WD40.
Jeżeli pada pot, to rozłączenie i ponowne podłączenie joya(USB) powoduje jego "czasową naprawę", czy jednak oznacza to że padło coś innego?
Objawy Mam ten problem odkąd go rozkręciłem by zlikwidować luzy na osi x,y (na rajstopy). Po pewnym czasie grania tracę zakres obrotu osi Z w prawo. I nawet maksymalne obrócenie rękojeści powoduje ledwie wyczuwalną reakcję, tak jakbym obrócał minimalnie.
Sprzęt Joy to Logitech extreme 3d pro. Zaznaczam że ma lepiej niz poprzedni model spasowane elementy dla osi Z, przez co nie łapie w niej luzów.
Pozdrawiam.
Dodatkowo kupujemy jeszcze lakier przewodzący ,UWAGA , na bazie srebra a nie grafitu. Fiolka o pojemności 2 cm sześciennych kosztuje około 12 zł i
Głosu z sali (Schmeisera)
Swoją drogą chciałbym przedstawić pare zdjęć poglądowych, ale przyznam że nie potrafię ich umieścić na forum.
.. A przy odrobinie zapału jesteśmy w stanie zbudować kontroler o niebo lepszy od Sajtków, Logitechów i Sidewinderów.
miałem na myśli stosunek ceny do możliwości (jeśli wersja USB)
Kupuję kierownicę Saitek R80, konwerter (albo robię sam) i już mogę robić pedały.
Kupuję kierownicę Saitek R80, konwerter
Ważne sa tez koszty.
W przygotowaniu wersja hi-end wzbogacona o łożyska.
O Link wrocił z zamiatania pasa startowego:))
Ja zabieram się za taką przeróbkęmy nie przerabiamy tylko tworzymy 8)
na taki układ to ja idę :564:
Czyli koszty są praktycznie zerowe :lol:
Wszelkie modyfikacje wykonujecie na własną odpowiedzialność. Nieponoszę odpowiedzialnosci za wszelkie powstałe z tego powodu uszkodzenia (np. spalenie układu FF). I oczywiscie wasze działania wiążą się z utratą gwarancji
... To jest produkt Freeware ...
... Natomiast, to co musisz kupić, możesz kupić sam ...
Sundowner napisał:Tak, jest to najprostsze rozwiązanie, jednakże zwiększa wysokośc konstrukcji podstawy, czego ja chce uniknąc, każdy dodatkowy cm w mojej konstrukcji to 0.7 kg stopu aluminium więcej, a to kosztuje i waży swoje.
Do centrowania zamierzam wykorzystać 4 sprężyny ustawione w X
Boczek napisał:
Co do centrowania joy'a polecam najprostsze i (moim zdaniem) najlepsze rozwiązanie-jedna sprężyna centrująca zamocowana dokładnie w przecięciu sie osi OX i OY joy'a w kierunku pionowym
Sprawdziłem to rozwiązanie na warsztacie i wydaje mi się że jest to nabardziej eleganckie rozwiązanie centrowania osi.
Czy Wingman Attack ma wytrzymale potencjometry? Jesli nie, to jaki joystick polecacie do przerobki?
Powiem ci z doświadczenia, że ta wajcha jest zdecydowanie za długa, nawet przy zastosowaniu potów 10k nie będziesz miał właściwej precyzji (raz że to są poty, dwa: ta wajcha jest za długa ;) )
Niestety nie wiem jak sprawić, by system widział to jak przepustnicę a nie jako joya Logiteha.
i drugie pytanie, czy podpinając kabelki do przełączników trzeba zachować takie same podpięcie kabli, czy (jeśli się zdarzy)zamienić kabelki. Inaczej mówiąć czy tego typu przełączniki są kierunkowe (tak to się chyba w elektronice określa)Nie kapuję ostatniego zdania. Te przełączniki które masz na płytce, to najtańsze na świecie triggery - wylutuj je ostrożnie, w ich miejsce przylutuj druty (po 2 na przycisk) i przylutuj je do przycisków. Przyciski przytwierdź tam gdzie chesz na przepustnicy. Czy własciwie przylutowałes dowiesz się po działaniu układu podpiętego do kompa - jeśli przycisk będzie cały czas się świecił jako włączony to źle przylutowałeś (bo na przycisku są 4 wypustki a ja nie pamiętam które są właściwe). Możesz to robić bez obaw - nie zepsujesz w ten sposób ani układu ani kompa.
No i teraz mam pytanie, czy mogę tak zrobić bez większych obaw o działanie układuOczywiście ! Lutownica w rękę i bolszewika.. erm... lutuj po prostu :D
czy podpinając kabelki do przełączników trzeba zachować takie same podpięcie kabli, czy (jeśli się zdarzy)zamienić kabelki. Inaczej mówiąć czy tego typu przełączniki są kierunkowe (tak to się chyba w elektronice określa) :011: :011: :011:Spokojnie te przełączniki nie mają w sobie diód, więc jeżeli przez przypadek obrócisz je o 180* i w miejsce + dasz - to nic się nie stanie, ale jeżeli obrócisz je o 90* to już działac nie będą (tj. obwód będzie cały czas zamknięty) więc przed lutowaniem sprawdź jak są podpięte i czy działają.
ale nie warto ryzykować uszkodzeniem płytki (moc lutownicy jest ważna).Wiem, wiem ale zięki za przypomnienie :001: . Mam nawet taką lutownicę do delikatnych układów
Ja mam zdublowane wszystkie mikrostyki w ten właśnie sposób.Przeciągasz kabel 12 żyłowy ( 6 przełączników) i po zabawie.Wygląda to dosyć estetycznie a i łetwiej tym operować.
Pozdrawiam!
Wstarczy 7 :) one mają wspólną masęNie mają. :003:
Tu macie test srajtka X52. Po co technologia optyczna gy w rezultacie otrzymujemy takie coś
Jeśli chodzi o precyzję to główna przepustnica działa co 2 % (Boczek jak Ci się udało tak skonfigórować , że działa Ci co 1 % :011: ) Potencjometry oczywiście 100 KO.Zrób to co my nazywamy "Schmeisser mod" czyli zdrap węglową ścieżke na zakresie, który jest niewykorzystywany i zastąp ją srebrem (takim do łączenia przerwanych scieżek w ukąłdach elektroniczncych), przy mniejszym zakresie będziesz miał większą precyzje.
Czytałem cały wątek i nic takiego niema jak to zrobić.Bociek już tobie odpowiedział na to pytanie, masz do wyboru:
Czyli co ?
Nie da się.
Na tym zdjęciu co pokazuje Bociek widać że jest rozebrany joy a to mnie nie zadawala.
Podpowiedzcie coś .
Wiele osób , w tym również przedmówca prosiło mnie o Thrustmaster Pro Panela.
Niestety , nie potrafię znaleźć tego użytecznego programiku w moich zasobach, a link z narzędziami pokutujący w moich ulubionych jakkolwiek działa , niestety redirectuje nas do innej strony która jest oględnie mówiąc zimna
http://saitekhelp.simhq.com/utilities.htm#tmpp
Jak jest w rzeczywistości nie wiem bo dopiero go robie.Działa tez fenomenalnie. :020: to w końcu serce STORK PRECISION PRO :021:
Panowie, a jakie są szanse, by taki laik elektroniczny jak ja zubował sobie MJoy.Dodam, ze wiem jak sie lutuje i co jak wyglada :011: Jesli w instrukcji wszystko jest, to moge ( chyba ) poskładac :011:Jak ja sobie poradziłem to każdy kto mniej więcej umie lutować tez sobie poradzi w razie czego służę pomocą. Tak to chyba ten ale lepiej dołóż 5zł i zrób sobie Mjoy16 możliwości są dużo większe a cena części podobna. Tu masz link do procesora http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81415410
Nie wiem jakich rozmiarów zrobić te płytkę?Raczej opieraj się na schemacie ze strony http://www.mindaugas.com/projects/MJoy16/ (dokument w PDF) Tam wymiary są już dopasowane i lepiej się ich trzymać.
