Pytanie dlaczego trafiam kilka pojazdów dalej w środku kolumny a nie w miejsce celowania.Bo kolumna porusza się w przeciwnym do Twojego kierunku? :003:
W Il sturmoviku i MS Flight Simulator jest, a Lock OnA w LockOn jest instrukcja z klawiszologią.
A w LockOn jest instrukcja z klawiszologią.
Aha i czy zawsze trzeba ją robić przez ubi.com czy można jakoś inaczej postawić serwa.
Pomóżcie prosze
W zasadzie jakiś pokój udało mi się utowrzyć ale jak wchodziłem na grę nie umiałem zacząć gry pododawać samoloty mój i kolegi. Powiedzcie mi jak to zrobić albo dajcie jakiegoś linka do poradnika w którym pisze na ten temat.
W jaki sposób ustawic możliwość rozglądania sie myszą??
pomoże mi ktoś??
Sory za takie pytania ale no jestem początkującySorry, że Ci nie udzielę odpowiedzi, bo przydałoby się minimum wysiłku z Twojej strony. Masz szukajkę na forum, polską instrukcję do LO (link znajdziesz zapewne na forum), czego chcieć więcej?
@PZL_Belfegor - co zapomniał wół jak cielęciem był :011: :004: :021:Chyba jeszcze nie :003: Po prostu mam dość podejścia "Jestem nowy, więc mogę nie szukać, tylko po raz kolejny zadawać pytania na tematy nawet kilkakrotnie omówione na forum. Z tego samego powodu mogę używać ponadprzeciętnej liczby pytajników na końcu zdania" :003:
2. Czy te znaczki -> :004: :021: na końcu mojego zdania coś Wam mówią? :karpikA czy ktoś się tu oburza ;)?
4. Instrukcja PDF w oryginalnym LO (mam taką grę zakupioną w EMPiK) - jest tylko po angielsku, a nie każdy przecież musi znać ten język.W LO z Kolekcji Klasyki instrukcja była jest polsku, można ją pobrać (uwaga na radosną twórczość typu "helikoptery poduszkowe" i "koperta lotu" :020:) TUTAJ (http://rapidshare.de/files/27827161/LOCKON_-_poradnik.pdf.html).
1. Co to jest szlem??
Nie rozumiem o co chodzi z tym BORE??Sorry za takie stwierdzenie ale nawet w ustach poczatkującego takie pytanie brzmi co najmniej żenująco.To tak jak by w sturmie ktoś się mnie zapytał po co w foce sa te 4 patyczki w skrzydłach o średnicy 20 mm lol
Można go przełączyć na coś innego??
Sory za takie pytania ale no jestem początkujący
WitamTo w takim razie co ich do nich ciągnie?Masz rację Elwood,nie wracajmy do tego
wbij se do głowy że niektórzy biorą się za symulatory nie mając pojęcia o technice wojskowej.
Spróbuj przewertować na przykład ten (http://www.il2forum.pl/index.php/topic,3841.msg53999.html#msg53999) temat (de facto jest on w tym dziale jako przyklejony). Powinien Ci trochę pomóc. Może za długo przytrzymujesz tę kombinację klawiszy i Ci "przeskakuje" o 1 tryb? Zebym miał zainstalowanego LO:FC to aż bym sam zobaczył z ciekawości. Aha, i wlaśnie: jaką masz wersję symulatora?
jakim programem najlepiej skompresować by uzyskac dobra jakość fimiku i małą jego wage :008: ??Oj po cienkim lodzie stąpasz kolego...
Oj po cienkim lodzie stąpasz kolego...
PS. Jascha -> wybacz moje zaskoczenie, ale nie za bardzo rozumiem o co Ci chodziło z tym "cienkim lodem". :)
hmmm a czy jest taka możliwość w LOMACU ażeby móc kontrolować kamere na externalu za pomocą myszki. Próbowałem ustawić w opcjach ale nic nie zdziałałem. Potrzebuje żeby poruszała się ona szybciej niż wtedy gdy mam wciśnięty shift i kieruję ją klawiszami klawiatury numerycznej :)
Widziałem że w jednym z postów Rozorblade pisał że można usunąć tylko nie napisał nigdzie jak ;/.
Aha skina zastępuje 3 tą co w nazwie jest Altenberg czy jakoś tak.
CockpitMouse = falsenaCockpitMouse = truenie instalować patcha polonizującegoFlanker
ale jak bez patcha mało kto teraz gra ;/Nie ma znaczenia czy masz polska wersje lo czy angielska do grania po necie, byle miala ten sam numerek co u innych, a w KK pacz polonizujacy jest e... rozlaczny z paczem 1.01 -> 1.02 tak mi siem zdaje, znaczy mozesz miec 1.02 bez polskiej wersji i...
wtedy V na HUD wyświetla sie dokładnie.:004:
...a czy da się samo spolszczenie bez patcha zainstalować to nie wiem.....Można.
wszystkie Saiteki są takie kapryśne, czy mój egz. jest jakiś dziwny i oporny?
Mam taki problem, że nie działa mi "trim" mam wersje Locka 1.02. Co moze byc nie tak?
po co zmieniać końcówki :D - wystarczy kliknąć "Otwórz za pomocą ..." i wybrać edytor :118:Tak ale czasem może byc problem z zapisaniem , przynajmniej u mnie tak bywało, pisało że nie można zapisać pliku :D Wtedy rozwiązaniem było zmienianie końcówek
Balc3r mam tak samo ale przypdakiem odłaczony joya i na klawie nie ma czegoś takiego jak na joyu, czyli odpalam gre naciskam s i odrazu lece w dół... help plox:(
Ostatnio zmagam się z jeszcze jednym problem...
