Pierwszy lot Su-35, 18.02.2008 pilotował Siergiej Bogdan.
EDIT:
Chwilę poszperałem... Jest wielce prawdopodobne że jeszcze przed końcem tego roku obejrzymy w locie samolot '903'.
To chyba raczej sztuka dla sztuki. Z tego co się orientuję, to nikt (jeszcze?) tego ptaszka nie zmówił [...]
Czy to na czas testów Rosjanie zainstalowali taka ilość stand by gauges czy znowu nie wpadli na pomysł, że widoczność w kabinie się przydaje ???
Zdjęcia z 2 kwietnia z Żukowskiego. Ciekawostką są oba prototypy Su-35 sfotografowane razem
Jesteś pewien? Może to Photoshop? :021:
Podejrzany jest też lot w towarzystwie większej maszyny - może po prostu to faktycznie kartonowe makiety, tyle że ciągnięte na holu? :118: :121:
To chyba drugi wypadek gdy za sterami siedział Jewgienij Frałow - "pierwszy raz" to było bodajże rozbicie T-10M-11 19 grudnia 2002 roku.Dokładnie tak, nie znam przyczyn wypadku #711, ale w tym przypadku zawinił system hamulcowy i nie sądze żeby miało to jakiś związek z Frałowem. Takie życie pilota testowego :) Są bardziej podatni na tego typu historie...
Rozbił się prototyp Su-35
Wczoraj w Komsomolsku nad Amurem rozbił się doświadczalny egzemplarz rosyjskiego myśliwca Su-35. Pilot przeżył.
Samolot rozbił się wczoraj podczas prób silników przed oblotem na zakładowym lotnisku Dzemgi o 16:55 czasu lokalnego. Doświadczalny Su-35-4 nie zdołał się zatrzymać w czasie kołowania przed końcem pasa i zderzył się z jakimś obiektem na ziemi. W efekcie uległ całkowitemu zniszczeniu i spłonął. Pilot doświadczalny, Jewgienij Frołow zdołał się katapultować i ranny został przetransportowany do szpitala. Na ziemi nikomu nic się nie stało.
(http://img24.imageshack.us/img24/721/ii0904122su35.jpg)
Rozbity samolot to czwarty zbudowany dotąd egzemplarz badawczy Su-35, a trzeci służący do badań w locie. Był oznaczony numerem 03. Zabudowano na nim nowe, zmodyfikowane silniki.
Właśnie problemy z silnikami miały być jedną z przyczyn wypadku. Oblot Su-35-4 miał odbyć się w piątek, ale nie zdołano wówczas uruchomić napędu. Po dokonaniu zmian w osprzęcie udało się to dopiero w niedzielę. Według nieoficjalnych, lokalnych źródeł, bezpośrednim powodem wypadku miała być awaria systemu zasilania paliwem. Jego zablokowanie spowodowało, że pilot nie mógł ani wystartować, ani bezpiecznie zatrzymać samolotu na pasie. Nie wystarczyło użycie hamulców (według innych źródeł, to one uległy awarii). Naoczni świadkowie mówią, że jeszcze przed wypadnięciem z pasa zapalił się lewy silnik samolotu.
Na początku kwietnia ogłoszono, że prototypy Su-35 wykonały już sto lotów. W drugim kwartale miało ich być 50-60, między innymi dzięki włączeniu do prób czwartego samolotu. Obecnie zakłady Suchoja w Komsomolsku nad Amurem – OAO KnAAPO – znalazły się w trudnej sytuacji. Próby zostaną zapewne wstrzymane, a realizacja zamówień na Su-35 opóźniona, co spowoduje duże straty finansowe. Su-35-4 był wart 36-38 mln USD.
(http://img151.imageshack.us/img151/6784/ii0904122su35silnik.jpg)
Zgodnie z programem modernizacji rosyjskich sił zbrojnych do 2015, WWS mają wyposażyć 2-3 pułki w wielozadaniowe myśliwce Su-35. Potencjalnie oznacza to zakup 60-80 samolotów. Su-35 to samolot zdolny do rozwijania prędkości naddźwiękowej bez użycia dopalacza (wcześniej taką możliwość miał MiG-31, obecnie amerykański myśliwiec nowej generacji F-22), wyposażony w awionikę najnowszej generacji. Rosja oferuje go wielu państwom na całym świecie.
Trwają negocjacje na temat zakupu 48 myśliwców wielozadaniowych Su-35. Kontrakt ma zostać podpisany w czasie MAKS 2009.
MAKS 2009 rozpocznie się 18 sierpnia. O przygotowywanym kontrakcie informuje Interfax. Według agencji, dostawy rozpoczną się w 2011, a samoloty zostaną przyjęte do uzbrojenia w 2015.
Obecnie trwają próby Su-35. W marcu br. samolot wykonał setny lot. 26 kwietnia jeden z prototypów rozbił się na lotnisku Dzemgi. Przyczyną wypadku była prawdopodobnie awaria systemu hamulcowego.
No proszę Su-35 też musi, pewnie Irbis daje nieźle czadu :002:
2. Od czego mogą być te 2 stateczniki pionowe samolotu stojącego za #901 (Czyżby ten egzemplarz co się rozbił? A może 29SMT?)#902 ? :004:
2. Od czego mogą być te 2 stateczniki pionowe samolotu stojącego za #901 (Czyżby ten egzemplarz co się rozbił? A może 29SMT?)Wg. mnie Su-27SKM "305" tzw. indonezyjski
1. Cóż to za antenka?
Początek produkcji Su-35S
Przedstawiciele Suchoja poinformowali, że rozpoczęła się produkcja pierwszych z 48 zamówionych przez rosyjskie wojska lotnicze samolotów Su-35S. Początek prac montażowych przewidziano na 2010.
