Autor Wątek: Kokpit na elementach z MiG-21  (Przeczytany 91370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwca 18, 2017, 23:55:32 »
Widzę, że trochę czasu minęło od ostatniego wpisu. Ciężko było z wolnym czasem więc projekt od lutego do teraz praktycznie stał. Dopiero od kilku tygodni zacząłem znowu pchać temat do przodu. To po kolei.
 
Udało mi się zdobyć do fotela KM-1 pierwszy spadochron stabilizujący wraz z krętlikiem, liną i pokrowcem liny.


Spadochron i linę trzeba będzie rozłożyć i wyprać bo jak widzicie nie jest w najlepszej kondycji. Ale że akurat zimno i mokro było jak go zdobyłem, to spadochron trafił na fotel w takim stanie jak jest. W wakacje jak będą upały to go zdemontuję i doprowadzę do porządku.


Wykonałem docelowy metalowy stelaż pod tablicę centralną.


Po przymiarkach stelaż został zabezpieczony farbą antykorozyjną. Następnie złożyłem na niego tablicę  centralną.


Tak jak pisałem wcześniej, zdemontowałem czujniki z DSS. Ponieważ brak możliwości grania denerwował mnie lekko, postanowiłem zająć się w pierwszej kolejności opomiarowaniem DSS. Ponieważ bezpośrednio w okolicy DSS nie miałem miejsca, postanowiłem czujnik zabudować z tyłu kokpitu i połączyć go z DSS za pomocą śruby rzymskiej. Dodatkowo węzeł z czujnikiem zaprojektowałem tak, aby można było wyregulować siłę potrzebną do zmiany położenia DSS.


Kiedyś miałem okazję posterować DSS w F13 - tam aby przestawić DSS trzeba było użyć siły około 5kg. Może wiecie czy ta siła była taka sama przy działającym i wyłączonym silniku? Ile ona wynosiła?
Dla mnie 5kg to wydaje się za dużo żeby precyzyjnie sterować samolotem. Ustawiłem więc tą siłę na 2kg – jest wyczuwalny opór i jednocześnie daje się jeszcze sterować „normalnie” silnikiem. Byłbym ciekawy jak to ma się do prawdziwego 21.
Siła jest regulowana poprzez nakrętkę dociskającą podkładki talerzowe, ściskające dwa obracające się względem siebie stalowe pierścienie, oddzielone podkładką teflonową. Zadaniem podkładki jest wyrównanie tarcia statycznego i ślizgowego.

Zdjąłem lewą burtę. Wykonałem mocowanie węzła pomiarowego. Przy okazji stelaż został zabezpieczony farbą antykorozyjną.


Zabudowałem węzeł i zamontowałem burtę do symulatora. Na poniższych zdjęciach nie ma jeszcze zamontowanych czujników hala i wzmacniaczy.


Na szybko zrobiłem drewnianą półeczkę pod monitor. Przyczepiłem ją już chyba tradycyjnie na ściski stolarskie. W takiej konfiguracji udało mi się dzisiaj wykonać lot próbny. Jest fajnie, tylko coś FT odmówił posłuszeństwa. Jest wysoko zamontowany - mam wrażenie że mu to nie leży. Trzeba będzie się pochylić nad tym tematem.


A... Z Viperpits lipa. Najpierw było info że konto czeka na akceptacje, potem że brak konta. Widać nie zasłużyłem. Nie maiłem wolnego czasu więc temat odpuściłem chwilowo. Za jakiś czas może znowu spróbuję.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #136 dnia: Czerwca 19, 2017, 08:26:16 »
A... Z Viperpits lipa. Najpierw było info że konto czeka na akceptacje, potem że brak konta. Widać nie zasłużyłem.

Moders nawet nie gadaj takich głupot. To dla nich było by zaszczytem mieć Ciebie wśród społeczności. Ale jak sam widzisz "dziwni" są, a może się boją? W sumie to był byś ze swoim kokpitem chyba jedynym prawdziwym agresorem :D

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #137 dnia: Czerwca 19, 2017, 13:08:45 »
He, he, faktycznie może tak być, że boją się „starego rosyjskiego kawałka złomu” w śród nowoczesnych F-16 – psułby linię  :002: .

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwca 19, 2017, 13:50:01 »
Ja też nie doczekałem się na aktywację. Mówi się trudno, żyje się dalej :D.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #139 dnia: Lipca 07, 2017, 21:37:49 »
Poniżej osiągnięcia ostatnich dwóch tygodni.

Uzupełniłem ten podrabiany pulpit prawej burty. Pulpit radiostacji R832 (z BIS) został wymieniony na starszy R802 zgodny z wersją 21MF. Udało mi się zdobyć i zainstalować manometr 2M-150. Śruby M4 zostały wymienione na śruby z łbem kulistym starego typu. O dziwo ciężko jest zdobyć takie śruby. I tu za podpowiedź dziękuję koledze Sznink. Kiedyś w swoim wątku napisał, że takie śruby można zdobyć w Semex’ie. Za pomocą googla ustaliłem, że to w Częstochowie. Przy jakiejś okazji zajechałem tam specjalnie i kupiłem trochę takich śrub – teraz myślę że jednak chyba trochę za mało bo idzie tego sporo. Warto było jechać, moim zdaniem z tymi śrubami pulpit wygląda lepiej.

