Autor Wątek: Wczesny dostęp już uruchomiony!  (Przeczytany 142469 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #615 dnia: Sierpnia 29, 2014, 19:40:37 »
Rany Boskie -- toż już nawet ruscy sami potrafią się przyznać że technika u nich po rewolucji została wyrugowana do zera i dopiero wszystko tworzyli od zera a myśląc tworzyli mam na myśli kupowanie licencji, kupowanie gotowych rozwiązań i zrzynanie podczas którego z doskonałego silnika robiono dobry a z dobrego przeciętny lub zły, lub kradzież myśli technologicznej...
Silniki zerżnięte, sprężarki wymontowane od Niemców itp, itd...technika radziecka przed i w czasie wojny to h....., dupa i kamieni kupa....

Nie na darmo książka Ruskiego autora nosi tytuł "Latające trumny Stalina"
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #616 dnia: Sierpnia 29, 2014, 20:33:49 »
Nie na darmo książka Ruskiego autora nosi tytuł "Latające trumny Stalina"
Jak już o niej wspomniałeś. Warta nabycia?
sorry za OT.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #617 dnia: Sierpnia 29, 2014, 20:41:52 »
To może lekki pół-offtop, zapytam z ciekawości, czy ktoś z kolegów posiadający w hangarze DCS-ową Dorę robił podobny eksperyment naziemny ze strzelaniem "do odcięcia"? Mustang po przegrzaniu luf zaczyna robić konewkę niemalże jak 109 w filmiku Ramma (nie mówiąc o zasięgu spadającym o ponad połowę), ciekaw jestem jak DCS pod tym względem traktuje pukawki niemieckie :D.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #618 dnia: Sierpnia 29, 2014, 21:18:43 »
Panowie rozprawiamy o sytuacji hipotetycznej. W żadnych opisach walki które pamiętam nie spotkałem się z naciśnięciem spustu dłużej niż kilka sekund. Kilkusekundówa przerwa pomiędzy seriami wystarczy by lufy schłodziły się. Większym zagrożeniem było oblodzenie zamka niż przegrzanie lufy. Inną sprawą jest sprawność broni po iluś tam strzałach, podejrzewam że u sowietów dbałość rusznikarzy o ten fakt była na niższym poziomie świadomości niż u Niemców.  Daje se głowę uciąć że sprawność SzWaka czy SzKasa spadała drastycznie po szybkim czasie strzelania i to one powinny "siać" a nie walić w punkt. Jedynym wytłumaczeniem takiego stanu rzeczy jest magiczne słowo "balans gry". Trzeba jakoś zniwelować moc niemieckich pocisków względem słabiutkiego naboju ze SzWaka. Ale może trzeba było to zrobić jakoś inaczej?

Btw. CloD mimo całej swej niedoskonołaści nie wywołuje takich emocji co do wymodelowania maszyn obu stron. Ciekawe dlaczego ;) ?

Jak już o niej wspomniałeś. Warta nabycia?
sorry za OT.

Troche płytka, ale zdecydowanie warta przeczytania.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #619 dnia: Sierpnia 29, 2014, 21:24:39 »
To może lekki pół-offtop, zapytam z ciekawości, czy ktoś z kolegów posiadający w hangarze DCS-ową Dorę robił podobny eksperyment naziemny ze strzelaniem "do odcięcia"? Mustang po przegrzaniu luf zaczyna robić konewkę niemalże jak 109 w filmiku Ramma (nie mówiąc o zasięgu spadającym o ponad połowę), ciekaw jestem jak DCS pod tym względem traktuje pukawki niemieckie :D.

W DCSie jest tak - na jałowych obrotach w ogóle nic nie chce strzelać, trzeba pchnąć przepustnicę. Później też ciężko coś zaobserwować, bo dym zassany przez śmigło wszystko zasłania, ale jak działka przestają walić, to same karabiny miotają gdzie popadnie jak w BOS mniej więcej.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #620 dnia: Sierpnia 29, 2014, 21:45:46 »
...Karabiny przestały strzelać po 25 sekundach.
...Pestki skończyły się po 2 minutach i 12 sekundach. W obu wypadkach to rezultat porównywalny z tym na filmikach Rammjagera.
Gdy się to wszystko podliczy, to wychodzi, że Bf 109 w takich warunkach (minimalne obroty) ma szybkostrzelność 1.8 raza większą niż Jak-1.

