Autor Wątek: Latanie na małej wysokości  (Przeczytany 25326 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sobilak

  • *
  • Mały; 195cm/112kg reszta proporcjonalna:-)
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #30 dnia: Września 06, 2008, 09:33:36 »
Jak byłem w OLL to, pracował tam jeszcze jako opiekun rocznika mjr Ż.
Ponoć bardzo ciekawa postać. Zanim zaczął pracę w OLL, wcześniej był instruktorem na WSOSP. Chodziła wtedy legenda, jakoby mjr Ż. założywszy się o skrzynkę wódki przeleciał pod mostem na Wiśle Iskrą.
Może Toyo, albo ktoś starszy ode mnie, w OLL swego czasu pobierający naukę będzie mógł potwierdzić tę historię.
Raz pamiętam jak pod koniec II klasy ( 1999r. ), kiedy mieliśmy skoki spadochronowe, pewien pan 1/2kownik, jak szliśmy sobie po terenie lotniska
przeleciał nad nami Iskrą. Efekt fajny zwłaszcza ,że kilka osób wyłożyło się na glebę, jak nagle pojawił się nad głowami.
Na niebie są dwa typy maszyn "myśliwce i ich ofiary"

RUFUS

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #31 dnia: Września 06, 2008, 11:33:45 »
Sobilak

Czy po 17 r życia można zostać przyjetym do OLL ????

Offline Sobilak

  • *
  • Mały; 195cm/112kg reszta proporcjonalna:-)
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #32 dnia: Września 06, 2008, 13:24:29 »
?????????? wejdź na ich stronkę, wyłap kontakty i dzwoń, pytaj.
U nas chłopaki dochodzili nawet dopiero w 3 klasie (wtedy był system 4 lat, nie było gimnazjów).
Na niebie są dwa typy maszyn "myśliwce i ich ofiary"

pik50

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #33 dnia: Września 06, 2008, 20:42:50 »
Latanie na niskich (w domyśle: wysokościach) jest bardzo interesujace.


Ataki(A taki) zlin 142 tez mógł by(mógłby) przez jakies 100-500m przeleciec na wysokosci 1-3m nad ziemią nie uwzgledniając umiejętności pilota?????

Pewnie mógłby, tyle że Zlin 142 może to robić z prędkością poniżej 200km/h więc nie ma porównania z samolotem, który waży kilkanaście lub więcej ton i leci z prędkością kilka razy większą . Osobiście miałem okazję pilotować Zlina 42M z prędkością jakieś 220 km/h na wys. 30m (nie napiszę kiedy i gdzie bo lot powinien się odbywać na  300m) i muszę powiedzieć, że robi to wrażenie pomimo tego, że nie jest to jakaś ekstremalnie mała wysokość. Dlatego uważam,że trzeba mieć jaja jak dzwony, żeby latać z prędkością kilkuset km/h na wys. kilku metrów.
« Ostatnia zmiana: Września 06, 2008, 20:49:35 wysłana przez pik50 »

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #34 dnia: Września 06, 2008, 21:40:53 »
Witam

Chyba  w temacie będzie ten flmik

http://www.youtube.com/watch?v=JSXRPH9PVjM&feature=related

Przez chwilkę wyglądało to troszkę kiepsko...

Pozdrawiam Serdecznie

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #35 dnia: Września 07, 2008, 12:47:50 »
Wracając do wątku Su-22 nie mają one żadnych dodatkowych systemów wspomagających loty na małej wysokość oprócz standardowego radiowysokościomierza.Dodatkowo Su-22 ma taki sam silnik jak Su-24 z tą małą różnicą, że silniki na Su-24 są przystosowane do wspólnej pracy.Słyszałem, że kiedyś jeden z takich silników przystosowanych do pracy w parze trafił przez pomyłkę do Polski.

BigMac

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #36 dnia: Września 07, 2008, 16:09:16 »
Czym się objawia przystosowanie silnika do pracy w parze? Czy trzeba dokonywać przeróbek innych, niż oczywiste związane z przystosowaniem do określonego typu samolotu (poprowadzenie przewodów paliwowych etc.)?

JG300_Lecter

  • Gość

Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #38 dnia: Września 07, 2008, 20:02:22 »
Lecter,

Każdy z tych filmów był już na forum, przynajmniej razy kilka.

To klasyki.................

3mw

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #39 dnia: Września 07, 2008, 21:06:23 »
Hmm, wprawdzie ten filmik nie ma wiele wspólnego z współczesnym lotnictwem wojskowym ale pozwolę sobie wrzucić tu link do niego.

http://pl.youtube.com/watch?v=SIdX6CU7L_0&feature=related

BigMac

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #40 dnia: Września 07, 2008, 21:25:59 »
Hmm, wprawdzie ten filmik nie ma wiele wspólnego z współczesnym lotnictwem wojskowym ale pozwolę sobie wrzucić tu link do niego.

http://pl.youtube.com/watch?v=SIdX6CU7L_0&feature=related

Licencja na szybowce właśnie trafiła na moją listę rzeczy do zrobienia zanim umrę ;)

robottelepat

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #41 dnia: Września 08, 2008, 10:26:12 »
Pamiętam że w czasie zaliczania takiego przedmiotu jak Siłownie okrętowe na , męczyłem się na egzaminie na który było pytanie o pracę kadłuba i silnika w warunkach kanału lub na płytkich wodach. Chodziło o zwiększone zużycie paliwa, spadek sprawności śruby, zwiększone opory na kadłubie i "przyciąganie" kadłuba do ścian kanału.
Chciałbym zapytać Was czy w przypadku przelotu na tak małych wysokościach występują jakieś podobne zjawiska?

Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #42 dnia: Września 08, 2008, 11:58:38 »
Występują.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

lookas

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #43 dnia: Września 08, 2008, 15:28:12 »
Ale lot na małej wysokości (równej lub mniejszej od rozpiętości) powoduje zmniejszenie oporów, co za tym idzie spadek zużycia paliwa.

BigMac

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #44 dnia: Września 08, 2008, 16:31:12 »
Dlaczego?

Generalnie na małych wysokościach lot jest mniej ekonomiczny niż na 10km, czy na uber małych ("równej lub mniejszej od rozpiętości") występuje jakiś dodatkowy efekt?