly Republic P-47D "Ruthless Ruthie") was captured in Italy when the pilot, Lt Lloyd S “Scotty” Hathcock, from the 301st FS, 332nd FG, 12th AF (one of the USAAF four African-American fighter Squadrons fighting in Europe), got lost during a ferry mission and landed in error at enemy held Rome-Littorio on 29th May 1944.
This particular P-47D was test flown by the Luftwaffe at Rechlin coded "8+6". It was later transferred to "Beute-Zirkus Rosarius" on Oct 12, 1944, and flown as T9+LK. It is thought that T9+LK flew several recon flights over England a few days prior to D-Day.
“Beute-Zirkus Rosarius” (Rosarius’ Flying Circus) was the name given to the 2.Staffel of the ‘Versuchverband Oberbefehlshaber der Luftwaffe’ (Luftwaffe Commander-in-Chief’s Research Unit) after its commanding officer, Ted Rosarius.
.
https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/72639518_2513929865321930_559690361006456832_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_oc=AQnO6O1Fk4QRffsdT9Y_fM9y23bOtOxgDc1TZKzl4gI5c4rBsMz8ILyLs2Rkn6yXvVM&_nc_ht=scontent.fktw1-1.fna&oh=31078f8b87c75e3c5540ef4b89b6e422&oe=5E2DE398"Powiedz, że się boisz" - pierwsze skojarzenie.
Znalezione na fejsbuczku.
.Kosi miał chyba na myśli linka do il2forum na stateczniku. ;)
Nie mam gdzie wrzucić. A zdjęcie tak zacne, że waham się czy nie zmienić profilowego.A można dostać link do wyższej rozdzielczości niż ta w Tapatalk? Taki mały prezent świąteczny
Lepszego nie mam:Wielkie dzięki! Zdrowych, wesołych, spokojnych, i z czasem na granie, Świąt!
https://1drv.ms/u/s!AnwNZYDGvW_um_U8xEA0FhY-_oU8QQ
Brawo! Doskonały układ konstrukcyjny dla taranowca (pilot nie będzie się długo męczył).
Ciekawi mnie czy tak pozycja pozwala lepiej znosić przeciążenia?


Piękna maszyna! :)Potwierdzam :). Miałem przyjemność podziwiać ją na żywo (gdy mieszkałem i pracowałem w USA 20 lat temu) na pokładzie USS Intrepid, który stoi zacumowany na brzegu Hudson w NYC i robi za muzeum (Sea-Air-Space). Dokładnie tę maszynę:
A no, piękna. Że też wzięli Horrory, zamiast zmodernizować Kocura...Ależ modernizowali! Problem w tym, że nawet po modernizacji do wariantu D samolot wciąż miał problemy z silnikami. W wariancie A, silniki miały silną tendencję do "stall-owania". Z kolei, w wariancie D do wybuchania w powietrzu... Jedno i drugie kosztowało życie lotników. Tu film z eksplozji F-14D w trakcie niskiego przelotu: https://www.military.com/video/aircraft/jet-fighters/f-14-explodes-after-supersonic-flyby/2634791081001
Chińskie J-10 i amerykański F-35 na jednym zdjęciu :D:Zapomniałem dodać, że fotka ta została wykonana w połowie lutego, podczas Aero India 2025.
... oraz promocja Y-9 ...Y-20
.Kombo, współczesny i i z drugiej wojny światowej.
To prototyp byleJaka-7 PVRD, samolotu pionowego startu z dodatkowym dopalaniem pilota pod skrzydłami w postaci dwóch silników DM-4S. Duchowy spadkobierca Czajki pionowego startu z napędem warp czyli I-153DM-4.Czytając nie jeden artykuł o ichniej technologii i materiałach to jestem wstanie uwierzyć w teorię o pionowym starcie tejże konstrukcji...
To prototyp byleJaka-7 PVRD, samolotu pionowego startu z dodatkowym dopalaniem pilota pod skrzydłami w postaci dwóch silników DM-4S. Duchowy spadkobierca Czajki pionowego startu z napędem warp czyli I-153DM-4.Dziękuję za rozwiązanie zagadki! ;)