Laserowej drukarki nie mam , ale mam atramentowa i trochę papieru fotograficznego.
dodatek do MJoy16, do którego można podłączyć przyciski by się łatwiej je umiejscawiało i nie plątały się kabelki.Dokładnie do tego to służy :020:
Można połączyc poty razem i podpiąc jako jeden - tak jak np w pedałach w zestawach z kierownicą.Tak miałem podpięte ale nie działało. Musiałem podłączyć do jednego potencjometru AVCC, do drugiego GND, Sygnał tak jak na zdjęciu i działa :020:
A co się stanie jak wciśniemy 2 "pedały" naraz :011: :021:Wraca na środek , Tak jakbyś nie naciskał wcale.
Czy nie uważasz że te pedały powinny być sprzęgnięte razem aby naciśnięcie jednego powodowało cofanie drugiego.
Chyba na tej zasadzie działa prawdziwy orczyk?
Gdzieś w necie widziałem taka konstrukcję i to na pl.
A taka ilośc skóry to pewnie droga?
Poty jakie zastosowałem do Mjoy16 na początku miały wartość 100 k, lecz drażniły szumy - po zmianie na 10-ki - zero szumów.
planujesz wmontowac jakiś mechanizm centrujący, czy bez tego bez problemu odnajdujesz położenie zero?
Wysłane: Dzisiaj o 02:14:04Wysłany przez: Josiv
W efekcie można łatwo zamontować przekształtnik mechaniczno-elektryczny (potencjometr lub cokolwiek innego) dowolnego rodzaju (zarówno obrotowy jak i suwakowy)w miejscu o łatwym dostępieto obawiam się, że będziemy musieli zastosować obracające się wokół własnej osi połączenia potencjometrów z mechanizmem drążka, ponieważ potencjometry będą blokowały wzajemnie swój ruch. Potencjometr suwakowy osi X zablokuje ruch potencjometru suwakowego osi Y i na odwrót. Faktem jest, że takie obrotowe połączenie można w stosunkowo prosty sposób wykonać a potem to już tylko same korzyści.
Rozwiązanie- zamiast podłączenia cięgien do jednego bolca-drążka-wyprowadzić 2 bolce z każdego elementu kolebki oddzielnie.W takim przypadku zmiany położenia nie będą się zakłócały nawzajem.
(Miron: przypominam, mowa o potencjometrach suwakowych)
...obawiam się, że będziemy musieli zastosować obracające się wokół własnej osi połączenia potencjometrów z mechanizmem drążka, ponieważ potencjometry będą blokowały wzajemnie swój ruch.
...
pomysł nie pozwala obu potów wywalić poza mechanizm - jeden będzie sie musiał kołysac w kołysce...
...
PS.: Miron , niestety wpatrywałem sie w rysunki i próbowałem połączyć to z opisami.Być może to moja wina i tym zostałem wprowadzony w błąd,ale następnym razem bądź konsekwentny w rysowaniu rzutów (ostatni rusunek).
Co Szanowne grono konstruktorów powie na to:
:icon_eek: Buuuuuuuuuuuuuuuu ja tez chce zbudowac Mjoya ale nie mam czasu buuuuuuuuuuuuu ja też takie che buuuuuu :icon_cry: .......Zbudowanie MJoya wcale nie zabiera dużo czasu(Co innego okablowanie). Wiec bierz się do roboty.
Czy orientuje się ktoś jakie potencjometry posiada Logitech Attack 3 ? Osie x i y to chyba 10k, ale ten od przepustnicy jest jakiś inny.
Proponuję użyć jednak WD 40. Napsikać do malutkiego słoiczka i wykąpać bestie. Ja też kiedyś próbowałem używać spirytusu, ale on najlepiej sprawdza się w innych zastosowaniach :021:.
Precyzuję.Przeczytałem gdzieś o przejściówce z game port na USB.Jak cię interesuje przejściówka to proszę bardzo :
Chodzi o to by sprzęt był bardziej precyzyjniejszy
Witam,Proszę bardzo: :020:
Ja z taką prośbą... Czy ktoś kto zbudował sobie Mjoy'a 16 byłby tak miły i wyjaśnił mi jak programuje się to ustrojstwo. Chodzi mi konkretnie o to jak podłączyć go do komputera.
Wielkie dzięki.
No własnie też tak na początku myslałem, ale w całej instrukcji budowy i uzytkowania Mjoya 16 nie jest nic wspomniane o tym, że robi się to tak samo jak w zwykłym Mjoyu czyli przez adapter. Natomiast na płytce i schemacie Mjoya 16 występuje złączka ISP socket o której w instrukcji konstruktor pisze : "The ISP connector is for connecting the MJoy16 to a computer for writing software to the ATmega16 chip.". Czyli moim zdaniem w tłumaczeniu "Połączenie ISP służy do podłączania Mjoya16 do komputera w celu zaprogramowania czipu Atmega16". Ani słowa o adapterze.Ale wszystko było opisane tutaj http://www.mindaugas.com/products/MJoy16-C1/programming.php
5. Connect the board to USB and connect ISP adapter cable one end to ISP socket on the board and other end to you PC printer port.
Wczoraj rozpocząłem prace nad orczykiem. Wszystko już mam tylko brakuje mi kabla z wtykiem do Game-Portu. Te pytanie może sie wydać troche śmieszne, ale nie wiem gdzie mogę dostać ten kabel albo czy moge go zastąpić jakimś innym kablem ? Przeszukałem różne sklepy komputerowe i elektroniczne i nic :012:Nie wiem czy uda ci się dostać coś takiego, spróbuj na allegro. Jeżeli ci się nie uda to daj znać. Powinienem mieć jeszcze jakiś kabel z joya w domu.
Z góry dziękuje. :)
No, w końcu po dwóch tygodniach czekania, doszły do mnie sample mikrokontrolerów Microchip PIC18F4550 i PIC18LF4550, które mam zamiar wykorzystac do swojego joya buhahahahaha :619:
Mają wbudowany kontroler USB 2.0, 13 wejść 10 bitowych, 2048 bajtów RAMu, 256 bajtów EPROMu, 16 wejść/wyjść. Wersje F działają na napięciu 5V, wersje LF działają na 3 do 5V. Mogą automatycznie przechodzić w stan czuwania, oszczędzając energię itp. itd.
czy Windows może nierozpoznawać joysticka przez uszkodzone potencjometry, czy raczej przez spalony układ elektroniczny
Natomiast przypadku zwarcia napięcia zasilania z portu USB z masą, może zakończyć żywot tego portu, jak i płyty głównej (To drugie mało prawdopodobne). :002:
Jeśli joystick jest pod USB, i nie jest wykrywany wogóle, to może być uszkodzony kabel, jeśli jest wykrywany (Ale pisze, że urządzenie ma awarię), to uszkodzony jest układ scalony. Natomiast, jeśli któryś z potencjometrów jest uszkodzony, to i tak Windows widzi taki joystick, jako sprawny.
A jeśli pod USB to na pewno padł układ scalony czy możliwe, że jakiś inny podzespół ?