Jeden z prototypów Su-35S. Samoloty tego typu – w porównaniu do wcześniejszych wersji samolotów rodziny Su-27 – zostaną wyposażone m.in. w nowy radar ze skanowaniem fazowym, mocniejsze silniki oraz nowe typy uzbrojenia. Rosjanie reklamują go jako typ przejściowy między myśliwcami 4. i 5. generacji. Su-35 będzie bowiem wykorzystywał część rozwiązań, przewidywanych dla myśliwców PAK FA / Zdjęcie: KnAAPO
48 egz. Su-35S zostało zamówionych przez WWS (Wojenno-wozdusznyje siły), w czasie sierpniowych targów lotniczych MAKS 2009. Umowa przewiduje przekazanie pierwszych samolotów w 2011 i ostatnich w 2015 (zobacz: Ponad 80 statków powietrznych dla WWS).
Przedstawiciele zakładów Suchoja w Komsomolsku nad Amurem – OAO KnAAPO – poinformowali, że rozpoczęto już produkcję elementów pierwszych samolotów. Podpisano również umowy z przedsiębiorstwami zewnętrznymi, gwarantujące dostawy podzespołów. Montaż pierwszych egz. rozpocznie się w 2010, a dostawy – rok później.
Plany WWS zakładają zakup łącznie 182 myśliwców tego typu.
Final assembly of the Su-35S
13.10.2010
Company completed general units’ assembly of the first production Su-35S fighter. The state contract with the Russian Defense Ministry on the delivery of multifunctional super maneuverable Su-35 fighter jets was signed at the 2009 MAKS air show. The works on the contract started in autumn 2009 at the KNAAPO (JSC) facility of the Sukhoi holding in Komsomolsk-on-Amur.
At the present time the first production Su-35S is at the final assembly shop of the KNAAPO. The preparations are underway for its flight testing. The first production Su-35S will be delivered to the Russian Ministry of Defense by the end of the year.[...]
Oblot seryjnego Su-35S
Dziś w Komsomolsku nad Amurem został oblatany pierwszy seryjny myśliwiec wielozadaniowy Su-35S. Po zakończeniu testów samolot ma trafić do WWS FR.
Pierwszy lot Su-35S trwał półtorej godziny. Za sterami samolotu znajdował się pilot-oblatywacz Siergiej Bogdan. Sprawdził on prawidłowość funkcjonowania silników i systemów sterowania oraz własności pilotażowe myśliwca.
Siergiej Bogdan oblatał 19 lutego 2008 pierwszy prototyp Su-35S. Próby prototypów zostały już zakończone. Teraz próby państwowe muszą przejść seryjne Su-35S (gotowe są już 2 samoloty, 4 kolejne są w budowie, Początek produkcji Su-35S, 2009-11-24). Jeśli nie będzie problemów, od 2012 do 2015 do WWS ma trafić 48 samolotów tego typu (WWS kupią 48 Su-35, 2009-07-07). Zgodnie z planem modernizacji rosyjskich FR na lata 2011-2020, po 2015 WWS mają zakupić kolejnych 48 Su-35S.
[...]
Elementy systemu radiolokacyjnego rozmieszczone są także w krawędziach natarcia skrzydeł i usterzeń.
Mam pytanie czy Su-35S będzie przenosił pociski R-27AE, i czy obecnie pociski te stanowią uzbrojenie jakiegokolwiek myśliwca rosyjskiego.[...]
I poleciał...
Co do Su-35BM niezła maszyna choć niestety ma jedną ale to dużą wadę. Brak w niej cech stealth, a to podstawa na przyszłym polu walki.Druga to to, że nie jest amerykański. Gdyby się jeszcze nazywał Silent Flanker i miał PTB z kpr o to by było coś.
(tj. sterolotkach).chyba klapo...
[...]chyba klapo...
Co do Su-35BM [...]
[...]niezła maszyna choć niestety ma jedną ale to dużą wadę pozostałą po Su 27. Brak w niej cech stealth, a to podstawa na przyszłym polu walki jeśli chodzi o lotnictwo.
Druga to to, że nie jest amerykański. Gdyby się jeszcze nazywał Silent Flanker i miał PTB z kpr o to by było coś.
Su-35S jest samolotem współczesnego pola walki, które zostanie zdominowane przez samoloty trudnowykrywalne być może za parę dekad.
Póki co nie jest to żadna wada, gdyż nie jest to samolot kupowany dla zastąpienia nim jakiegokolwiek typu a po prostu jest uzupełnieniem floty Su-27.
nie rozumiejąc że nawet przy nieznacznych zmianach azymutu przez samolot wobec kierunku padania fali elektromagnetycznej powodują fluktuacje mocy odbitych sygnałów nawet o kilkadziesiąt dBsm).
I wyglądać to będzie tak, że taki stealth bedzie przez sekundę czy nawet mniej pojawiał się co jakiś czas na ekranach radarów, aby naprowadzić na to pocisk to trochę za mało. Ciężko takie coś slędzić a co dopiero zestrzelić.
Już znacznie wcześniej do lotnictwa USAF będą wprowadzane masowo F 35 a potem do innych krajów NATO.Wątpię w tą masowość tak samo jak w zalety F-35. Myślę, że Europa nie poradzi sobie finansowo z tym zakupem.
