Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Virtual Reality i kontrolery VR => Wątek zaczęty przez: qrdl_logos w Listopada 11, 2019, 00:15:31
-
Mnie osobiście często zniechęca do VR fakt, że muszę przestawiać sporo parametrów w ustawieniach - nie jestem przechrztą i lubię latać na monitorze + TrackIR. Jest to czasochłonne i niewygodne. Może zadam lamerskie pytanie, czy dla np. BoXa lub DCSa istnieje jakieś narzędzie, coś ala launcher, które umożliwiałoby uruchamiania z wybraną konfiguracją, pod monitor, VR...?
Tako rzecze,
Zaratustra
-
Ja jak miałem jeszcze takie dylematy, używałem prostego skryptu bat w DCSie , który przed startem gry podmieniał plik Saved Games\DCS\Config\options.lua z przygotowanego Saved Games\DCS\Config\options.lua.VR lub nie VR.
Minus jest taki, że przy wprowadzaniu zmian trzeba pamiętać o aktualizacji pliku.
-
Mnie osobiście często zniechęca do VR fakt, że muszę przestawiać sporo parametrów w ustawieniach - nie jestem przechrztą i lubię latać na monitorze + RrackIR. Jest to czasochłonne i niewygodne. Może zadam lamerskie pytanie, czy dla np. BoXa lub DCSa istnieje jakieś narzędzie, coś ala launcher, które umożliwiałoby uruchamiania z wybraną konfiguracją, pod monitor, VR...?
Tako rzecze,
Zaratustra
Oczywiście, że jest - Launcher GUI by Skate Zilla (dla DCS). Działa super.
-
Też używam .bat'a do podmiany plików konfiguracyjnych i przy okazji zmiany domyślnej karty dźwiękowej.
-
A ktos z Was uzywa ten program do monitoringu fpsVR?
(https://i1.wp.com/vr4dcs.com/wp-content/uploads/2019/08/fpsvr-at-rest-188.png?zoom=2&resize=522%2C290&ssl=1)
Mozna tu bawic sie ustawieniami w locie.
Pytanko: obslugujemy myszka, a wywolujemy jakims skrotem?
-
U mnie to "w locie" nie działa jeśli chodzi o SS. Poza tym bardzo fajny. Nie za bardzo rozumiem po co wywołujesz? Jak jest włączony to widać to w VR, a jak chcesz coś zmienić to albo kontrolerem, albo myszką z paska.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
U mnie to "w locie" nie działa jeśli chodzi o SS.
U to szkoda :(. Dobre byłoby do testów.
Nie za bardzo rozumiem po co wywołujesz?
Co by ukryć/pokazać bez ruszania kontrolerów? Tak się nie da?
-
Może jest jakaś taka opcja, ale ja nie znam. SS w locie to działa chyba tylko dla aplikacji, które coś takiego obsługują. Są np. gry, które w swoim menu mają taką opcję.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Trafił ktoś może na jakieś rzetelne testy pamięci DDR4 pod kątem wydajności w VR. Interesuje mnie taktownie i CL. Czy w ogóle ma to jakiś zauważalny wpływ, tzn. więcej niż granica błędu statystycznego?
-
Nie trafiłem ale nie sądzę żeby to miało zauważalny wpływ tak szczerze ... (skoro na danym komp. działa VR).
-
Trafił ktoś może na jakieś rzetelne testy pamięci DDR4 pod kątem wydajności w VR. Interesuje mnie taktownie i CL. Czy w ogóle ma to jakiś zauważalny wpływ, tzn. więcej niż granica błędu statystycznego?
Pod VR nie ma ale to nie ma znaczenia. VR czy nie musi liczyć tak samo. Był test pamięci na PPC i wnioski były takie, że taktowanie ma znaczenie do maksymalnego taktowania kontrolera. Czyli jak kontroler obsługuje 2666MHz to pakowanie tam 3200MHz mija się z celem. Podobnie walka o najniższe CL. Różnice były niewielkie w stosunku do korzyści.
-
Kosi, Qrdl nie ma co z kasa robic, wiec sobie wymyslil lepsze CL’ee ;D.
A moze juz musi pisac list do Mikolaja, tego nie wiem.
-
Luz, się ma się gra ;).
-
Wcale nie, nic mnie nie swędzi :evil:.
Natomiast tak mnie podniecił Redaktor swoim pieniem o HPV i dołączeniem się do mantry "nie już nigdy, przenigdy, never, erver, God me świadkiem, nie będę grał na monitorze!", że postanowiłem sobie odświeżyć temat. Owszem, widać postępy, soft, stery stały się jakby bardziej przyjazne i przynajmniej nie utrudniają w stopniu zniechęcającym, ale.... właśnie, dalej jest kupa. Przy obciążeniu karty - za fpsVR - na poziomie 50-70% (2080Ti) i procesora 45-55% (9900k) i pamięci ok 15-16GB z 32.. w DCSie jest lipa, tzn. ustawiam sobie w miarę ładny widok, żeby nie przypominało bańki kineskopowej w SECAM z przeplotem, i co widzę... 35-45 fpsów. Nikt mi nie wmówi, że tyle jest fajnie i płynnie, bo w innym temacie pałujecie się nad 144Hz czy 240Hz dla monitora, bo ponoć przy 60 fpsach to widać bidę, prawda Redaktorze? ;-). A tutaj mamy 30-40 i co, niby git? A karta i proc w zasadzie na 3 biegu z zapasem mocy. WTF? To pomyślałem, że może DDR4 rwą cyce?
Tako rzecze,
Zaratustra
-
procesora 45-55% (9900k)
Z suchych liczb: 45 - 55% wątków * 16 = wykorzystanie 8 rdzeni bez (dobrego) korzystania z HT.
Strzelam.
-
Natomiast tak mnie podniecił Redaktor swoim pieniem ...
Jak to nie masz 60 FPS? ;) Mamy sprzęt taki sam, więc jak możesz mieć w DCS mniej niż 45? No chyba, że online latałeś, tego nie testowałem. Mam stabilne, czasem skoczy na 43 ale to na pół sek i nie przeszkadza (dodam, że latam na 110-130% rozdzielczości, więc ponad natywną). Owszem na razie żadna kampania nie zaczęta, tam może być inaczej. Może kwestia jakiś ustawień u Ciebie? Wrzucę później swoje z DCS.
-
Ja mam stałe 45 z reprojekcją nawet w multi. Ustawienie 108% lekko ponad natywną. Wszystko śmiga aż huczy ;)
-
Jak to nie masz 60 FPS? ;) Mamy sprzęt taki sam, więc jak możesz mieć w DCS mniej niż 45? No chyba, że online latałeś, tego nie testowałem. Mam stabilne, czasem skoczy na 43 ale to na pół sek i nie przeszkadza (dodam, że latam na 110-130% rozdzielczości, więc ponad natywną). Owszem na razie żadna kampania nie zaczęta, tam może być inaczej. Może kwestia jakiś ustawień u Ciebie? Wrzucę później swoje z DCS.
Redaktorze, to 60 czy 45 ;-). To może proszę zróbcie tak, żebyśmy mieli wspólną `platformę testową`, wejdźcie w DCSa Instant Action, Su-25T, Target practice - czyli kilka zgrupowań celów przy wybrzeżu. Uruchomcie i zbliżcie się do nich i proszę napiszcie jakie wartości pokazuje Wam fpsVR. Do tego zróbcie screen konfigu ogólnego i VR. U mnie przy ustawieniach VR 4K jest ŚREDNIO 44.6 fpsa, a przy High/Ultra >=35, ale potrafi spadać do 2x. Z tego co pytałem, to Wolf też ma ~35 w dobrych ustawieniach... Ogólne, jak na mój gust, wrażenia są dość słabe, oczywiście porównując do monitora 60Hz :evil:.
-
Redaktorze, to 60 czy 45 ;-).
U mnie 45, ale przecież to Pan Doktor ma zawsze i wszędzie 60 8).
Ok, przetestowane, 45 jak w ryj, nic nie spada, a latałem z 10 min. nad celami (blue i red).
(http://i.imgur.com/1IR4ybGm.jpg) (https://imgur.com/1IR4ybG) (http://i.imgur.com/vx8PrL6m.jpg) (https://imgur.com/vx8PrL6)
-
Wyłącz smoothing to będziesz wiedział ile masz klatek naprawdę. Raczej nie 45, bo pewnie by Ci rwało w grze. Pewnie coś pomiędzy 45 a 90.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Wyłącz smoothing to będziesz wiedział ile masz klatek naprawdę. Raczej nie 45, bo pewnie by Ci rwało w grze. Pewnie coś pomiędzy 45 a 90.
Przecież przed chwilą narzekałem, że mi nie działa.
To jest opcja must to have "on".
-
Masz równe 45 fps caly czas bez względu co się dzieje na ekranie? No to chyba jednak coś jest przycinanie do 45.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Masz równe 45 fps caly czas bez względu co się dzieje na ekranie? No to chyba jednak coś jest przycinanie do 45.
Chyba się nie rozumiemy 45 jest ok. Jak masz Motion Reprojection (czy inny klon tego) włączony to masz przecież 1:1 lub 1/2 w FPS do swojego odświeżania monitorków, są blokowane klatki przy działaniu wyrównania FPS. Jest to wartość pożądana jaka najbardziej dla użytkowników VR. W przeciwnym razie jest stutter co obserwowałem na niejednym zestawie VR.
-
Z włączoną reprojekcją gogle cały czas wyświetlają 90 klatek na sekundę. Gra generuje 45 klatek, brakujące 45 dodaje oprogramowanie na podstawie sąsiednich. Jeśli w grze pomiędzy dwiema klatkami poruszyłeś głową o 2 milimetry, to oprogramowanie doda interpolowaną klatkę na której głowa jest przesunięta o jeden milimetr. Bez reprojekcji gogle też pracują w 90Hz, tylko brakujące klatki są dodawane w inny sposób. Zamiast zaawansowanej interpolacji cały statyczny obraz z poprzedniej klatki jest przesuwany tak, żeby dopasować go do aktualnej pozycji głowy. Dlatego bez reprojekcji rozglądanie działa ok, ale już przy przesuwaniu głowy na boki obraz się rozmazuje. To tak w uproszczeniu.
Oczywiście oprogramowanie nie jest idealne i stąd różne artefakty, ale nie ma tego co porównywać do monitora 60Hz, bo gogle cały czas wyświetlają 90 różnych klatek na sekundę. Kwestia tylko w jaki sposób generowane są brakujące klatki, które nie wyszły z gry. No i są gogle w których można wymusić niższe odświeżanie ekranu, wtedy wszystko działa tak samo, tylko progi FPS są inne. Czasem to pomaga, bo są sytuacje, gdzie 60 prawdziwych klatek z gry na sekundę będzie wyglądać lepiej niż 60 prawdziwych plus 30 "dorobionych" bez reprojekcji.
