Autor Wątek: Wczesny dostęp już uruchomiony!  (Przeczytany 142397 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #630 dnia: Sierpnia 30, 2014, 10:24:19 »
PS Wyjaśnianie tego, że maszyny Rosjan były jakie były i dlaczego, jest kompletnie zbędne. Wszyscy to wiedzą, było wałkowane na tym forum przez jakieś 8 lat co najmniej i nic kompletnie nie wnosi do dyskusji o samym simie.

Tutaj się nie zgodzę w żadnym wypadku. Trzeba i należy o tym wspominać przy każdej nadarzającej się okazji. Bo za parę lat może się okazać, że wszystkie książki zachodnie kłamią i jedynie słuszne fakty historyczne pochodzą z kraju byłego CCCP.
Na forum są nowi członkowie, może nie wiedzą ... Należy ich skłonić do czytania, analizowania  i wyciągania wniosków.
Gra podaje wszystko na tacy w taki sposób, że przeciętny "gimbus" i "licealista" przyjmuje podane tam "fakty" jako prawdziwe i odpowiadające historii. A tak nie jest ;-)
Wg mnie symulacja ma być jedynie wstępem do rozpoczęcia etapu poszerzania wiedzy na temat tego co gra "symuluje" ;-)


Tak na szybko:
wg wiki, szybkostrzelność teoretyczna SzKASa to 1800 strz/min, a MG 17 1200 strz/min.
Podejrzewam, że nawet synchronizowany SzKAS powinien mieć większą szybkostrzelność niż MG 17 (wygląda, że w grze jest inaczej?).
Który powinien się szybciej nagrzewać?

Nie sprawdzałem szybkostrzelności z danych ... mea culpa. Chociaż gdzieś mi się z tyłu głowy kołatało, że SzKAS to był jeden z najszybszych km'ów. MG17 też był zsynchronizowany - więc tutaj parametry powinny być podobne.
Ale to już pytanie do twórców gry. Pytanie wynikające poniekąd z przeprowadzonych przez nas testów.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #631 dnia: Sierpnia 30, 2014, 10:59:53 »
Ciężko jest przeprowadzić testy w kwestii synchronizacji. Sprawdzaliśmy ile mini-hud podaje obrotów silnika, ale to nie jest miarodajne. Przy zwiększeniu ciśnienia ładowania szybkostrzelność rośnie, ale nie byłem w stanie tego miarodajnie testować, bo maszyna zaczynała jechać.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #632 dnia: Sierpnia 30, 2014, 11:16:38 »
Działko Łaga (bo ma 160 patronów, a nie jak Jak tylko 120) vs. działko Bf 109 F4.
Szybkostrzelność wyszła mi taka sama, około 11strz/sek.
Bf zaczyna wyraźnie siać w 9sek serii, u Łaga w 13 sek pojawiają się malutkie odskoki (ostatnie naboje w taśmie), a może to tylko złudzenie.
Wniosek.
BoS szczegółowością symulacji bije na głowę wszystko co było dotąd, wymodelowano nawet sabotaż polskich robotników przymusowych wytapiających dla Kruppa stal  na działka lotnicze!

Offline uziel101

  • 16th VTFS
  • *
  • samoloty, czołgi, pociągi
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #633 dnia: Sierpnia 30, 2014, 12:50:49 »
Modelowanie temperatury lufy i wpływ tego występuje nawet w grze Red Orchestra (kto pobiegał trochę więcej z MG i DP ten wie o czym mowa - szybkostrzelność, celność, zasięg), więc moim zdaniem zrobienie czegoś takiego w symulatorze samolotu to żadna sztuka, ani jakaś ekstrawagancja. Standard raczej.

Nie chcę robić off topu, ale... Osobiście jestem raczej krytycznie nastawiony do jakości sprzętu rosyjskiego z 2 WŚ, ale akurat jeśli chodzi o karabiny, działka, pistolety maszynowe itp to raczej bym stawiał na ich jeśli nie jakość, to skuteczność i trwałość. Temat ten był choćby przerabiany na tym forum w wątku o pepeszy.
That's Vietnam music... can't we get our own music?

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #634 dnia: Sierpnia 30, 2014, 20:23:22 »


