Problem może być również montowanie dodatkowych czujników - masztów z antenami WRE (AH-64A) masztów z głowicami optycznymi (OH-58) czy też z radarami (AH-64D) po prostu nie da się ich zamontować w tej chwili na konstrukcjach dwuwirnikowych współosiowych co ogranicza ich wykorzystywanie w pewnych specyficznych rolach.
Lancer, makietę, to i ja potrafię zrobić, szczególnie tak optymistyczną, popatrz na radar jaki jest montowany na Mi-28 to będziesz wiedział o czym mówię.
I nadal jest to makieta, a Ka-52 (istniejący w jednym egzemplarzu) nigdy nawet z taką makietą nie latał, swoją drogą ma wirnik prosto z Ka-50, który nie ma zmodyfikowanej przekładni do takich zabaw.
Dla kogo?Dla pilota i obsługi naziemnej, w takim wirniku musza pracować 3-4 osie, jedna usztywniająca wewnętrzna, która musi oczywiście posiadać wystarczającą średnicę wewnętrzną by zmieścić całe okablowanie, a jednocześnie wystarczająco wytrzymała by utrzymać cokolwiek się do niej zamontuje co jest szczególnie trudne w tym wypadku, bo ta rura musi mieć 2,5-3 metrów wysokości (punkt mocowania jest w dolnej części przekładni), potem dwa wały napędowe wirników pracujące jeden wewnątrz drugiego, a wszystko musi być jeszcze rozsądnej masy, środek ciężkości nie może być umieszczony zbyt wysoko, a z radarem czy MMS środek ciężkości podnosi się, drgania są większe, a o ich konsekwencjach wspominać nie trzeba. Amerykanie dla AH-64D mimo posiadania przekładni o sporym nadmiarze wytrzymałości i tak zaprojektowali nową, jeszcze wytrzymalszą, wątpię aby Kamow miał dość pieniędzy na coś takiego, szczególnie, że nikt tego śmigłowca nie chce kupić (czemu sie nie dziwię).
Ta "makieta" to radar obserwacji przestrzeni powietrznej, pracujący w paśmie centymetrowym, produkcji NIIR-Fazotron. Pełna nazwa Miecz-U, FH01 Arbalet-52. Wykrywa cele powietrzne z odległości 15km a pociski przeciwlotnicze z 5km.
Wracając do samego Ka-50 to co widać na tym zdjęciu to zresztą nie jest Samszyt-50 , bo Samszyt-50 to nocna stacja obserwacyjno-celownicza to co widać na zdjęciu to makieta radaru Albaret – czyli jednego z elementów radaru Miecz-U , który powstał specjalnie dla Ka-52 ale projekt nie przewidywał montażu na szczycie wirnika. Zredukowana wersja Miecz-U – obejmująca tylko radar centymetrowy (widoczny na zdjęciu) do obserwacji przestrzeni powietrznej, miał być montowany na nocnym Ka-50Sz... na stateczniku pionowym. Radar milimetrowy do wyszukiwania celów naziemnych miał być natomiast montowany w przedniej części maszyny.
Tak na marginesie, już były przymiarki do zabudowy tego ustrojstwa (tj. radiolokatora pracującego w paśmie milimetrowym Samszyt-50TM) nawet na wersji jednomiejscowej.
Sun a co ja pisałem 2 strony wcześniej? Nie wiem skąd tyś wytrzasnął tego Samszyta na wirniku...
Dla kogo?Dla pilota i obsługi naziemnej, w takim wirniku musza pracować 3-4 osie, jedna usztywniająca wewnętrzna, która musi oczywiście posiadać wystarczającą średnicę wewnętrzną by zmieścić całe okablowanie, a jednocześnie wystarczająco wytrzymała by utrzymać cokolwiek się do niej zamontuje co jest szczególnie trudne w tym wypadku, bo ta rura musi mieć 2,5-3 metrów wysokości (punkt mocowania jest w dolnej części przekładni), potem dwa wały napędowe wirników pracujące jeden wewnątrz drugiego, a wszystko musi być jeszcze rozsądnej masy, środek ciężkości nie może być umieszczony zbyt wysoko, a z radarem czy MMS środek ciężkości podnosi się, drgania są większe, a o ich konsekwencjach wspominać nie trzeba. Amerykanie dla AH-64D mimo posiadania przekładni o sporym nadmiarze wytrzymałości i tak zaprojektowali nową, jeszcze wytrzymalszą, wątpię aby Kamow miał dość pieniędzy na coś takiego, szczególnie, że nikt tego śmigłowca nie chce kupić (czemu sie nie dziwię).
Panowie, powtarzacie od kilku postów pewien błąd: ów radar nazywa się ARBALET, po naszemu arbaleta, czyli rodzaj kuszy miotającej kule zamiast bełtów.[
Mil przy projektowaniu Mi-28N również zmienił przekładnię na WR-29 aby i ta wytrzymała mocniejsze silniki i dodatkowe obciążenie wirnika w postaci radaru Almaz 280.
Co do Szamszyta, oczywiście wyraziłem się nieprecyzyjnie, bo na zdjęciu jest on obecny - pod nosem maszyny.
