Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX  (Przeczytany 294325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kuba3110o

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #45 dnia: Listopada 24, 2007, 19:49:21 »
Mam pytanie: czy można zaprogramować Flight Sim Yoke USB i Throttle Quadrant USB tak, aby gdy leci sie jednosilnikowym samolotem np. motolotnią, to ciąg kontroluję się małym suwakiem za wolantem, a gdy leci sie wielosilnikowymi to na tej dużej przepustnicy???

Proszę też o ocenę tych produktów.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #46 dnia: Listopada 24, 2007, 20:05:35 »
Mam pytanie: czy można zaprogramować Flight Sim Yoke USB i Throttle Quadrant USB tak, aby gdy leci sie jednosilnikowym samolotem np. motolotnią, to ciąg kontroluję się małym suwakiem za wolantem, a gdy leci sie wielosilnikowymi to na tej dużej przepustnicy???

Niestety FS-y nie dają możliwości robienia profili dla urządzeń - tak jak to jest w np. Szurmowiku. Mam podobny problem gdy używam raz wolantu (CH Flight Sim Yoke z 3 suwakami), a raz joysticka X-45 czyli zmieniając urządzenia w zależności o tego czym "latam".

Rozwiązania są dwa:
- zmieniać ustawienie osi w grze za każdym razem
- odłączać urządzenia fizycznie

Co do oceny produktów to mamy dział Software & Hardware i tam proszę o takie pytania - tutaj tylko kwestie pomocy w grze!

empeck

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 24, 2007, 20:19:34 »
Nie jestem pewien, czy zarejestrowana wersja FSUIPC nie pozwala na podpięcie różnych sprzętów pod różne samoloty.

kuba3110o

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #48 dnia: Listopada 28, 2007, 21:32:26 »
Witam ponownie! Czy można uruchomić dodatek Airliner Pilot do FSX?
Na forach piszą, że tak, ale mojemu znajomemu nie działa.

P.S. przepraszam, że zadałem pytanie o Flight Sim Yoke w tym dziale.

kuba3110o

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #49 dnia: Grudnia 12, 2007, 16:20:24 »
mam jeszcze jeden problem - pod jakim klawiszem jest "zażądaj rękaw"? próbowałem, próbowałem i nic
jedyne co mogę zrobić na miejscu postojowym to wypychanie i zażądać cysterny

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #50 dnia: Grudnia 12, 2007, 16:45:16 »
Pierwszy wynik w Google, widać już w opisie: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=fsx+jetway+key&btnG=Szukaj&lr= .

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #51 dnia: Grudnia 12, 2007, 17:38:16 »
Mam pytanie: czy można zaprogramować Flight Sim Yoke USB i Throttle Quadrant USB tak, aby gdy leci sie jednosilnikowym samolotem np. motolotnią, to ciąg kontroluję się małym suwakiem za wolantem, a gdy leci sie wielosilnikowymi to na tej dużej przepustnicy???

Nie ma zadnego problemu z tym. Pod yoke'a przypisujesz Throttle Control, nie pamietam dokladnie jak to sie nazywa w grze, ale chodzi o podstawowa kontrole ciagu ktora obsluguje wszystkie silniki. Pod 4 osie Quadranta przypisujesz Throttle Control Engine 1, 2, 3 i 4. I bedzie smigac bo u mnie tak wlasnie dziala. Czasami FS wariuje i przepustnice w grze lataja w ta i z powrotem jak szalone, ale wystarczy ponowna kalibracja yoke'a oraz quadranta i problem znika.

