Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #90 dnia: Kwietnia 04, 2008, 18:58:46 »
Witam !
Troszkę prace nad ICP się opóźniły z tego powodu że do końca Kwietnia że tak powiem mam masę roboty :)

Mam jednak pytanie do Ciebie Vito, albo do Intrudera:  czy stosowaliście równocześnie podłączone karty MJoy, oraz OpenCockpits? Zacząłem się zastanawiać czy ICP, nie oprzeć na karcie MJoy, tak jak i MFD, ze względu na jednolitość przycisków switch. Jednak inne panele koniecznie chcę podłączyć przez OC. Czy jest to możliwe ?

Postaram się zaraz jakoś wykonać model 3D panelu MISC :)
Jeżeli chodzi o eksportowanie cad do corela, to rzeczywiście Corel ma wbudowany importer formatów CAD, jednak nie mogłem zaimportować *.DWG, tylko *.DXF.

Pozdrawiam

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #91 dnia: Kwietnia 05, 2008, 08:16:23 »
Witam,
Flanker możesz stosować dwa rozwiązania jednocześnie OC oraz MJoy.W moim nowym projekcie,który już realizuję LMFD,RMFD oraz ICP jest sterowany przez MJoy.Pozostałe panele przez OC.Ma to dużo zalet.Można tak zaprojektować MFD,że wystarczy 9 przewodów do połączenia z MJoy.Postaram się w najbliższym czasie pokazać na zdjęciach nowe rozwiązanie MFD oraz MJoy,który jest  zaprojektowany pod kątem minimalnej ilości połączeń z MFD oraz ICP
pozdrawiam,vito_zm

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #92 dnia: Kwietnia 06, 2008, 11:38:45 »
Można tak zaprojektować MFD,że wystarczy 9 przewodów do połączenia z MJoy.Postaram się w najbliższym czasie pokazać na zdjęciach nowe rozwiązanie MFD oraz MJoy,który jest  zaprojektowany pod kątem minimalnej ilości połączeń z MFD oraz ICP

Czy to oznacza że podnosimy wydajność MJoy?? Mam na myśli mniejszą ilość wejść bo jak wiemy na MFD jest 20 przycisków OSB plus 4. Czy może jest to tylko uproszczenie w postaci czysto montażowej - mniej kabli = mniej problemów?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #93 dnia: Kwietnia 06, 2008, 17:27:00 »
Witam,
rozwiązanie jest bardzo proste.Montuję MJoya na płycie uniwersalnej wg.schematu.Wyprowadzam na łączówkę 9 pin ozn. np LMFD następujące sygnały:PC0,PC1,PC2,PC3 oraz PB0,PB1,PB2,PB3,PB4.20 diod prostowniczych jest umieszczonych na płytce z tyłu LMFD.Diody te łącznymy z wyżej wymienionymi sygnałami tworząc matrycę zgodnie z tabelą tzw."Table of mapping in Mode 1" na str.28.Lewy MFD zajmuje pozycie tabeli:1-4,9-12,17-20,25-28 oraz 33-36.
Dla prawego RMFD wyprowadzam na inna łączówkę ozn. RMFD sygnały:PC4,PC5,PC6,PC7 oraz PB0,PB1,PB2,PB3,PB4.Matryca z 20 diod jest zbudowana z tych sygnałów na płytce podobnie jak dla LMFD.W tym przypadku zajmuję następujące poz.tabeli:5-8,13-16,21-24,29-32 oraz 37-40.
Dla ICP wyprowadzam na łączówce 16 pin (przewody taśmowe) następujące sygnały:PC0-PC7 oraz PB5,6,7 (dla pushbuttons) oraz PD4 dla toggle switch.Dla enkoderów wyprowadzamy sygnał PD5.
To rozwiązanie daje minimalną liczbę przewodów,ale wymaga utworzenia matryc diodowych w pobliżu (z tyłu) MFD oraz ICP.
Optymalne rozwiązanie to MJoy dla LRMFD oraz ICP.Zostają jeszcze do wykorzystania sygnały dla toggle switch analogi.Jeśli będziesz stosował podświetlenie ICP to możesz z zasilacza dla układów OpenC poprowadzić dodatkowo +5v oraz GND.
Rozumiem,że masz standard MJoy.W tym przypadku jeśli chcesz zminimalizować liczbę połączeń MJoy LRMFD oraz ICP to musiałbyś trochę poprzerabiać płytę a to jest trochę kłopotliwe i nie wiem czy warto to zmieniać.MJoy jest pomyślany jako uniwersalny sterownik.W moim przypadku ja zmieniłem wyprowadzenia sygnałów przystosowując go do sterowania konkretnych modułów.Myślę,że wyjaśniłem Twoje wątpliwości
pozdrawiam,vito_zm