Chciałem utworzyć skinę dla Su - 33 jednak miała by to być skina raczej nie wojskowa więc chciałem usunąć gwiazdę..... Jednak żadnym sposobem nie da się tego zrobić. Zna ktoś może rozwiązanie mojego problemu??
wydaje mi sie że lepiej przygotować sobie zestaw skór i trzymać je TYLKO i WYŁĄCZNIE w czystym formacie bmp lub tga bez kompresji dds , w zależności od oryginalnego rozszerzenia pliku tekstury, w katalogu TempTextures .
Proszę o pomoc :)
Do Some1 i Rozorblade 1961 czy wy macie jakiś monopol na mówienie co jest dobre , a co nie , oraz wszystko wiecie najlepiej ?
Flanker miał problem z teksturami , napisałem mu żeby je umieścił w katalogu TempTextures ( szybkie i wygodne rozwiązanie)
w nieskompresowanej formie z poprawnymi dla danego typu pliku rozszerzeniami , bo ten folder obsługuje poprawnie tylko taki typ plików . Jeżeli wrzucisz tam bitmapę skompresowaną do formatu dds i nadasz jej rozszerzenie bmp to gra to odczyta ale pojawią sie błędy graficzne i ogólny bajzel , na przykład po ponownym załadowaniu misji po zmianie uzbrojenia samolotu itd. W readme dodatkowym do wersji 1.02 jest napisane jak byk że folder TempTextures służy do magazynowania zedytowanych tekstur
Gra to nie zwykły program graficzny który topornie ładuje te tekstury jak do obróbki zawalając całą pamięć RAM plus pamięć VRAM
Oryginalne tekstury z paczek cdds są wczytywane w całości stąd ich małe rozmiary z ubogą jakościowo w rozdzielczości zawartością a konkretna tekstura dds np. samolotu który widzimy jest ładowana w razie potrzebycdds to zbiór tekstur wraz z ich mipmapami. Tak jak zauważyłeś, gra nie ładuje topornie wszystkich tekstur tylko znajduje sobie w pliku potrzebną aktualnie teksturę bądź mipmapy odpowiedniego poziomu i wczytuje właśnie je. Wiele gier ma wszystkie tekstury i modele w jednym pliku często o rozmiarze liczonym w Gigabajtach (jak w Oblivion) co wcale nie znaczy, że ten plik jest wczytywany w całości. Mały rozmiar tekstur bierze się raczej stąd, że w 2003 roku kiedy wyszedł LockOn przeciętny komputer miał 256MB RAM'u i kartę z 64MB pamięci VRAM.
musi też zostać rozpakowana do postaci którą jesteśmy w stanie zobaczyć na monitorze a nie we wzorze matematycznym i przetransportowana do pamięci . Cudów nie ma , a Kopperfild tych danych magicznie nie przesyła .
Paczki cdds na własne tekstury to też wyjście ale trzeba się bardziej wysilić. Ich zaleta to łatwy sposób ich umieszczenia na nośniku z grą jednym a nie np. dwóch czy trzech itd. Tak cdds działają też bez problemu w wersji 1.02 tak samo jak wszystkie tekstury i większość modeli dodatków itp. niby przeznaczonych dla FC to ten sam silnik ...
pomimo tego że mam 2 GB pamięci i 512 mb na karcie graficznej nie są to jakieś kosmiczne wartości na dzień dzisiejszy
Co do mipmappingu i jego “darmowym” programowym czy sprzętowym zapotrzebowaniu na pamięć to nie będę się wypowiadał , ręce mi opadły .
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mipmapping
Za obsługę wszystkiego co związane z grafiką w grze odpowiada silnik gry , karta graficzna ( ze sprzętową obsługą Mipmappingu ..etc) , sterownik karty DX itd. To złożony proces i niema tu co podawać jakiś filozoficznych wyliczeń , wiadomo że ze wzrostem rozdzielczości tekstury czy nawet obrazka wzrasta zapotrzebowanie na pamięć
O co biega z tym "ping" na serwerze ubi??
Ha - czasami to co proste jest najtrudniej zrobić, i pomysleć ze szukałem tego chyba z 2-3 godziny
na forum
BLAGAM LUDZIE POMOCY JAK DO DIABłA WYLADOWAC W TEJ TYM DIABLENYM SYMULATORZE (KTóRY JEST WYJATKOWO FAJNY NAWIASEM MóWIąC) PRUBOWALEM Z AUTO PILOTEM BEZ TEZ KAZDYM SAMOLOTEM I ZA KAZDYM RAZEM BUMM NA POCZATKU MYSLALEM ZE BEDZIE JAKW ILE2 KWESTIA WPARWY ALE PO 4 MIESIACACH MLUCENIA I ROZBIJANIA SIE PO 4 RAZY DZIENNIE MAM DOSC :015:
DLATEGO POMóżCIE MOżE MAłY PORADNIK GDZIEś JEST
Witam chciałem się was zapytać czy istnieje taka możliwość ustawienia misji, żeby samoloty AI startowały wcześniej niż ty, jednak żebyś sobie stał spokojnie na stojance czekając na swoją godzinę startu. Dla przykładu ustawiłem sobie su - 33 kierowane przeze mnie na lotnisku Khersones i ustawiłem godzinę startu na 12:00, następnie wrzuciłem inny samolot AI np Su 17 i ustawiłem mu godzinę startu 12:04. Ustawiłem również ażeby startował od razu z pasa, nie tak jak ja ze stojanki. Czekam i czekam już 10 min i nic. Wystartowałem około godziny 12:12 patrzę się za siebie a tam su 17 startuje sobie. Zrobiłem również odwrotną kombinację ustawiłem su 17 o starcie o 12 00 a samego siebie dałem na godzinę 12:04 jednak do 12:04 mam mapę albo widok tego startującego su.