Problem jest jednak taki, że po kalibracji joya oś na której był zamontowany nowy pot chodziła strasznie skokowo. Bardzo stabilnie (bez wstrząsów), ale nie chodził płynnie tylko takimi małymi skokami.
witamA jakże, zrób sobie przepustnice
mam pytanko do "moderów sprzętowych"a mianowicie jedzie do mnie saitek cybork evo :-) i to jest git info , ale mam też i "starego" logitecha attac 3 / rozkalibrował się szajs/ tzn. łapie pozycje góra-dół no i lewo a w prawo za ....... nie chce :-( rozkręcany już kilka razy i pochodzi czasem kilka dni dobrze a później lipa :-(. i tu mam pytanie jak go można jeszcze wykorzystać? jakiś modzik? do czego by się przydał i jak to podłączyć ,jak podłączę tego saiteka pod usb i logitecha pod 2 usb to Lock on bedzie widział że są 2 manetki/ jadną bym sterował lotem a 2-ga jako przepustnica / byłoby fajnie. ahha mam i też stare pedały ;-) od kierownicy ale na game port i czy i to można jakoś zapodać do "latadła"??? jeżeli tak to proszę o jakieś sugestie i rady . pozdro 4 all. ahha i proszę o wyrozumiałość i nie "strzelać po kolanach " :-)
jak go można jeszcze wykorzystać? jakiś modzik? do czego by się przydał i jak to podłączyć ,jak podłączę tego saiteka pod usb i logitecha pod 2 usb to Lock on bedzie widział że są 2 manetki
Potencjometr (100K) chodzi troche cieżko, ale myślę że to nie powinno mieć wpływu.Bardzo możliwe że wsadziłeś potencjometr logarytmiczny a powinien być liniowy.
To się nazywa wygoda :020: Sprzęcik elegancki
Wszystko obsługuje się z przysicków na TQ więc nie odpalam nawet Radio Stacka by dławić się myszką przy ustawieniach.
ale nie chodził płynnie tylko takimi małymi skokamiByć może jest to potencjometr skokowy, od ok. 10 lat b.modny we wszelkiego rodzaju wzmacniaczach. Różnica między liniowym, a logarytmicznym miałaby bardziej wpływ na charakterystykę wychyleń ... przynajmniej tak sądzę , nie próbowałem w praktyce.
czy da się to zrobić?Wszystko się da zrobić. :118:
Sens jest :020:
czy jest sens to robić?
Czy to może fajnie działać, czy z góry wiadomo, że będzie z tym więcej problemów niż korzyści?
Hmm, to w takim razie co mi szkodzi spróbować. W końcu mam 4 miesiące wakacji :020: Tylko skąd ja wezmę potencjometr o długości 100mm? W internecie bardzo mało takich znalazłem, jak już, to logarytmiczne i kosztujące 70zł/szt. Czy takie rzeczy się w ogóle produkuje?PolBaj zrobił piękny orczyk :) i generalnie będę się wzorował na jego "produkcie", tyle że z jednym znacznym uproszczeniem.
A skąd masz ten pot? W zwykłym sklepie elektronicznym kupiłeś?Poszukaj tu http://sklep.avt.com.pl
PolBaj zrobił piękny orczyk i generalnie będę się wzorował na jego "produkcie", tyle że z jednym znacznym uproszczeniem.Do iq85
To właśnie tyczy się zakresu ruchów i przeniesieniu tego na potencjometr.
Mam potencjometr o długości 10cm (podwojny za jakieś 5zł), umieszczę go równolegle do ruchu pedałów, ale nie na końcu tylko bliżej środka (zaczepiony o kątownik sprzęgający oba pedały) wykorzystując jednocześnie cały zakres pota i zakres ruchu orczyka jaki będzie mi się podobał (najprawdopodobniej zrobię skok pedałów jak w MiGu-29 czyli 91mm)
Jak się patrzy na "Twoje" zdjęcie, to nie sposób się gniewać :D
Witam konstruktorów
No i stało się. Dostałem zakupiony przeze mnie na Allegro procesor ATMEL (dzięki Boczek za dorady :001: )i zaczynam pracę nad MJoy16
Ufff...... powiem szczerze mam pietra, ponieważ nie jestem elektronikiem i takie projekty to dla mnie wyzwanie.......
(http://img147.imageshack.us/img147/339/atmega1616pi3fi.th.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=atmega1616pi3fi.jpg)
Oj będzie się działo....
Jeśli to zbuduję to mam to zamiar włożyć w moją przepustnicę (płytka Logitecha jest jednak do bani :020: ) i podpiąć do tego mojego starego Joya (a raczej jego obudowę bo elektronika to MJoy) Media Tech WindStorm Pro MT-161. Bardzo go lubiałem ze względu na ergonomię (moim skromnym zdaniem lepszy od Logitecha) i nie mam zamiaru się z nim rozstawać. Docelowo na tym układzie będzie podpięty Joy (obudowa i potencjometry z Media tech) + przepustnica (moja) + orczyk (mój).
ps. pomocy :icon_eek:
A z ciekawości spytam, czy MJoy obsługuje Force Feedbacka czy inne wibracje? Zakładając, że mamy silniczki itd.
Poradźcie mi, jaki mogę kupić potencjometr w RTV
Tak wygląda moja zabawka złożona:
A w ten sposób będzie stała na biurku:
Dociążyć podstawę. Wezmę ciężarki ze starych joysticków i pod spód nakleję jakąs gumę. Wolałbym nie musieć przyklejać tego do biurka, ale jeśli będzie trzeba...
3) Elektronika ;) Dobrze, że mam gameport, to będzie łatwo.
A może skusisz się na od razu na MJoya
Właśnie właśnie. Ja już montuję płytke MJoy16 .Mam nadzieje ze będzie działać.
Jak wszystko się powiedzie, to zamieszczę dokładny opis budowy. :021: :021:
Przy okazji, kupiłem sobie niechcący dwie prowadnice kulkowe
Ja znalazłem H11AA1 ale nie wiem czy się nadaje
Pewnie znacie tę strone z fajnymi poradami ale może podam link : http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/m-howto.htm
poszukuje plastikowych kółek do przekładni
Odrębna sprawa to jak te kółka przyczepić do potencjometru i ośki
dołączyłem do tego szanownego grona opętanych:021:
a także skrzyneczką z zestawem przycisków – mini kokpit (5%)
Budował ktoś kiedyś skrzyneczkę do trymowania? Najlepiej z pokrętłami. Chodzi mi to po głowie i chętnie bym poczytał jak coś takiego zrobić.
takie Manty Apollo i Tracery po 34 złote z marketówspisują się w JoyTeście.....hmmm, nie mylić z teściem :002:, a najważniejsze jak Ci się na Twoim Wynalazku lata?
Ładne Yoke.... no, no, no.Cały czas zastanawiam się czy na prawą rączkę nie nałożyć rękojeści od joysticka z 4 przyciskami i HAT a następnie podłączyć się pod elektronikę kierownicy. Chyba po prostu założę na próbę i zobaczę jak będzie wyglądał taki mix. - Jak sie lata to nie wiem bo jeszcze nie latałem tym cudem. Generalnie to ma mi służyć do spokojnego cywilnego latania w FS2004. Tak jakoś się złożyło że swoje prace warsztatowe zacząłem od yoke którego nie będę używał do latania w Iłku. Teraz na warsztat lecą pedały - ku ścisłości orczyk.
Nie żebym się czepiał, ale myślałeś o przeniesieniu przycisków w zasięg dłoni. Wydaje mi się, że chyba są trochę za daleko, zresztą zależy co kto lubi.... :004:
Mam jeszcze pytanko: jak spisują się w JoyTeście.....hmmm, nie mylić z teściem :002:, a najważniejsze jak Ci się na Twoim Wynalazku lata?
Gdzie wynalazłeś :004: ten orczyk ???
Gdyby natomiast zamontować na drążku chwyt z joy'a, to cała precyzja bierze w łeb, a konkretnie to nagle sie okazuje, że jej tam tak na prawdę nie ma, nagle widać błędy gdy wychyla sie długim ramieniem, które pozwala na mniejsze świadome kąty wychyleń.
Takie jest przynajmniej moje zdanie, ale życzę powodzenia, bo ktoś przecież musi sprawdzić jak jest naprawdę ;)
Sterczące kabelki z potencjometra, muszę znaleść trzyżyłowy przewód, żeby to połączyć z przepustnicą. No i wtyczki odpowiednie, żeby się dało odłączać do transportu - może coś jak stare wtyczki od telefonu?Możesz do tego użyć jaka stereo, mały, łatwo dostępny i akurat na 3 przewody.
Albo wezme kabel gameportowy i zrobię tak, że będzie można orczyka używać także na gameporcie, bez przepustnicy lub z nią na USBPod gameportem musisz mieć przynajmniej 2 osie.