Zresztą USAF już ma F 22, których to liczba spokojnie wystarczy na wszystkich potencjalnych wrogówNie nie wystarczy. Ta ilość (podaje się 186, ale również 134 - w 2009 r.) świadczy o tym, że Amerykanie mają poważne kłopoty.
Wątpię w tą masowość tak samo jak w zalety F-35. Myślę, że Europa nie poradzi sobie finansowo z tym zakupem
. Ta ilość (podaje się 186, ale również 134 - w 2009 r.) świadczy o tym, że Amerykanie mają poważne kłopoty.
186 to cłkowita ilość F-22 ale trzeba jeszcze brać pod uwagę gotowość operacyjną. Oczywiście dotyczy to także innych samolotów ale F-22 pod tym względem raczej nie powala na kolana:
Jak się weżmie np gotowość operacyjną całego parku Su 27 w WWS to może być ciekawie.
Na co nie wystarczy ? Na Su 27 i jego modyfikacje oraz Su35S( hipotetycznie) to spokojnie doliczając do tego maszyny 4 generacji nie ma lotnictwa na świecie, które mogłoby stawić jakiś większy opór USAF.Ilościowo i jakościowo flota F-22A nie jest w stanie wykonać żadnej większej operacji samodzielnie. Podając za altair obecna liczba 165 samolotów jest niezdolna do operacyjnego użycia z powodu wady konstrukcyjnej OBOGS. Do tego należy dodać problemy z korozją, awaryjnością silników (wyłączająca okresowo 2/3 floty), większego niż pierwotnie zakładano zużycia paliwa i niespełniającą wymagań użytkownika awioniką. Poza tym samoloty te nie są zdolne do współdziałania z samolotami starszej generacji ze względu na niekompatybilność systemów wymiany informacji. Póki co F-22A nadają się do patrolowania przestrzeni powietrznej nad Alaską i ćwiczeń, a nie do angażowania się w konflikt z przeciwnikiem wyposażonym w poważniejsze argumenty. Poza tym nie byłbym taki pewny z masowością produkcji F-35. Jak na razie trudno w tym samolocie wskazać jakikolwiek kluczowy element z którym nie byłoby problemów. Choćby wpadający w wibracje silnik F135, co zapewne skłoniło twórców F136 do finansowania programu z własnej kieszeni. Zapewne w najbliższych latach zostaną zakupione niewielkie ilości niedopracowanych F-35, przy czym masowość produkcji to na razie sfera życzeń, no chyba, że będą chętni na buble. Jak wspomniałeś już gotowość operacyjną Su-27 WWS to bez cienia wątpliwości jest ona nieporównywalnie większa niż F-22, kuriozalnie niski stan gotowości dotyczy również F-15. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że przy podobnych nakładach na utrzymanie floty danego typu w normatywnej gotowości bojowej 70% użytkownicy amerykańskiego sprzętu mają największy problem :002:
Na tym egzemplarzu można też zauważyć brak czwartego wewnętrznego, podskrzydłowego zaczepu- z niewiadomego powodu, lecz z pewnością docelowo będzie on zamontowany. Podobne sytuacje zdarzały się, konkretnie dotyczyło to MiGa-35.Brakuje rowniez dzialka. Moze to swiadczyc o duzym pospiechu z oblotem prototypu, bez czekania na sprzet od poddostawcow. Beda rozstrzeliwac? :002:
A co, chcieliście kupić takiego i nazwać go sobie "Flamingo"? :118: :121:
Хабаровское предприятие выпустит в 2011 году шесть истребителей Су-35
Комсомольское-на-Амуре авиационное производственное объединение имени Гагарина (КнААПО) в 2011 году завершит изготовление партии из шести истребителей Су-35 для проведения летных и государственных совместных испытаний, сообщил в понедельник источник в оборонно-промышленном комплексе.
«Ранее были изготовлены два истребителя Су-35, в мае этого года поднялся в воздух третий самолет. Еще три самолета КнААПО изготовит во второй половине года», — сказал источник «Интерфакса».[...]
Компания «Сухой» подняла в воздух второй серийный истребитель Су-35С
Второй серийный многофункциональный сверхманевренный истребитель Су-35С, предназначенный для поставки российским ВВС, выполнил в пятницу первый полет в Комсомольске-на-Амуре, сообщил «Интерфаксу-АВН» источник в оборонно-промышленном комплексе. [...]
Program tego supernowoczesnego myśliwca wielozadaniowego ( jak to określają sami Rosjanie - generacji 4++) - chyba trochę zwolnił. Pojawia się w tym momencie zapytanie , czy Suchoj jest w stanie zrealizować pierwsze zamówienie na 48 szt tych maszyn dla WWS- tak jak to zaplanowano- to znaczy do końca 2015 roku.
Zgodnie z rosyjskimi procedurami myśliwiec musi jeszcze przejść pełen cykl badań w Ośrodku w Achtubińsku, który zapewne potrwa 2-3 lata.
Nie widać ze strony Rosjan ( dyplomacja, wizyty kurtuazyjne samolotów i ich prezentacja u potencjalnych klientów, czy wystawy międzynarodowe ) zdecydowanego działania i dynamiki w kierunku jego promocji [...]
Z krótkiej ławki potencjalnych nabywców ubyła Libia, pewne nadzieje daje Brazylia, a może również Wenezuela. Ponadto Suchoj ma tutaj rodzimego konkurenta - a jest nim równie nowoczesny MiG-35, którego atutem jest zdecydowanie niższa cena. Z pewnością- podobnie jak w przypadku MiG-a 35 - kontrahentem nie bedą -ani Chiny , ani Indie.
wyposażony w radar z anteną aktywną może im dorównać z wyjątkiem jednej cechy - wielkości echa radiolokacyjnego.