Czy da się zrobić ażeby samoloty startowały wtedy gdy ty siedzisz jeszcze na stojance??
Dodam że dysponuję wersją Lock Ona 1.02
Proszę o pomoc :banan
Padlock to opcja,za pomocą której Twój wirtualny wzrok podąża za obiektem który za jej pomocą zaznaczysz,bez wykonywania zbędnych ruchów hatem czy też za pomocą innego urządzena.Po prostu jest to tzw. autośledzenie.Po prostu w ustawieniach bindujesz sobie klawisz(albo korzystasz z gotowego)i za jego pomocą zaznaczasz/odznaczasz obiekt do śledzenia
2. Co to jest Padlock. Szukałem na forum i nic nie znalazłem co by to wyjaśniało. Co więcej kombinowałem w opcjach z włączeniem i wyłączeniem jednak do tej pory nie odczułem różnicy czemu to służy?? :015:
1. Czy jest jakiś mod lub jakaś możliwość wyłączenia dziwnego zjawiska które można słyszeć stojąc na stojance. Chodzi mi dokładnie o dźwięk silników który jest bardzo głośny pomimo tego że wszyscy mamy wyłączone silniki.Standardowy bug w 1.02, jedyny "mod" jaki pomoże to instalacja Flaming Cliffs. :002:
No można powiedziec że nie jestem juz poczatkujacy, ale nie będę zaśmiecał forum nowym wątkiem.
Problem jest taki, gdy właczam kampanie F-15C to w zaden sposob nie mogę zmienic pilota, poprostu strzałka do rozwijania jest nieaktywna. Co jest nie tak?? Mam wersje 1.02
Pytanie, który współczesny myśliwiec wymaga koordynowania zakrętu sterem kierunku ? ;)
Su-25, A-10 :PSory some1, czepiam się. :020:
In the T-38 and the F-15E there is also virtually zero rudder use during normal flight. During high AOA maneuvering, however, that's a different story. There is a LOT of rudder use during the slow speed dogfighting because the ailerons are virtually non-effective at high Alpha."W T-38 i F-15E w zasadzie nie używa się orczyka w trakcie rutynowego lotu. Natomiast w trakcie manewrów z wysokimi AOA to zupełnie inna historia. Często używa się orczyka w trakcie walki manewrowej przy małych prędkościach, gdyż lotki tracą efektywność
In F-18, below 200 kts (just a guideline here) I use rudder to help with the rolls. At really high AOA, you can easily bank your Hornet with only the rudders."W F-18, poniżej 200 węzłów (tylko wskazówka) używam orczyka by pomóc przy beczkach. Przy naprawdę wysokich AOA, możesz bardzo łatwo przechylić Horneta używając wyłącznie steru kierunku."
-- Camera view angle limits {view angle min, view angle max}.
CameraViewAngleLimits = {}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_27] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_33] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_25] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_39] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29K] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iA_10] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iF_15] = {20.0, 145.0}
Tymczasem w Lock On (ktory sie od Flankera wywodzi) widac wyraznie ze rakiety wylatuja spod skrzydla.
... ale - przede wszystkim coś jest dziwnie z dzwiekiem, - wogole nie slysze swoich silnikow (slysze je tylko gdy mam wlaczony dopalacz) przy predkosci ponaddzwiekowej by mnie to nie zdziwilo, ale normalnie powinien byc jakis szum ?
Poza tym cos nie gra z radarem (latam na Su-27), poniewaz mam wlaczona te opcje rodem ze Sturmowika - napisy na niebie obok samolotow, wiec wiem ze np. dokladnie przede mna znajduje sie jakis samolot, a na ekranie radaru (oraz na HUD) on sie wogole nie pojawia !
Nie instalowalem zadnych patchy, wiec to podstawowa wersja.
Z tymi rakietami postaram sie wyjasnic jeszcze raz dokladniej:
Chodzi mi o to ze pole widzenia jest ograniczone przez ekran komputera, wiec widzimy tylko wycinek tego co widzi pilot. Rakieta zostaje zwolniona z podwieszenia i wylatuje oczywiscie spod skrzydla, ale skrzydlo (w Su-27 i nie tylko zreszta) znajduje sie dobrych pare metrow za pilotem.
We Flankerze 2.x odpalona rakieta pojawiala sie w gornej czesci ekranu, wnioskowalem z tego ze rakieta bardzo szybko nabiera wysokosci bedac w "martwym polu" (czyli poza ekranem) oraz ze wchodzac w pole widzenia gracza znajduje sie juz wyraznie wyzej niz samolot z ktorego zostala odpalona.
Nie pamietam w tej chwili dokladnie, ale zdaje mi sie ze tak samo jest w Falcon 4.0.
Tymczasem w Lock On rakieta zdaje sie leciec idealnie po prostej wzdluz kadluba.
Polecam zainstalować i sprawdzić
ForceFeedbackEnabled = true;naForceFeedbackEnabled = false;
...no i czy ktoś mógłby spróbować chociaż odpowiedzieć na moje poprzednie pytanie ;)
1. rozglądanie sie klawiszami numpad czy cos tam. Można zrobić jakoś tak żeby to było po ludzkiemu za pomocą myszki?
2. działanie wolanta, który po wychyleniu pozostaje na swojej pozycji, pewnie jes to spowodowane tym ze w tych prawdziwych samolotach tez tak jest, ale czy mozna to zmienic?