Wybaczcie brak polskich "ogonow". Urzeduje aktualnie na porzyczonym kompie i nie chce instalowac szkotowi i w dodatku szefowi obslugi polskiego jezyka :)

pozdr.

kuba3110o

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #52 dnia: Grudnia 12, 2007, 19:18:04 »
Rzeczywiscie  :003:

Syposz

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 04, 2008, 21:27:55 »
Może koledzy pomogą nowicjuszowi. Chciałem wykonać lądowanie 737-800 z automatycznym utrzymywaniem podejścia. Kiedy na autopilocie ustawiam LOC, samolot leci kursem pasa,czyli tak jak powinien. Wytracając wysokość i regulując ciąg manualnie, przekraczam próg, robię flare i ląduję delikatnie. Natomiast po ustabilizowaniu radiolatarni, gdy wcisnę APP, samolot leci kursem pasa, ale bardzo szybko wytraca wysokość i w konsekwencji się rozbija. Ćwiczę na EPKK, pas 26, kurs 254, Częstotliwość ILS 110.30MHz. Pomocy! Procedura dla 747 omawiana wcześniej nie daje rezultatów.
Pozdrawiam
Michał

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 04, 2008, 22:07:54 »
Samolotami które są w FSX nie da się wykonać w pełni automatycznego lądowania ze względu na uproszczenia awioniki, więc przed przyziemieniem musisz wyłączyć autopilota. Zesztą w "realu" autoland jest praktykowany tylko na niektórych lotniskach i to nie zawsze.

Natomiast jeśli samolot nie chce Ci trzymać ścieżki podejścia na wysokości na przykład 600ft, to znaczy że coś robisz źle, na przykład nie utrzymujesz prędkości.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Syposz

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 04, 2008, 23:04:41 »
No właśnie byłem ciekaw, jak to wygląda w rzeczywistości.
Kiedy lecę zgodnie z planem IFR, dostaje ok 15 nm przed EPKK, polecenie zejścia z 4000 na 2600, do czasu ustabilizowania lokalizera. Zawziąłem się i zauważyłem, że przy włączonym APP i automatycznym utrzymywaniu wysokości, w odległości ok 5-7 nm od lotniska wyłączam Alt hold i zdaję się na APP, utrzymując prędkość podejścia na poziomie 160 kts przekraczam próg pasa, cofam przepustnicę i wykonuję flare w zależności od tego, jak autopilot obniza lot (z jakim VS). Udaje się wylądować, ale nie całkiem automatycznie, tak jak to Kolega opisał w swoim poście. Ciekaw jestem, czy w rzeczywistości wykonuje się loty przy zerowej widoczności? Jak to wygląda w przypadku nagłego załamania pogody?
Pozdrawiam
Michał

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 04, 2008, 23:33:33 »
No cóż, długo można by tłumaczyć :)

Sposób w jaki lądujesz jest niewłaściwy. Jeśli samolot nie obsługuje autoland, autopilota i autothrottle musisz odłączyć wyżej,  około 200ft (dokładne dane są na mapach konkretnych lotnisk). 160kts to trochę za szybko na przyziemienie.

Są różne kategorie ILS zależnie od wyposażenia lotniska. Tylko na tych z najwyższą kategorią można lądować zdając się na automat. (W Polsce takich nie ma).
Tutaj masz opisane co i jak: http://aviation.home.pl/ifr/ilsapp.html
http://aviation.home.pl/

Oczywiście samolot też musi być odpowiednio wyposażony jeśli chodzi o precyzję i niezawodność urządzeń. Lądowania przy zerowej widoczności przeprowadza się, ale nie jest to duży procent lądowań. Przy załamaniu pogody najczęściej albo czekamy w powietrzu, albo odlot na lotnisko zapasowe.

Jeśli chcesz zobaczyć jak działa autoland, to zainstaluj ten samolot: http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fsxac&DLID=108055
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Syposz

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 05, 2008, 12:56:08 »
O kategoriach ILSu troszkę czytałem, mniej więcej wiem, o co chodzi. Dzięki za linki, masa interesujących informacji i oczywiście za cenne wskazówki.
Jeszcze tylko jedno pytanie, gdzie można szukać procedur, startu, lądowania itp napisanych w przystępny sposób, tak dla żółtodzioba?
Pozdrawiam serdecznie
Michał


barthez

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 06, 2008, 17:28:23 »
Witam kupiłem Flight Simulator 2002 i mam pewien problem. Kiedy naciskam klawisz by np. samolot skręcił to po 3 sekundach skręca i jeszcze jak naciskam klawisz by skręcił i jak go puszcze to statecznik nie powraca do prostego stanu i nadal jest skrzywiony i Musze kontrować dodam ze czułość mam na max