Większa szybkostrzelność przy podobnych pociskach i pewnie masie lufy musi oznaczać większą temperaturę. I stal Kruppa raczej tu wiele nie zmieni.

Zef - ja wiem, że to symulacja. I jak każda ma swoje niedoskonałości oraz ograniczenia.
Pomijając sedno sprawy, a skupiając się na pracy developerów i programistów, trudno mi uwierzyć aby zajmowali się czymś takim jak modelowanie temperatury lufy w czasie strzelania z funkcją rozszerzania średnicy oraz braku szczelności pod koniec serii ;-)
Pomijam sprawę ilości pestek - skupiamy się na tym co oferuje gra.
Przyjmujemy, że oba samoloty mają działka fabrycznie nowe, z bardzo dobrej gatunkowo stali - tak jak każdy samolot na pasie w symulacji jest "nówka sztuka".
Jak-1 strzela (wg. Twoich obliczeń) - 132 sek.
Bf 109 strzela (wg. Twoich obliczeń) - 25 sek.
Przyjmuję Twoje wyliczenie szybkostrzelności jako prawidłowe. 1.8 razy szybciej strzela mietek. Ok.
Ale ... jak prowadzi ogień ponad 5 razy (słownie: pięć razy) dłużej. Zgodnie z Twoimi wyliczeniami lufa km'ów i działka w Jak-1 powinna się wygiąć po jakiś ... 50-60 sek prowadzenia ognia.
Jeżeli developerzy ujęli tak szczegółowe aspekty prowadzenia ognia jak zmiana średnicy lufy w funkcji szybkostrzelności i temperatury - to uzbrojenie w Jaku powinno dawać taki efekt jak w Mietku po około 50-60 sekundach prowadzenia ciągłego ognia. A tak się nie dzieje ... ot, siurpryz ;-)

Wnioski każdy wyciąga sam. I sam musi się tym pogodzić lub nie. A ponieważ - tak jak słusznie zauważył mmaruda - komunikacja z devami jest raczej znikoma to nie spodziewam się jakiegoś sensownego wytłumaczenia tej konkretnej rzeczy w symulacji jaką jest (lub próbuje być) BoS.

A wystarczyłoby aby oba samoloty miały rozrzut na tym samym poziomie. I jest mi zupełnie obojętne czy byłby to poziom z jaka czy z mietka.

Ramm.

ps.
Btw. CloD mimo całej swej niedoskonołaści nie wywołuje takich emocji co do wymodelowania maszyn obu stron. Ciekawe dlaczego ;) ?
O ... właśnie ... dlaczego ?? Może z tego samego powodu, co braki takich dyskusji w RoF ?? :-D
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Zefirro

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #621 dnia: Sierpnia 29, 2014, 22:25:04 »
Ale ... jak prowadzi ogień ponad 5 razy (słownie: pięć razy) dłużej. Zgodnie z Twoimi wyliczeniami lufa km'ów i działka w Jak-1 powinna się wygiąć po jakiś ... 50-60 sek prowadzenia ognia.
Jeżeli developerzy ujęli tak szczegółowe aspekty prowadzenia ognia jak zmiana średnicy lufy w funkcji szybkostrzelności i temperatury - to uzbrojenie w Jaku powinno dawać taki efekt jak w Mietku po około 50-60 sekundach prowadzenia ciągłego ognia. A tak się nie dzieje ... ot, siurpryz ;-)
To tak nie działa, jak napisałeś, gdzie za odniesienie bierzesz liczbę wystrzelonych pocisków. Z jednej strony mamy ciepło przychodzące ze strzału z drugiej wychodzące do otoczenia (powietrza i innych elementów). Szybkość przepływu ciepła jest zależna liniowo od różnicy temperatur. Więc im większa temperatura lufy, tym efektywniej będzie ta temperatura spadać (lufa chłodzić się). Większa szybkostrzelność oznacza większe ciepło wchodzące (to akurat pewnie będzie zależeć mniej więcej liniowo od szybkostrzelności). Zakładając, że mamy nieskończoną amunicję i strzelamy ogniem ciągłym to po pewnym czasie uzyskamy taką temperaturę, przy której ilość ciepła oddawanego do powietrza będzie taka sama jak tego dostarczanego z wystrzału. Jeśli taki model użyty jest w BoS, to wydaje się, że taka sytuacja jest właśnie w Jaku, gdzie po prostu ta temperatura równowagi jest na tyle niska, że nie powoduje zużycia lufy (w krótkim czasie).
W Bf 109 w przedstawionym przypadku można spodziewać się, że ta temperatura równowagi może być prawie dwa razy większa (więc spokojnie pozwolić na zużycie lufy). Pytanie, jak blisko tej temperatury zbliżamy się przy serii trwającej 25 sekund (podejrzewam, że dość znacznie).

