Autor Wątek: Kokpit na elementach z MiG-21  (Przeczytany 90977 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #330 dnia: Listopada 26, 2019, 18:59:20 »
VR, VR wszędzie VR. Za cenę zestawu do VR to tu można półsferę na projektorach trzasnąć i będzie git. Kokpit zdaje się już ma w czyde.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #331 dnia: Listopada 26, 2019, 20:01:04 »
Za cenę zestawu do VR to tu można półsferę na projektorach trzasnąć i będzie git.

+1

Mój kokpit i VR to dwie rozbieżne drogi… Nie widzę i możliwości i potrzeby, żeby je połączyć. O tyle mi łatwiej, że nigdy nie latałem z VR, więc nie wiem co tracę.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #332 dnia: Listopada 26, 2019, 20:06:03 »
Ale czad! Gratulacje! W przyszłości szkoda na VR przechodzić.

Gdyby VR nakładało się na fizyczny kokpit, a dłonie były widoczne, to byłoby to obłędne. Sięgasz do virtualnych przełączników, a tam prawdziwe pod palcami :-)

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #333 dnia: Listopada 26, 2019, 20:17:19 »
A do mnie przemawia bardziej ekran sferyczny. Widzisz oryginalne porysowane pulpity, oryginalną owiewkę i dopiero za nią "sztuczne" widoki zewnętrzne – wszędzie i pod każdym kątem. Nie trzeba targać na głowie jakiś okularów czy TrackIr’a. Zamiast nich można założyć spokojnie 2’u kilogramowy hełm lotniczy…  ;)

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #334 dnia: Listopada 26, 2019, 20:26:53 »
I tego Ci życzę! Sam mam pewne rozterki co do VR. Ostatnie kilka miesięcy budowałem swój amatorski kokpit..... Mimo to VR mnie kusi.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #335 dnia: Listopada 26, 2019, 20:29:52 »
Tylko to nadal płaski widok 2d za oknem, nie spojrzysz w górę, za siebie. Chyba, że są takie rozwiązania, które wyświetlają tak duży zakres widoku ?

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #336 dnia: Listopada 26, 2019, 20:41:32 »
W MiG'u-21 spojrzeć 'za siebie', hehe lekko trudne zadanie ;). Piękna robota, szacunek za umiejętności. Jeszcze gdyby zdobyć wiatrochron i otoczyć się kabiną byłby cud!
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #337 dnia: Listopada 28, 2019, 13:49:12 »
Ostatni lot MiG-21:

https://www.youtube.com/embed/t59Z7nsf3PA

Mam sentyment do dwóch pewnych MiG-21-ów co latały (nisko) co 3 dni pod czas wakacji w ~1994r (Bory Tucholskie) ;)
Pozdrawiam

Zlituj się, po co te wszystkie ozdobniki i kod html? Po kiego grzyba to kopiujesz? Tu się pisze posty, a nie koloruje obrazki... Mazak.
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2019, 14:20:09 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #338 dnia: Grudnia 22, 2019, 10:51:00 »
@moders

fju fju Panie  :D :D :D
Dawno tu nie zaglądałem, a Waść pocisnąłeś robotę grubo. :banana:
Czas chyba do Ciebie przyjechać znów, tym bardziej, że od września mam jeszcze bliżej do Ciebie.
Gratki, powodzonka i mam nadzieję do szybkiego zobaczenia.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #339 dnia: Grudnia 23, 2019, 22:27:11 »
Czas chyba do Ciebie przyjechać znów...

Jestem za. Poduczyłbym się latania. No i miałbym też przy okazji kilka pytań o jakieś tam szczegóły techniczne.