-
Ja tylko pisałem, że jeśli chcesz wiedzieć jaką masz ilość klatek w jakimś tytule to zawsze wyłącza się roprojection i wtedy patrzy.
Jak pokazuje 90 lub 45 ( czy 72 lub 64 dla Pimaxa) to mocne zaokrąglenia.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Witam,
Zastanawiam się nad kupnem VR żeby polatać na DCS, zastanawiam się tylko jak wtedy z obsługą samolotu skoro do tej pory używam joysticka, klawiatury oraz myszki.
-
Trzeba sobie wszystko co się da zamapować pod joystick i klawisze, które można trafić na ślepo. Mniej krytyczne funkcje po prostu klikasz w kabinie myszką. Można też zamapować klik myszki pod joystick i wskazywać odpowiednie przyciski w kokpicie poruszając głową. Prawdziwy kłopot pojawia się przy przepisywaniu współrzędnych i przeglądaniu dokumentacji. Może EDki się zlitują i dodadzą jakiś eksport współrzędnych z mapy do kneeboard . Jako protezę można używać tego http://www.dcskneeboardbuilder.com Wcześniej przygotowujesz dane i robisz z tego dodatkowe strony w kneeboard.
-
Ja mam mysz pod ręką. Szybko uczysz się gdzie ją znaleźć. Większość ważnych funkcji mapujesz na hotas. Klawiatura też jest w pogotowiu, ale do jej użycia trzeba zdjąć gogle lub patrzec jednym okiem przy nosie jeśli gogle mają tam prześwit.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Dzięki, a jak ogólne wrażenia z VR?
-
Bardzo dobre ;)
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
A jakie gogle najlepiej współpracują z DCS?
-
Zanim wybierzesz gogle warto abyś wiedział jaki masz rozstaw źrenic czyli IPD.
Jest to o tyle istotne, że niektóre z gogli nie mają regulacji rozstawu soczewek.
ps.
Obecnie chyba najlepszym rozwiązniem jest HP Reverb (który akurat nie posiada regulacji) a i tak wszystko zależy jaką masz konfigurację komputera.
-
Każde. Jednak wszystkie się od siebie czymś różnią jeśli chodzi o technikalia. Aktualnie z topowych masz do wyboru HP Reverb (najlepsza rozdzielczość) lub Pimax 5k (najlepszy fov). Reszta jest mniej więcej po środku.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Konfiguracja kompa jest dość mocna : i9 9900k + GTX 1080Ti, 16 GB RAM
-
Panowie a jak z tym rozstawem źrenic? tzn. że HP Reverb może być dla mnie niedpowiednie ?
-
tzn. że HP Reverb może być dla mnie niedpowiednie?
Dla mnie był nieodpowiedni. Poza tym ma jeszcze kilka innych mankamentów których nie mogłem strawić. Jaki masz IPD?
-
Nie wiem jaki mam IPD, jak to zmierzyć?
-
Mierząc linijką to coś koło 7 cm.
-
mierząc linijką to coś koło 7 cm
To nie jest dla Ciebie, jeśli w miarę dobrze zmierzyłeś.
-
No przyłożyłem linijkę ale cieżko odczytać z takiej
doległości odległości dokładny pomiar. A co powiecie na Oculus Rift S?
Chłopie ale z Ciebie musi być niezły dzban skoro nie potrafisz napisać jednego zdania poprawnie. Nie mówiąc o tym, że nawet nie skorzystałeś z zasobów forum, nie wspominając o zapoznaniu się z zasadami tu obowiązującymi. Ty nie szanujesz Nas, to my Ciebie. Urlop na przemyślenie. Mazak.
-
no przyłożyłem linijke ale ciezko odczytać z takiej doległości dokladny pomiar.
a co powiecie na oculus rift s ?
Też nie posiada regulacji. Jeśli faktycznie masz ok 70mm to koniecznie musisz mieć regulację IPD.
-
A jak z "okularnikami" używającymi gogle? Podzielcie się doświadczeniami, proszę :).
-
A jak z "okularnikami" używającymi gogle? Podzielcie się doświadczeniami, proszę:)
Tak sobie, na przykłada zależy czy gogle mają możliwość oddalenia soczewek od oka. Ja noszę dość mocne szkła, które powodują na krawędziach pola widzenia sporą aberrację chromatyczną. Moim zdaniem wady układów optycznych okularów i gogli się sumują. Można grać i się przyzwyczaić, ale cudów się nie spodziewaj.
-
Możesz dokupić coś z tej strony:
https://vroptician.com/
Ja też noszę okulary i generalnie VR sobie odpuszczam. Może kiedyś jak technologia będzie rozwinięta i dostępna dla każdego.
-
Ja akurat używałem w O+ takie z firmy z Wrocławia: https://widmovr.com/
Jedyna taka techniczna niedogodność to (oczywiście w zależności od wady wzroku) po zdjęciu gogli mogą być potrzebne okulary aby coś tam kliknąć na ekranie monitora. ;)
PS
Zawsze taki typowy "okularnik" dla VR może zacząć używać soczewek kontaktowych...
-
Ja używam okularów w goglach bez problemów, ale:
1. zależy od oprawek. Jedne mieszczą mi się na luzie, drugie wchodzą na styk.
2. zależy od gogli. Na przykład w Index jest ciasno, mimo teoretycznie dużych możliwości regulacji. W Reverb i Rift jest więcej miejsca.
Można kupić inserty korekcyjne i latać bez okularów, ale ja często zerkam "na zewnątrz", żeby sprawdzić coś na monitorze albo wokół siebie.
Jeśli jesteś dalekowidzem, to okularów do gogli nie potrzebujesz.
-
U mnie już od jakiegoś czasu zaczęła się lekka starowzroczność i jest trochę śmiesznie, bo w goglach mogę patrzeć na zegary z bliskiej odległości (gogle i tak mają stałą ogniskową na odległości ok 2m z tego co pamiętam), w realu już nie bardzo. Niedługo pewnie zacznie ręki brakować przy czytaniu.
-
Dzięki wszystkim za porady, może nie będzie źle. Najwyżej zafunduję sobie_soczewki kontaktowe._Drogie się zrobiło to nasze hobby :).
-
Najwyżej zafunduję sobie soczewki kontaktowe.
To byłoby najlepsze wyjście, nie tylko ze względu na VR. Sam przesiadłem się z okularów na miesięczne soczewki po 20 latach.
-
Witam szanownych kolegów.
Na wstępie dodam tylko,że jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za jakiekolwiek nieporozumienie-nie chciałem zakładać nowego wątku,_a że ten jest o HP G2, więc postanowiłem się dołączyć.
Do DCS-a używam monitora FHD,_ale od kilku miesięcy czytania różnych recenzji i opinii w necie postanowiłem kupić gogle VR (właśnie G2) i poczuć to na własnej skórze. W środę w aukcyjnym sklepie pojawiło się kilkanaście sztuk G2, no i jakimś cudem zdążyłem kliknąć_"kup". Ku mojemu zdziwieniu w piątek dojechały.
Instalacja przebiegła bezproblemowo,WMR + SteamVR wszystko działa. To moje pierwsze gogle i nie mam porównania, ale w moich obraz jest ostry tylko na środku - reszta dookoła delikatnie rozmazana. Po odpaleniu DCS-a dosłownie wgniotło mnie w fotel._Kokpit,_zegary i inne - jakbym siedział w prawdziwym samolocie! Kokpit ostry jak brzytwa, ale poza samolotem wszystko rozmazane._Gogli użyły jeszcze trzy osoby z mojej rodziny i mieli takie samo odczucie. Próbowałem różnych ustawień sugerowanych na tym i innym forum lecz bez poprawy.
W związku z tym mam kilka pytań i proszę w miarę możliwości o odpowiedź - może ktoś będzie miał podobny problem i się przyda.
1) W panelu Nvidii pod DP nie są widoczne gogle,_tylko monitor na HDMI - nie ma możliwości zmiany tu rozdzielczości gogli,_można to zrobić tylko w WMR._Czy to normalne?
2) W DCS-ie nie mogę suwakiem wybrać rozdzielczości natywnej gogli,_dostępna jest 4320x1080._Mogę ją wpisać na siłę, ale obraz w goglach się nie zmienia,_zmienia się natomiast na monitorze_(jest wtedy na środku ok._1/4 szerokości_(wysokość max),_a reszta to pulpit?
3) W SteamVR kiedy zmieniam rozdzielczość na oko od 70 do xxx% nic się nie poprawia?
4) W ustawieniach grafiki w DCS-ie kiedy zrobię wszystkie proponowane opcje na max to po za kokpitem pojawia się więcej szczegółów lepszej jakości, lecz dalej rozmazane - no i oczywiście spada fps (25) tak że przycina?
I najważniejsze pytanie:
Mam R5 3600, 32GB, NVME, GTX 1070ti._Kupując gogle byłem świadom tego, że ta karta na wydoli_(chcę po nowym roku kupić 3080 20GB jak wyjdzie)._Czy ten rozmyty obraz może być przyczyną słabej karty? Jak ją wymienię to podniosę detale w górę poprawi się jakość tekstur i jednocześnie ilość fps-ów to będzie ostry obraz poza kokpitem?
Dodam jeszcze, że ten sam obraz co w goglach jest równolegle wyświetlany na monitorze i na nim jest wszędzie ostro i nic nie przycina mimo GTX-a. Proszę o jakieś wskazówki. Ćwiczyłem te gogle cały weekend i super było by polatać z ostrym obrazem po za kokpitem.
Regulamin forum. Mazak.
-
Witam szanownych kolegów.
Na wstępie dodam tylko,że jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za jakiekolwiek nieporozumienie-nie chciałem zakładać nowego wątku,_a że ten jest o HP G2, więc postanowiłem się dołączyć.
Do DCS-a używam monitora FHD,_ale od kilku miesięcy czytania różnych recenzji i opinii w necie postanowiłem kupić gogle VR (właśnie G2) i poczuć to na własnej skórze. W środę w aukcyjnym sklepie pojawiło się kilkanaście sztuk G2, no i jakimś cudem zdążyłem kliknąć_"kup". Ku mojemu zdziwieniu w piątek dojechały.
Instalacja przebiegła bezproblemowo,WMR + SteamVR wszystko działa. To moje pierwsze gogle i nie mam porównania, ale w moich obraz jest ostry tylko na środku - reszta dookoła delikatnie rozmazana. Po odpaleniu DCS-a dosłownie wgniotło mnie w fotel._Kokpit,_zegary i inne - jakbym siedział w prawdziwym samolocie! Kokpit ostry jak brzytwa, ale poza samolotem wszystko rozmazane._Gogli użyły jeszcze trzy osoby z mojej rodziny i mieli takie samo odczucie. Próbowałem różnych ustawień sugerowanych na tym i innym forum lecz bez poprawy.