Możesz do tego użyć jaka stereo, mały, łatwo dostępny i akurat na 3 przewody.Zawsze myślałem, że tam są tylko dwa przewody?
Pod gameportem musisz mieć przynajmniej 2 osie.Pod drugą wstawiłbym opornik.
Zawsze myślałem, że tam są tylko dwa przewody?W jaku mono masz dwa przewody w stereo trzy.
Podejrzewam, że przy normalnym siedzeniu przed komputerem, kąt nachylenia jest zbyt duży. Musisz to co prawda samemu wytestować (a nuż masz inne stopy ) ale PolBaj zrobił kiedyś tak samo i musiał zmieniać.
W myśliwcach pedały są faktycznie pod dużym kątem, ale tam siedzi się nisko, pół-leży, ale na siedząco, stopy układają się raczej bardziej płasko, równolegle do podłogi - chyba że siedzisz dość daleko od pedałów. Potestuj sobie sam
Pedały będą jeździć na prowadnicach kulkowych
Fajnie. Ale wiesz w jaki sposób podłączyć takie sensory z myszek do komputera?
Sundowner czy z kółka od myszki udało by się zrobić dobrą przepustnice?Tak, jest to jedyna tak na prawdę funkcja jaką te układy mogą spełniać bez żadnych zastrzeżeń, potrzeba tam zaledwie 110 punktów żeby sterować płynnie w il-2, dwa razy więcej w LockOn i podobnych, jest to o 5 razy mniej niż przy normalnych osi więc i reduktor byłby też sensowny, pewnie dało by się nawet złożyć z gotowych elementów. Można to wyszarpać z Saiteka Evo Force, on tam ma układ z przekładnią pozwalającą na jakieś 180 punktów, jako, że w przepustnicy przesunięcie może być dwa razy wiesze, to i dwa razy większą rozdzielczość można by uzyskać.
Nie mam pojęcia zielonego skąd np. skombinować płytkę drukowaną
Ale ja mam :021:Mikroprocesor jest drogi gdzieś mam adres do dużo tańszej firmy, jak znajdę to wrzucę.
http://www.mikroprocesor.com.pl/ (http://www.mikroprocesor.com.pl/)
Kto jeszcze? Może PolBaj?
Jimm co to jest ten dławik? Czy to to samo co cewka indukcyjna? Mnie właśnie cewki brakuje i bym już to dawno poskładał (pomijając ,że były wakacje i mnie nie było w domu)Tak to jest cewka indukcyjna spokojnie możesz w jej miejsce wstawić kawałek drutu i mjoy ruszy.
joy ruszy, ale nie ręczę za stabilność na osiach :121:Nie ma problemu testowane na 2 egzemplarzach :021:
Zapomianasz, że w Key Matrix jest 96 diód, 8 oporników i 6 40'to pinowych konektorów
Więc na razie mamy:Tak dla mnie też 2 x Key matrix poproszę.
5x PCB MJoy16 (2x ja, 2x Doc i raz Polbaj)
3x Key matrix (2x ja, raz Jimm - Doc, też byś reflektował na key matrix?)
kto następny? :)
Tak, "key matrix included" :020:
Key matrix jest poprowadzony wręcz identycznie co oryginał, różni sie natomiast reszta. Zmieniłem sposób programowania, aby zaoszczędzić na częściach - 4 oporniki jakie normalnie są pomiędzy 10 pionowym portem ISP od programatora, zostały przeniesione na sam programator, ilość przewodów z niego też została obcięta o połowę, dodałem również diodę LED i opornik obok niej, ma sygnalizować pracę USB. Usunąłem również 8 pinowy konektor, który nie jest do niczego używany.
Wszystko powinno działać, ścieżki sie nie krzyżują i elementy są połączone tak jak na oryginalnym schemacie, wiec nie powinno z tym być problemów, choć z oczywistych względów nie mogę za ten projekt ręczyć głową. :121:
Ogólnie umieszczając wszystko na jednej płytce i wprowadzając moje modyfikacje zaoszczędzić można 97 otworów pozostawiając nadal 533. Płytka jest dwustronna i ma rozmiary 164x84mm.
płytka dwustronna o wymiarach 128 na 68 mm , ilość otworów 452 , ilość płytek 8dodajmy płytkę podstawową:
Całkowity koszt zamówienia z rabatem (koszt wysyłki wliczony) : 203.6 zł. netto (248.39 zł. brutto)
W przeliczeniu na 1 płytkę : 25.45 zł. netto (31.04 zł. brutto)
płytka jednostronna o wymiarach 101 na 73 mm , ilość otworów 178 , ilość płytek 7łącznie za komplet 51.25zł
Całkowity koszt zamówienia z rabatem (koszt wysyłki wliczony) : 115.99 zł. netto (141.5 zł. brutto)
W przeliczeniu na 1 płytkę : 16.57 zł. netto (20.21 zł. brutto)
Problem tak jak pisałem leży w samym wykonaniu płytki, metalizowane otwory by się przydały.Według mnie przy dwuwarstwowych płytkach metalizacja jest niezbędna, już raz się męczyłem z płytką dwuwarstwową bez metalizacji a była ona dużo prostsza.
Nasza wycena:Czekam jeszcze na kilka wycen
Opcja: [164.0x84.0mm=1.38dm2; 2-stronne; bez soldermaski; bez opisu;
metalizacja; obrobka mechaniczna; wiercenie]
Dokumentacja----60.00 PLN (oplata jednorazowa)
Plytki---------151.90 PLN (7 szt.) (21.70 PLN/szt.)
Standardowy czas realizacji: do 10 dni roboczych
Tryb ekspresowy: 5 dni roboczych (dodatkowy koszt: +50% powyzszych cen)
Wszystkie ceny netto.
Ustalmy więc, czy wszyscy bierzemy model Sundowner Labs. Wtedy byłoby 10 płytek
(2x sun, 2x bigmac, 2x polbaj, 2x doc, 1x jimm, 1x hegemon).
Witam,
całość kosztów :
(dwustronne z metalizacją , maska, cyna, docięcie i koszty wysyłki)
7szt - 200zł
pozdraawiam RADEK
Tej Diody LED jak ktoś nie che to nie musi dawać, podobnie z wszystkimi diodami przy przyciskach, można dać tylko tyle ile jest potrzebne w danej chwili.
Można też nie dawać tych diod, potrzebne są one tylko jak planuje się naciskać po 5 lub więcej przycisków na raz.
Tzn. można w ogóle nie dawać żadnych diód prostujących w keymatrixie?Tak, zamiast diod dajesz drut i działa :118:
Jeżeli kogoś interesuje sporządziłem mała dokumentację :
http://rapidshare.de/files/32208684/Mjoy16rev1_all-in-one.pdf.html (531Kb)
Są w niej obrazy obu warstw płytki, schemat z rozmieszczeniem części, oraz lista elementów.
Witam,
cena płytki przy takiej ilosci wyniesie ok 22zł/szt + 40zł klisze netto.
Standardowy termin dla płytek metalizowanych - do 15 dni roboczych
Termin expres - 5 dni roboczych
Zaznaczam,zedokładnej wyceny mogę dokonac tylko po obejrzeniu projektu.
Pozdrawiam
Łukasz Grzesiak
PRINTOR
Biuro Obsługi Klienta: ul.Szczecińska 59A
91-222 Łódź
tel./fax +48 42 652 79 44
tel./fax +48 42 652 32 28
fax +48 42 652-60-21
----- Original Message -----
From: <jimm@o2.pl>
To: <biuro@printor.pl>
Sent: Wednesday, September 06, 2006 10:24 PM
Subject: Zapytanie o cenę
> Reply-to: jimm@o2.pl
> Message-Id: <20060906202413.AEB1810E077@moebius.done.pl>
> Date: Wed, 6 Sep 2006 22:24:13 +0200 (CEST)
>
> Jestem zainteresowany wykonaniem: 7 szt.