Mam na to porównanie. Mamy umywalkę i wielkie wiadro wody. Umywalka ma niewielki wypływ (w stosunku do wiadra). Jak chluśniemy duży strumień z wiadra do umywalki, to w pewnym momencie woda zacznie przelewać się górą. Ale wystarczy lać 1.8 raza wolniej, żeby woda dawała radę wypływać w takim tempie w jakim ją wlewamy (oczywiście stan wody w umywalce nie będzie zerowy). W takim tempie możemy wlać i dziesięć wiader, a dalej nie przelejemy umywalki.

Nie wiem, jak jest w BoS. To moje powyżej, to jest rozumowanie (fizyczne), w którym przy pewnych parametrach da się uzyskać poprawny efekt widoczny na filmach. Nie wiem jednak, czy te parametry są realne. Możliwe, że są. W każdym razie nie ma czegoś, co już na wstępie mówiłoby, że na pewno autorzy popełnili gruby błąd.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #622 dnia: Sierpnia 29, 2014, 23:08:17 »
To tak nie działa, jak napisałeś, gdzie za odniesienie bierzesz liczbę wystrzelonych pocisków. Z jednej strony mamy ciepło przychodzące ze strzału z drugiej wychodzące do otoczenia (powietrza i innych elementów). Szybkość przepływu ciepła jest zależna liniowo od różnicy temperatur. Więc im większa temperatura lufy, tym efektywniej będzie ta temperatura spadać (lufa chłodzić się). Większa szybkostrzelność oznacza większe ciepło wchodzące (to akurat pewnie będzie zależeć mniej więcej liniowo od szybkostrzelności). Zakładając, że mamy nieskończoną amunicję i strzelamy ogniem ciągłym to po pewnym czasie uzyskamy taką temperaturę, przy której ilość ciepła oddawanego do powietrza będzie taka sama jak tego dostarczanego z wystrzału. Jeśli taki model użyty jest w BoS, to wydaje się, że taka sytuacja jest właśnie w Jaku, gdzie po prostu ta temperatura równowagi jest na tyle niska, że nie powoduje zużycia lufy (w krótkim czasie).
W Bf 109 w przedstawionym przypadku można spodziewać się, że ta temperatura równowagi może być prawie dwa razy większa (więc spokojnie pozwolić na zużycie lufy). Pytanie, jak blisko tej temperatury zbliżamy się przy serii trwającej 25 sekund (podejrzewam, że dość znacznie).

Mam na to porównanie. Mamy umywalkę i wielkie wiadro wody. Umywalka ma niewielki wypływ (w stosunku do wiadra). Jak chluśniemy duży strumień z wiadra do umywalki, to w pewnym momencie woda zacznie przelewać się górą. Ale wystarczy lać 1.8 raza wolniej, żeby woda dawała radę wypływać w takim tempie w jakim ją wlewamy (oczywiście stan wody w umywalce nie będzie zerowy). W takim tempie możemy wlać i dziesięć wiader, a dalej nie przelejemy umywalki.

Nie wiem, jak jest w BoS. To moje powyżej, to jest rozumowanie (fizyczne), w którym przy pewnych parametrach da się uzyskać poprawny efekt widoczny na filmach. Nie wiem jednak, czy te parametry są realne. Możliwe, że są. W każdym razie nie ma czegoś, co już na wstępie mówiłoby, że na pewno autorzy popełnili gruby błąd.

Ok. Kupuję Twoje wyjaśnienie. Trzeba przyznać - sensowne ;-)
A więc przyjmujemy, że twórcy gry zaimplementowali do BoS'a wpływ temperatury.
Robimy więc następne doświadczenie.
Stawiamy na pasie ponownie bf'a i jaka.
Strzelamy ... ale tylko z działek.
Wg gry:
- BF 109 - 200 pestek. Czas strzelania - 18 sek. Szybkostrzelność 11 pocisków/sek.
- Jak-1 - 120 pestek. Czas strzelania - 10 sek. Szybkostrzelność 12 pocisków /sek.
Wg gry pod koniec serii MG151/20 strzela z dużym rozrzutem, Shvak - szyje nadal w jedno miejsce mimo tego, że ma większą szybkostrzelność.
To jak jest z tą temperaturą - w km'ach jest, a w działkach już jej nie ma ?