W związku z tym mam kilka pytań i proszę w miarę możliwości o odpowiedź - może ktoś będzie miał podobny problem i się przyda.
1) W panelu Nvidii pod DP nie są widoczne gogle,_tylko monitor na HDMI - nie ma możliwości zmiany tu rozdzielczości gogli,_można to zrobić tylko w WMR._Czy to normalne?
2) W DCS-ie nie mogę suwakiem wybrać rozdzielczości natywnej gogli,_dostępna jest 4320x1080._Mogę ją wpisać na siłę, ale obraz w goglach się nie zmienia,_zmienia się natomiast na monitorze_(jest wtedy na środku ok._1/4 szerokości_(wysokość max),_a reszta to pulpit?
3) W SteamVR kiedy zmieniam rozdzielczość na oko od 70 do xxx% nic się nie poprawia?
4) W ustawieniach grafiki w DCS-ie kiedy zrobię wszystkie proponowane opcje na max to po za kokpitem pojawia się więcej szczegółów lepszej jakości, lecz dalej rozmazane - no i oczywiście spada fps (25) tak że przycina?
I najważniejsze pytanie:
Mam R5 3600, 32GB, NVME, GTX 1070ti._Kupując gogle byłem świadom tego, że ta karta na wydoli_(chcę po nowym roku kupić 3080 20GB jak wyjdzie)._Czy ten rozmyty obraz może być przyczyną słabej karty? Jak ją wymienię to podniosę detale w górę poprawi się jakość tekstur i jednocześnie ilość fps-ów to będzie ostry obraz poza kokpitem?
Dodam jeszcze, że ten sam obraz co w goglach jest równolegle wyświetlany na monitorze i na nim jest wszędzie ostro i nic nie przycina mimo GTX-a. Proszę o jakieś wskazówki. Ćwiczyłem te gogle cały weekend i super było by polatać z ostrym obrazem po za kokpitem.
Regulamin forum. Mazak.
Ok. Sorki za błędy (późna pora).
-
Dodam jeszcze, że ten sam obraz co w goglach jest równolegle wyświetlany na monitorze i na nim jest wszędzie ostro i nic nie przycina mimo GTX-a. Proszę o jakieś wskazówki. Ćwiczyłem te gogle cały weekend i super było by polatać z ostrym obrazem po za kokpitem.
Regulamin forum. Mazak.
Jakby ci to napisać... zastanów się czy lepiej sprzedać gogle, czy nauczyć się żyć z opisanymi efektami VR.
Jak widać, Koledzy bardziej obeznani w VR niż ja nabrali najwyraźniej wody w usta lub grają w CP2077 :evil:. Moim zdaniem, i zawsze to powtarzam, wrażeniom z VR bliżej do bankomatowych wyświetlaczy niż porządnych monitorów. Według mnie w swoim poście opisałeś praktycznie wszystkie mankamenty związane z VR, od lipnej ogólnej jakości/rozmazującej się na boki ostrości (w stosunku do monitora) do problemów z wydajnością, a nawet zauważyłeś coś, co dla wielu jest rekompensatą wszystkich bolączek - immersja i wrażenie z siedzenia w kokpicie.
Proponuję żebyś poczytał wątki na naszym Forum, to złapiesz kontekst czego należało się spodziewać. A jeśli chodzi o sprzęt, to w skrócie, przy 3090 i najnowszych procach spodziewaj się ~50 fpsów w DCS.
Tako rzecze,
Zaratustra
-
Ad. 1 > Tak, to normalne. Rozdzielczości ekranu w goglach nie zmienisz, ale możesz zmienić rozdzielczość renderowanego obrazu (pixel density)
Ad. 2 > W menu DCS ustawienia o których piszesz dotyczą tylko monitora. Jak chcesz zmienić pixel density to w zakładce VR jest ustawienie PD. Natywne to 1.0. Przy 1.5 i włączonym MSAA x4 widać dużą poprawę ale żaden komp tego nie uciągnie, a już szczególnie twój.
Ad. 3 > Co się nie poprawia? Na pewno to ustawienie ma wpływ na ostrość obrazu. Im wyżej tym więcej generowanych pikseli i ostrzejszy obraz. Efekt ten sam co PD w DCS. Ja mam ustawione to na 50%.
Ad. 4 > Ostrość obrazu w VR jeszcze przez długi czas nie osiągnie poziomu tego co mamy na monitorze. Ja jestem z tych co latali do niedawna na Rift CV1 i jak dla mnie ostrość w G2 to żyleta :).
-
1) W panelu Nvidii pod DP nie są widoczne gogle,_tylko monitor na HDMI - nie ma możliwości zmiany tu rozdzielczości gogli,_można to zrobić tylko w WMR._Czy to normalne?
2) W DCS-ie nie mogę suwakiem wybrać rozdzielczości natywnej gogli,_dostępna jest 4320x1080._Mogę ją wpisać na siłę, ale obraz w goglach się nie zmienia,_zmienia się natomiast na monitorze_(jest wtedy na środku ok._1/4 szerokości_(wysokość max),_a reszta to pulpit?
3) W SteamVR kiedy zmieniam rozdzielczość na oko od 70 do xxx% nic się nie poprawia?
4) W ustawieniach grafiki w DCS-ie kiedy zrobię wszystkie proponowane opcje na max to po za kokpitem pojawia się więcej szczegółów lepszej jakości, lecz dalej rozmazane - no i oczywiście spada fps (25) tak że przycina?
I najważniejsze pytanie:
Mam R5 3600, 32GB, NVME, GTX 1070ti._Kupując gogle byłem świadom tego, że ta karta na wydoli_(chcę po nowym roku kupić 3080 20GB jak wyjdzie)._Czy ten rozmyty obraz może być przyczyną słabej karty? Jak ją wymienię to podniosę detale w górę poprawi się jakość tekstur i jednocześnie ilość fps-ów to będzie ostry obraz poza kokpitem?
To bardziej pytania z serii Pomoc dla początkującego, a nie G2, więc przenoszę. W tym poście dość dużo tego. Wiem, że to sporo czytania ale przeczytaj sobie niektóre wątki w tym dziale. Mogą ogólnie Ci pomóc w poznaniu świata VR. No i witaj w najlepszej części symulatorów, czyli świata VR :). Model wybrałeś bardzo dobry. Po krótce Ci odpiszę.
Ad.1 Tak, normalne, rozdzielczość (i to dość ogólnikowo) zmieniasz tylko w WMR, panel NVidia nic Ci nie da, tu sterujesz monitorem 2D. No i SteamVR > opcja SS, czyli ta z %. Default to 100% zawsze o ile SteamVR dobrze rozpozna gogle. Początkowo G2 były źle rozpoznawane i dawał SS na 3000% ;>, ale chyba jest już ok. Rozdzielczość musisz mieć na 2160 pxt (lub jak najbliżej tego, może lekko przekroczyć).
Ad.2 Nic nie wybierasz w DCS pod tym względem, to jest rozdzielczość monitora! Ustaw tam sobie jak najmniejszą, karta będzie wolniejsza pod względem zasobów. Rozdzielczością w VR tylko sterujesz w Steam VR i WMR. Tutaj można ew. się pobawić pixel density, ale po co? Zostaw na 1.0 i ustawiaj to sobie w Steama VR.
Ad.3 Musisz dać OK po zmianie, ale też niektóre tytuły wymagają restarta SteamVR. Nie pamiętam jak jest z DCS. Ustaw sobie na inną np. 150%, zamknij DCS, zrestartuj Steam VR i sprawdź. Musisz mieć też wykasowany wpis w pliku z ustawieniami by nakładka reagowała (default.vrsettings , ja przynajmniej mam, ponoć już nie trzeba tego robić, ale ja wywaliłem, czyli dajesz: // przed “motionReprojectionMode”). Tu masz dwa tematy dla DCS i jak sobie to ustawić: https://vr4dcs.com/2019/09/10/reverb-settings-for-dcs/ , https://vr4dcs.com/2019/08/19/preflight-startup-dcs-vr/ . Ja korzystam z rozdzielczości 130%, ale per aplikacja. W DCS daje mi to stałe 45 lub 90 klatek (z reprojekcją na auto) w zależności od obszaru, działa świetnie. Przy swojej obecnej karcie musisz maksymalnie zejść z ustawieniami w DCS, może nawet użyj presetu "VR". Obraz musi być gładki, generujący min. 45 klatek przy włączonej reprojekcji (najlepiej jednak jak generuje przedział 60-90).
Ad. 4 Kartę masz słabiutką nawet dla Rift S, a co dopiero dla Reverba. Porwałeś się z motyką na Słońce. Dla VR min. to w zasadzie 2070, jak chcesz się przesiąść na 3080 to bardzo dobry wybór, o ile proc nie będzie wąskim gardłem możesz tu liczyć na stałe klatki 45 w DCS i 90 w iłku. Przy 130% obraz zaczyna w Reverbach być już fajny, przy 100% mi się jeszcze nie podoba, ale większa rozdzielczość to większe wymagania. To, że po bokach widzisz rozmazania, a do przodu ostre to norma (o ile masz dobrze ustawione IPD, jak źle też może być przyczyna). To tak jak z denkami od słoika. Soczewki w goglach masz też wypukłe. W VR musisz przyzwyczaić się do czegoś innego, tak samo jak trzeba przyzwyczaić się do Tracka IR. Obracasz tutaj najlepiej całą głową patrząc zawsze na wprost, a nie samymi gałkami, wtedy masz wciąż ostry obraz, samymi oczami musisz ruszać jak najmniej (to eye tracking w goglach, a to już inna technologia). Idzie przywyknąć i wtedy sweet spot nie przeszkadza (a miało być lepiej z G2 ;>).
-
Dzięki wszystkim za zainteresowanie, pomoc i wyjaśnienia.
Na te gogle i latanie (takie sobie bez celu, walk, ale dla zabawy) napaliłem się już kilka miesięcy temu.
Od tych kilku miesięcy czytam różne fora, opinie, oglądam recenzje różnych gogli i znając plusy i minusy VR zdecydowałem się zacząć.
Wątpliwości co do tego co ustawiłem i widzę w goglach miałem, ponieważ nigdy czegoś takiego nie miałem na głowie.
Powiem szczerze (na podstawie mojej dwudniowej zabawy i marnej karty graf.) czytając opinie, recenzje, opis doświadczeń innych użytkowników VR, to "one" są jasne - ale dociera to dopiero jak się toto założy na głowę.
Na razie poczekam, może po nowym roku wyjdą RTX-y 3080 20GB to wtedy się pobawię, bo na razie to szkoda oczu - żeby obraz
był w miarę płynny na mojej karcie, to detale w dół (ale po co, skoro po za kokpitem to nie ma na co patrzeć). Na wersję 10GB uważam, że szkoda kasy(może RX 6800 xt - zobaczymy).A jak co to mam 30 dni na zwrot, lub później sprzedam.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam.