Zacznijmy może od tego że żaden "Suchoj" - o jakiegokolwiek tu chodzi: czy o koprorację OAK, holding OAO "Kompania Suchoj" czy o biuro konstrukcyjne OAO KB im. P.O. Suchoja - mniejsza z tym, mające oczywiście pewne prawa do konstrukcji ale w praktyce nie mające z tym wiele wspólnego bo za realizację kontraktu odpowiada bezpośrednio producent - czyli zakłady KnAAPO w Kosmomolsku nad Amurem.Bardzo często w tego rodzaju tekstach i dyskusjach posługujemy się skrótami myślowymi i uproszczeniami. Takie określenia można spotkać wielokrotnie w prasie, a nie tylko na forum. Np. Tupolew rozpoczął prace nad programem nowego perspektywicznego bombowca. Czy kogoś to razi ?. Rozumiemy doskonale o co chodzi. Su-34 nazywasz na forum bombowcem- a czy to jest faktycznie w pełnym tego słowa znaczenia samolot bombowy ?.
Zamówienie na pewno zostanie zrealizowane - zważywszy że część kontraktu podpisanego na MAKS 2009 już została zrealizowana i to zgodnie z terminem (do końca 2011 roku). Budowa tuzin samolotów rocznie dla KnAAPO, patrząc na dotychczasową realizację zamówień, akurat nie jest dużym problemem. Docelowe tempo budowy moim zdaniem będzie wyższe niż Su-34, budowanego w NAPO w Nowosybirsku.
W różnym stadium montażu pokazywano jakiś czas w rosyjskiej telewizji najmniej 6-8 egzemplarzy Su-35S, filmiki były tu zresztą wrzucane swego czasu.
Inaczej zresztą nie będzie - tym bardziej że KnAAPO w najbliższym czasie będzie powoli odchodzić od budowy samolotów wywodzących się z klasycznej linii suk - Su-27SK, Su-27SKM, Su-30MKK/Su-30MK2 i tak dalej. Zostaną one po prostu wyparte przez Su-35S.
Co najmniej jeden z seryjnych egzemplarzy Su-35S - właściwie to po prostu pierwszy seryjny Su-35S - przechodzi je co najmniej od maja zeszłego roku. Przebywać tam będzie zapewnie przez dłuższy czas z tego samego powodu co dwa Su-34 o n/b 01 oraz n/b 03, nie tylko celem badań w locie i potwierdzenia zakładanych charakterystyk przez WWS ale również dla przebadania i przyjęcia na uzbrojenie zmian wdrażanych na kolejnych seriach produkcyjnych maszyny - a te jak pokazuje życie na pewno będą wprowadzane w toku produkcji.
Nie przeszkodzi to jednak w rozpoczęciu budowy maszyn seryjnych. Zresztą w skrajnym wypadku rozpoczęcie produkcji i przyjmowanie na stan jednostek samolotów bez oficjalnego przyjęcia na uzbrojenie też nie jest w FR niczym niezwykłym.
No jak to nie widać? Czy przykładowo salon lotniczy w Moskwie: MAKS 2007 (gdzie po raz pierwszy pokazano nieomal ukompletowany T10BM-1 - jeszcze przed oblotem w lutym 2008 roku) oraz późniejsze MAKS 2009 i MAKS 2011 to według Ciebie nie są wystawy lotnicze o charakterze międzynarodowym? Na pewno był oglądany z dużym zainteresowaniem przez niejedną szanowną delegację.
"Ławka potencjalnych nabywców" Su-35S i jego ewentualnych eksportowych klonów, skoro już używamy takich porównań, jest akurat dużo dłuższa i dotyczy praktycznie wszystkich zagranicznych nabywców produkowanych w KnAAPO Su-27SK, Su-27SKM czy wreszcie Su-30MK2.
Chiny są rzeczywiście mało prawdopodbne z racji tego że próbują budować u siebie kolejne bezlicencyjne warianty J-11B / J-11BS etc. ale już na przykład Indie mogłyby dokupić partię do użytkowanych obecnie Su-30MKI, budowanych u nich lokalnie w HAL (zresztą pod nadzorem specjalistów z NPK "Irkut").
Prawdopodobnym nabywcą wydaje się też Algieria, która pewnie zechce uzupełnić czymś flotę Su-30MKA.
Z innych klientów, mogących uzupełnić swoją flotę Su-30MK2 oprócz Wenezueli która zapewne partię Su-35S zamówi (kwestia czasu), można też doliczyć Indonezję i... Wietnam, zamawiający Su-30MK2 - który mający ambicje zastąpienia czymś ponad setkę wycofywanych stopniowo z eksploatacji MiGi-21 czy Su-22M3/M4 może też się skusić.
Brazylia akurat wydaje się mało prawdopodobna - o ile ten ich komiczny przetarg - podobnie jak indyjski MRCA, kiedykolwiek da jakieś roztrzygnięcie.
A już o jakimkolwiek zamiarze nabycia tego samolotu przez Iran, że o jakimkolwiek kontrakcie nie wspomnę - pierwsze słyszę.
Nie będzie wyposażony w antenę AESA. Do tego maszynom piątej generacji nie dorówna pod względem ciągu silników( supercruise) oraz manewrowości w zakresach prędkości nadzwiękowych. F 22 czy też prawdopodobnie PAK FA są znacnzie bardziej manewrowe na prędkościach nadzwiękowych od maszyn poprzedniej generacji.Oczywiście aktualna wersja produkcyjna Su-35 nie ma radiolokatora z anteną aktywną- to jasne, a moje sformułowanie dotyczy warunkowo czasu przyszłego. Niewykluczone bowiem, że poddany głębokiej modernizacji -obecny Su-35 taką antenę otrzyma. Moje określenie może im dorównać, nie oznacza, że w pełni dorówna. Dalsza Twoja argumentacja nie jest pozbawiona pewnych racji.
