Autor Wątek: F-35  (Przeczytany 54412 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: F-35
« Odpowiedź #90 dnia: Grudnia 04, 2010, 15:53:40 »
Artykuł sprzed 10 lat, a projekt sprzed 15 ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-35
« Odpowiedź #91 dnia: Grudnia 04, 2010, 16:23:07 »
Można wstawić F119, ale tak jak Spyro23 pisze - struktura by tego nie wytrzymała, trzeba by ją wzmocnić podobnie jak na Block 60. Swoją drogą na F-16 trochę różnych silników próbowano upychać, nawet kiedyś próbowano turboodrzutowy J79, co się udało, ale projekt upadł gdy F100 dopuszczono na eksport. Instalacja któregokolwiek silnika na tym samolocie to kwestia tylko pieniędzy - ile jest ktoś w stanie wydać na nowy silnik + w razie potrzeby zmiany w strukturze płatowca ;)

Czesio

  • Gość
Odp: F-35
« Odpowiedź #92 dnia: Grudnia 04, 2010, 22:31:46 »
nawet kiedyś próbowano turboodrzutowy J79, co się udało, ale projekt upadł gdy F100 dopuszczono na eksport.
To byłby horror gdyby udało im się opchnąć szesnastkę z silnikiem gorszym od AL-21F3  :karpik

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-35
« Odpowiedź #93 dnia: Grudnia 04, 2010, 22:55:52 »
http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060905-F-1234S-040.jpg


No pamiętajmy, że to były modele A/B, które zbyt ciężkie nie były i nawet tak "słaby" silnik swoje jednak robił, przy czystej konfiguracji maszyna nadal potrafiła przyspieszać w locie pionowym, a silnik ożywał na wysokich pułapach. Stosunek mocy do masy był mniej więcej podobny co w MiGu-21 i 23, a sama maszyna znacznie bardziej zaawansowana. Swoją drogą, na tym silniku (właściwie to starszej, słabszej wersji) ustanowiono niepobity do dzisiaj rekord prędkości na małym pułapie ;)

Odp: F-35
« Odpowiedź #94 dnia: Stycznia 11, 2011, 00:31:10 »
Amerykanie rozważają przeprojektowanie struktury płatowca i napędu F-35B a nawet anulowanie projektu jeśli w ciągu dwóch lat nie będzie poprawy twierdzi amerykański sekretarz obrony Robert Gates.
W listopadzie LM ujawnił że podczas prób naziemnych pojawiło się poważne pęknięcie zmęczeniowe jednej z wręg myśliwca.

http://www.flightglobal.com/articles/2011/01/06/351600/us-military-unveils-possible-f-35b-redesign-in-sweeping-budget.html


Odp: F-35
« Odpowiedź #95 dnia: Stycznia 15, 2011, 16:04:53 »
Linia produkcyjna F-35. W 2016 maksymalne tempo produkcji F-35 ma osiągnąć jeden samolot na dzień.


www.codeonemagazine.com

6 stycznia 2011, pierwsze pionowe lądowanie drugiego prototypu STOVL F-35B BF-2

http://www.youtube.com/watch?v=xt6GXVD8Mu8&feature=player_embedded

Odp: F-35
« Odpowiedź #96 dnia: Lutego 14, 2011, 20:00:41 »
Navy Test Pilot Completes First F-35C Flight
http://www.youtube.com/watch?v=VxrvDzKBWEY&feature=player_embedded#at=63

Niezły filmik, widać przygotowanie do startu.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: F-35
« Odpowiedź #97 dnia: Maja 11, 2011, 15:39:54 »
Cisza tu taka a pierwsza maszyna juz odebrana:
http://www.lockheedmartin.com/products/f35/
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: F-35
« Odpowiedź #98 dnia: Maja 11, 2011, 20:50:57 »
Cisza bo nie ma tu aż takich napaleńców na amerykański sprzęt, a szkoda. :)

To już trzecia maszyna w konfiguracji produkcyjnej.
Ciekawi mnie czy F-35 poradzi sobie jako następca aż tak wielu typów samolotów jak F-16, F/A-18, A-10, AV-8B.

 

Odp: F-35
« Odpowiedź #99 dnia: Maja 11, 2011, 23:31:33 »
Cisza bo nie ma tu aż takich napaleńców na amerykański sprzęt, a szkoda. :)

Sundowner, Ty to widzisz i nie grzmisz? :D
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkim, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał."

"Fanatyk to ktoś kto nie może zmienić zdania i nie zmieni tematu."
                                                                                                 Sir Winston Churchill

Odp: F-35
« Odpowiedź #100 dnia: Maja 11, 2011, 23:56:18 »
Wiem, On jedyny. :)

F-35C CF-3 podczas testów SPO, maj 2011.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-35
« Odpowiedź #101 dnia: Maja 12, 2011, 07:22:15 »
Fanbojów Sowieckiej i Rosyjskiej techniki nie przegadasz, podnoszą taki jazgot, że szkoda słuchu  :118:
Dlatego wszyscy zainteresowani zachodnim sprzętem tutaj, siedzą na F-16.net ;)

Odp: F-35
« Odpowiedź #102 dnia: Maja 12, 2011, 18:39:14 »
Myślę, że jest to raczej kwestia celnych i trudnych do zbicia argumentów a nie jazgotu  :118:. Nie jest sztuką klepać się po plecach jak to robią na F16.net ponieważ dyskusja merytoryczna ( w większości wypadków ) wymaga wysiłku.

Odp: F-35
« Odpowiedź #103 dnia: Maja 18, 2011, 23:06:51 »
Znowu muka  :008: Wypłynęło że zasięg F-35A spadł poniżej zakładanego minimum. Jak się okazało napęd i awionika potrzebują więcej chłodzenia niż zakładano przez co wydajność silnika spadła i skróciła zasięg o 19,3km, następnie nowe prognozy co do zabieranego paliwa skróciły zasięg o 16,1km :icon_eek: ostatecznie waga i opór EOTS dodatkowo skróciły zasięg o 6,4km.


Szukają rozwiązań:
 :001:


http://www.flightglobal.com/articles/2011/05/12/356581/f-35a-may-need-mods-to-fix-range-shortfall.html

Czesio

  • Gość
Odp: F-35
« Odpowiedź #104 dnia: Maja 19, 2011, 10:21:28 »
Czy to oznacza, ze wersje B i C nie potrzebuja wydajniejszej instalacji? Jezeli zwiekszono wydatek z upustu ze sprezarki wysokiego cisnienia musialo to pogorszyc rowniez inne osiagi, jezeli tylko zaszla potrzeba obnizenia temperatury wystarczylo zastosowac kolejny stopien z turbochlodnica lub z innym radiatorem. Troche dziwne te dane.