-
Jeszcze dodam, że w Reverb G2 zmieniły się wartości procentowe dla rozdzielczości w Steam VR i teraz 50% to rozdzielczość jak 100% dla G1.
Więc przy Twojej obecnej karcie, to raczej kliknij preset VR w DCS, zostaw Pixel Density w DCS na 1.0, w Steam VR ustaw rozdzielczość na 50%, włącz reprojekcję i może to jakoś będzie działać.
Poza tym upewnij się, że w Mixed Reality Portal w ustawieniach wyświetlacza masz "jakość" a nie "wydajność". Może przy takiej karcie z automatu włączyły się ustawienia dla słabszych PC i stąd niższa jakość obrazu.
-
Przy 130% obraz zaczyna w Reverbach być już fajny, przy 100% mi się jeszcze nie podoba, ale większa rozdzielczość to większe wymagania. To, że po bokach
Ja tutaj sprostuję, żeby kolega się nie załamał psychicznie ;-) W Reverbach G2 100% w Steam to rozdzielczość 3172x3096, więc celowałbym raczej sporo niżej na ok 50%, wtedy to 2244x2188
-
Ja tutaj sprostuję, żeby kolega się nie załamał psychicznie ;-) W Reverbach G2 100% w Steam to rozdzielczość 3172x3096, więc celowałbym raczej sporo niżej na ok 50%, wtedy to 2244x2188
No tak, ale to bug, a nie norma. SteamVR jeszcze nie ogarnia G2 pod tym względem. 100% powinno być na 2160p.
-
Właśnie podobno to nie bug tylko celowa zmiana. Ale zamieszania z tym sporo.
-
Tak, to jest związane z tym, że aby wykorzystać w pełni rozdzielczość gogli, potrzebny jest narzut ok 1,4 w rozdzielczości, żeby wyprostować to co wymiętosiły soczewki. Wartość jest uzależniona od zastosowanych soczewek, ale w przypadku takiego potwora jak Reverb naprawdę mogliby sobie to odpuścić, po co ludzi stresować niepotrzebnie. I tak wiadomo, że im wyższy SS tym lepiej, a każdy go ustawi na tyle, na ile jest to możliwe. Nie istnieje sprzęt, który pozwalałby na komfortowe granie, na takim ustawieniu, więc po co robić coś takiego.
Przez to właśnie, domyślam się, jest taka tragedia z G2 w FS2020, ledwie zipie mi na najniższych, domyślnych ustawieniach :-/ Z Samsungami O działało mi wszystko ładnie, nawet mogłem trochę z suwaczkami zaszaleć.
-
Tutaj (https://www.youtube.com/watch?v=hQi6kz-4_Jw&t) koleś wyjaśnia o co chodzi z tą rozdzielczością i korekcją dystorsji. Zastanawia mnie tylko dlaczego WMR wyświetla natywną rozdzielczość a SteamVR ją podbija? Pomijam już fakt że ta korekcja geometri działa tak sobie. Przy ruszaniu głową widać że krawędzie obiektów 3D lekko pływają.
-
Dla mnie to tam bug, że świeżynka. Jak wyszedł G1 też były jaja, chyba nawet w druga stronę. Default dawał 64% czy jakoś tak, trzeba było podbijać do 200%, żeby w Steam było to 2160p, czyli późniejsze 100% po kilku aktualizacjach. Już nikt tego nie pamięta?
Do wiosny to ogarną ;).
-
Od kilku dni mam G1 i pojawił się taki problem: kontrolery działają w wirtualnych pokojach ale przestają po uruchomieniu jakiejkolwiek gry - nie da się nimi nic zrobić (poza włączeniem menu Windowsa). Próbowałem zmieniać profile, aktualizowałem soft i Windę - bez efektu. Jakieś pomysły?
-
Od kilku dni mam G1 i pojawił się taki problem: kontrolery działają w wirtualnych pokojach ale przestają po uruchomieniu jakiejkolwiek gry - nie da się nimi nic zrobić (poza włączeniem menu Windowsa). Próbowałem zmieniać profile, aktualizowałem soft i Windę - bez efektu. Jakieś pomysły?
Jaka gra? Nie każda wspiera kontrolery (np. tam gdzie jest myszka). Może też gra znajduje Ci jakiegoś pada i się przełącza? Chociaż mi działa w każdym, nawet odkryłem w tym tyg. że działa z DCS, wtedy kontroler zmienia się w łapę i zgina kciuk nawet (ale wywaliło mi mysz wtedy, jej nie widać).
-
Jaka gra? Nie każda wspiera kontrolery (np. tam gdzie jest myszka). Może też gra znajduje Ci jakiegoś pada i się przełącza? Chociaż mi działa w każdym, nawet odkryłem w tym tyg. że działa z DCS, wtedy kontroler zmienia się w łapę i zgina kciuk nawet (ale wywaliło mi mysz wtedy, jej nie widać).
Mało tego, można złapać wirtualnego joya, przepustnicę i nimi sterować :D
-
odkryłem w tym tyg. że działa z DCS, wtedy kontroler zmienia się w łapę i zgina kciuk nawet (ale wywaliło mi mysz wtedy, jej nie widać).
Jak ten efekt włączyć?
-
Jak ten efekt włączyć?
Ustawienia, zakładka VR i tam jest opcja: Use hand controllers.
-
Sprawdzę. Co do kontrolerów - wygląda na to, że nie działały bo np. w Squadrons ich nie obsługuje.
-
Sprawdzę. Co do kontrolerów - wygląda na to, że nie działały bo np. w Squadrons ich nie obsługuje.
Tak, tam nie działają, tylko myszką i joy i ew. pad.
-
Jaka można wyłączyć muzykę w WMR, mam ją nawet podczas gry. Mam duże problemy z obsługą programów WMR i SVR. Głównie z powodu braku myszki, w Steam room muszę działać kontrolerem. Ciągle muszę ściągać gogle i coś tam przełączać. Najczęściej kalibrację gogli, zdarza mi się, że wchodząc do gry widok mi się przesunie lekko w którąś ze stron i dupa, w Iłku muszę wyjść z gry, by w SVR robić kalibrację. Raz kombinowałem w WMR z poziomem podłogi i potem siedziałem w samolocie jak na dwóch poduszkach. Czy to normalne was, że możecie się wychylić w bok i ponad w samolotach z kabiną? Czy w SVR kalibracja gogli powoduje, że widok jest na poziomie podłogi?
Dzięki panowie z góry z odpowiedzi.
-
Ciągle muszę ściągać gogle i coś tam przełączać. Najczęściej kalibrację gogli, zdarza mi się, że wchodząc do gry widok mi się przesunie lekko w którąś ze stron i dupa, w Iłku muszę wyjść z gry, by w SVR robić kalibrację. Raz kombinowałem w WMR z poziomem podłogi i potem siedziałem w samolocie jak na dwóch poduszkach.
A przypisałeś sobie klawisz do resetu widoku w VR? Czytam to co piszesz i wszystko wskazuje na to, że nie. Bez tego nie da się używać VR, tak samo zresztą jak TrackIRa.
-
Każda szanująca się gra ma skrót klawiszowy do resetu widoku.
A opcje w steam VR można też zmieniać na pulpicie, alt-tab z gry i działamy myszką.
-
A przypisałeś sobie klawisz do resetu widoku w VR? Czytam to co piszesz i wszystko wskazuje na to, że nie. Bez tego nie da się używać VR, tak samo zresztą jak TrackIRa.
Dzięki za odpowiedzi. Przypisałem reset widoku, ale coś przestał działać, tzn działał w 3DOF i obawiałem się, że 6DOF nie będzie działał ale widocznie coś się popsuło, przypiszę jeszcze raz.
Czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić lub wskazać wprost na obrazku miejsce ustawienia reprojekcji i w jakim to jest programie?
-
Czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić lub wskazać wprost na obrazku miejsce ustawienia reprojekcji i w jakim to jest programie?
Tutaj masz np. post wraz z linkami i screenami już pod linkiem, zerknij: http://il2forum.pl/index.php?topic=19486.msg398262#msg398262 (http://il2forum.pl/index.php?topic=19486.msg398262#msg398262).
-
Hehehe... Czytałem go ze trzy razy, ale słabo rozumiem


Przeczytaj kolejny. Dzięki.
-
A właściwie na czym polega reprojekcja?
-
Zerknij zatem na ten post, tu są moje ustawienia dla P3D co prawda, ale pokazują każdą opcję jak ustawić w SteamVR i WMR w obrazie 3D: https://www.avsim.com/forums/topic/588163-p3dv51-and-vr/page/13/?tab=comments#comment-4434828 . Przy Reverb możesz dać rozdzielczość miedzy 2160 - 2550, w zależności jak Ci działa system. W StemaVR albo Wygładzanie ruchy Włączony (auto), albo Wymuszony (w zależności od własnych preferencji i działania gra tzn. ile generuje FPS). W sumie pytań o to samo zaczyna być dość dużo i są tu powtarzające się, może się wezmę i napiszę jakiś poradnik na www.
-
Dzięki. Może dziś wieczorem uda mi się sprawdzić.
-
Dzięki YoYek, jestem już prawie w domu. Prawie, bo nie mam Il2 na Steam, więc nie mogę dokonać w SVR żadnych ustawień do tej gry. Dobrze rozumiem? Dodałem sobie go do biblioteki gier i zaznaczyłem nawet by pokazał w zestawie VR ale nadal go nie widać w tej bibliotece, choć oczywiście poprzez Steam go mogę uruchomić. Problem więc w tym, że nie wiem jak skutecznie dodać grę kupioną poza Steam, by było ją widać w ustawieniach VR i czy jest to w ogóle możliwe. Taka sama sprawa jest z dodaniem Star Wars Squadrons.
Edyta.
Udało się, mogę wszystko ustawiać. Teraz już tylko zabawa z optymalnymi ustawieniami.
-
Nic nie musisz dodawać na Steam, Steam VR i WMR pracują z każdym tytułem, który nie jest z danych platform. Też mam Iłka czy DCS bezpośrednio.
-
Musisz odróżnić Steam od SteamVR. Ze SteamVR mogą korzystać też aplikacje VR z poza steam. Nie musisz ich linkować na siłę do Steam.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Dodałem i jest, nie ma co drążyć tematu bo wszystko działa ;-). Mnożnik rozdzielczości ustawiłem na 173 i wszystko działa ok, wygląda jak bym mógł jeszcze go zwiększyć, ale też nie widzę by to coś dawało. Ostatnią rzeczą która mnie męczy to kalibracja widoku. Albo jestem za nisko, albo za wysoko. Raz gra mi się uruchomiła tak, że byłem w pozycji torpedy podczepionej pod samolot :-). Niestety przypisanie klawisza do centrowania widoku w Ile nie działa, ustawiałem ze trzy razy i nic, żadnych efektów. Wciąż mogę w zamkniętej kabinie lekko wychylić się poza nią na boki i do góry.