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #94 dnia: Kwietnia 06, 2008, 17:45:14 »
Cytuj
jak wiemy na MFD jest 20 przycisków OSB plus 4.
Nie zwróciłem uwagi na plus 4.Ja mam uproszczoną wersję MFD tzn 20 przycisków.Jeśli budujesz pełną wersję MFD to niestety na 2 MFD oraz ICP (pełny) zabraknie przycisków typu pushbuttons.Jest nadmiar przełączników toggle switch.Ponieważ realizuję wersję trochę uproszczoną to jeden MJoy mi wystarczy.Jeśli realizujesz pełną wersję to musisz i tak uzupełnić brakujące sygnały z karty OpenC.Można mieszać oba systemy tzn.OC oraz MJoy.Wykonując testy kart OC stosowałem jednocześnie z obu systemów i nie było problemów.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #95 dnia: Kwietnia 07, 2008, 16:11:12 »
Zgodnie z obietnicą przedstawiam parę zdjęć nowych MFD.Nowa wersja jest zbudowana z 3 warstw.Na pierwszej (ramka) są przyciski,druga udaje ekran na trzeciej są diody i łączówka.W porównaniu do poprzedniej wersji jest poprawa funkcjonalności (łatwy montaż) oraz estetyki.MFD nie jest w pełni funkcjonalny dotyczy to regulacji jasności świecenia oraz wyświetlania obrazu.Będzie w pełni funkcjonalny dopiero po zakupie nowego PC oraz LCD,a na to potrzeba pieniędzy,dlatego wersja pośrednia.
Chcę zwrócić uwagę na małe wymiary oraz prostotę połączeń  MJoy z MFD oraz ICP w porównaniu do kart OC.




BigMac

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #96 dnia: Kwietnia 07, 2008, 17:55:24 »
vito, czy Twoje konstrukcje dałyby się przystosować do masowej (małoskalowej) produkcji? :) Pewnie parę osób na forum by chętnie sobie takie kupiło, gdyby ktoś sprzedawał gotowe (lub do złożenia) zestawy.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #97 dnia: Kwietnia 08, 2008, 08:38:29 »
Witam,
dziękuję BigMac za zainteresowanie moimi pomysłami.
Cytuj
vito, czy Twoje konstrukcje dałyby się przystosować do masowej (mało skalowej) produkcji?
Oczywiście,że tak.Realizuję swoje projekty przy zastosowaniu prymitywnych narzędzi oraz tanich materiałów za względu na koszty oraz możliwości realizacji.Przy produkcji większej liczby można użyć lepsze materiały oraz narzędzia przy tej samej cenie.
Cytuj
Pewnie parę osób na forum by chętnie sobie takie kupiło, gdyby ktoś sprzedawał gotowe (lub do złożenia) zestawy.
Myślę,że tutaj tkwi problem.Na temat sensu budowy kokpitu,mini kokpitu lub tylko panelu usprawniającego grę była dyskusja na tym forum.Zainteresowanie jest minimalne z różnych względów.Pomimo tego postanowiłem z uporem maniaka pisać o swoich pomysłach mając nadzieję,że może w przyszłości ktoś to wykorzysta.
Przyniosło to już pozytywne efekty,ponieważ włączył się do tego tematu Intruder,który spowodował,że temat jest kontynuowany.Wprowadził także nowe rozwiązania techniczne oraz technologie.Jest także Flanker,który realizuje swój ICP.Może wkrótce dołączą inni
pozdrawiam,vito_zm