> obwodów dwustronnych o wymiarach: 164 x 84 mm
> Grubość laminatu: 1,5 um
> Grubość miedzi: 35 um
> z maską lutowniczą: brak, opis: brak
> pasta węglowa: nie
> metalizacja otworów: tak
> złocenie styków: nie
> wiercenie: tak
> nacinanie: nie
> cynowanie: nie
>
> e-mail: jimm@o2.pl
>
Witam,
całość kosztów :
(dwustronne z metalizacją , maska, cyna, docięcie i koszty wysyłki)
7szt - 200zł
pozdraawiam RADEK
Oczywiście mówimy o złocie w płynie :020:
P.S. Jimm - zbawco ozłocę Cię jeśli tyko sklecisz mi te dwa MJoye.
Spokojnie, teraz był weekend, to nic sie nie działo, czekamy na wycenę i zaczniemy ustalać szczegóły
Niestety nie mogę się z nim skontaktować nie odpowiada na maile. Ale w sumie można w każdej firmie zamówić cynowanie, solder maske i cena podejrzewam będzie podobna.CytujWitam,W sumie tu jest najwięcej zrobione, chociaż cena najwyższa z tych trzech, ale nic tylko wlutowac lementy :)
całość kosztów :
(dwustronne z metalizacją , maska, cyna, docięcie i koszty wysyłki)
7szt - 200zł
pozdraawiam RADEK
Jaki jest w tym wypadku czas realizacji ?
1) czy da się w Mjoyu zaprogramować deadzone/centrowanie "wbudowane"? Wkurza mnie takie coś w osiach X i Y, ale może być przydatne np. przy trymerach (łatwiej wyzerować)Nie
2) jak wygląda kalibracja? Wolałbym ręczną (windowsową). Dla mnie "automatyczna" kalibracja w sensie machania wolantem na wszystkie strony po każdym odpaleniu windowsa (jak w moim EVO) to jakiś absurdalny krok w tył w rozwoju. Nie lepiej "raz a dobrze"?Kalibrujesz raz a dobrze :002:. Ja już zapomniałem jak wygląda kalibracja. Od czasu do czasu tylko odpalam joytestera by sprawdzić czy wszystko działa jak należy.
Nasza wycena:
Opcja: [164.0x84.0mm=1.38dm2; 2-stronne; bez soldermaski; bez opisu;
metalizacja; obrobka mechaniczna; wiercenie]
Dokumentacja----50.00 PLN (oplata jednorazowa)
Plytki---------259.04 PLN (16 szt.) (16.19 PLN/szt.)
Standardowy czas realizacji: do 10 dni roboczych
Tryb ekspresowy: 5 dni roboczych (dodatkowy koszt: +50% powyzszych cen)
Wszystkie ceny netto.
Ja tam wolę dopłacić 3zł i mieć zrobione profesjonalnie, niż kupować lakier i bawić się w malarza
Gama Obwody Drukowane
Wycena przy 16 płytkach, z solder maską
Dokumentacja----73,20 PLN
Plytki---------410,12 PLN (16 szt.) (25,63 PLN/szt.)
Po wliczeniu ceny dokumentacji do ceny płytki:
30,21 PLN
Ja mam pytanie....Sundowner, jaki trzeba użyć programator do Twojej płytki :011:Pare stron temu podawałem:
Jak lepiej zrobić, przekładnię czy bezpośrednie wetknięcie pota?
Jeżeli kogoś interesuje sporządziłem mała dokumentację :Wszystko pięknie ładnie, tylko rezystor oznaczony na schemacie jako R2 powinien być 4.7k a nie 2.2k :020:
http://rapidshare.de/files/32208684/Mjoy16rev1_all-in-one.pdf.html (531Kb)
Są w niej obrazy obu warstw płytki, schemat z rozmieszczeniem części, oraz lista elementów.
Wszystko pięknie ładnie, tylko rezystor oznaczony na schemacie jako R2 powinien być 4.7k a nie 2.2k
Mnie wydaje się interesująca sama konstrukcja z fotelem – prosta i estetyczna.
Mógłbyś dać namiar na jakieś zdjęcie tej konstrukcji? :)Jak tylko naprawie cyfrówkę to rzucę kilka fotek.
taa... Żona by mnie razem z tym fotelem za drzwi wystawiła :020:Pewnie kobieta twardo stąpa po ziemi i nie traci czasu na jakieś tam symulanty.
Dwa w jednym: do rajdowania i do rajdowania..... znaczy do rajdowania i do latania.
To teraz krótkie pytanie:
Czy ktoś bez doktoratu w elektronice/mechanice może zrobić sprawny, dobrze działający bezodchyłowy joystick z czujnikiem siły (z tensometrem czy innym takim, nie znam się :) ), czyli w zasadzie home-made FSSB (taki, jak jest proponowany do Cougara przez grupke konstruktorów)? Ile by kosztowało i jak trudne by było przerobienie zwykłej wajchy na coś jak w RL F-16? Czy trzeba do tego laboratoryjnej precyzji czy można to składać w pokoju na biurku jak zwykłe urządzenia z potencjometrami?
Przykład zastosowania takich czujników i dokładny opis jak je zastosować można znaleźć tutaj: http://www.nakka-rocketry.net/strainlc.html
Jest to hamownia dla modelarskich silników rakietowych
A nie lepiej to ?:Sprawa odnosi się do "bezodchyłowy joystick z czujnikiem siły" czujnik halla nie jest czujnikiem siły :121: ani tym bardziej nie pozwala na stworzenie drążka bez odchyłowego.
http://www.damos.k11.pl/elektronika/st7_as5040.pdf
Sprawa odnosi się do "bezodchyłowy joystick z czujnikiem siły" czujnik halla nie jest czujnikiem siły :121: ani tym bardziej nie pozwala na stworzenie drążka bez odchyłowego.No tak, ale bezodchyłowy z powodu śmiertelności potencjomentrów. Tu nie ma potów, a wykonanie wydaje się prostsze.
W moim joyu rozważałem zastosowanie różnych czujników wyznaczających położenie drążka, lecz wszystkie one mają jakieś wady (oprócz tego że są drogie]:)~, o halotronach mam blade pojęcie (nie mogę znaleźć żadnych interesujących mnie informacji po polsku. A elektronicy z mojej firmy dziwnie się na mnie patrzą gdy zaczynam zadawać pytania związane z halotronami), układ z tensometrami był by za bardzo skomplikowany
bezodchyłowy??? :065: :?
Chodzi mi o sam pomiar siły na drążku. Jak go zmierzyć nie odchylając drążka ( choć w niewielkim zakresie) ? Pilot napiera na drążek, który jest nieruchomym kołkiem ?Za to odpowiadają tensometry-potrafią zmierzyć wyhylenie niezauważalne dla człowieka w jakiś sprytny sposów-poprawcie, jeśli bzdury piszę.
I jak to miało by działać w joyach do PC ?
Inside the SSC there are Force Transducers. These transducers modify their electric resistance depending on the amount of the applied force.
Fly-by-wire, w F-16 odbywa się pomiar siły na drążkuFly by wire to nie drążek bezwychyłowy. Fly by wire do odłączenie drążka od powierzchni sterowych i podłączenia do komputera. Dopiero komputer przetwarzając sygnały z drążka pilota (wychyłowego lub tensometrycznego) i tak ustawia płaszczyzny sterowe, aby samolot lecaił tam, gdzie chce pilot. Komputer uwzględnia przy tym krytyczne kąty natarcia, odczyty z kilku akcelerometrów, własności lotne samolotu i masę innych rzeczy. Początkowo słaba implementacja filtrów cyfrowych doprowadzała do oscylacji i parę samolotów uległo efektownym katastrofom. Jednak teraz nawet coś o aerodynamice cegły ;) (F-117) potrafi całkiem sprawnie latać dzięki Fly-by-wire).