-
Blokada wychylenia poza kabinę w Iłku jest zdaje się w opcjach realizmu.
-
Przypisałeś pewnie nie ten przycisk, jest centrowanie dla widoku 2D i inne dla VR z tego co pamiętam.
-
Blokada wychylenia poza kabinę w Iłku jest zdaje się w opcjach realizmu.
Jest, ale większość serwerów ma tą opcję włączoną więc lepiej się przyzwyczaić.
-
Ameryki pewnie nie odkryję, ale w lataniu w VR najbardziej drażni konieczność sięgania do klawiatury aby np.: włączyć radio i porozumieć się z ATC, czy tankerem. Znalazłem przypadkiem filmik w którym jest wytłumaczone łopatologicznie jak ustawić Voice Attack tak, aby rozumiał polskie wyrazy i wykonywał odpowiednie akcje w DCS.
https://www.youtube.com/watch?v=G83k8C0BMCQ (https://www.youtube.com/watch?v=G83k8C0BMCQ)
Myślę, że warto chwilę pokonfigurować program, aby potem nie musieć tyle machać myszką w VR.
Regulamin forum. Mazak.
-
Albo podpiąć wszystko co się da do kontrolerów. Jak zliczyłem mam wokół siebie 102 przyciski, a mówię tylko o Warthog plus MFD Cougar, do VR z tego najczęściej korzystam :). Klawiatury nie dotykam wcale.
-
Musisz odróżnić Steam od SteamVR. Ze SteamVR mogą korzystać też aplikacje VR z poza steam. Nie musisz ich linkować na siłę do Steam.
Rozumiem, że SteamVR to najpopularniejsza zewnętrzna biblioteka z supportem do VR. Jak widzę w launcherze od Epic'a jest opcja odpalania niektórych gier z VR. Myślicie, że Epic też zawiera tę bibliotekę Steam'a?
-
Nie Epic tylko same gry muszą mieć openvr_api.dll. Dzięki tej bibliotece opdala się SteamVR.
-
Zna ktoś narzędzie monitorujące wydajność w VR które nie wymaga steamVR? Próbowałem OpenXR Dev Tool ale okienko pojawia się na krawędzi FOVa w lewym górnym rogu i ciężko cokolwiek przeczytać.
-
Szanowni, pytanie dot. skalowania rozdzielczości w Steam VR, a dokładnie relacji między ustawieniem globalnym, a lokalnym (dla indywidualnej gry). Gdy ustawiam globalnie 50% (Reverb G2) i lokalnie 100% (DCS), mam stale 45 klatek, płynność ogólnie ganc pomada. Gdy globalnie 100%, a lokalnie 50%, choć wynikowa rozdzielczość jest ta sama, efekt w grze inny, obraz wyraźniejszy, ale mniej płynny. Skąd ta różnica? Czy to działa jakoś hierarchicznie, kaskadowo? Co mi umknęło?
-
Masz na myśli lokalnie w dcs (pixel density) czy lokalnie w steamVR (per-application) ?
-
Jedynie w SteamVR, PD w DCS nawet nie ruszałem.
-
To nie zauważyłem takiej różnicy.
-
W sensie, zmieniałeś ustawienia i nie zauważyłeś różnicy w wydajności, czy nigdy nie nie zmieniałeś ustawień?
-
W sensie, zmieniałeś ustawienia i nie zauważyłeś różnicy w wydajności, czy nigdy nie nie zmieniałeś ustawień? 
Globalnie to wyjsciowa, jesli dasz tam np. 3000pxt i to bedzie jakies 90% np.w SteamVR, to lokalnie 100% bedziesz mial te 3000pxt i od tego schodzisz. Dlatego nie warto patrzec na % tylko na ilosc pikseli. Lokalnie jest zawsze wyjsciowa w 100% od globala.
-
W obu przypadkach wynikowa rozdzielczość w pikselach jest dokładnie taka sama, a wydajność różna. Tego właśnie nie rozumiem.
-
W obu przypadkach wynikowa rozdzielczość w pikselach jest dokładnie taka sama, a wydajność różna. Tego właśnie nie rozumiem.
No jak tu masz np. 2500pxt i tam 2500pxt to raczej nie powinno być różnicy. Może tylko takie wrażenie?
Wtedy np. miałbyś na Globalu 130%, a w lokalnych 100%, ale jak piksele są te same to i obraz nie powinien się różnić. U mnie przynajmniej tak to działało i działa.
-
Opieram się na pomiarach w FPSVR, nie tylko wrażenia. Może jakoś źle dodałem DCS do Steama i ten ignoruje ustawienia lokalne. Jeszcze jutro potestuję.
-
Szanowni, pytanie dot. skalowania rozdzielczości w Steam VR, a dokładnie relacji między ustawieniem globalnym, a lokalnym (dla indywidualnej gry). Gdy ustawiam globalnie 50% (Reverb G2) i lokalnie 100% (DCS), mam stale 45 klatek, płynność ogólnie ganc pomada. Gdy globalnie 100%, a lokalnie 50%, choć wynikowa rozdzielczość jest ta sama, efekt w grze inny, obraz wyraźniejszy, ale mniej płynny. Skąd ta różnica? Czy to działa jakoś hierarchicznie, kaskadowo? Co mi umknęło?
Dobra, okazuje się, że to ja przekombinowałem. Jako, że używam wersji 'standalone' DCSa, więc nie było go na liście 'per-app settings' w SteamVR, wobec czego radośnie go dodałem, przez 'dodaj gry spoza Steam'. Pojawił się na liście i ja tam majstrowałem z ustawieniami. Jednak po uruchomieniu DCS, pojawia się druga instancja na liście, ta właściwa. Tam też należy zmieniać indywidualne ustawienia (i tylko kiedy DCS jest uruchomiony). Teraz 100x50% czy 50x100% daje dokładnie ten sam rezultat i ta sama wartość SS pojawia się w FPSVR.
-
Nie wiem czy to dobry wątek, jak nie prośba o wskazanie właściwego :)
Przymierzam się do VR.
Gry docelowe to tylko DCS i MSFS i czasami Il2BoX
Co jest wartego uwagi na rynku?
Sporo ludzi chwali HP Reverb G2, kilka osób mówi aby czekać na konferencję HTC.
-
http://il2forum.pl/index.php?board=100.0
Moim zdaniem - czekać. a) ceny, b) to nadal beta-sprzęt i więcej pieprzenia się z tym, niż to warte. Na razie to wieczne marudzenie jest, że FPS, że sweetspot, że IPD, że coś tam jeszcze.
-
VR to jazda bez trzymanki. Kupujesz sprzęt za grubą kasę, a potem szukasz po forach Świętego Graala w ustawieniach lub jakiś dodatkach wydrukowanych na drukarce 3D. Instaluj linuksa jak chcesz porozwiązywać trochę problemów. :D Na kanale VR podobne cuda robią szukając najlepszych sterowników lub grzebiąc w konfiguracji.
-
Off-top ON.
Dacie spokój z tymi bzdurami o VR.
Działało, działa i będzie działać.
A to, że ktoś dąży do perfekcji to już inna sprawa.
;)
Off-top OFF.
PS
Ktoś (obecny klient) musi zapłacić tzw. frycowe aby technologia się rozwijała i była kiedyś dostępna dla mas (vide ostatnia wersja Oculusa).
-
Nie wiem czy to dobry wątek, jak nie prośba o wskazanie właściwego :)
Przymierzam się do VR.
Gry docelowe to tylko DCS i MSFS i czasami Il2BoX
Co jest wartego uwagi na rynku?
Sporo ludzi chwali HP Reverb G2, kilka osób mówi aby czekać na konferencję HTC.
Jako użytkownik Reverb G1 i G2 śmiało mogę polecić HP w DCS z zainstalowanym Reshade VR obraz jest naprawdę niezły, oczywiście są kwiatki typu zepsuta jakość chmur w VR ale pewnie to niedługo poprawią . W MSFS 2020 VR naprawdę potrafi zachwycić. Obie gry nadal są na enginie DirectX 11 więc niespecjalnie dobrze korzystają z nowoczesnych kart. DCS ma dostać Vulkana a MSFS 2002 DirectX12 pytanie kiedy? Generalnie latanie w VR to zupełnie inne doznania i nie da się tego porównać z niczym innym, oczywiście warunek to mocny sprzęt (u mnie Ryzen 5600X, Radeon 6900XT, 64 GB RAM) . Najlepiej wpadnij do kogoś kto ma Reverby i spróbuj jak to jest w VR.
Stream z ViveCon https://www.youtube.com/watch?v=czbaotClA6w (https://www.youtube.com/watch?v=czbaotClA6w)
-
Jako użytkownik Reverb G1 i G2 śmiało mogę polecić HP w DCS z zainstalowanym Reshade VR obraz jest naprawdę niezły, oczywiście są kwiatki typu zepsuta jakość chmur w VR ale pewnie to niedługo poprawią . W MSFS 2020 VR naprawdę potrafi zachwycić. Obie gry nadal są na enginie DirectX 11 więc niespecjalnie dobrze korzystają z nowoczesnych kart. DCS ma dostać Vulkana a MSFS 2002 DirectX12 pytanie kiedy? Generalnie latanie w VR to zupełnie inne doznania i nie da się tego porównać z niczym innym, oczywiście warunek to mocny sprzęt (u mnie Ryzen 5600X, Radeon 6900XT, 64 GB RAM) . Najlepiej wpadnij do kogoś kto ma Reverby i spróbuj jak to jest w VR.
Stream z ViveCon https://www.youtube.com/watch?v=czbaotClA6w (https://www.youtube.com/watch?v=czbaotClA6w)
Jestem świeżym użytkownikiem G2 i pierwsze wrażenia WOW!!! - Nigdy więcej bez VR w DCS!!!
Ale nie tak do końca sobie to wyobrażałem - kup, podłącz, włącz DCS i bujaj w obłokach... Z tego miejsca dzięki YoYo za świetny poradnik, który pomógł w pierwszych krokach i uruchomieniu.
Zainstalowałem Reshade VR i obraz w oddali jest ostrzejszy, jedynie napisy przełączników w kokpicie helikopterów są mniej wyraźne, ale to bez znaczenia.
Mam podobne zestawienie sprzętu, pomijając słabszy procesor Ryzen 3600. Mógłbyś podzielić się ustawieniami w DCS i Adrenalin Software. Na razie próbuję znaleźć optymalne ustawienia a tak będę miał jakiś punkt odniesienia, zaoszczędzi sporo czasu i będzie można porównać wyniki.
Pozdrawiam
-
Zainstalowałem Reshade VR i obraz w oddali jest ostrzejszy, jedynie napisy przełączników w kokpicie helikopterów są mniej wyraźne, ale to bez znaczenia.