Bardzo często w tego rodzaju tekstach i dyskusjach posługujemy się skrótami myślowymi i uproszczeniami. Takie określenia można spotkać wielokrotnie w prasie, a nie tylko na forum. Np. Tupolew rozpoczął prace nad programem nowego perspektywicznego bombowca. Czy kogoś to razi ?. Rozumiemy doskonale o co chodzi.
Su-34 nazywasz na forum bombowcem - a czy to jest faktycznie w pełnym tego słowa znaczenia samolot bombowy?
Czy wystawy międzynarodowe sprzętu lotniczego to tylko MAKS ? Wystaw takich o podobnej randze jest przynajmniej kilka. Na żadnej z nich nie był prezentowany Su-35." Własne podwórko" to nie wszystko.
A czy były organizowane pokazy statyczne i w locie u potencjalnych przyszłych klientów ?. Pamiętam doskonale jak swego czasu w taki właśnie sposób promował swoje nowe myśliwce [...] (RSK MiG).- a dotyczyło to kilku krajów na kilku kontynentach.
Otóż nie. Widzisz, istota tego działu polega na wymianie wiedzy i jest on na tyle specyficzny że powinno się unikać używania takich skrótów, jeśli zaś to się praktykuje w prasie czy na innych forach - no cóż, nic mi do tego ale to wystawia im stosowne świadectwo i ja wiem co o takich wydawnictwach myśleć. Dodam jeszcze że mylisz się i to dogłębnie autorytarnie stwierdzając przy tym że "rozumiemy doskonale o co chodzi".Nie chcę tej kwestii sporu rozwijać, i wymieniać argumenty-choć generalnie się zgadzam, iż określenia i sformułowania muszą być precyzyjne. A jeśli tak, to muszę jeszcze raz wrócić do "naszego"
Musisz mieć na uwadze że lekturę tego wątku często podejmują osoby niespecjalnie orientujące się w temacie a chcące rozszerzyć swoją wiedzę - co jest naturalne. Łatwo je wprowadzić w błąd, bo wcale nie musi to być tożsame z tym że ktoś z boku może Cię zrozumieć.
Trzeba starać się pisać tak aby być zrozumianym - sam kikakrotnie z kilku kwestii musiałem się szerzej wytłumaczyć. To kwestia elementarnego szacunku do innych czytającyc ten temat.
Bo tak jest defacto klasyfikowany przez WWS FR - jako frontowoj bombardirowszczyk, ewentualnie istriebitiel-bombardirowszczyk. Że o typach które ma zastąpić nie wspomnę. Nawet się nad tym nie zastanawiam szczerze mówiąc bo i po co? To czym "może być" - to temat na osobną dyskusję.
Nie tylko ale słowo kluczowe Mieżdynarodnyj [...] dla osób choćby w minimalnym stopniu znających język rosyjski raczej wyklucza wyłącznie "własne podwórko" i rokuje nadzieje że pojawi się na niej sporo obcych konstrukcji, dużo techniki bojowej co implikuje niejako pojawienie się "zarubieżnych" i tym samym ważnych oficieli, przynajmniej w kwestiach zakupu sprzętu.
Zauważ że akurat w przypadku Su-35S duże zainteresowanie wyraziło co najmniej kilka krajów już podczas MAKS 2007 kiedy pokazano po raz pierwszy T10BM-1 - chociaż samolot ani razu jeszcze nie wzbił się w powietrze (sic!). Promocja tego samolotu prowadzona była zaś dość intensywnie co najmniej od roku 2005 - od momentu ujawnienia prac. W takiej sytuacji nie jest to specjalnie potrzebne.
Tym bardziej że poprzednik Su-35S - był akurat dość intensywnie reklamowany. Przy czym takie zagraniczne eskapady praktykuje się coraz rzadziej - bo kosztowne i efekt często taki sobie. Przerabiano ten temat z T10M-3, T10M-9 i T10M-11... wysyłane nawet do tak absurdalnych miejsc jak Chile. Stąd może być i zmiana polityki.
Promocja tego samolotu rozpoczęła się zanim ten się w ogóle zmaterializował.
I co należy dodać, RSK MiG w zasadzie niewiele w ten sposób wskórał, aczkolwiek nie tu miejsce na dyskusję nad przyczynami tego stanu rzeczy.
Wracając do promocji Su-35S - nie ma takiej potrzeby i prawdę mówiąc - nie jest to specjalnie opłacalne dopóki potencjalny klient nie wyrazi choćby wstępnego zainteresowania. Poza tym KnAAPO powoli odchodzi od tej metody prawdę mówiąc - zauważ że na palcach jednej ręki pokażę przykłady gdzie choćby Su-30MKK/MK2 był pokazany publicznie za granicą - chyba tylko raz w roku 2000 pokazano Su-30MKK n/b 502 w Chinach... kilka lat po złożeniu zamówienia i podpisaniu stosownych umów (sic!), tak w ogóle to już zdążono wykonać wstępną serię dla ChRL tego samolotu. Nie przeszkodziło to jednak sprzedać maszyny do 5 zagranicznych odbiorców.