Zef - Naprawdę nie wierzę, aby ktoś 777 zajmował się takimi szczegółami jak wpływ temperatury lufy na rozrzut pocisków.
My możemy sobie podyskutować (przykład z wiadrami i umywalką niezły - kupuję), ale nie przekonasz mnie raczej do stwierdzenia, że ten efekt jest zamierzony przez programistów w związku z fizyką gry.
W sumie jest to szczegół, który podałem jako przykład pewnych niedoróbek. Niedoróbek, które jak uważam wynikają rosyjskiego (radzieckiego) podejścia (mentalności) do spraw związanych z ich historią w czasie "wielkiej ojczyźnianej". A ponieważ jestem na tyle stary, aby pamiętać publikacje z PRL-u gdzie Jak-1 i Ła-5 to były "the best planes ever" - to potrafię sobie wyobrazić poziom wiedzy ludzi wychowanych na podobnych publikacjach w dzisiejszej Rosji Władimira "św. patrona gazu" Putina.
Przykład RoF i CoD'a dobitnie pokazuje, że brak jakichkolwiek odniesień do frontu wschodniego skutkuje większym dopracowaniem maszyn i brakiem prób "poprawiania" czegokolwiek nawet wtedy kiedy twórcami gry są Rosjanie.
Nie przypuszczałem, ze wyniknie z tego taka dyskusja :o

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Online Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #623 dnia: Sierpnia 29, 2014, 23:28:28 »
(...) że ten efekt jest zamierzony przez programistów w związku z fizyką gry. (...)

Ja także nie mam jak na razie BoSa i opierać się mogę na tym co czytam i oglądam. Może to faktycznie błąd, wciąż nie naprawiony ze względu na słaby kontakt twórców z graczami. Może to jakiś błahy błąd w kodzie, hipotetycznie ktoś w parametrach BFki ustawiając mnożnik rozrzutu względem długości serii (o ile coś takiego w tym simie jest) wstawił 10 zamiast 1.0 i dzieją się takie cuda.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #624 dnia: Sierpnia 30, 2014, 06:09:41 »
Jak to można się pięknie nie różnić!  :)

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #625 dnia: Sierpnia 30, 2014, 09:13:59 »
Mmaruda każdy miłośnik symulacji oprócz Rosjan oczekuje od gry jak najlepszego odwzorowania
samolotów, Rosjanie za to oczekują że ich jest najlepsze.
Jeśli o mnie chodzi to w symulacji nie idzie o balans w multi a oto że jak coś było syfem to ma
być syfem.
To że z czegoś wynikało że Rosyjskie samoloty były do luftu Głos naświetlił i nigdzie nie napisał
że gra ma przedstawiać Sasze który siedzi na d***e i się zastanawia skąd wziąć dobry klej.
       Ale brak tego kleju w postaci rozklejającego się uber Rosyjskiego samolotu przy porannym
starcie tak jak to statystycznie wyglądało, lub w przybliżeniu bo o takie
dane pewnie trudno.
      Popieram analityczne podejście Grovera do tematu ale dla mnie wynik musi być jak najbardziej
zbliżony do prawdy. A prawdom jest że Rosyjskie samoloty ustępowały Niemieckim.
     Jeśli tak strzelały Niemieckie karabiny to niech tak zostanie! Ale jeśli Rosyjskie silniki w samolotach się przegrzewały na potęgę to niech też to wymodelują.
     Mówisz że to nie symulator a ile jest takich osób które od tego tytułu oczekiwało że to
będzie arcade? Bo twórcy chyba wiedzą jaka grupa ludzi oprócz Rosjan gra w takie gry i czego
oczekuje!
 
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #626 dnia: Sierpnia 30, 2014, 09:59:42 »
Więc żeby przestać teoretyzować i prowadzić dyskusję "niedoróbki" czy "symulacja" bez argumentów, może mógłbyś wykonać mały test? Km-y w Bf 109: seria 2 sekundy, przerwa 30 sekund, seria 2 sekundy, przerwa 30 sekund... i tak dalej. Obserwuj, czy rozrzut rośnie. 30 sekund jest arbitralnym wyborem, może wystarczy mniej, może potrzeba więcej.