Majstrowałeś coś przy ustawieniach Reshade? U mnie jest dokładnie odwrotnie i budziki w kokpicie są ostrzejsze i wyraźniejsze z Reshade, przynajmniej w DCS.
-
Majstrowałeś coś przy ustawieniach Reshade? U mnie jest dokładnie odwrotnie i budziki w kokpicie są ostrzejsze i wyraźniejsze z Reshade, przynajmniej w DCS.
W ustawieniach nic nie zmieniałam, mam zainstalowany dopiero od wczoraj. Przy budzikach nie widzę różnicy, były też wyraźne przed instalką Reshade.
-
Sadow, poniżej ustawienia w dcs, steam vr i jgsme:
(https://i.imgur.com/NDS3R8F.png)
(https://i.imgur.com/frwi8p3.png)
(https://i.imgur.com/LJCCQVA.png)
W Adrenalin Software nic nie przestawiałem poza podkręceniem karty - na rdzeń 2600 Mhz pamięci 2100 Mhz. Mam moduły F-16, F-18 jak chcesz to mogę w jakiejś konkretnej misji /miejscu sprawdzić ilość fps.
Regulamin. Mazak.
-
Witam. Na olx pojawiły się G2 w atrakcyjnych cenach: https://www.olx.pl/oferty/q-hp+reverb+g2/ (https://www.olx.pl/oferty/q-hp+reverb+g2/). Co nie podlega gwarancji na gogle?
-
A może ktoś jest z Bydgoszczy, Krakowa, Gdyni i by mógł gogle sprawdzić przed zakupem.
-
Najważniejsze przy takiej okazji to odbiór osobisty i dokładnie obejrzeć soczewki, najlepiej pod lupą. O ile wiem to gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych. Jak wyskoczy bad piksel, to pół biedy, na gwarancji wymienią. Ale porysowane szkła to już kupa. Te ceny dość ciekawe, ale chyba wolałbym z outletu, zawsze można zwrócić, no i nie trzeba jeździć po ludziach i sprawdzać.
-
A jak wygloda reklamacja w bestware. Czy są jakieś problemy?
-
Gdzieś pisałem o reklamacji kabla do Reverb G2, kupionym w bestwerze, zadzwoniłem do helpdesku HP i miałem kabel po dwóch, czy trzech dniach.
Musiałem im odesłać na ich koszt, przejściówkę USB, stary kabel został u mnie.
Ale tak jak wspomniałem, dzwoniłem do HP Polska, podałem numer produktu, gość sprawdził ile mam jeszcze gwarancji i bez zbędnych pytań uruchomił procedurę wymiany.
-
Dzięki za pomoc. Teraz muszę wybrać od kogo kupić gogle.
-
Witam, kupiłem HP. Czy wasze google mają luz na soczewkach jeśli poruszamy je za oprawkę palcami góra dół?
-
U mnie można nimi leciutko poruszyć, czyli na sztywno nie są, ale luzem bym tego nie nazwał.
-
Koledzy, czy ktoś z Was już próbował jak DCS i G2 działają na W11? U mnie na razie to słabo wygląda.
-
Koledzy, czy ktoś z Was już próbował jak DCS i G2 działają na W11? U mnie na razie to słabo wygląda.
Ja nie, a czemu słabo?
-
Próba odpalenia fpsVR podczas lotu w DCS wykrzacza VR. Generalnie od czasu do czasu mnie z niego wyrzuca. Pojawiły się też lekkie freezy w klatkach. Przy aktualnych ustawieniach mam 40-45 fps (free lot F-16). Zakładam, że grafa nie jest za słaba (RTX 2080 Super), a na pewno nie reszta (i7 12700K + 32 GB 4400 DDR4).
-
Może to wina softu raczej? Nie wszystko jest jeszcze kompatybilne z W11. Zobacz ten temat: https://forums.eagle.ru/topic/283638-dcs-vr-windows-11/#comment-4791224 . Tu pisze, że wszystko ok, ale różnic żadnych nie ma.
Może też przeinstaluj SteamVR/WMR, poczyść dane środowiska.
-
Stawiałem wszystko na nowo więc nie ma żadnych starych plików. Podejrzewam raczej którąś z ostatnich aktualizacji Nvidii Geforce. Spróbuje wrzucić jakieś starsze sterowniki i zobaczymy.
-
Cześć,
prawdopodobnie moje pytanie pozostanie bez odpowiedzi ponieważ wszyscy tutaj używają Reverbów z topowymi kartami graficznymi, ale może akurat...
Otóż pytanie jest proste. Czy da się uzyskać w miarę płynny obraz w DCSie na minimalnych ustawieniach graficznych w goglach Oculus Quest 2 i karcie GTX1650 Super?
Reszta podzespołów (procesor, ilość pamięci, dyski SSD itd.) jest na pewno OK, tylko karta może stanowić problem.
Testował ktoś w ogóle Quest 2 w DCSie? Jeśli tak, to na jakiej karcie graficznej?
-
Questa 2 w miare ludzie chwala, ale karta moze byc problemem. Wiem ze sa tacy co na 1080 Ti (poprawiona nazwa) lataja na Quest 2 i da sie latac (ponoc), ale 1650 moze byc problem. Zawsze masz zwrot w razie czego do 14 dni. W opisie min.spec dla Q2 masz: NVIDIA GeForce GTX 970.
-
Dzięki za odpowiedź. Ale chyba miałeś na myśli GTX1080Ti tak? ;)
Może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z lataniem na Quest 2?
-
Panowie, po instalacji W11 i zainstalowaniu wszystkich programów jak to wtedy bywa, poustawianiu sobie znów co tam trzeba, nie działają mi MSF2020 i SW Squadrons które mam dodane do biblioteki Steam jako programy spoza platformy. Wcześniej, na W10, ten sposób działał. Il2 i Alyx działają bez problemów, niestety tamte dwa startują, ale nie w trybie VR. Jeżeli ktoś by miał pomysł co sprawdzić, byłbym wdzięczny.ps. Ani SWS ani MSF nie uruchamiają mi się w żaden sposób w trybie VR.
-
MFS 2020 nie trzeba czasem przełączyć w czasie gry? Jakaś kombinacja klawiszy tam była.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Być może, ale nie musiałem nigdy nic przyciskać i nie wiem, czy i gdzie taki przełącznik jest. Taki przełącznik jest w SWS, niestety przełączenie nie działa, wcześniej nic nie musiałem przełączać.
-
Niestety więcej nie pomogę, bo dawno tych tytułów nie mam na dysku...
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Być może, ale nie musiałem nigdy nic przyciskać i nie wiem, czy i gdzie taki przełącznik jest. Taki przełącznik jest w SWS, niestety przełączenie nie działa, wcześniej nic nie musiałem przełączać.
Co do MSFS to Ctrl + Tab, dla Squadrons tez nalezy sie przelaczyc recznie.
-
Hej hej,
Zaczynam się poddawać, tak więc zwracam się z prośbą do was...
Czy jest jakaś możliwość skonfigurowania tego wszystkiego w taki sposób by mieć stałe 60FPS?
Na ten moment wszystko jest już praktycznie ok do czasu aż nie trafi się bitwa powietrzna - w tym momencie mam ilość klatek spada nawet do 30, co powoduje rozmazywanie się samolotów i ogólnie ciężko się wtedy gra.
Ustawiania w grze to praktycznie minimum prócz chmur na medium i cieni na high, AA X2
Specyfikacja sprzętu to
Ryzen7 6800H 3.2Ghz
16GB ram ddr5 4800Mhz
Rtx 3070TI
Tak to laptop :cry:
Gogle to HP Reverb G2 zszedłem już z odświeżaniem na 60hz
Ogólnie brak już pomysłów i chyba będę się musiał pogodzić ze na tym to nie pogram.
-
A uwzględniasz opcję "podłącz gogle do mocnego/topowego blaszaka?
-
Był taki plan, miał być topowy blaszak ale pół budżetu poszło na mobilny sprzęt do rozrywko-pracy.
Niestety charakter pracy sprawia że blaszak odpada i pozostaje jako opcja tylko gdy jestem w domu a to się rzadko zdarza - aż tak bogaty nie jestem by inwestować w stanowisko 30kpln by korzystać zeń kilka godzin w mc.
Założyłem że taka konfiguracja sprzętu mobilnego zapewni chociaż cień szans na w miarę komfortową rozgrywkę przy odpowiednim zejściu z wymagań co do wyglądu samej gry ale też bez przesady.
Pozdrawiam.
-
Stałych 60 nie będziesz mieć, to jest pewne. Ale jak włączysz reprojekcję będziesz miał stałe 30, a przy tej wartości obraz powinien być w miarę płynny (ale nie idealny to na bank). Tak jakoś wynika z treści pierwszego postu, że chyba nie masz reprojekcji włączonej, skoro spada od 60, to masz FPS i inne niż 60/30 tak? Po drugie mobilne GPU to nie te same co pełnowymiarowe. Ta 3070Ti to co najmniej 1-2 klasy mniej do tej samej serii ale do PC. W sumie nie wiadomo też o jakim simie piszesz.
-
Pewnie DCS :-).
-
Hej,
No rzeczywiście nie napisałem o jaki symulator mi chodzi, ogrywam Ił2. Co do ustawień w grze, na FPS wyświetla mi 60/94, co ciekawe spadki wysypują tylko gdy na niebie pojawiają się wrogie samoloty - i tylko w kampanii na szybkiej bitwie nawet w konfiguracji 8x8 chodzi płynnie z drobnymi spadkami o maks 5fps, co da się przeżyć.
Na steamvr zaszedłem już z fizyczną rozdziałką na minimum i boostuje ją softowo mnożnikiem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Adam
-
Hej. Z racji ze wymieniałem kompa to myślę o okularach VR.
Przeczytałem wasze wątki panowie poniżej i w sumie to zastanawiam się nad dwiema propozycjami:
1.Quest 3
2.Primax Crystal.
Pierwsze są tańsze, jakość obrazu (z różnych filmów/wypowiedzi) jest bardzo dobra, dobra dostepność, cena jak na okulary VR przystępna.
Pytanie tylko czy brać wersję 128GB czy 512GB i czy w ogóle to ma znaczenie?
Drugie to podobno najlepsza jakość obrazu, ale dużo osób na grupie Primax na FB skarży się na jakość wykonania i wysoką cenę.
Okularowa będę używał do wszelakiej maści symulatorów: DCS, Il2, MSFS itp.
Co byście polecili z waszego doświadczenia, jako że to moje pierwsze okulary?
Dzięki.
I7 13700k
64gb DDR5 6000mHZ
RTX 4090
WD 850SNX
-
Nie napisałeś czy użytkowałeś już gogle VR. Jeśli_masz je założyć po raz pierwszy sugerowałbym próbę w w jakimś salonie gier VR lub po prostu u znajomego. Parę osób z mojego otoczenia okazało się kompletnie "niekompatybilne" z goglami VR.