Nie ma takiej potrzeby zwłaszcza że praktycznie rozmawiamy o krajach w ktorych samoloty produkowane czy to w NPK "Irkut" czy przez KnAAPO mają już ustaloną reputację. Wiesz, rynek jest już z grubsza rozpoznany. Ogólna specyfikacja Su-35S też nie jest tajemnicą - w zasadzie zaryzykowałbym twierdzenie że jest bardziej otwarta i szczegółowa niż np. w przypadku Su-30MKI. Wystarczy w zupełności MAKS + stosowna delegacja w zakładach, co nawet jest lepsze jeśli chodzi o zaznajomienie szanownych Panów z techninczymi niuansami na miejscu i będzie to wyglądać bardziej przekonująco.
Myślę że prędzej T10BM-1 lub T10BM-2, może nawet któryś z samolotów serii wstępnej, raczej zostanie wysłany celem prób porównawczych z innymi typami już po złożeniu konkretnej oferty eksportu samolotu.
Nie chcę tej kwestii sporu rozwijać, i wymieniać argumenty-choć generalnie się zgadzam, iż określenia i sformułowania muszą być precyzyjne.
[...] jak doskonale pamiętasz przed długi czas obecny Su-34 był nazywany jako Su-27IB (istriebitiel-bombardirowszczik)- co w tłumaczeniu oznacza myśliwiec bombardujący , lub po prostu samolot myśliwsko-bombowy. Parafrazując bardziej trafne [...] byłoby określenie samolotu jako bombowo-myśliwski. Jeśli nazywamy go bombowcem to jak ma wyglądać porównanie np Tu-22M z Su-34, przecież poza zasięgiem różnica w różnorodności zadań jest ogromna, Jaka konkluzja ?
В 2011 году продолжились испытания новейшего российского истребителя Су-35С. В начале декабря в воздух поднялась вторая машина. Кроме двух самолетов в варианте для российских ВВС, в испытаниях принимают участие экспортные версии самолета. Внешне российские "тридцатьпятые" отличаются от экспортных тем, что на них установлена оптико-электронная система. Которая представляет собой своеобразные глаза, следящие за обстановкой вокруг самолета.
Przy okazji - w tej chwili próby kołowania w KnAAPO ma przechodzić Su-35S-4.
Уже полетел, Су-35С-5 сегодня выполнил первый полет, летчик Т.А. Арцебарский...
Dyskusji?!? Linkowanie tej stronki to rozumiem że ma być żart, przecież tam nic nie ma a dane w większości są wzięte z kapelusza. Niech zaczną zresztą od poprawnej pisowni nazwy.Jest to jedna z wielu stron dostępnych w sieci, lecz o oryginalnej konstrukcji, która pozwala szybko porównać parametry dwóch konkurujących samolotów. Oczywiście niektóre dane tam zawarte mogą nie być precyzyjne. Różnie też można oceniać jej wiarygodność, i dlatego - napisałem, że jest dyskusyjna. I to wszystko. Ponadto uważam, iż forum jest miejscem do wymiany i prezentowania faktów, poglądów, ocen, analiz, wniosków, często kontrowersyjnych, czy błędnych - lecz w każdym przypadku jesteśmy poddani ocenie, możemy dyskutować. Krótko mówiąc możemy się mylić. My jako uczestnicy forum, jak i czytelnicy różnimy się przecież wiedzą, kompetencjami, przygotowaniem merytorycznym. Różny jest też poziom zabieranego głosu. Życzył bym sobie tylko, aby moderator wykazał więcej obiektywizmu w ocenie wszystkich bez wyjątków głosów w dyskusji.
Jeszcze raz zobaczę tutaj coś takiego to :icon_luger_148: i to bynajmniej nie są żarty. Przemyśl to sobie.
Panowie! Dlaczego Su-35S(-1, -2 i -3) nie mają zamontowanego działka?
Ciekawe hipotezy ,za Tomaszem Szulcem ,Armia nr7-8/2011;
,,...wylot lufy działka osłonięto opływowym kołpakiem który jest zapewne rozbijany przez pierwszy pocisk...,,
Jednak w powietrze wzbił się Su-35S-5 (info z 2012.02.19).
wracając do tematu ,to dlaczego mieli by nie sprzedawać Chińczykom Su 35 S ?
Miejmy nadzieję, że Rosjanie im nie sprzedzadzą Su-35S.
Jak długo będą ich jeszcze skarmiać technologiami.
Su-35S to Rosjanie - stety czy też niestety, jak tam kto woli - raczej nikomu nie sprzedadzą(...)
FR zgodziła się na sprzedanie ChRL 48 myśliwców wielozadaniowych Su-35 pod warunkiem zaprzestania kopiowania przez Chińczyków rosyjskich konstrukcji. Kontrakt miałby być wart 4 mld USD.
Nie wspominając o tym że technologia budowy T10BM, mimo zewnętrznego podobieństwa do rodziny T10S, jest od tych drugich biegunowo odległa, uwzględniając choćby szerokie zastosowanie w budowie T10BM nowocześniejszych materiałów.
Kontrakt jest jeszcze negocjowany, aczkolwiek są sygnały że jest wysokie prawdopodobieństwo że może zostać podpisany jeszcze przed końcem roku.
Aktualnie Chińczycy twierdzą że nie mają zamiaru nic kupić.
Miałem właśnie o tym pisac dareQ. Dotarły do mnie jednak informacje, że do tych 6 maszyn zalicza się również 4 już wypordukowane, czyli w tym roku wyprodukuje się mniej maszyn (2?).
Pierwsza seryjna suczka(...)