Mazak wytknął mi tutaj znowu Amerykanofilię, bo wtrąciłem w wypowiedz wzmiankę o zmianie przekładni na śmigłowcu Apache
szukałem informacji o próbach radaru Albaret
to co widać na zdjęciu to makieta radaru Albaret
Zastanawia mnie czy istnieje jeszcze jakieś zdjęcie tej makiety AlbaretaJasiu, chodziło mi o tą powtarzającą się literówkę. Ale powienien był napisać w liczbie pojedynczej miast używać mnogiej. :)
Tak właściwie to jakie są szanse, że Rosja kupi również Ka-50 lub Ka-52 (jako śmigłowiec dowodzenia)? Parę lat temu było głośno o tym, że po niezwykle udanych próbach Ka-50 w Czeczenii właśnie on wygra konkurs z Mi-28N (oczywiście Ka-50N bo w przetargu chodziło o wersję, która może operować w nocy). Tymczasem od jakiegoś czasu wiadomo o oficjalnym(?) zamówieniu na 50 sztuk Mi-28N do 2010...
Kiedyś Kusch podawał dokładną ilość Ka-50
... - 344 Centrum Zastosowania Bojowego i Przeszkalania Personelu Latającego w Torżu. ...
Z drugiej strony jednak, jeśli chodzi o Mi-28N, to szczerze powiedziawszy, mimo deklaracji budowy "do kilkudziesięciu" takich maszyn do końca tej dekady, to jak dotąd nie widziałem żadnego seryjnego egzemplarza tego śmigłowca, pomijając niedawno zbudowanego "024" (drugi prototyp Mi-28N, pierwszym był "014").
27 grudnia zeszłego roku wystartował 3ci egzemplarz Mi-28N o numerze burtowym "32".
Po anulowaniu poprzedniego przetargu na śmigłowce bojowe dla tureckiej armii, w nowym nie biorą udziału oferenci z USA.Czyli USofA definitywnie odmówiło transferu technologi AH-1Z do Turcji... i w sumie dobrze, cholera wie co by z tym zrobili.
Oficer wywiadu już się zbliża, już puka do twych drzwi
sąsiedzie użycz okna bo zaaresztują mnie
Kusch, Wy się doigracie, nawet koneksje z Ojcem Założycielem Wam nie pomogą
Wszystkiego się wyprę i zwalę na Janka, tak jak mnie uczyliście :021:
Czy przypadkiem Kamow, nie zapewnia o gotowości do produkcji seryjnej każdego roku ?
Koniec produkcji Ka-50
http://www.altair.com.pl/start-2319 (http://www.altair.com.pl/start-2319)
Czyli do dziś istnieje łącznie 15 sztuk jednomiejscowych Ka-50. Z czego wojsko ma 10 - niecałą eskadrę.Hehehe, to mniej niż B-2 - tych jest 20 sztuk ;)
Największe szanse miał AH-56 Cheyenne ale są różne teorie czemu nigdy nie wyszedł poza fazę testów (oficjalnie przez wypadki i problemy techniczne które wydłużały program).Może jeszcze ta koncepcja się przebije. Dajmy jej czas. Sikorsky S-69/XH-59 też w zasadzie do niczego się nie nadawał.
Mistral należy do największych wojennych okrętów francuskich (200 m długości, 32 m szerokości) zaraz po lotniskowcu z napędem atomowym "Charles de Gaulle". Oprócz ciężkich śmigłowców może transportować czołgi i kilkuset żołnierzy. Cena jednego z tych okrętów wynosi ok. 500 mln euro.Widać, że to poważne przymiarki.
Nie wierzę w to co wiedzę. A gdzie jest ten zgniło-zielono-seledynowy ? ;D
John, od czego ten trzeci drążek?
ps. Po co im dwie wersje tego samego płatowca - w tym jednomiejscowa?
...przy tej samej mocy może mieć mniejsze rozmiary...Póki co tylko długość łopat jest mniejsza, konstrukcja jest wyższa i cięższa od układu klasycznego.
...nie występują straty na śmigle ogonowym...Ale występują straty na stopniach przekładni głównej, pracy wirnika dolnego w turbulentnym przepływie pod górnym wirnikiem, Sikorsky z DARPA w czasie badań nad LHX wyliczyli, że na jedno wychodzi, czy stosuje się układ klasyczny, współosiowy, ABC, czy tandem - jeżeli chodzi o efektywność.
...potrafi latać na wprost bez potrzeby kompensowania bocznego dryfu...Ale musi walczyć większymi oporami (tandem wypada tu najlepiej).
... i w obie strony obraca się tak samo szybko...Raczej powinno być napisane, że w obie strony obraca się tak samo wolno ;) To nie jest sztywny wirnik i łopaty podnoszą się i opadają, jak zechcesz wykonywać zbyt szybkie manewry, spowodujesz zderzenie łopat górnego i dolnego wirnika. Nie ma szans aby móc wykonywać tą konstrukcją takie manewry jak S-76B z wentylatorem, albo RAH-66.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to to ze Ka-52 będą używane głównie z okrętów desantowych mitsral, w ramach ze tak powiem unifikacji z np Ka-29, ale nie wiem czy dobrze kombinuje ?Chyba dobrze. K-52 mają być rozmieszczone na "Minstralach".
● Ka-50 n/s 03-03, n/fabr. 3538053003003, dotąd brak n/b, przekazany w 2008 roku do dyspozycji 344 CPBiPLS w Torżoku.
● Ka-50 n/s 03-04, n/fabr. 3538053003004, n/b "27", przekazany w 2009 roku do dyspozycji 344 CPBiPLS w Torżoku.
● Ka-50 n/s 03-05, n/fabr. 3538053003005, dotąd brak n/b, przekazany w 2009 roku do dyspozycji 344 CPBiPLS w Torżoku.
Nie każdy musi znać rosyjski.To zależy od strefy okupacyjnej.
Janku wieść gminna odnośnie drugiej linii montażowej chyba się urzeczywistnia, bo do zakładów w Rostowie nad Donem trafiły kolejne egzemplarze z numerami burtowymi: n/b 44, 45 i 47.