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #98 dnia: Kwietnia 10, 2008, 21:19:45 »
Przesympatyczne MFD vito, gratuluję! :)
Flanker, większość systemów współdziała ze sobą, a ściślej rzecz ujmując - działa niezależnie od siebie. W moim przypadku będą to karty OC oraz karty Hagestrome Electronics.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #99 dnia: Kwietnia 22, 2008, 17:30:13 »
Znalazłem na forum viperpit zdjęcia F-16.Są to samoloty przeznaczone do kasacji. Autor twierdzi,że nie jest to żart.Część forumowiczów była oczywiście zainteresowana zakupem kokpitu.





Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #100 dnia: Kwietnia 23, 2008, 10:23:58 »
Witam po dłuższej przerwie.Prace związane z budową kokpitu są realizowane.Obecnie projektuję ICP.Zajmuje mi to dużo czasu.Staram się w warunkach domowych przy użyciu dostępnych elementów zrealizować ICP tak realistycznie jak to jest możliwe.Nie jest to łatwe z paru powodów:brak oryginalnych elementów,brak profesjonalnych narzędzi i ograniczenia finansowe.Na zdjęciu przedstawiam ICP oferowane na forum viperpit (bardzo drogie).Moje ICP powinno oscylować w granicach 100 zł.Staram się zachować wszystkie funkcje.Rezygnuję tylko z 2 enkoderów,ale możne je w każdej chwili zainstalować jeśli będzie taka potrzeba.W AF nie są używane.Na załączonych zdjęciach widać kolejne etapy realizacji projektu.Myślę,że za tydzień będę miał ukończoną część mechaniczną.ICP składa się z paru warstw,gdzie pierwsze 3 są związane z mechaniką a ostatnia z elektroniką.









BigMac

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #101 dnia: Kwietnia 23, 2008, 13:36:13 »
Nie no, jak prawdziwy  :002: Wygląda super!

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #102 dnia: Kwietnia 23, 2008, 15:12:32 »
Kawał dobrej roboty  :004:
Cholipka  :002:.
Ja teraz ruszam do pracy nad migiem bo już egzamin napisałem  :021:.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #103 dnia: Kwietnia 26, 2008, 15:41:47 »
Witam,
jak widać na zdjęciach prace związane z ICP posuwają się do przodu.Wprowadzilem jedną istotną zmianę,dotyczy ona 6 okrągłych przycisków.Zamiast przycisków przykręcanych do plexi (opal) zastosowałem przyciski zmodyfikowane domowym sposobem.Ponieważ nie można kupić przycisków przypominających oryginalne to zrobiłem domowym sposobem przycisk składający się z części lutowanej do druku oraz gałki do isostatu.Trzeba trochę opiłować oraz użyć kleju i przycisk gotowy.Na zdjęciu widać zamontowane 2 enkodery oraz 2 mocowania do okrągłych gałek (atrapy).Są już przymocowane śruby M3 pod ostatnią warstwę na której będzie matryca diodowa oraz doprowadzenie sygnałów.



Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #104 dnia: Maja 01, 2008, 14:26:53 »
Witam,
przedstawiam zdjęcia ICP po wstępnym montażu.Muszę jeszcze wykonać ostatnią warstwę gdzie będzie łączówka doprowadzająca sygnały oraz matryca diodowa.Zrezygnowałem z podświetlania z prostego powodu.Przy tym rozwiązaniu można podświetlać napisy jedynie na płycie czołowej,nie można podświetlać napisów na przyciskach.Przewiduję oświetlenie zewnętrzne z okolicy "eyebrow buttons".Na pozostałych panelach oświetlenie będzie wewnątrz panelu.Jak widać na zdjęciach moje ICP nie jest doskonałe w porównaniu do rozwiązań z viperpit.Wynika to z paru powodów brak oryginalnych podzespołów oraz prymitywne narzędzia.W warunkach domowych jest problem z wykonaniem tego typu paneli.Może poprawię jeszcze parę detali (np.duże okrągłe gałki).


Ciekawy jestem postępu prac ICP Flankera
pozdrawiam,vito_zm