Aha i jeszcze w F-16 drążek ma minimalny skok "do siebie" dla lepszego wyczucia (bodajże ze 2cm, poprawcie).Raczej 6mm z groszami i to we wszystkich kierunkach i przy bodajże 15 kilogramach nacisku.
linki się odnoszą do modyfikacju Cougara pod takie rozwiązanie i właśnie się zastanawiałem, czy da się takiego moda popełnić do innego joya w domowym zaciszu.W zależności od wersji to 1300 i 1800 PLN …. sporo jak na ”zabawkę” do ”zabawki” .
Fly by wire to nie drążek bezwychyłowyWiem. Napisałem tak, żeby zaznaczyć, że do sterowania samolotem niepotrzebne jest wychylenie drążka, jeśli impulsy tensometrów są przetwarzane przez komputer itd. Napisałem to może zbyt skrótowo, lepiej byłoby: dzięki technologi fly-by-wire możliwe stało się stosowanie drążków bezodchyłowych.
bym sobie zrobił takiego moda do kopii drążka i przepustnicy F-15 od Suncoma.A gdzie byś to najpierw kupił ?
A gdzie byś to najpierw kupił ?
Ja nie mogę nawet znaleźć strony tej firmy: Suncom Technologies (http://www.vgyellowpages.com/view_company.asp?id=920).
Natomiast produkt zaiste wygląda przednio.
Co do przycisków... sprawdź czy gdzieś nie masz zwarcia.
Moze to wina programatora, ja uruchomilem swojego mjoya na atmega32 16PU :karpikNic dziwnego, jak dobrze pamiętam 32-16 od 16-16 różni się tylko ilością pamięci (32 ma dwa razy więcej pamięci ).
Może zablokowałeś te procki podczas programowania możesz mieć zle ustawione fusebity poczytaj na forum elektroda.pl albo napisz tam posta.
ISP przy zasilaniu z LPT (kompa) też może powodować problemyNie bardzo rozumiem o co ci chodzi, Mjoy jest zasilany tylko i wyłącznie z USB.
Chodzi o "ISP programming adapter" czyli programator.Nie nie... chodzi o "In System Programming" (ISP) - czyli programowanie w układzie roboczym, bez przekładania do specjalnego programatora - można wtedy podłączyć układ do kompa i przeprogramować bez wylutowywania procesora.
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, Mjoy jest zasilany tylko i wyłącznie z USB.W naszym przypadku ISP jest realizowane za pomocą SPI (Serial Programming Interface) :) i z tego, co widziałem - za pomocą LPT a nie USB. W trakcie programowania układ docelowy pobiera zasilanie z LPT - a to nie zawsze dobrze się sprawuje. Bardzo często ludzie stosują zewnętrzne zasilanie - z zasilaniem z LPT bywają problemy.
Zasilanie jest brane z USB z portu drukarki jest brane tylko GND, MOSI, MISO, SCK i Reset :021:aha... to w takim razie zostaje jeszcze drugie źródło problemów - programator :(
2. PUuuuuuuuu...
Mnie się o to nie pytaj, ja tylko projektowałem płytkę PCB, projekt układu i oprogramowanie zostało wykonane przez Mindaugas Milasauskas i on wykorzystał takie diody... działa, wiec nie zmienialiśmy :020:eee.....
Jeżeli kogoś interesuje sporządziłem mała dokumentację :
http://rapidshare.de/files/32208684/Mjoy16rev1_all-in-one.pdf.html (531Kb)
Są w niej obrazy obu warstw płytki, schemat z rozmieszczeniem części, oraz lista elementów.
Będzie tam wisiał dopóki Labi mnie nie zabije za marnowanie miejsca na serwerze :020:Powiedz mi Sunny, czemu akurat dziś przyszło mi odwiedzić ten wątek skoro od pół roku go ignorowałem? :D
Proszę, link do aktualnej wersji tego dokumentu:
Buhahahahahahha , ściskać ? Ty chcesz sprężyny ściaskać ? :karpikNie "ściaskać" tylko "ściskać" :P Popatrz na dowolne zawieszenie samochodu/motocykla, albo nawet na sprężynkę do długopisu - sprężyna i ściskanie to nie są 2 sprzeczne pojęcia...
ale byłby kosmos, tym by sie nie dało latać :DPracę w kierunku odwrotnym do rozciągania nazwałem ściskaniem - bez znaczenia, czy pod wpływem siły zewnętrznej, czy senergii rozciągniętej sprężyny.
Właśnie układ z 3 sprężynami jest pójściem o krok do przodu w stosunku do wcześniejszego projektu, mniejsze koszta, prostsza, sztywniejsza konstrukcja i dokładniejsze centrowanie.Dokładniejsze pod warunkiem posiadania powtarzalnych, identycznych elementów centrujących.
Dwie sprężyny na oś to mały overkillAle centrowanie po 2 osiach przy pomocy 4 sprężyn robisz najpierw na jednej osi, a potem na drugiej, używając w korzystnym przypadku tylko 2 sprężyn. W układzie z trzema za każdym razem używasz 3 sprężyn i ustalając jedną oś zmieniasz ustalenie na drugiej. W tym przypadku trzeba robić obie osie równocześnie, co jest mocno upierdliwe przy ręcznej robocie - wiem, bo męczyłem się nieźle przy regulacji lunetek celowniczych montowanych przy teleskopach (przednie i tylne mocowanie na 3 punkty). Teoretycznie prostsze technicznie rozwiązanie okazywało się trudniejsze w eksploatacji.
Udało mi sie zaoszczędzić około 20% na właśnie samym wyeliminowaniu tej jednej sprężyny!ok, ok .... tylko ci, którzy robią układy sterowania wirnika głównego nie mają problemów z dostępem co CNC ;)
Analogicznie do budowy układów sterowania w śmigłowcach - nie stosuje się 4 popychaczy w wirniku głównym - po dwa na oś, ale 3, bo jest to ilość optymalna.
Czy znacie jakiś istniejący na rynku joystick, który jest przystosowany do potencjometrów w kształcie telpodów?Bez większych problemów zamontowałem Telpody 10k w starym Cyborgu 3D. W joyu nic nie przerabiałem, wystarczyło nieco pilnikiem zjechać pokrętła od telpodów. :D
Problem z MJoyem
Jak podpiąć przyciski? W manualu stoi, że np. przycisk 1 należy podpiąć do pinów 33 i 34 w środkowej kolumnie, ale kiedy zwieram te piny pęsetą, w okienku kontrolerów gier nie zapala się ten button. Działają tak, jak mają działać przyciski HATu i są w tych miejscach, które opisuje manual (piny 9,10 - 15,16 pierwszej kolumny), ale pozostałe guziki się nie zapalają.
Testuję to na windowsie 98SE w tej chwili, czy to może mieć związek z jakimś niepoprawnym wykrywaniem tej kosmicznej ilości buttonów? Ale przynajmniej te pierwsze 32 powinny reagować na zamknięcie obiegu?
Odlewy z plastiku wykonuje sie zwykle metodą wtryskową... co oznacza, że najpierw trzeba wydac kilka tysięcy złotych na formę, więc raczej nie nastawiałbym się na to rozwiązanie ;)
Jedyna możliwość to wykonanie na obrabiarkach: frezarkach i tokarkach, uniwersalnych albo sterowanych cyfrowo, ale to tez nie jest tanie, no i trzeba miec projekt, a praktycznie wszystkie kołyski w joy'ach są projektowane z myślą o wykonaniu z plastiku... tak, zgadliście - poprzez odlewanie w formach wtryskowych.
...dla tych z biurkami...
...po wychyleniu steru kierunku w daną stronę samolot skręca na pasie (Co normalnie nie miało by chyba miejsca) co odpowiadało by faktycznie zwolnieniu hamulca w którymś z kół
Próby symulacji ruddera za pomocą potencjometru w MJoyu wyszły bardzo dobrze.Może ktoś ma jakiś pomysł?Może to zabrzmi brutalnie ale Ameryki nie odkryłeś.Rudder to nic innego jak ster kierunku jako taki przypisany do jednej z dostępnych osi..czyli potencjometru :001:
A co mi tam, tak miała nawet powstać firma, ale wszystko upadło zanim sie zaczęło, projekt akcesoriów ciągnę dalej sam, jeżeli kiedyś dojdę do punktu w którym będę mógł już zrobić je w metalu, to opcja zrobienia ich większej ilości dla zainteresowanych będzie na pewno istniała.