Co do samych gogli to:
1. Quest 3
- na plus soczewki typu "pancake" (ostrość na dużym obszarze ekranu, w porównaniu do reverb g2 duży postęp),
- na minus niewygodna opaska (z opinii użytkowników, podobno pomaga dokupienie "elite strap",_co do jakości to też bywa różnie w tym filmie masz sporo informacji: https://youtu.be/eYY2KTiIm8E?si=Ma2ovQKMNIG0YW03 (https://youtu.be/eYY2KTiIm8E?si=Ma2ovQKMNIG0YW03)).
2. Pimax Crystal to zupełnie inna liga, niestety kontrola jakości bywa różna.
Zobacz na discorda_gildia.org 2-3 osoby mają już pimax crystal.
Łukasz
-
Popieram Przedmówcę.
Dzieki uprzejmości YoYo miałem okazję założyć gogle i muszę przyznać, że wrażenie rzeczywiście niesamowite, ale nie odbyło się to bez efektów ubocznych. Po tej sesji zapoznawczej jechałem przez ciemną i pustą Warszawę z potwornym bólem głowy i nieco wariującym błędnikiem, całe szczęście było pusto na drodze, bo dziwnie mi się jechało.
Mój zapał do natychmiastowego upgrejdowania sprzętu i zakupu gogli zmalał.
-
Można zamówić dowolne gogle, a jak nie spasuje, to 14 dni na zwrot.
-
Panowie wielkie dzięki za informacje. Nabyłem Quest 3 + kabel do PC(fiber-optic)._Okulary są spoko chodź mam mały problem z DCS. Najnowsze stery do grafiki i software w Questach też najnowszy + software do Questow na PC zainstalowany._DCS stand alone wersja nie steam. Ustawienia na "LOW" w DCS, a "stutter" jest niesamowity. Patrzę po różnych poradnikach, ale nic na razie nie pomaga. Jakaś
idea pomysły macie? Zadne inne programy w stylu OTT itp. są nie instalowane. Odświeżanie 72Hz czy 90Hz nie ma znaczenia i jest cały czas to samo.
Regulamin forum. Mazak.
-
W sobotę pomagałem w diagnozie stutteringu DCS na i5 12400F, generalnie żadna sztuczka nie działała poza uruchomieniem DCS w wersji ST, na MT losowo pojawiały się niesamowite spadki fps.
-
W sobotę pomagałem w diagnozie stutteringu DCS na i5 12400F. Generalnie żadna sztuczka nie działała poza uruchomieniem DCS w wersji ST, na MT losowo pojawiały się niesamowite spadki fps.
OK panowie- odnosząc się do mojego postu powyżej DCS nie działa mi w wersji MT, a jedynie standard. Bez żadnych stutterów i 90 fps na ustawieniach "high". W wersji MT co bym nie robił, według poradnika tego powyżej i innych nie da się pozbyć stutters zacięć, które uniemożliwiają zabawę.
Wielkie dzięki Attyla.
-
U mnie zacięcia pojawiają się sporadycznie. I na ST i MT. Pomaga jedynie ponowne uruchomienie sima. Za to mam gwałtowne spadki FPS z 90 na 45. Bez stanów pośrednich. Jedynie w minimalnych ustawieniach ich nie ma.
Latam na i7 12700k, 32GB, RTX 4090, HP G2.
-
Panowie wielkie dzięki za informacje. Nabyłem Quest 3 + kabel do PC(fiber-optic)._Okulary są spoko chodź mam mały problem z DCS. Najnowsze stery do grafiki i software w Questach też najnowszy + software do Questow na PC zainstalowany._DCS stand alone wersja nie steam. Ustawienia na "LOW" w DCS, a "stutter" jest niesamowity. Patrzę po różnych poradnikach, ale nic na razie nie pomaga. Jakaś idea pomysły macie? Zadne inne programy w stylu OTT itp. są nie instalowane. Odświeżanie 72Hz czy 90Hz nie ma znaczenia i jest cały czas to samo.
Regulamin forum. Mazak.
Może rdzenie ci parkują, sprawdź sobie podczas grania czy masz (menadżer zadań > wydajność > otwórz monitor zasobów > CPU) CPU z dopiskiem "wstrzymany"? Jest to znany i poważny problem 2.9. Po usunięciu parkowania nie ma już żadnego stuttera. Jaki CPU?
-
CPU to 13700 KF. A masz moze jakiegos linka Jak usunac to "parkowanie"?
-
CPU to 13700 KF. A masz moze jakiegos linka Jak usunac to "parkowanie"?
No to serii 12 i 13 dotyczy to najbardziej :evil:, zwłaszcza jak się jest na Windows 10 (11 lepiej sobie z tym radzi). Przed chwilą zresztą wydali tymczasowego fixa na to: https://forum.dcs.world/topic/337829-intel-hybrid-cpu-getting-stutter-please-try-this-in-multithreading-dcs/#comment-5328666.
-
Staram się w wolnej chwili ogarniać te ustawienia Quest 3. Idzie jak krew z nosa. ;D
Odnośnie rozdzielczości, to w przypadku korzystania z Meta Link (po kablu lub bezprzewodowo), rozumiem że decydujące jest ustawienie grafiki w aplikacji Meta. Aktualnie mam ustawione 72 Hz, 1.3 (5408x2912 razem, tj. 2704x2912 na oko). Jak do tego się mają ustawienia w SteamVR? Rozumiem, że dają dalszą modyfikację rozdzielczości w odniesieniu do tej ustawionej w Meta - czyli mając w SteamVR ustawione 100%, to mam tą rozdzielczość ustawioną w Meta, tak? Testowałem rozdzielczość fpsVR (tam jest opcja wykrywania rozdzielczości) i wychodzą jakieś dziwne wartości (ok. 4000 x 4000 na oko), więc sam już nie wiem...
Jak testowałem te 1.3 (jeśli dobrze liczę to wychodzi 7.8 megapikseli na oko), to Lone Echo chodzi płynnie. No ale już IL2BOS nie dawał u mnie rady (ustawienia mam na Ultra). Stąd pytanie, czy to dobre rozwiązanie by mieć ustawiony max w Meta Link (5408x2912) i potem skalowanie w dół (jakieś 70%-80% w tym przypadku) w SteamVR? Czy na takim rozwiązaniu się traci (w stosunku do ustawienia właściwej rozdzielczości już w Meta Link, a SteamVR później na 100%)?
Przy okazji czy rozdzielczość ustawiona w grze (w moim przypadku 1440p) ma jakieś znaczenie?
Aha, i czy G-Sync ustawiony domyślnie jako włączony też ogrywa jakąś rolę?
-
Co do faktycznej i prawdziwej rozdzielczości jaką masz w goglach, musisz mieć zainstalowany OpenXR Toolkit. Tam w opcjach możesz sobie to sprawdzić, ponieważ jeśli multiplikujesz upscaling to tak naprawdę ciężko policzyć co się tam ma. W OpenXR możesz sobie to sprawdzić przy opcjach skalowania. Są tutaj temat o tym, również o ile mnie pamięć nie myli, to są ustawienia w temacie o Quest Pro.
Ja korzystam tylko z ustawień oczywiście w Meta Link settings plus OTT (Oculus Try tool) ponieważ ODT nie pamięta wszystkich ustawień. Nie korzystam ze Steam dla żadnego z symulatorów (IL-2, DCS MT i MSFS), ponieważ nie mam dobrych doświadczeń z połączeniem Steam oraz Oculus. Ja mam 1.3 dla 72 Hz plus podbicie o kolejny mnożnik 1.15 - 1.25 w zależności od symulatora (różne profile). ASW = off, co daje mi w 95-99% sytuacji po 72 FPS w każdym simie (może 80% w MSFS tylko ale w niego latam bardzo mało w sumie). Mam też zmniejszony FOV, co jest kompletnie niewidoczne, a zaoszczędza to FPS.
Co do ustawień w grze dla 2D, nie ma to kompletnie znaczenia, niby zaleca się jedynie nie mieć zaznaczonych V-sync, ale ja ogólnie tego nie zaznaczam, bo mam monitor z G-sync, więc i tak gra sama od razu odznacza V-sync.
-
Ok, dzięki. A SteamVR obsługuje też OpenXR, tak? Ja muszę ręcznie wymusić by z tego korzystał zamiast OpenVR?
Aha, niektóre gry pojawiają się bezpośrednio w bibliotece Meta Link. Tak jest np. z DCS i MSFS2020, ale IL2BOS już nie. Od czego to zależy? Odpalanie w ten sposób (bezpośrednio) powoduje uruchomianie bez ustawień SteamVR?
Ja korzystam tylko z ustawień oczywiście w Meta Link settings plus OTT (Oculus Try tool) ponieważ ODT nie pamięta wszystkich ustawień.
ODT to Oculus Debug Tool?
ponieważ nie mam dobrych doświadczeń z połączeniem Steam oraz Oculus
Ale masz na myśli Steam Link? Mi chodzi o odpalanie SteamVR z poziomu Meta Link.
-
1/ Tak obsługuje, ale ja nie przekierowuję środowiska OpenXR w SteamVR, w ogóle tego nie włączam. Jeśli chodzi o DCS, uruchamiam standalone MT i tyle, nie uruchamiam do tego Steam, to samo IL-2.
2/ W bibliotece nic nie klikaj (jeśli chodzi o DCS czy IL-2), nie zawsze i nie wszystko działa, pomija też wpisy np. przy skrótach. Tylko to co masz na pulpicie w PC.
3/ Tak. Podstawa ustawień ale lepszy jest OTT.
4/ Nie uruchamiam SteamVR. Nawet wczoraj grałem w te demo o Piratach i ikonka SteamVR nie była obecna.
-
A jak w il2 uruchamiasz w Open XR, jeśli on domyślnie SteamVR odpala?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
A jak w il2 uruchamiasz w Open XR, jeśli on domyślnie SteamVR odpala?
Środowiskiem wykonawczym które lubię i rozumiem ;) jest OpenXR, też dlatego, że część ustawień mam w OpenXR Toolkit, w przypadku SteamVR można korzystać tylko z Reshade, który nie daje aż tylu benefitów (jak chociażby Turbo mode). Co do iłka, on działa tak, samo, albo i nawet lepiej z OXR, tu korzystam od dawien dawna z Open Composite. Jest na oficjalnym forum iłkowym też jak to sobie ustawić, np. ten znaleziony, ale są i inne porady: https://forum.il2sturmovik.com/topic/79847-step-by-step-instructions-for-openxr-and-necksafer-for-wmr-sets/#comment-1205099.
-
Ok jasne. Nie wspomniałeś oststnio o Open Composite zdaje się. Stąd zgłupiałem czy sam OpenXR wystarczy.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
4/ Nie uruchamiam SteamVR. Nawet wczoraj grałem w te demo o Piratach i ikonka SteamVR nie była obecna.