Z R 77 na węzłach podkadłubowych.O ile mnie wzrok nie myli to wariant szkolny lub - co bardziej prawdopodobne makiety. Przede wszystkim rzuca się w oczy brak charakterystycznych okien zapalnika laserowego. Druga sprawa, że korpusy rakiet odpowiadają изд.170, a to ze względu na to, że изд.170-1 charakteryzuje się bardziej dopracowaną aerodynamiką przez co zasięg bez zmiany napędu wzrósł do 110 km. Niewielka liczba fotografii autentycznych rakiet bojowych z nieco "tępymi" stożkami pozwala zauważyć, że niektóre makiety, czy też pociski szkolne (jakkolwiek w rzeczywistości się one nazywają) spełniają cechy изд.170-1 zwaną РВВ-СД, czyli posiadają nieco inny stożek. Daje to dodatkowego smaczku tej całej "razwiedce" z rakietami. Drugą cechą po której można odróżnić makietę od rakiety bojowej to brak charakterystycznej, biegnącej wzdłuż korpusu od sekcji głowicy do samej dyszy owiewki. Na zdjęciu tego też nie widać. Prawdopodobnie tak jak pisze Zimny dla РВВ-СД obowiązuje AGRS 9B-1103M.
rakiety R-77 produkowane są OD WIELU LAT.
Na eksport budowano natomiast rakietę R-77/RWW-AE (изд.190). Była to wersja produkowana przez OKB Wympieł na eksport i sprzedaną oprócz ChRL bodajże również do Indii, Malezji, Peru, Wietnamu, Algierii, Wenezueli, Indonezji... ktoś został pominięty?
Wyprodukowano od kilkuset - do kilku tysięcy sztuk tej odmiany.
No tak tylko, że nie dla WWS. R-77 szły głównie na eksport podczas gdy WWS miało na wyposażeniu stare i mizerne R-27.A która odmiana jest najmizerniejsza hehe?
Kiedyś była jakaś sprawa z tymi R-77. Hindusi strasznie coś narzekali na te pociski, podobno były bardzo awaryjne.Odszczekali nieco później. W dodatku stwierdzając, że są to najlepsze rakiety tej klasy.
Czy któraś z produkowanych w ZSRR/Rosji rakiet pow-pow była produkowana tylko na eksport ? Nie myślę tu o wersjach seryjnych pocisków z sufiksem E .Nie.
No tak tylko, że nie dla WWS. R-77 szły głównie na eksport podczas gdy WWS miało na wyposażeniu [...].
Z drugiej strony wtedy chyba jeszcze niewiele maszyn było dostosowanych do przenoszenia tych pocisków?
Kiedyś była jakaś sprawa z tymi R-77. Hindusi strasznie coś narzekali na te pociski, podobno były bardzo awaryjne.
A która odmiana jest najmizerniejsza hehe?
Prosiłbym jednak o czytanie ze zrozumieniem. Przecież wyraźnie napisałem i to w TYM SAMYM poście że wykonano niewielką (źródła są sprzeczne, nikt niestety dokładnie nie wie) serię oryginalnych R-77 (изд.170).
Bardzo nieładnie jest cytować kilka wyrazów urwanych z kontekstu wypowiedzi, powiedziałbym że wręcz bardzo nieładni
Czy przypadkiem - tak jak to u nich bywa - w grę nie weszło złe obchodzenie się z aparaturą kontrolno-pomiarową, niska kultura techniczna oraz nieprzestrzeganie instrukcji użytkowania i elaboracji tych rakiet?
R-27R :001:Zatem masz jakieś kryteria co do tej mizerności. A dlaczego np. nie R-27T? Bo zaczyna być ciekawie.
Mam nadzieję, że mnie nie zlinczujecie :001:To się okaże bo przez czas mojego niepisania na forum paliłem heretyków na stosie, a Janek jest przewodniczącym Świętego Oficjum hehe.
Nie wiem. Pamiętam, że to Hindusi narzekali na złą jakość wykonania rakiet przez Rosjan oraz ich awaryjność. A odnośnie tego czy inni narzekali. Oczywiście choć to był przypadek chyba z jakimiś samolotami, które były fatalnie wykonane. Nie wiem czy to nie chodziło przypadkiem o jakieś MiG-29Radio Erewań vel Pedros nadaje a my prostujemy:
akby się komuś wydawało, że rakiety przechowywane w magazynach nie potrzebują części zamiennych to jest w głębokim błędzie.
przy ponad 90cm aperturze jaką zajmują elementy anteny, wysokiemu poziomowi czułości odbiornika oraz bardzo wysokiej mocy szczytowej ~20kW to cudów nie ma - wyniki muszą robić wrażenie a podejrzewam że i tak nie jest to szczyt możliwości stacji
http://sukhoi.org/news/smi/?id=4952
Oczekuje się, że w 2012 roku, planuje się zbudować osiem Su-35s, w przyszłym roku - 12, w 2014 - 12, w 2015 - 14.
Wykorzystuje elementy technologi piątej generacji , które zapewniają olbrzymie możliwości w swojej klasie.
Niby jakie elementy technologii piątej generacji?
Jeszcze raz Su-35s z Kh-31 ..Nie ma takiego pocisku w języku polskim. W zależności od rocznika tłumacza/książki rosyjskie X jest H lub Ch.
Podobno w grudniu mają zostać odebrane 3 maszyn
Bo? Naprawdę nic mądrzejszego (jak zwykle) nie masz do napisania?
Po prostu uważam, iż się nie wyrobią z taką liczbą maszyn do 2015r.
Zresztą wystarczy popatrzeć jak idzie program Su-34.
Czy są jakieś foty piątego egzemplarza? Czy może ten niepomalowany w najnowszej galerii knaapo to właśnie "05" ?...