Chce wlasnie zeby mi sie drag centrowal, mimo ze juz nie trzymam klawiszy :021:
2. Nie rozumiem pytania. Chcesz żeby drąg się centrował sam nawet mimo, że masz nadal wychylonego joya?! :121:
W miarę możliwości będę się starał odnajdywać potrzebne informacje na Forum, jednakże miejcie Panowie trochę cierpliwości jak będę truł d...ę czasami.
P.S W sprawie patchy - wgrałem sobie bodajże 1.02 - czy jest coś więcej?
Zack to ylko tak strasznie wygląda ;)Tak, tak Szanowny Administratorze - wszyscy tak mówią....:002:
Najłatwiej, najtaniej i najszybciej na lockon.ru (wersja download) za 20$
Mam wersję 1.02 z Kolekcji Klasyki z paczem ze strony Ubi. Oprócz tego PL-MOD dla 1.02
Czy wie ktoś może co się stało ze stroną lockon.ru?? Od dwóch tygodni jest niedostępna i nie ma jak odnowić klucza.
1. Tak, instalowałem z samoinstalatora choć i przedtem wyglądało to tak samo
2. Spolszczenie jest ale nie wgrywałem go. Instalowałem grę, a potem pacza ze strony ubi. (tak jak w poradniku some1)
3. Nic tam nie ruszałem. Czy jest możliwość abyś umieścił pliki z gwiazdą i numerami ? Czy lepsza będzie ponowna instalka ?
Czy wie ktoś może co się stało ze stroną lockon.ru?? Od dwóch tygodni jest niedostępna i nie ma jak odnowić klucza.
Chyba że skończył Ci się limit (3 aktywacji) na kluczyk to niestety trzeba czekać aż postawia serwer :/
Czy w tej grze są spadochrony hamujące w samolotach?? Jakoś w grze żadnej wzmianki na temat nie znalazłem...
To tyle - użycie tego elementu jak w "Dniu Niepodległości" jest w "Loczku" niewykonalne (pewnie z braku Obcych)Interesująca wizja Horneta ze spadochronem hamującym (a może to był F/A-18 HARV :121:).
a ostatnia farmerska maszyna, która go posiadała to F-4)Jesteś pewien? A Sr-71? F-117? Albo na naszym podwórku, polskie F-16 (produkcji farmerskiej, chyba, że chodzi Ci tylko o samoloty w służbie USA)?
Poza tym on raczej nie składa się po wyhamowaniu (jak?) tylko zostaje odrzucony, myślę że ponowne zamontowanie go to już zabawa dla personelu naziemnego, gdzieś na Youtube widziałem, jak zostaje na pasie, ale pewności nie mam.
... że żaden spadochron mi się z tyłu nie otwiera to jestem pewien, że... żaden spadochron z tyłu mi sie nie otwiera :003:. Łatwo to stwierdziłem wykonując całe lądowanie na widoku zewnętrznym F2 :012:
(Razorblade1967) Bo do tego służy ten temat, a nie do rozważań o tym jak się składa spadochron w realnym samolocie!
(PZl Belfegor) Jesteś pewien? A Sr-71? F-117? Albo na naszym podwórku, polskie F-16 (produkcji farmerskiej, chyba, że chodzi Ci tylko o samoloty w służbie USA)?
Nie jestem pewien, powtarzałem tylko zasłyszaną informację, może chodziło o samoloty myśliwskie tylko, ale wtedy i tak zostaje ten Viper (swoją drogą nie wiedziałem że używają spadochronów).Z tego, co wyczytałem używają w przypadku lądowania na krótkich pasach, awarii i lądowań w warunkach "kiepskiego hamowania" (poor breaking condition). Wersję ze spadochronem mają tylko niektóre kraje (Norwegia, Polska, Indonezja, Nowa Zelandia, Holandia i pewnie jeszcze jakieś, ale tyle na szybko odnalazłem).
Ale zrobił sie lekki OT ;)
Z netu ściągnąłem dodatki które powinny mi uaktualnić wersję do LOFC ale niestety przy próbie instalacji wyskakuje mi ze nie ma gry w wersji 1.11 i nic nie mogę zainstalować (patch wer. angielska)Flaming Cliff to dodatek, który trzeba zakupić i dopiero wtedy można uaktualniać grę do wersji 1.12. Jeśli miałeś LO 1.02 i ściągnąłeś patch 1.12, to niestety go nie zainstalujesz - by to zrobić musisz mieć LO:FC.
Mam Problem z odpaleniem pocisków powietrze-powietrze z miga 29, jestem nowym graczem więc proszę o wyrozumiałość.
Skąd Wy to macie? Jakieś manuale, poradniki?
No właśnie... czasem jak np. nagle skręcam [latam Su-27] pojawia się "Limit kąta ataku przekroczony" i tracę kontrolę nad maszyną... kompletnie niczego nie mogę robić i tylko spadam w dół. Przeleciałem się na MiG-29 i F15 i czegoś takiego nie ma... mogę sobie szarpać w wszystkie strony jak mi się tylko podoba... Czego to wina?
Strzelanie z tego Su-27 to też jakaś tragiczna bajka... zresztą za bardzo jeszcze nie miałem przeciwnika przed nosem :E ale w F15 to strzelanie jest tak proste...Tak Ci się tylko wydaje i to co wyżej :118:
Doświadczenia.Jak to doświadczenia? :E Na MiGu mogę sobie szarpać jak chcę i nic mi się nie zawiesza a na tym Su już nie?