Wykonałem test dla Bf 109, wykonywanie takiego testu dla Jak-1 jest bez sensu ;-)
Masz rację - rozrzut jest mniejszy, ale istnieje. Udało mi się wystrzelić około 12 dwusekundowych serii. Tylko pierwsze cztery były "perfekcyjne" - reszta w mniejszym lub większym stopniu latała po revi.
W pewnym sensie przekonałeś mnie, że istnieje coś takiego jak modelowanie temperatury lufy w BoS. 
Szacun Zef. S!

Ramm.

ps. czy GTW mogłaby wydzielić z tematu "Wczesny dostęp ..." dyskusję o rozrzucie uzbrojenia i aspektach symulacji z tym związanych ?
Z góry dziękuję ;-)
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #627 dnia: Sierpnia 30, 2014, 10:13:56 »
Mmaruda każdy miłośnik symulacji oprócz Rosjan oczekuje od gry jak najlepszego odwzorowania
samolotów, Rosjanie za to oczekują że ich jest najlepsze.
Jeśli o mnie chodzi to w symulacji nie idzie o balans w multi a oto że jak coś było syfem to ma
być syfem.

Spoko, tylko, że to są czyste spekulacje. Gra nie jest skończona i to widać (ma to nawet napisane). To co Grover od jakiegoś czasu próbuje tu powiedzieć, to że jeśli coś nie jest jak się tego spodziewamy, to nie należy od razu zakładać, że to spisek Ruskich, tylko spróbować przeanalizować temat. Jeśli ja miałbym spekulować, to po prostu rosyjskie samoloty w BOS są zwyczajnie nieskończone i to widać. Nie wiem, czy Łagg i Jak od momentu wrzucenia do bety w ogóle przeszły jakąś ewolucję (DM w Łaggu jest wciąż jaki był na początku). Zresztą nie zdziwiłoby mnie to, bo wszyscy na forum skupiają się na samolotach niemieckich i praktycznie co piątek jest w nich coś zmieniane. W kwestii rosyjskich maszyn też się pewnie jeszcze niejedno zmieni do premiery i pewnie po premierze też. Natomiast jeśli ktokolwiek w Rosji oczekuje, że ich maszyny będą lepsze niż były, to pewnie się zdziwi i to widać online - pół sekundy po starcie serwera wszystkie sloty po niemieckiej stronie są zajęte - nikt nie chce latać u Rosjan. Zdaję sobie sprawę, że nie ma tutaj odwzorowania wad fabrycznych i losowych awarii, ale jakby były, to masa ludzi by się wściekła, bo jeśli gra karze Cię za wybór strony to żadna w tym zabawa. Pożyjemy zobaczymy.

PS Wyjaśnianie tego, że maszyny Rosjan były jakie były i dlaczego, jest kompletnie zbędne. Wszyscy to wiedzą, było wałkowane na tym forum przez jakieś 8 lat co najmniej i nic kompletnie nie wnosi do dyskusji o samym simie.

Zefirro

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #628 dnia: Sierpnia 30, 2014, 10:20:34 »
Dzięki za test! Teraz wszyscy wiemy więcej. Pewnie krótsze serie dałaby lepszy wynik, a w locie jest lepsze chłodzenie, więc nawet dwie sekundy nie powinny robić problemu. Trzeba pamiętać, że to przegrzewanie, to skutek lepszej szybkostrzelności i testowania w niebojowych, nierealistycznych warunkach, a przecież żaden sensowny pilot nie będzie wywalał tak długiej serii. Stąd tak naprawdę to i tak Niemcy mają przewagę, bo sieją większą ilość ołowiu.

Jeszcze raz dzięki Ramm!  :-)

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #629 dnia: Sierpnia 30, 2014, 10:24:09 »
Tak na szybko:
wg wiki, szybkostrzelność teoretyczna SzKASa to 1800 strz/min, a MG 17 1200 strz/min.
Podejrzewam, że nawet synchronizowany SzKAS powinien mieć większą szybkostrzelność niż MG 17 (wygląda, że w grze jest inaczej?).
Który powinien się szybciej nagrzewać?
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"