(...)
Mam w związku z tym kolejne pytanie, które z tych rozwiązań jest bliższe rzeczywistemu orczykowi? Czy może stosowane bywają obydwa (chodzi mi konkretnie o to, czy w prawdziwym samolocie pedały poruszają się równolegle względem siebie - tak jak w orczyku z prowadnicami, czy też zataczają łuki zbliżając się do siebie przy krańcowym wychyleniu a oddalając przy neutralnym - tak jak w orczyku z pantografem, gdzie poruszają się wokół wspólnej osi?)
(...)
A może takie kółeczka?
http://img231.imageshack.us/my.php?image=kka9et.jpg
O tototo! Dokładnie o czymś takim myślałem, na zdjęciu brak skali porównawczej, ale myślę że rozmiar byłby odpowiedni. Wiesz może w jakiej branży tego szukać? Do najbliższej castoramy mam spory kawałek (50km), najchętniej kupiłbym w jakimś sklepie internetowym.Meble, szafy, drzwi przesuwane moim zdaniem. :001:
... i tutaj pytanie, ktoś się orientuje co to za zabawka z wyświetlaczem na zdjęciu?
łożysko tanie, ale jakie koszta dostawy !Czyli znowu nastawieni są na sprzedaż hurtową. Tobie nie jest potrzebne sto łożysk, wszak porodówki nie otwierasz? :karpik
co za nicki ludziska teraz sobie wymyślają Karpik)
łożysko tanie, ale jakie koszta dostawy !
Tobie nie jest potrzebne sto łożysk, wszak porodówki nie otwierasz? :karpik
Nie możesz wyciągnąć z jakiegoś starego silnika, z młynka, miksera itp? W twoim przypadku nieważny jest dokładny rozmiar, byleby tylko były mniej więcej "małe".
....także dziura w kołysce ma na pewno mniej, niż 13mm.To by się zgadzało. 13x0,8=10,4 - średnica wewnętrzna otworu pod gwint M13. Ale czy tam jest gwint metryczny, czy też inny tego nie wiem. Choć z drugiej strony 12x0,8=9,6. Musisz to dokładnie pomierzyć.
vowthyn, potrzebujesz jeszcze te kółka? Byłem niedawno w Castoramie i dalej są, po 2.84zł za sztukę. Jak nie będziesz mógł znaleźć to daj znać. Kupię i Ci wyślę.
Nazywa się to "kółko meblowe", albo "rolka meblowa".
Problemów z joyem Logitecha ciąg dalszy :015:
Jak już wcześniej pisałem walczyłem z potencjometrami w E3D.
Kąpiel w WD-40 tylko troche pomogła (i właśnie kończy się ten efekt), więc postanowiłem powalczyć z wymianą potów na lepsze :002:
Pół dnia roboty i pot od steru wysokości był już na miejscu:
(http://img135.imageshack.us/img135/3750/obraz0127ca.th.jpg) (http://img135.imageshack.us/my.php?image=obraz0127ca.jpg)(http://img158.imageshack.us/img158/7754/obraz0136rp.th.jpg) (http://img158.imageshack.us/my.php?image=obraz0136rp.jpg)
Sama przeróbka była znacznie prostrza niż wydawało mi się na początku.
Problem jest jednak taki, że po kalibracji joya oś na której był zamontowany nowy pot chodziła strasznie skokowo. Bardzo stabilnie (bez wstrząsów), ale nie chodził płynnie tylko takimi małymi skokami.
Czego to może być wina?
Potencjometr (100K) chodzi troche cieżko, ale myślę że to nie powinno mieć wpływu.
Chyba jego elektronika jest przystosowana do pracy z potami 100K ale o obrocie kilkudziesięciu stopni, a nie 270.
I cztery, joystick jest oczywiście za krótki, żeby stał na podłodze (wtedy drążek musiałby mieć ze 75cm długości) i będę musiał potem całość podnieść. Widziałem gdzieś zdjęcia joya stojącego na niebieskiej, plastikowej misce postawionej do góry dnem :D ale chciałbym jakieś bardziej profesjonalne rozwiązanie :D Czy dostanę gdzieś jakieś nóżki regulowane, np. teleskopowe, które mógłbym przykręcić?
Zboki :D
potrzebujesz 1.5 lub 2mm grubości, do tego aceton by to sklejać,
Co do przycisków, raczej nie znajdziesz tak delikatnych jak te klawiaturowe, praktycznie wszystkie dostępne w sklepach elektronicznych są dosyć twarde, ale o ile masz je umocowane nieruchomo to nie jest to problem :)
- Już pisałem, ale powtórzę, nie malować lakierobejcą, jest zbyt miękka do powierzchni, które zamierzamy traktować przy pomocy nóg, łatwo sie zdziera i rysuje. Nie wiem co będzie lepsze, pewnie jakiś twardy lakier do podłóg, lub coś podobnego.Problem jest w tym że ta lakierobejca to przykład tzw produktów ”do wszystkiego znaczy do niczego”
Pod farbę możesz nałoży podkład, lub nie, na samą farbę potem natomiast możesz nałożyć lakier lub... sidolux.'
Właśnie. Zawsze wydawało mi się, że fotele samochodowe (osobówki), nie za bardzo nadają się do standartowego biurka. Projektowane są dla innej pozycji siedzącego. Kierujący samochodem osobowym stopy ma wyżej niż człowiek siedzący za biurkiem. Lepszy byłby chyba fotel z ciężarówki, lub małego busa np. VW Transporter. Napisz proszę coś więcej o Twoim fotelu i odczuciach :118: z nim związanych. Jakie nogi zastosowałeś? Trzeba go przecież podnieść, a jest dość ciężki. Z góry dziękuję. :001:
- Fotel ze starego Opla zamocowany na kole (stabilny i "megawygodny", oczywiście z regulowanym oparciem :D, tylko trochę mało mobilny).
...
Latanie stało się 2x przyjemniejsze i nawet długie treningi z APAsq już mi nie straszne. :021:
Vowthyn, założę się, że już masz pomysły na następne zabawki. To wciąga, nie? Wink
Ponieważ jestem elektronikiem to dla mnie sprawy elektroniki nie są problemem
Jeśli trafię na problemy z nkscape poproszę o pomoc.
Życzę powodzenia przy obronie pracy magisterskiej.
Potrzebuję porady. Jak zrobić, żeby joystick można było odczepiać od stolika? Wkręty nie wchodzą w grę, bo błyskawicznie się wyrobią.
Czy jest jakiś darmowy program gdzie można wykonać proste rysunki z objaśnieniem?
Poprzeczka dodatkowa została wprowadzona właśnie aby pedały nie piały ruchu obrotowego.
rzeczywiście masz racje. Błąd przy projektowaniu.No nie wiem ? Moim zdaniem wystarczyłoby zaznaczyć dwie osie obrotu w centrum głównej i wspomagającej poprzeczki.
Ale jednak skorzystam z twojego projektu. Pokaże jak już będzie gotowy.
- da się to zrobić aczkolwiek niełatwo, ewentualnie pozostać przy przekładni, ale pas wykonać z czegoś nierozciągliwego (jakiś łańcuszek na wzór rowerowego, tylko mniejszy, nie wiem - może w jakichś urządzeniach stosuje się takie części).
Sprężyny centrujące pedały przymocuj bezpośrednio do pedałów, tak by ciągnęły je "w dół". Co do naciągu linki, pozostawałbym przy rolce, zamontowanej na wałku skrętnym.