Dobra... w poradniku znalazłem odpowiedni wskaźnik i teraz wykonując manewry staram się łapać w tych granicach... o dziwo nie przychodzi to ze strasznym trudem.To jest jeden zegar, a teraz gdzie jest ziemia ? Jaka masz wysokość ? Jaka prędkość? Gdzie jest przeciwnik ? Gdzie jest twój skrzydłowy ? Lokujesz cel na radarze ? Informujesz innych pilotów o swoich poczynaniach ? Oj dużo sie dzieje w walce powietrznej, oj dużo, jeden wskaźnik to tylko sam początek.
No ale pytanie: Jak to wygląda w realu? Co się stanie jeżeli przekroczy ten kąt? W LOMACu tracimy kompletnie kontrolę nad samolotem ale wszystkie wskaźniki itp. zdają się działać... a w realu co? Samolot przełamuje się w pół? :021: :021: :021: :021:Przełamać sie w pół, nie przełamie, bo to myśliwiec i przystosowany do tak brutalnego traktowania... na pozostanie skrzydeł na swoim miejscu w maszynie transportowej bym już nie liczył ;)
do momentu gdy grawitacja zwycięży nad twoimi silnikami i zacznie cię ściągać na ziemię.Zawsze można dać w palnik żeby przyspieszyć, jeżeli wymaga tego sytuacja - dogfight, ale po kilku takich operacjach zbiornik paliwa robi się lekki by nie powiedzieć za lekki :004:
jak w lock on strzelać rakietami su 27 i su 22 ?
... ale jakoś nie mogę z tego za dużo wyciągnąć :P
2. O tych rakietach w Su 27. Za trudne to jest :P Możesz jakoś łatwiej to sformułować?
A ja dodam jeszcze jedną.... Omijaj wszelkie gry z nazwą "symulator" szerokim łukiem - są gry dużo łatwiejsze w zrozumieniu i rozgrywce.Saper :banan
Tylko wyłącz "easy radar" bo nikt tutaj się na uproszczonej awionice nie zna, wszyscy latają na poziomie hard i takiego dotyczy instrukcja Razora. ;)
Saper :banan
Mam takie, być może trywialne pytanie. Sam już nie wiem czy ja robię coś źle, czy to konflikt controlsów, czy może tak ma być z jakiegoś powodu. Otóż, mam w controlsach przypisane jedno pokrętło przepustnicy x45 do sterowania elewacją anteny radaru. Wygodniej mi tak, bo bardzo płynnie można ją przesuwać w górę i w dół, oprócz tego zakres MFD mam przypisany pod hat na przepustnicy (ten pod palcem wskazującym). Sprawdza się to w każdym myśliwcu, oprócz F-15. Z jakiegoś powodu MFD bez przerwy skacze po zakresach zmieniając je samowolnie. Przykładowo widzę kontakt na zakresie 40, wysoko, wznoszę się jednocześnie obniżając antenę, aby utrzymać locka, a zakres nagle skacze sobie sam na 160 i kontakt znika. Kiedy przeczesuję przestrzeń przesuwając antenę w górę i w dół, zakres skacze sobie jak chce, co chwila sam się zmienia. Dzieje się tak bez przerwy i tylko w F-15. Wie ktoś co jest grane, bo mnie to już maksymalnie frustruje i bardzo przeszkadza w walce? :-/Wiesz co? Ja mam też tak na swoim x52. Te pokrętła Saiteka są do d... bani. Niedokłądne. Jest jakiś "szum" w nich. Poradziłem sobie z tym tak, że zrobiłęm delikatny deadzone. Dalej są skoki anteny, ale tylko w moemcie zmieniania kąta. Jak już się ustatkuje to nie skacze, a najważniejszy jest kąt 0 stopni - tam jest deadzone (gdzieś 10%). Pokrętło musisz mieć w opcjach w LockOnie ustawione jako oś, a nie suwak. Ale zastanawiam się czy jednak nie zmienić na klawisze...
Kolejne z serii trywialnych pytań - do czego dokładnie służy przełącznik "change RWR/SPO mode"?Pewnie chodzi o filtry RWR. Amerykanie mają trzy tryby pracy RWR. Przełącza na filtry, które ostrzegają tylko przed promieniowaniem o wyższym mocy (czyli radary, które znajdują się bliżej od ciebie). Ale nie wiem napewno, zapytaj gości od Falcona. Oni ten system mająlepiej rozbudowany.
Właśnie jest drobny problem Panowie...Naciśnij Lewy ALT + M i złap za krawędź kursorem i trzymając LPM przesuń na maksa w górę. Napisy zniknął na amen :002:
Gdy gram na sieci to nie znikają mi z ekranu treści wysyłane przez innych userów. W przybliżeniu wygląda to tak:
(http://img236.imageshack.us/img236/3/lockon2007090123501146jw3.th.png) (http://img236.imageshack.us/my.php?image=lockon2007090123501146jw3.png)
Widzimy w tle napisy do połowy ekranu... jak ustawić je aby po jakimś czasie automatycznie znikały?
Naciśnij Lewy ALT + M i złap za krawędź kursorem i trzymając LPM przesuń na maksa w górę. Napisy zniknął na amen :002:
1. Lock On 1.02 pójdzie płynnie w max. detalach na karcie graficznej "Sapphire ATI X1650PRO 265MB DDR3 128bit 590/1320 MHz" jeśli mam tylko 512MB RAM?1. Zapomnij, chyba że masz mocno podkręconego Core2Duo. Lock On wymaga przede wszystkim mocnego procesora. Ale ta graficzka i tak jest za słaba na to żeby uciągnąć pełne detale. RAMu potrzeba 1GB, na 512MB nawet nie polatasz z scenery na High.
