Autor Wątek: Su-35S (T-10BM)  (Przeczytany 128491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 08, 2009, 00:51:39 »
Na marginesie, abstrahując już od katastrofy ostatniego Su-35, warto jeszcze dodać że "stary" T-10M włożył swoją małą cegiełkę do powstania "nowego" T-10BM. Otóż od marca 2004 roku do końca 2006 prototyp T-10M-10 z programu rozwoju "starego" Su-35 wykorzystywany był jako platforma testowa silników Produkt 117S (AL-41F1A) zaprojektowanych przez NPO Saturn.

Silniki oczywiście oglądamy teraz na kolejnych prototypach T-10BM: 901, 902 oraz pechowym 903, a w przyszłości zobaczymy je być może również na pierwszych T-50 aka PAK-FA aka I-21.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 08, 2009, 21:24:44 »
Nieszczęsny Su-35-4 w trakcie montażu. Jak się okazuje chyba jednak miał numer 904.


Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 09, 2009, 15:04:06 »
Jasiu, kurczę, widzisz że nakleili #904 zamiast #902 i świrują, ze trzeci ;-) Aaah te kartony ;-)

Tak na poważnie - szkoda tej 'laleczki' (nie tej co obsługuje ten panel w dolnej części fotografii :-) ) bo 'pikna' była... jak siostrzyczka.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwca 11, 2009, 14:43:14 »
No szkoda. A jeszcze propo tej "obsługującej pulpit" to generalnie duży odsetek damskiego personelu w hali montażowej to u nich standard. Na zdjęciu akurat mamy personel konkurencyjnego wobec KnAAPO przedsiębiorstwa IAPO (Irkut):




John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #49 dnia: Lipca 03, 2009, 00:30:12 »
Trochę już stary wywiad z Siergiejem Bogdanem po oblocie Su-35 "901"... ale jeszcze na Forum go nie było :)

http://www.youtube.com/watch?v=RlCHYwIxgeE&feature=related

Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #50 dnia: Lipca 07, 2009, 15:00:48 »
Może to żadna nowość, ani zaskoczenie, ale spełnia warunki [kto, gdzie, ile] :)

WWS kupią 48 Su-35 (Altair)

Cytuj
Trwają negocjacje na temat zakupu 48 myśliwców wielozadaniowych Su-35. Kontrakt ma zostać podpisany w czasie MAKS 2009.

MAKS 2009 rozpocznie się 18 sierpnia. O przygotowywanym kontrakcie informuje Interfax. Według agencji, dostawy rozpoczną się w 2011, a samoloty zostaną przyjęte do uzbrojenia w 2015.

Obecnie trwają próby Su-35. W marcu br. samolot wykonał setny lot. 26 kwietnia jeden z prototypów rozbił się na lotnisku Dzemgi. Przyczyną wypadku była prawdopodobnie awaria systemu hamulcowego.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #51 dnia: Lipca 07, 2009, 17:03:21 »
48 maszyn... Jak widać mniej więcej na 4 eskadry -> albo 2 pułki myśliwskie jak kto woli. Podejrzewam że raczej  zastąpią w jakiejś jednostce starsze jednomiejscowe Su-27P ('UB' pewnie jeszcze zostaną) niż sformowany zostanie nowy pułk. Zaś wycofane Su-27 odstąpią pewnie jakiemuś krajowi w WNP... albo powędrują do bazy rezerwowej.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #52 dnia: Lipca 27, 2009, 19:20:25 »
Trochę staroć, ale chyba jeszcze nie było na Forum i można obejrzeć. Wywiad z Michaiłem Pogosjanem + symulator Su-35 na wystawie: http://www.youtube.com/watch?v=8zxMp7HrMYA

Oraz 2 fotki kokpitu:




Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpnia 22, 2009, 15:02:36 »
Akcent z tegorocznego MAKS'a - przygotowanie do 'dynamiki':




Czesio

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpnia 23, 2009, 22:09:48 »
Dla mnie najbardziej interesujący w tych zdjęciach jest Kamaz z rurą. Do tej pory klimatyzatory podłączało się w radzieckich maszynach w celu utrzymania odpowiedniej temperatury w kabinie np. w czasie dyżurowania pary, gdy pilot musiał siedzieć w samolocie. Dmuchawy z reguły rdzewiały w magazynach i nigdy nie widziałem aby ktoś to podłączał. Wyjątkiem jest Tu-160 do którego trzeba podłączać takie urządzenia w czasie obsługi w celu niedopuszczenia do przegrzania awioniki. Natomiast w takim malutkim, stareńkim lecz doskonałym, ponadczasowym, supermyśliwcu wszechczasów typu F-16 :118: takie urządzenie musi być podłączone od razu gdy włączy się zasilanie na main power albo battery bo po pięciu minutach (przed aktualizacją dokumentacji trzydziestu minutach) zaświeca lampka hot equipment :karpik, podobne niedogodności mają ekipy obsługujące Tornado, gdzie po wyłączeniu silnika należy przeprowadzać wychładzanie. No proszę Su-35 też musi, pewnie Irbis daje nieźle czadu :002:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpnia 23, 2009, 22:26:15 »
Kamazy zawsze były interesujące... przynajmniej dla mnie ;)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpnia 24, 2009, 12:20:29 »
Zgadza się Kamaz'y mają 'coś' w sobie ;-)

Ale popatrzcie na to  :karpik Jeszcze trochę i zostanie im tylko #902


Klusterbombe

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpnia 24, 2009, 17:19:38 »
Lądowanie pod boczny wiatr czy jakiś błąd pilota?

Co do Kamazów to zawsze ciągnęło mnie do tylniego zawieszenia oraz tych "felg" z przednich kół, takie groźne :D
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 24, 2009, 17:24:55 wysłana przez Klusterbombe »

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 24, 2009, 18:13:22 »
No proszę Su-35 też musi, pewnie Irbis daje nieźle czadu :002:

Daje daje :) Mając ponad 20kW mocy szczytowej, ponad 3x więcej niż N001 Miecz (6.5kW), 2x więcej niż N011M Bars (10.5kW oraz ponad półtora raza więcej niż AN/AWG-9 (~13kW) po prostu musi dawać :118:

Aczkolwiek co ciekawe 901 najprawdopodobniej nie ma na pokładzie Produktu N035 - widać to po starej zwykłej osłonie dielektrycznej, mającej jeszcze rurkę pitota (902 ma inną osłonę).

Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #59 dnia: Października 10, 2009, 21:00:45 »
901 na pewno nie ma Irbisa,Butowski gdzieś o tym pisał. 902 jest pierwszym "właściwie" wyposażonym egzemplarzem