     No tak, ja  trochę z innej beczki. Warto zauważyć że teraz stawiają fajny serwer na 60 graczy i długości trwania
  wystarczającej  do przeprowadzenia konkretnej  misji. Trzeba tylko zebrać się do kupy i latać.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #635 dnia: Sierpnia 31, 2014, 10:22:11 »
FM BoSa to jakieś nieporozumienie, gdy dochodzi do stallfightu nie bójcie się używać klap, doświadczenie z simów helikopterowych bardzo wskazane, obsiadło mnie, gdy leciałem Bf F4 trzech czerwonych, robiłem takie wyjścia w górę, takie wywijasy... momentami kątem oka widziałem jak prędkość spadała do 60-70km na godzine, później by się nie deprymować przestałem na ten szczegół zwracać uwagę.
Co ciekawe, w połowie walki któryś z zawodników mnie trafił i straciłem prawą klapę, w sensie została odstrzelona, wtedy dopiero się zaczęło, samolot zaczął robić takie fikołki, które dla mnie były kompletnym zaskoczeniem, a co dopiero dla tych, którzy do mnie strzelali, to wszystko w stallfighcie, na dużych kątach natarcia, przy minimalnej prędkości, a najważniejsze, że każde bujnięcie, każdą utratę kontroli momentalnie się odzyskiwało kopiąc właściwy pedał.
Generalnie fajna zabawa i doskonały sposób na leczenie kompleksów, lata wielu zupełnie nowych i wielu wychowanków warthundera, o killa nie trudno, widoki za oknem ładne.

Poza tym Mmaruda nie ma racji.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #636 dnia: Sierpnia 31, 2014, 10:24:21 »
O ile odtworzenie zagadnienia jakości vs ilości w singlu nie jest problemem, to jak (i czy w ogóle) "zmusić" kogoś do robienia tego w multi? Przecież niezależnie od symulatora, nikt dotychczas nie bawił się w to i nie zapowiada się, aby w przyszłości miało się to zmienić.

_michal

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #637 dnia: Sierpnia 31, 2014, 10:37:01 »
O ile odtworzenie zagadnienia jakości vs ilości w singlu nie jest problemem, to jak (i czy w ogóle) "zmusić" kogoś do robienia tego w multi? Przecież niezależnie od symulatora, nikt dotychczas nie bawił się w to i nie zapowiada się, aby w przyszłości miało się to zmienić.

W Falconie to jest odwzorowane. Ale w Falconie pod warstwą symulacji jest warstwa strategiczna, której nie ma w żadnym innym symulatorze (poza Battle of Britain: Wings of Victory, ale tutaj tylko w singlu niestety).

Problem jest taki, że większość dzisiejszych symulatorów nie jest nastawiona na symulację konfliktu jak chciałby Głos, a na furball. I wiem o frontach w starym iłku, ale to był wyjątek. W Falconie latanie kampanii online to przede wszystkim kooperacja w ramach strony konfliktu. Ważniejsze jest wykonanie misji i/lub powrót do bazy, a nie ilość killi (fragów, hehe). Pod tym względem BoS niewiele się różni od War Thunder, poza tym, że nie ma kretyńskich mechanizmów F2P. To nie jest i nigdy nie była symulacja konfliktu do zagrania online.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #638 dnia: Sierpnia 31, 2014, 12:23:07 »
O ile odtworzenie zagadnienia jakości vs ilości w singlu nie jest problemem, to jak (i czy w ogóle) "zmusić" kogoś do robienia tego w multi? Przecież niezależnie od symulatora, nikt dotychczas nie bawił się w to i nie zapowiada się, aby w przyszłości miało się to zmienić.


W Falconie to jest odwzorowane. Ale w Falconie pod warstwą symulacji jest warstwa strategiczna, której nie ma w żadnym innym symulatorze (poza Battle of Britain: Wings of Victory, ale tutaj tylko w singlu niestety).
Problem jest taki, że większość dzisiejszych symulatorów nie jest nastawiona na symulację konfliktu jak chciałby Głos, a na furball. I wiem o frontach w starym iłku, ale to był wyjątek. W Falconie latanie kampanii online to przede wszystkim kooperacja w ramach strony konfliktu. Ważniejsze jest wykonanie misji i/lub powrót do bazy, a nie ilość killi (fragów, hehe). Pod tym względem BoS niewiele się różni od War Thunder, poza tym, że nie ma kretyńskich mechanizmów F2P. To nie jest i nigdy nie była symulacja konfliktu do zagrania online.

Jak widzę nie lataliście nigdy ani frontów, ani skryptowanych serwerów  w stylu ADW ;-)
Wystarczyło aby SYN postawili serwer z głupim zaopatrzeniem dla Pitomnika jako celem misji i na dogowym expercie nie było ludzi.
Na ADW dostawało się 7-mio minutowego bana (tzw coffe time) za każdą własną wirtualną śmierć. I na dodatek liczba samolotów lepszej jakości była ograniczona.
Odwzorować przewagę liczebną też prosto - można dać AI po radzieckiej stronie. W misjach nie widać czy podchodzisz do AI czy do człowieka. Już pięć lat temu starając się wystartować na ADW często widywałem komunikat - "not enough resources".
Większy priorytet misji nad zwycięstwami - to też było już nawet w FB.   
Ustawienia serwera - to jest klucz. Gra ma mieć możliwości tak aby można je było wykorzystać. Na takich serwerach znajdzie się wystarczająco dużo ludzi, aby latać bylejakiem czy parchem na G2 czy fokę nawet wtedy kiedy będą odwzorowane prawdziwie a nie "zbalansowane".
Dla ludzi, którzy chcą mieć Call of Duty w powietrzu powinny być serwery dogowe bez celów misji. I tam można sobie ustawić w serwerze realizm "normal" i zabijać się do woli.