2. Jeśli tak to czy dodatek FC 1.1 jest bardziej wymagający sprzętowo od wersji bazowej LO?
3. Czy awionika w tym simie jest w miarę realna czy zmyślona lub krańcowo uproszczona jak w wielu innych gierkach?
1. Zapomnij, chyba że masz mocno podkręconego Core2Duo. Lock On wymaga przede wszystkim mocnego procesora. Ale ta graficzka i tak jest za słaba na to żeby uciągnąć pełne detale. RAMu potrzeba 1GB, na 512MB nawet nie polatasz z scenery na High.
2. FC jest bardziej wymagający w przypadku Su25T, a poza tym nie ma raczej wielkiej różnicy.
3. Awionika jest uproszczona, ale dokładniejszą znajdziesz tylko w serii Falcona. LO to nie strzelanka, jeśli o to ci chodziło. ;)
Pytam czy w FC 1.12a ma wprowadzone zmiany w fizyce lotu ?A ja sprecyzuję pytanie: Czy w FC 1.12 zmienia się fizyka lotu np. w Su-27?
A jednak ta moja karta zjadła Locka na śniadanie! :118:Najważniejszy jest procek, potem RAM żeby grać płynnie przy wielu obiektach i potem dopiero karta - wystarczy taka, która pociągnie dx9.0 i shadery (2.0?) - oczywiście dla LockOna lepiej ATI, bo nVidia ma problemy z cieniami.
Przy poniższych ustawieniach można płynnie latać mając tylko 512 MB RAM:
(http://img120.imageshack.us/img120/1082/lockonol9.th.jpg) (http://img120.imageshack.us/my.php?image=lockonol9.jpg)
Osiągam wtedy mniej więcej:
- około 20-30 FPS w kokpicie
- 15-25 FPS na widokach zewnętrznych nad ziemią (widok spod klawisza F3)
- 40-60 FPS z zewnątrz na dużej wysokości (widoki spod F2 i F3)
Oczywiście, gdy w misji jest dużo obiektów sterowanych przez AI to te osiągi spadają ale to już ewidentnie wina proca i RAM a nie samej grafy. Ona w lotach solo i małych misjach działa bez zarzutu! Miałem brać pasywnego "Asusa GF 7600GS 256MB DDR2 128bit 400/800 MHz" ale dobrze że tak nie zrobiłem!
PS. Faktycznie wtedy dopiero LO można podziwiać w całej krasie...
Kurka wodna usunąłem wszystko z kompa co miało kiedykolwiek zwiazek z lockonem jak i cała gre odinstalowałem dokonałem ponownej instalacji i nadal jest ten sam komunikat .Mało tego nie mogę jej zupgradeować sima do 1.12a Jakaś paranoja to jest , masakra
Nie wiem jak wystrzelić rakietę w samolotach Rosyjskich. Morze mi ktoś to wytłumaczyć klawisz po klawiszu ma standardowym ustawieniu klawiszy.W F15 umiem zrobić wszystko a w tak kapitalnym samolocie jak su-33 umiem tylko z działka czuje lekki niedosyt :mad: :mad: :mad:
Mam pytanie odnośnie widoku. A mianowicie jest taki widok w którym samolot jest automatycznie śledzony przez nasze oczy (nie nasz samolot tylko obcy) i niewiem jak go właczyć (zaobserwowałem tą opcję w treningu top-gun bodajże). Jeżeli ktoś zna nazwe tego widoku bądz standardowy przypisany klawisz to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.
Zdecydowałem się prosić o pomoc po 3 dniach walki. Mam problem ze sterem kierunku który wychyla mi się co pewien czas samoistnie w prawo. Podczas lotu szkoleniowego przejmuję kontrolę na maszyną wyłączam autopilota, stabilizację wysokości i ciągu (A H J). Po chwili stery samoistnie delikatnie wychylają się w prawo i pomimo kontry w lewo sytuacja się powtarza. Tak jest również na innych maszynach. Szczególnie odczuwam to podczas stabilnego lotu na wprost. Do steru kierunku mam zmapowane pedały od kierownicy samochodowej nie mniej jednak próbowałem z rudderem od przepustnicy saiteka X45 i z samymi tylko klawiszami zx na klawiaturze - efekt ten sam. W ILe np. wszystko chodzi jak należy, w opcjach LockOn wychylenia też są w porządku. Próbowałem też ctrl T. Co robię nie tak ?
Zdecydowałem się prosić o pomoc po 3 dniach walki. Mam problem ze sterem kierunku który wychyla mi się co pewien czas samoistnie w prawo. Podczas lotu szkoleniowego przejmuję kontrolę na maszyną wyłączam autopilota, stabilizację wysokości i ciągu (A H J). Po chwili stery samoistnie delikatnie wychylają się w prawo i pomimo kontry w lewo sytuacja się powtarza. Tak jest również na innych maszynach. Szczególnie odczuwam to podczas stabilnego lotu na wprost. Do steru kierunku mam zmapowane pedały od kierownicy samochodowej nie mniej jednak próbowałem z rudderem od przepustnicy saiteka X45 i z samymi tylko klawiszami zx na klawiaturze - efekt ten sam. W ILe np. wszystko chodzi jak należy, w opcjach LockOn wychylenia też są w porządku. Próbowałem też ctrl T. Co robię nie tak ?
Panowie...jak "odspawać" to ustrojstwo do siadania na kuzniecowie(to do łapania się za linki hamujące)
....i czy da radę usiąść na nim w trybie "niezniszczalnym"? :D
gdzieś przeczytałem, że można ustawić tam samolot(nie wiem jak)
i uruchomić katapultę(tego też nie wiem jak, i gdzieś wyczytałem że takie rzeczy to tylko w erze
i jeszcze jedno...jak wystartować z tego lotniskowca...gdzieś przeczytałem, że można ustawić tam samolot(nie wiem jak) i uruchomić katapultę(tego też nie wiem jak, i gdzieś wyczytałem że takie rzeczy to tylko w erze :118:)
... ale tankowiec przede mną ucieka! nie wiem co robić...