Czyli po prostu korzystasz z Meta Link, dajesz widok Desktop i ręcznie z tego odpalasz gry, tak?
Co do iłka, on działa tak, samo, albo i nawet lepiej z OXR, tu korzystam od dawien dawna z Open Composite.
W sensie OXR bez SteamVR działa lepiej niż OXR przez StreamVR?
Gdzie w ogóle można sprawdzić czy mam uruchomione OpenVR, OpenXR czy... no właśnie, co jest jeszcze? Oculus to też jest "środowisko wykonawcze"?
-
Ja tego dokładnie nie kumam jak nazwać, ale mam zainstowane OpenXr w Windzie, potem instalujesz Open composite, potem w opcjach Oculusa ustawiasz openXR i leci chyba bez Steam VR. Dodatkowo możesz open XR Toolkit zainstalować. A jak potrzebujesz odpalić przez Steam VR bo tytuł inaczej nie chce to w Open Composite zmieniasz jednym kliknięciem.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Zainstalowałem Oculus Tray Tools. Jak to się teraz ma do ustawień w ODT? Ustawienie OTT mają pierwszeństwo? Trzeba ten program mieć zawsze uruchomiony?
Jeśli chodzi o ograniczenie FOV - jaka ustawiacie wartość, dzięki której można zyskać kilka fps, a nie wpływa to na ograniczenie widoku w Meta Quest 3?
-
OTT zawsze dziala w tle, nic nie uruchamiasz ale go tez nie zamykasz. Tak ma pierwszenstwo bo on nadpisuje dane. Ja mam FOV na 0.85.
-
Ok, już kumam. Widzę, że po wprowadzeniu zmian w OTT, pojawiają się one widoczne w ODT. Ale dopiero po ponownych uruchomieniu tego drugiego.
Tylko zakładka "Quest Link" w OTT wg mnie nie działa. Jak wprowadzę zmiany w bitrate w OTT, nie są widoczne w ODT. Nie jestem w stanie ich zapisać w OTT ("Error setting registry values").
Ogólnie szkoda, że ta aplikacja nie jest wspierana, bo ostatnia wersja ma już przeszło 2 lata.
-
Zakładki Quest Link wymagają restartu usługi, inaczej nie będą widoczne w ODT, ponadto wartość musi być z obsługiwanego zakresu.
-
No właśnie po restarcie usługi nadal wartości podane w ODT w sekcji "Quest Link" czyli np. bitrate, nie odzwierciedlają tego co mam w OTT.
Druga sprawa, aby ustawienie FOV z OTT działało, trzeba za każdym razem po uruchomieniu kliknąć w OTT na "Save".
Nie mam na razie jakiegoś wielkiego zdania o tej aplikacji... I tak muszę wszystko weryfikować w ODT by mieć pewność czy się ustawiło.
-
A masz ustawione OTT jako administrator tak jak jest opisane w manual do niego? Jak nie to nie będzie nadpisywał innego programu (zresztą to złota zasada dla wielu programów współdziałających). Program u mnie działa na zasadzie Fire and Forget. Kiedyś wszystko ustawiłem, nic nie dotykam, działa na stówę, ale fakt, szkoda, że już nie jest wspierany, obawiam się, że kiedyś może wyjść jakaś aktualizacja sterowników Oculus, która będzie działać na innej zasadzie i wszystko w łeb tu wźmie.
-
Uruchamiam jako administrator. Na razie ręcznie, nie korzystam z autostartu.
Jak odpalę najpierw ODT, to mam ustawiony domyślny supersampling i FOV. Uruchomię OTT, to jego ustawienie supersampling wskakuje (trzeba uruchomić na nowo ODT by zaczytał dane), ale FOV już nie. To dzieje się dopiero po wciśnięciu "Save" przy FOV w OTT.
Nawet w dokumentacji jest, że coś z tym ustawieniem jest nie tak (nie działa w profilach):
"NOTE: This currently does NOT work with the Quest as Link needs to be restarted, making it a bit useless in Profiles. For the Quest I recommend instead using the FoV Multiplier setting on the Game Settings tab. As that is applied when OTT starts it should work fine for the Quest as OTT should be started before anything else."
Tylko, u mnie FOV się nie wczytuje od samego uruchomienia OTT, jak jest napisane wyżej. A u Ciebie na pewno tak? Sprawdzałeś w ODT? Bo tylko to co tam jest widoczne, jest pewne, moim zdaniem.
Generalnie wolałbym korzystać z plików wsadowych z profilami i komendami OculusDebugToolCLI. Ale jeszcze wszystkich nie ogarnąłem. Tu przykład:
https://gist.github.com/cubehouse/dd919b48fb32be276e7674efb74ccccc
Znam komendy na ASW i FOV, ale nie na bitrate.
-
Ale co to znaczy "uruchamiam"? OTT działa zawsze w tle przy uruchomieniu komputera. Nic nie odpalam, Zasejwowane opcje nadpisują ODT, profile działają jak najbardziej ale pod profil nie ma ustawień dot. Quest Link, ponieważ to są ustawienia globalne (o to tu chodzi), zmiana niektórych parametrów wymaga ew. restartu usługi Oculusa. Pamiętaj, że profil się aktywuje jak grasz w VR dopiero, więc sprawdzasz podczas grania. Można dodać nawet plik dźwiękowy by wiedzieć, że profil jak i jego dane się zaczytały poprawnie, więc FOV np. sprawdzasz podczas grania czy nadpisał, a nie na 2D, jak nawet gogle nie są uruchomione.
-
Uruchamiam ręcznie - znaczy dwukrotnie klikam na skrót OTT na pulpicie, prowadzący do programu i powodujący jego uruchomienie. Nie korzystam z opcji autostartu.
Jeśli z założenia ograniczenie FOV ma być niewidoczne w goglach, to skąd ta pewność, że ta opcja jest faktycznie aktywna? To, że zagra dżingiel nic nie znaczy. Przecież autor programu w dokumentacji sam napisał, że modyfikator FOV nie działa automatycznie dla profili.
Pełen cytat:
FOV Multiplier: Sets the FOV of the headset. Setting this to a value higher than 1.0 will only
affect the Mirror view that is shown on your regular display. Useful when streaming gameplay
and you need to make sure that the Mirror view matches what you actually see in the headset.
However, setting this to a value lower than 1, like 0.8 for example, will actually cause a lower
FOV in the headset. This will increase FPS as less pixels are being drawn, at the expense of a
lower FOV in the headset. NOTE: This currently does NOT work with the Quest as Link needs
to be restarted, making it a bit useless in Profiles. For the Quest I recommend instead using
the FoV Multiplier setting on the Game Settings tab. As that is applied when OTT starts it
should work fine for the Quest as OTT should be started before anything else.
A możesz napisać co masz w ODT, jak sprawdzisz po uruchomieniu systemu? FOV masz taki jak w ustawiony ogólny w zakładce "Game Settings" w OTT? Czy FOV ustawiasz tylko w profilach?
EDIT: A, dobra teraz rozumiem, o co Tobie chodzi z tym 2D. :) Faktycznie w OTT przy FOV Multiplayer po najechaniu kursorem jest komunikat, że to dotyczy tylko 2D. Co jest trochę dziwne, bo jednak kliknięcie "Save" powoduje, że to ustawienie jest widoczne w ODT. Plus jest niezgodne z przytoczonym wyżej cytatem z instrukcji. Już nie ogarniam... :o
-
Jeśli z założenia ograniczenie FOV ma być niewidoczne w goglach, to skąd ta pewność, że ta opcja jest faktycznie aktywna?
Bardzo prosto, po rozdzielczości wyświetlanej w goglach. Jeśli FOV masz wyłączoną masz powiedzmy rozdzielczość X:Y, jeśli ją włączysz, masz rozdzielczość X-np.15% (dla 85%). Rzeczywistą rozdzielczość w goglach sprawdzam za pomocą OpenXR ToolKit.
Można też sobie test przeprowadzić FPS, z FOV aktywnym będzie lepiej z FPS, a różnica w widoczności boki/góra żadna. Możesz też sobie testować ustawiając np. FOV 50%, wtedy już na pewno zobaczysz różnicę. :evil:
-
Ok, dzięki sprawdzę. A FOV można zmieniać "w locie"? Czy potrzebne jest ponowne uruchomienie gry lub restart usługi OVR?
-
Ok, dzięki sprawdzę. A FOV można zmieniać "w locie"? Czy potrzebne jest ponowne uruchomienie gry lub restart usługi OVR?
Tylko gry. Można mieć różny FOV na różne gry (ustawia się w profilu), chociaż mi osobiście sprawdza się najlepiej te 0,85 wszędzie (tak mam na global i w profilach).
-
Ok, już udało mi się ogarnąć to FOV. Faktycznie 0,85 wydaje się optymalne. Chociaż to wszystko zależy od umiejscowienia gogli (jak daleko soczewki mamy od oczu).
Zastanawiam się jeszcze czy w VR ograniczenie FOV w grze ma jakieś przełożenie na "odczucie prędkości", tak jak to jest w 2D? Czy w przypadku gogli jest to niezmienne i wynika z ich faktycznego FOV (sprzętowego)? Jak wczoraj latałem F-16C w DCS nad samymi wierzchołkami drzew, to odczucie prędkości było mniej więcej takie, jak przy jeździe rowerem.
-
Dobrze ustawiony FOV powoduje, że go nie widzisz, że masz go ustawionego (tu nie chodzi przecież o to by mieć widoczne klapki jak "kuń w kopalni"), więc tym bardziej nie wpływa to na jakiekolwiek wrażenia z latania w stosunku, czy się go ma włączonego czy nie. Dziwna konkluzja nieco ... :P.
-
Yoyek, może byś zrobił jakiś słownik tych wszystkich skrótów OpenXR, ODT, OTT, FOV i co tam jeszcze trzeba wiedzieć przed zakupem no i w ogóle zacząć rozumieć o czym Wy tutaj piszecie xD.
Dla ludzi z małą wiedzą o VR jak ja szykujących się do zakupu to będzie jak encyklopedia !
-
Dobrze ustawiony FOV powoduje, że go nie widzisz, że masz go ustawionego (tu nie chodzi przecież o to by mieć widoczne klapki jak "kuń w kopalni"), więc tym bardziej nie wpływa to na jakiekolwiek wrażenia z latania w stosunku, czy się go ma włączonego czy nie. Dziwna konkluzja nieco ... :P.
No chodziło mi o to, że w Quest masz te klapki siłą rzeczy, bo przecież jest to poniekąd widzenie "tunelowe", bez widzenia peryferyjnego. Zapewne przez to, odczucie prędkości nie jest takie jak powinno. Przynajmniej dla mnie w DCS. Zastanawiałem się po prostu czy zmniejszanie FOV w ustawieniach Oculusa jeszcze dodatkowo na to wpływa (jak zmiana FOV w 2D).