[...] czy ktoś potrafi wyjaśnić, dlaczego kolejne egzemplarze malują na czarno ?
Rosyjski minister obrony Siergiej Szojgu uchylił decyzję swojego poprzednika, Anatolija Sierdiukowa o wykorzystywaniu w malowaniu kamuflażu samolotów bojowych wyłącznie kolorów z odcieniami szarości. Nowe wzory kolorów będą uzależnione od miejsca dyslokacji baz lotniczych.
Wśród nowych barw wymienia się kolor zielony, piaskowy, ciemnoniebieski i biały. Dokłada paleta barw oraz ilość wzorów objęte są tajemnicą. Uchylenie decyzji poprzedniego ministra obrony tłumaczone jest brakiem konsultacji z ekspertami i przedstawicielami instytutów badawczych podległych resortowi obrony FR.
Zmodernizowana rakieta Ch-31PM z wydłużonym kadłubem ma zasięg maksymalny dwukrotnie większy niż wersja wyjściowa; ma także nową szerokozakresową pasywną głowicę samonaprowadzającą się. Po serii prób Ch-31PM na Su-34 w kwietniu 2012 r. została uruchomiona produkcja seryjna tej rakiety.
Też nie jestem do końca biegły w bukwach, ale imho chodzi o jedno urządzenie: "burtowe wielofunkcyjne, cyfrowe urządzenie śledzące z aktywnie (regulowaną?) anteną " (nie wiem co to jest решеткой).
Urządzenie to służy nie tylko do IFF, to zbyt duże uproszczenie. Uogólniając, to pełni bardziej rolę kompleksu radiolokacyjnego do prowadzenia identyfikacji, szerokiego nadzoru i rozpoznania radioelektronicznego i radiotechnicznego, wspierając w tych zadaniach podstawowy bojowy kompleks radiolokacyjny i uzupełniając pokładowe systemy WRE.
Jednakże na bazie rozwoju technologii stosowanej do wykrywania rakiet ICBM, nowy system już w 2017 roku ma pozwolić rosyjskim myśliwcom na wykrycie samolotu STEALTH z odległości 150 km.
[...]Jak podaje jest z userów udzielających się m.in. na forum http://forums.airforce.ru przed rozpadem Związku Radzieckiego było 15 sztuk Su-27 z numerem burtowym 01 w 15 różnych pułkach :651: Teraz np. są po dwa egzemplarze MiG-29SMT z n/b 21, 22 i 23 (jak oni w tym wszystkim sami się rozeznają...może dzięki niemu :chucknorris:)
Su-35 pokazał się w Chinach na «Airshow China - 2014". Krótki materiał filmowy, oczywiście pilotuje Siergiej Bogdan i od razu problematyczne pytanie odnośnie akrobacji.. W 0:19 rozpoczyna figurę, której do końca nie mogę rozgryźć.. Niby kładzie się "na plecach"... no właśnie... Jak Wy to oceniacie...?
https://www.youtube.com/watch?v=qwdIIktCtl4 (https://www.youtube.com/watch?v=qwdIIktCtl4)
kolega Kredes przypomniał mi, że gdzieś tak początkiem lat 90-tych rosyjscy, już nie radziedzcy na zaproszenie Amerykanów mieli okazję "powalczyć" w ćwiczeniach z F-15.No to napisz jeszcze, że się w drodze powrotnej mało nie potopili, jak się im amerykańskie paliwo zagotowało na powrocie z Alaski. A same ćwiczenia były podobnie miarodajne jak hinduskie parę lat temu, też Su-27 pogoniły F-15, i też nikt specjalnie poważnie tego nie uważał bo tu też wykluczono BVR. A przecież to jest proza współczesnego pola walki- datalink i skanowanie fazowe, a nie widowiskowość na pokazach i ćwiczeniach.
Ja bym tej walki BVR nie przeceniał. Wolałbym, żeby Toyo potwierdził bądź zaprzeczył, ale wg. mnie przy konflikcie na pełną skalę pomiędzy wyrównanymi przeciwnikami walki BVR będą raczej sporadyczne, za wyjątkiem pewnych faz konfliktu.
Dzięki Trytolski - Materiał filmowy plus inny kąt widzenia i zagadka rozwikłana Oczy też nie pierwszej młodości..
Ooo, a kolega Kredes przypomniał mi, że gdzieś tak początkiem lat 90-tych rosyjscy, już nie radziedzcy na zaproszenie Amerykanów mieli okazję "powalczyć" w ćwiczeniach z F-15. Oczywiście na Suszkach 27-mych.. Wynik był taki, że "pieśni bohaterskie" śpiewano pod Kremlem Zdarzenie autentyczne - pisano, a nawet filmik dokumentalny skręcono..
Na ogonie Tomcata też nie mógł się utrzymać przy małych prędkościach- A o tym to nie słyszałem. Jakoś mi umknęło. Mógłbyś przybliżyć okoliczności?
A skąd niby ta pewność ? W takich "gadżetach" i ogólnie elektronice itp to USA ma sporą przewagę nad FR.
Lądowanie z podpórką.
http://facet.interia.pl/obyczaje/militaria/suchoj-su-35-o-krok-od-katastrofy-video,vId,1896406
U nas na The Forum już było z chwilą zdarzenia czyli rok temu :003:Faktycznie teraz sobie przypomniałem jak zobaczyłem to podlinkowane zdjęcie.
Wpisz sobie w google Towed Radar Decoy.
Bo ze strony tureckiej nic lepszego nie spotka.Jak by latały obok Korei Płn to by porównywali do MiG-15?