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie ustawień graficznych. Która opcja (obojętnie, czy bezpośrednio w pliku, czy też w LoCFG/ModMan) odpowiada za zwiększenie odległości, w jakiej będą się pojawiać obiekty takie jak ciężarówki, czołgi, Sam'y?
No to właśnie o "clipping" się rozchodzi. :D
hmm... czy jest jakiś sposób na ożywienie martwego pilota?
Witam .Niedawno kupiłem Lock On w polskiej wersji językowej i mam problem. Gra uruchamia się normalnie ,ale gdy już jestem w powietrzu to praktycznie nie mogę sterować , ponieważ gdy wykonuje delikatną korektę Joyem stery w samolocie wychylają sie maksymalnie :005:.Bawiłem się w różne ustawienia czułości i tak dalej , ale nic nie pomagało :005:.Joya nie mam uszkodzonego gdyż w innych grach wszystko chodzi jak należy.Mam Logitecha Wingman Force 3D Force Feedback.Z góry dzięki za pomoc .
Jednak mam problem z wystrzeleniem rakiet. Potrafie z działka bez problemowo strzelać ale nikt w sieci tego nie używa tylko rakiety. I teraz mam do Was pytanie jak odpalić te rakiety( co trzeba nacisnąć) wiem , że tabem sie namierza nic po za tym. Czytałem różnego rodzaju poradniki, instrukcje , nawet mam klawiszologię. Jednak nic mi to nie dało. Liczę na Waszą pomoc.
To przecież typowe dla simów że najpierw się trzeba pomęczyć i poczytać trochę...No właśnie dla kogoś przyzwyczajonego do Iłka to nie jest typowe...
No właśnie dla kogoś przyzwyczajonego do Iłka to nie jest typowe...
Acha, rakiet teraz nie umiem odpalić. Dżisys, jakie to jest skomplikowane.
Wiecie, jak to jest za 0,5h skończy się "M, jak coś tam" i zona wołać będzie "Co, tak długo się bawisz, itd...". No i człowiek chce zdąrzyć w te 45min coś zrozumieć...
Czy latacie z HUD'em opisanym cyrylicą?
Zaskakuje mnie, że samolot tak powoli wytraca prędkość, pomimo włączenia hamulca areo i ciągu ustawionego na zero.
Jak mieć pewność, że Easy Landing jest wyłączone?
Ciekaw jestem jak oceniacie Ił2 vs. LOMAC. Rozumiem, że to zupełnie inne światy sprzętowe i taktyczne, lecz moje pytanie dotyczy "odczucia realności".
Jeśli moja wiedza jest poprawna, to MiG29 i Su27 mają podpobne przeznaczenie, a różnica dotyczy głównie dystansu na jaki wykonują zadania (MiG na krótszy). Która z tych maszyn jest "bardzej myśliwska" - tylko nie bijcie, wiem - są to samoloty wielozadaniowe (ale chyba MiG był projektowany głównie do wywalczenia przewagi w powietrzu?).
Właśnie powyłączłem te wszystkie ułatwienia - teraz jakoś łatwiej się zrobiło (haha) - już nie mam "czerwonej ramki"...
Mianowicie mam laptopa i kombinacja klawisz - Shift/Alt+Home i Shift/Alt+End (na forum znalazłem) wymaga klawisza funkcyjnego FN - co oznacza, że symulator tego nie łyka.
Mam 1.02 (kolekcja klasyki z pachem polonizującym). Tak jak zauważyłeś nie mogę tego zmienić... :015:
Witam, posiada ktos moze klawiszologie po polsku do Lock on: MAC bo widzialem na tym forum juz link ale nie dziala. Moglby ktos wrzucic to na neta albo na maila przeslac. Bardzo proszę. Pzdr :001:
A ma być z polskimi literami czy bez!?
Moze byc bez polskich liter ale zeby wyrazy po polsku byly:)
Możesz oczywiście kupić stacjonarny komputer (też ma swoje zalety), ale to nieco większy wydatek.
Moze byc bez polskich liter ale zeby wyrazy po polsku byly:)
Możesz też dokupić do laptopa normalną klawiaturę, to trochę mniejszy wydatek :) , a przy ilości potrzebnych skrótów klawiaturowych uprzyjemni latanie.
Na tym forum piszemy używając polskich liter. Wyjątki tylko w uzasadnionych przypadkach.
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,4394.0.html (http://www.il2forum.pl/index.php/topic,4394.0.html)
U mnie działa. Sprawdzaj dokładniej.
Ale sobie grabisz.
Najlepiej latać na wyłączonym radarze ponieważ każde włączenie go zdradza nasze położenie.
Chodziło mi o to, że mam problem z namierzeniem celu wizualnie.
Oba samoloty to maszyny wielozadaniowe, z tym że możliwości ataku na cele naziemne są większe w Su-27 (większy udźwig). Podobnie jak i możliwości myśliwskie są większe dla Su-27 bo może przenosić rakiety o większym zasięgu, a i sam ma dużo większy zasięg. Jeżeli chodzi o możliwości to z wybierając pomiędzy MiG-29 i Su-27 wybrałbym ... Su-33 :002:
Wybór zależy od rodzaju zadania, założonych realiów walki i po prostu indywidualnych preferencji (często nieracjonalnych). Ja zwykle "latam" MiG-29 bo lubię ten samolot z racji występowania w Polskich Siłach Powietrznych.