Pytanie do kolegi BigMac'a
Z perspektywy czasu (twój post z lipca) jak się sprawują prowadnice szufladkowe?
Ze swojego doświadczenia z szufladami, wiem że bywa z nimi różnie, potrafią sie kulki wysypać.
Znalazłem coś ciekawego na elektrodzieLOL... podobny miliamperomierz mam w domu .... zacznijmy proszę montować Ła-7.... :karpik
Czy można to rozwiązać za pomocą tego przełącznika lub czy jest jakieś inne rozwiązanie?
Ad 1. Najprawdopodobniej sterownik sam wykrywa zakres obrotu potencjometru, i nie wymaga to przeprogramowania, tylko kalibracji. Jeśli tak nie jest, przeprogramować się nie da.Dzięki za odpowiedź. Zakres się nie powiększył. kalibracja w control panel/game ctrl... i jest to samo, nawet po wyczyszczeniu ustawień kalibracji z rejestru. Evo podobno jest typem "auto-calibration" cokolwiek to znaczy. Czy jest na to inna metoda?
ciekawsza by była przerobiona przepustnica. No chyba, ze ona też trafi pod nóż.Nie podpuszczaj Mazak... przepustnica leży w szafie i ma się dobrze :020:
Dobrze widzieć, że sprawa już zakończona ;)
Swoją droga ostatnio zaprojektowałem sobie specjalny pakiecik 5-pozycyjnego HATa, specjalnie zminiaturyzowany by zmieścił się pod kciuk w moim Suncom Raptorze #64-030539... tylko kurde to jest tak małe, że nie ma kto wykonać prototypu :020:
(http://img527.imageshack.us/img527/4451/0001ea4.th.jpg) (http://img527.imageshack.us/my.php?image=0001ea4.jpg) (http://img219.imageshack.us/img219/9453/rozstrzeleniehi5.th.jpg) (http://img219.imageshack.us/my.php?image=rozstrzeleniehi5.jpg)
Projekt wymaga w zasadzie tylko kilku drobnych przeróbek związanych z technologią produkowania.
czy wiecie jak można poradzić sobie z tą usterką i jakie elementy należy wymienić aby wszystko chodziło ok
Koledzy ja rozumiem, że macie mnie w głębokim poważaniu ale wydawało mi się, że macie choć krztynę przyzwoitości i najpierw przeczytacie a potem napiszecie.
Wyjaśniłem tu wyrażnie, że zakupiłem uszkodzoną przepustnicę i sprawny joy i jeżeli wiecie co może być przyczyną takiego uszkodzenia(patrz post wyżej) to prosił bym o wyjaśnienie.
Drodzy Forumowicze czy nie wiecie gdzie znajdę schemat układu do joya który zrobił Bociek [...] jakieś dziwne odnośniki i co tu dużo pisać nic mądrego nie znalazłem.Auu! Auu! Masz zdrowe kolana ? ;) Przeczytaj to: http://www.il2forum.pl/index.php?topic=8603.0
Wybacz, zadałem nie precyzyjne pytanie ponieważ kot jeszcze nie zawitał do mojego domu wiem tylko z opisu(w przepustnicy padły potencjometry i przyciski)
Auu! Auu! Masz zdrowe kolana ? ;)Kolana tak ale płuca już niestety nie :015: Ale nie widzę związku.
Widziałem ten temat ale są tam te same linki ( mindaugas.com ) które nie działają a nie podoba mi się MiJoy przez te diody w ilości hurtowej :020:Tak.. same linki, które nie działają... Pewnie monitor ci czerwonego koloru nie pokazuje, bo wytłuszczoną, czerwoną czcionką masz tam tego linka: http://mjoy16.googlepages.com/ A on działa. Sprawdzałem.
2. Sprawa samych przycisków. To, że można je przełożyć w dowolne miejsce jest dla mnie jasne , ale kwestia zastosowania innego rodzaju przełącznika niż oryginalne, już przerasta nieco zakres mojej wiedzy. Chodzi o takie jak tu:da się i nie powinno to nastręczyć większych [czyt. żadnych] problemów.
http://www.saitek.ru/other/evo/Itog_Big/019.jpg
Czy da się je zastąpić np. czymś takim:
http://sklep.avt.pl/p/pl/486646/przelacznik+kn3d-101+2-poz-pojedynczy+on-off+spst+2p.html
Chciałbym, żeby przełączenie takiego "dinksa" było jednoznaczne z przyciśnięciem przycisku.
Uprościłem nieco, są tylko trzy rolki. Zastanawiam się w jakim miejscu dokładnie zamieścić rolki? Napisałeś, że linka załamuje się pod kątem 90*. To chyba jest istotne dla prawidłowej pracy, tak myślę.Tak na szybko:
W moim przypadku problem stanowi brak miejsca w obudowie. Muszę to zmieścić w tubie o średnicy 9cm.
Poniżej obudowy mam mnóstwo miejsca.
Chcę wykonać poszycie do fotela ACESII z blachy aluminiowej o grubości 0.5mm tak jak pokazano na zdjęciu.O,5mm chyba będzie za słaba. Tutaj potrzeba 1mm, a może nawet więcej. Jestem na podobnym etapie: http://f16pit.dbv.pl/photogallery.php?album_id=49
Można spokojnie próbować z MjoyemTeraz już wcale nie mam ochoty składać mjoya, czekam na następcę, który specjalnie dla mnie będzie miał moduł "tensometryczny" :001: i wszystko to w jednej małej kości bez potrzeby lutowania nie wiadomo ilu elementów.
Na następcę trzeba będzie czekać... rok... dwa lata?Mnie się nie śpieszy, chwilowo x52 mi działa. Poza tym właśnie sobie wstępnie naszkicowałem wajchę na tensometrach i ten problem mnie absorbuje.
(...)
I jeszcze co do tensometrów. Cały czas zastanawiam się, jak duży wpływ może mieć miejsce ich umieszczenia.
(...)
... możemy też oddziaływać momentem skręcającym chwyt drążka, a to powoduje, że siły mierzone przez tensometr mogą być niższe, lub większe od tych, które występowałyby ...
(...)
Chyba się nie zrozumieliśmy.
Na fotce (lewy górny róg) masz trzy metalowe elementy. Licząc od góry:
1. Część kołyski odpowiadająca za ruch w jednej osi.
2. Częśc kołyski odpowiadająca za ruch w drugiej osi
3. Wichajster przenoszący ruch z rękojeści na pkt 1 i 2.
części 1 i 2 są wąskie i długie. W standardzie są ułożone na krzyż, przez co wymiar obudowy jest duży.
Część nr 1 (ta metalowa w samym górnym lewym rogu) ma pośrodku widoczne dwa otwory do których montuje się (jak mniemam) element 3.
W ten sposób element 3 posiada już wymagane stopnie przemieszczania. (element 2 przenosi tylko ruch na potka i zapewnia kalibrację)
Proponuję połączyć element 1 z elementem 3 (nie używamy elementu 2) Przez otwory w środku elementu 1 przechodzi oś obrotu, do której podpinamy potka wymontowanego z elementu 2.
o odwzorowanie prawdziwego opakowania sidesticka.
omysł dobry, jest jednak mały problem
Dzisiaj przyszły do mnie łożyska - łącznie 30 sztukCzy uchwyty wykonujesz samodzielnie? Szukam łożysk wraz z uchwytami (takie dwuczęściowe kwadratowe łączone śrubami z otworem w środku na łożysko) i nic nie mogę znaleźć. Niestety w moim mieście ciężko o dostęp do warsztatu z tokarkami i frezarkami, więc muszę jakoś iść na skróty.
póki co okazuje się, że muszę gdzieś znaleźć pompę próżniowąWidziałem taką jakiś rok temu na wydziale fizyki UW, Już nie musisz szukać, już wiesz gdzie jest.
Czy ktoś spotkał się może z łożyskami stożkowymi na średnicę wału 8mm ? Szukam, szukam i najmniejsze jakie znalazłem to 15mm.Rozwiązałeś już ten problem?