No tak, ale od zrobienia projektu, do wyprodukowania prototypu, następnie oblatania go, wykonania niezbędnych testów, a w końcu do rozpoczęcia seryjnej produkcji musi kilka lat upłynąć. No i co w tym czasie ? Modernizować Iskry, chyba się nie opłaca. Kupować już lekko przestarzałe Hawki też bez sensu...
W sumie, to Golden Eagle był by fajnym rozwiązaniem. Jeżeli rzeczywiście jest tak jak się może wydawać (przesiadka na Vipera, niczym z Golfa II, na Golfa IV combi), to chyba nic lepszego nie mamy do wyboru. Jedynie cena jest dość wysoka 20 mln$, nie wiem co prawda jak się to odnosi względem M-346, ale mimo wszystko jest to połowa rzekomej ceny naszego Viperka.
Inna sprawa, to kwestia jaka ilość samolotów jest potrzebna. Raczej o liczbie 54 (tyle wg wiki mamy aktualnie Iskier latających), to możemy zapomnieć w przypadku T-50. No, ale czy przykładowo 15 Golden Eaglów by nie wystarczyło ?