Teraz pulpit jest już kompletny, pozostało do zrobienie malowanie i elektryka. Po lewej pulpit przed poprawkami, a po prawej po poprawkach.



Udało mi się zdobyć wskaźnik liczby M. Przykręciłem go do tablicy centralnej. Na razie prowizorycznie na dwie śrubki bo zabrakło mi oryginalnych wkrętów wskaźnikowych – jestem w trakcie ich wyczarowywania  :icon_wink: .



Cały czas naprawiam elektrykę w pulpitach. Na początku przewody w wiązkach wiązałem, tak jak robione to było wewnątrz oryginalnych pulpitów MiG-21.

 

To bardzo dobry sposób jak robi się elektrykę wewnątrz pulpitu, ale wiązki wychodzące z pulpitu są za mało elastyczne. Dlatego też przewody w wiązkach zewnętrznych zacząłem spinać taśmą izolacyjną.



Na tak spięte przewody zakładam plecionkę ochronną i zarabiam złącze – w miarę możliwości zgodnie w 100% z oryginałem. Poniżej zdjęcia naprawionych tym sposobem tabliczek T8 i T4.

 

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #140 dnia: Lipca 07, 2017, 21:55:15 »
Mistrz! Jak zwykle kawał dobrej roboty  8)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #141 dnia: Lipca 08, 2017, 23:33:59 »
Dzięki Mazak.

Dzisiaj udało mi się skończyć naprawę elektryki pulpitu dolnego - „brody”. Pulpit miał pocięte wszystkie kable - masakra.  Naprawa tego kosztowała mnie kilka wieczorów.



Przy okazji, poszukuję drugiej części poniższej publikacji:



Proszę o info jeżeli ktoś ma/widział/wie.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #142 dnia: Lipca 09, 2017, 01:16:08 »
Super wykonanie. Moje gratulacje. Ostatnio często bywam w Semex'ie, więc jakbyś potrzebował jeszcze tych śrubek to pisz na pw.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #143 dnia: Lipca 26, 2017, 21:20:41 »
Dzięki Sznink.

Udało mi się zaopatrzyć w śrubki w Semex’ie. Jest tego kila kilo  :) . No teraz musi mi już ich wystarczyć.



Postanowiłem zająć się pokryciem wnętrza kabiny. Kupiłem arkusz blachy ocynkowanej 0,5mm. Na pierwszy ogień poszła lewa burta.

     

Tak jak widać na zdjęciach w stelażu wykonałem otwory gwintowane i przykręciłem blachę na śrubki z Semex’u. Śrubek dałem dużo, wydaje mi się że takie „gęste” śrubki lepiej wpasują się w klimat kabiny. Tą akurat blachę zrobiłem odkręcaną, aby mieć dostęp do cięgieł DSS.
Następnie wykonałem tylny fragment poszycia lewej burty. Poszycie przynitowałem do stelaża.

     

Wyszło tak:



Burtę zamocowałem na próbę do kokpitu. Wyszło nie najgorzej. Myślę, że jak pomaluje blachy na zielono będzie OK.



Wykonanie tego kawałka poszycia zajęło mi 8 godzin. Pewnie dlatego, że to pierwsze roboty blacharskie jakie w życiu zrobiłem. Mam nadzieję że dalej pójdzie już szybciej i łatwiej.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #144 dnia: Lipca 26, 2017, 22:01:03 »
Robi wrażenie moje gratulacje.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #145 dnia: Lipca 26, 2017, 23:25:46 »
Szczena opada :-)

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #146 dnia: Lipca 27, 2017, 22:44:50 »
Dzięki Panowie.  :)

To teraz poszło zdecydowanie łatwiej i szybciej  8). Trzeba się było tylko sporo nawiercić. Potrzebne było 80 otworów, jechałem je ręcznie więc się trochę napociłem. Ale nie ma co narzekać, robota była łatwa i przyjemna.

       

Ścianka na razie "stoi luzem". Zamocuję ją jak skończę pokrycie wnętrza kabiny.


Jak ciekawostkę napiszę o jednej z wad tego całego kokpitu…. W pokoju utrzymuję cały czas temperaturę w granicach 18-22 stopni. A podczas latania - za przeproszeniem – zimno ciągnie „w dupę” od tego kokpitu że hej….  :002: Trzeba się cieplej ubierać.  :cool:



Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #147 dnia: Lipca 28, 2017, 08:59:23 »
Kawał solidnej pracy. :)

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #148 dnia: Lipca 28, 2017, 11:00:12 »
A podczas latania - za przeproszeniem – zimno ciągnie „w dupę” od tego kokpitu że hej…. 

No to jest namiastka symulacji warunków atmosferycznych na dużych wysokościach :D Ja jestem ciekaw jakby zareagowała moja Ukochana na taki mebelek w M4 ;)

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #149 dnia: Lipca 28, 2017, 18:03:02 »
Ja mam takie pytanie: jesteś pewien, że budujesz kokpit na elementach z MiGa? Bo mnie to wygląda na rekonstrukcję 21;-). Gratuluję efektów i zazdraszczam zapału i możliwości.
Kiedy wydaje ci się że gorzej być nie może.... pomyśl że możesz mieć jeszcze alergie na alkohol