Mmaruda - Ty po prostu chcesz polatać, dobrze się pobawić, zestrzelić paru, lub być zestrzelonym. OK. Nie mam z tym problemu.
Ale nie odmawiaj innym prawa do zabawy w innym niż preferowanym przez Ciebie stylu.
Gra powinna mieć możliwość zapewnienia zabawy zarówno i Tobie i mnie. Jeżeli 777 to zrobi (nie jest to zbyt skomplikowana rzecz) to zapewni sobie żyłę złota na następnych parę lat.

Ramm.

czy któryś z moderatorów mógłby wydzielić z tego tematu posty nie związane z wczesnym dostępem do gry ? Proszę.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

_michal

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #639 dnia: Sierpnia 31, 2014, 12:34:56 »
Gra ma mieć możliwości tak aby można je było wykorzystać. Na takich serwerach znajdzie się wystarczająco dużo ludzi, aby latać bylejakiem czy parchem na G2 czy fokę nawet wtedy kiedy będą odwzorowane prawdziwie a nie "zbalansowane".

Prawda, nie latałem frontów i skryptowanych serwerów. :) W tym co piszesz jest sedno sprawy. Na tę chwilę nie wiadomo czy BoS będzie miał narzędzia do takiej rozgrywki.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #640 dnia: Sierpnia 31, 2014, 13:34:57 »
Myślicie, że miłośnika lotnictwa, będzie obchodzić czy Empeck z Mmarudą latali na ADW,
Powinno, btw 1września rusza nowa edycja ADW, a jaki to ma związek z BoS, ano taki, że jak na serwerze BoS widzę nicki z ADW mam się bardziej na baczności.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #641 dnia: Sierpnia 31, 2014, 14:03:40 »
Panowie są dwa wyjścia:

- albo jeśli produkt nie odpowiada zawartościowo i cenowo naszym wymaganiom to go olewamy i robimy co innego..

- albo jak Józek S - porywamy całą ekipę 777 i zamykamy w jakimś łagrze a następnie pod groźbą bagnetów wymagamy by zrobili porządny symulator a nie strzelankę zbalansowaną..

Ja tam jestem kolegom bardzo wdzięczny za krytykę gry.
Zwiedziony wieloletnim użytkowaniem ROFa z którego byłem raczej bardzo zadowolony byłbym gotów zapłacić za BoSa licząc że będzie sobą przedstawiał podobny poziom..
Skoro "kółko wzajemnej adoracji" pisze że to nie symuluje tego co powinno to ja im wierzę i za kolejną strzelankę lotniczą w dodatku za grubą kasę dziękuję, są inne o wiele tańsze, ja czekałem na SYMULATOR...
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #642 dnia: Sierpnia 31, 2014, 17:00:13 »
Zrobiłem mały porządek w wątki. Do tego momentu była mniej więcej rzeczowa wymiana zdań bez wzajemnego naskakiwania na siebie. Proponuję skupić się na symulatorze i być w miarę obiektywnym. Nie mieszajmy w to poglądów, własnych preferencji i rozprawek o historii.  Pamiętajmy, że to jeszcze nie jest finalny produkt.

Ponieważ nie chcę "rozpieprzać" całej dyskusji posty wydzielone można zobaczyć tutaj:
http://il2forum.pl/index.php/topic,16564.0.html

Jeszcze raz apeluję o utrzymanie poziomu dyskusji.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #643 dnia: Sierpnia 31, 2014, 17:55:17 »
Gra jest niesamowita!
Np. jesteśmy na pułapie 6000 m, widzimy czy dostajemy informację, że pod nami, przy samej ziemi naszych biją, trzeba szybko zejść, podobno Saburo Sakai w takiej sytuacji wprowadzał samolot w korkociąg.... amatorszczyzna.
W BoS wywalamy klapy na landing, dusimy przepustnicę i pionowo schodzimy, w Bf prędkość zatrzymuje się na ok 600km/h, wyciągamy tuż nad ziemią,  chowamy nieuszkodzone klapy i robimy co trzeba.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #644 dnia: Września 01, 2014, 11:20:43 »
Kurde, że też sam na to nie wpadłem. Wypatrywanie zwierzyny z 2-3 tysiaków to moja ulubiona taktyka. Byłem pewny, że zostanę później z tymi klapami jak z majtami na kostkach. 600km/h to jeszcze znośna prędkość przy której Bf jest jeszcze sterowny. Podwozie też można wyciągać i wciągać przy tej prędkości?

Przy ok. 700km/h ciężko wyprowadzić Mietka z nurkowania przy użyciu stery wysokości, ale wystarczy że nacisnę przycisk odpowiedzialny za trym i nos bez problemu idzie do góry. To normalne?