Od ostatniego wpisu troszkę temat pociągnąłem do przodu. Niestety „w obszarach”, w których nie ma za bardzo tego jak zaprezentować – czyli rozbudowa sterownika o wejścia analogowe. Będę do nich podpinał pokrętła siły głosu radia, ARK, Syreny, przechwycenia, kontrolę jasności oświetlenia itp. Mam już do tego oprogramowanie zaawansowane w 80% - zarówno do sterownika jak i do aplikacji pod Windows. Zacząłem już robić wiązkę do pulpitów oraz naprawiać elektronikę z wejściami do sterownika. Będzie to można zaprezentować dopiero jak będzie w całości – czyli pewnie styczeń albo luty.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #340 dnia: Marca 23, 2020, 12:05:16 »
Sterownik jest już rozbudowany o 32 wejścia analogowe. Oprogramowanie sterownika zakończone, aplikacja na kompa też już jest rozbudowana o wejścia analogowe. Pierwszych 8 wejść jest zmapowanych z DCS, do pozostałych wystarczy zrobić wiązki aby podpiąć je pod pulpity, no i zmapować je z DCS.
Wiązka do podpięcia pierwszych 8 wejść analogowych:



Idąc „za ciosem” postanowiłem zrobić regulację podświetlania w kokpicie i podpiąć je również do wejść analogowych – tak żeby razem z jasnością oświetlenia kokpitu zmieniało się też oświetlenie w DCS. W oryginalnym MiG-21, oświetlenie jest zasilane ze 115V 400Hz przez dwa transformatory TR35, które to sterują jego jasnością. Jakiś czas temu naprawiałem te TR35, bo planowałem u mnie również oświetlenie zasilić ze 115V 400Hz. Teraz zmieniłem zdanie. Szybciej i łatwiej będzie zasilić je z 24Vdc. Przerobiłem więc oryginalne (już naprawione) TR35:



Jak widać na zdjęciach powyżej, zamiast transformatorka, w środek zamontowałem dzielnik rezystorowy, który steruje pracą przetwornic DC/DC.
Pospawałem stelaże pod węzły elektryczne prawej i lewej bury:



Wykonałem elektrykę obydwu węzłów. To zakończony węzeł lewej burty:



A to węzeł prawej burty:



Węzły będą odpowiadały za rozdział zasilania (dzięki czemu będę już mógł uporządkować nieład w kablach), za sterowanie podświetleniem pulpitów (dwie przetwornice DC/DC), za podstawową logikę robioną na przekaźnikach itp. Ta logika to na przykład:
- oświetlenie kokpitu nie może działać jak są wyłączone akumulatory i przetwornica;
- głowica celownika nie może działać jak są wyłączone akumulatory i zasilanie celownika;
- sterownie fotelem nie może działać jak są wyłączone akumulatory;
- podświetlanie kontrolki kanału radia powinno załączyć się dopiero po załączeniu akumulatorów i załączeniu zasilaniu radia.

Węzły uruchomiłem, działa to całkiem fajnie. Teraz muszę zdemontować wszystkie wiązki, zabudować węzły i podpiąć wszystkie wiązki ponownie, ale już ładnie ułożone. Potem będę dumał jak nakręcić Wam filmik.

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #341 dnia: Marca 23, 2020, 13:53:22 »
Miło się czyta Twoje relacje. Czekamy na następne. Wszyscy chyba Ci tu kibicują.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #342 dnia: Marca 23, 2020, 14:21:11 »
Z przyjemnością czytam każdą aktualizację! :). Kawał solidnego rzemiosła.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #343 dnia: Marca 24, 2020, 22:56:40 »
Dzięki Panowie.

Dzisiejszego wieczora zdemontowałem większość wiązek. Muszę przyznać, że napociłem się przy tym sporo. Tak wyglądało to przed demontażem:



A tak po:



Uzbierał się spory stosik zdemontowanych wiązek:



Zabudowałem węzy elektryczne:



Będą one połączone przewodami zasilającymi. Przewody te puszczę w takiej specjalnej sprężynce do kabli. Zamontowałem już ją pod kokpitem:



Jutro wieczorem, korzystając z tego że wszystko jest zdemontowane, zamontuję od razu do kokpitu zasilacz. Jakiś czas temu kupiłem do tego celu fajny Sitop. Potem biorę się za montaż wiązek.



Odp: Kokpit na elementach z MiG-21
« Odpowiedź #344 dnia: Marca 25, 2020, 08:49:46 »
Gratulacje, bardzo profesjonalna robota. Moja rada zrób dokumentację połączeń kabli to może kiedyś się przydać w przypadku np. awarii.