Napisałeś, że wybrałbyś Suchoja 33, dlaczego? Ze względu na większy zakres możliwości bojowych (start z lotniskowca, możliwość ataku celi naziemnych, etc.), czy inne preferencje?
... czy da się wyłączyć komunikaty typu "Left engine on fire" albo "ECM system failure" w trakcie lotu bo z czasem robi się to ciut irytujące
Podczas manerów unikowych tracę z HUD samolot przeciwnika, co chyba powoduje, że moje pociski gubią cel. Jestem w stanie wykonać trzy/cztery dzikie wiraże, poczym dosteję. Mam wrażenie, że pociski z F-14 mają dużo większy zasięg niż moje. Nie mogę zaskoczyć przeciwnika, bo już w momencie startu jestem śledzony przez jego radar...
Ponawiam pytanie, dlaczego nie mogę załadować R-77 "Amraamskiego"?
1. Działko w walce powietrznej w A-10 (zresztą w innych samolotach chyba też jeżeli cel nie jest zalockowany) - te dwie krzywe, w jaki sposób za ich pomocą trafić wraży samolot ?
Gdzie jest wskaźnik hamulca aerodynamicznego w F-15 ? Nigdzie nie mogę się go dopatrzyć, żeby sprawdzić czy jest wysunięty czy schowany, muszę przełączać się na widok zewnętrzny
ECM w MiGu-29A - jest w ogóle ? Podwiesić żadnego zakłócacza się nie da a jak wciskam E to żadna kontrolka się nie zapala. Nie wiem czy tak ma być czy coś źle robie. W innych samolotach nie ma problemu, w MiGu-29S też jest git (kontrolka się świeci).
Dość głupie pytanie ale i tak je zadam : dlaczego by tak nie wykorzystywać rakiet średniego zasięgu w walce na bliską odległość, przecież będzie skuteczniejsza ? Czy taka rakieta jest dużo droższa niż taka krótkiego zasięgu ?
Ostatnie pytanie, najważniejsze i najobszerniejsze: tryb powietrze-ziemia w Su-33 i MiGu. Nigdzie nie moge znaleźć instrukcji co i jak. Wiem tyle że należy uzyskać autoryzacje uzbrojenia. Ale to i tak mi nie pomaga. Jak mianowicie zrzucić bombę? Taka przykładowa sytuacja: lecę pod odpowiednim kątem, na odpowiedniej wysokości, z odpowiednią prędkością i cisnę przycisk do zrzutu ale bomba nie chce spadać, dopiero jak nacisnę drugi raz i przytrzymam to czasami spadnie, czasami nie, czasami spadną wszystkie. Trudno w takiej sytuacji uzyskać jakąkolwiek celność, szkoda że to nie jest tak proste jak w A-10
5. Ostatnie pytanie, najważniejsze i najobszerniejsze: tryb powietrze-ziemia w Su-33 i MiGu. Nigdzie nie moge znaleźć instrukcji co i jak. Wiem tyle że należy uzyskać autoryzacje uzbrojenia. Ale to i tak mi nie pomaga. Jak mianowicie zrzucić bombę? Taka przykładowa sytuacja: lecę pod odpowiednim kątem, na odpowiedniej wysokości, z odpowiednią prędkością i cisnę przycisk do zrzutu ale bomba nie chce spadać, dopiero jak nacisnę drugi raz i przytrzymam to czasami spadnie, czasami nie, czasami spadną wszystkie. Trudno w takiej sytuacji uzyskać jakąkolwiek celność, szkoda że to nie jest tak proste jak w A-10 :021:.Mam 1.02 i metodę jeszcze łatwiejszą niż w A-10. Mianowicie lecę z płytkiego nurka lub płasko z dużą prędkością (650-750 km/h) i próbuję ustawić kółeczko celowania na celu. Gdy mi się uda to wciskam fire i... czekam, aż bomba sama się zwolni albo żeby pomóc to czasem ciągnę w górę. Jest to o tyle łatwiejsza metoda niż w A-10 że komp w Su-33 sam zrzuca bombę kiedy kąt jest odpowiedni w stosunku do prędkości. Potrenuj na szybkiej misji (tej z menu) na statkach, są duże i łatwo je trafić różnymi sposobami.
Mam jeszcze jeden drobny problem, a mianowicie Track IR po zainstalowaniu patcha odmówił współpracy - znaczy się nie działa :008:
Przed każdym uruchomieniem Loczka wywalaj z katalogu "Config" plik "TrackIR".
Zwykle wystarcza to zrobić po instalacji gry czy patcha - potem już jest OK.
Nie patrz na AI, bo ono zawsze i w każdej grze, khem symulatorze, lata na innych zasadach niż ty. Jeśli po starcie nie szorujesz brzuchem po falach i nie rozbijasz się, to jest ok.
...ustawiam klapy w pozycji startowej, silniki na pełna moc i startuje, po "wystrzeleniu" z lotniskowca mam prędkość niecałe 150, waha się od 120- 140...(dodam że nie wiem od czego to zależy)
Ale jak daje 100% ciągu i hamulec to samolot nie stoi w miejscu, tylko się powoli porusza ...
Udało mi się tam zakołować, zresztą skomplikowane zadanie to nie jest,
(http://img379.imageshack.us/img379/5343/kuzkopiaen2.jpg) (http://imageshack.us)
Z miejsc oznaczonych niebieską strzałką startuje się z masą startową zmniejszoną, natomiast z miejsca oznaczonego strzałką czerwoną jest możliwy start z masą startową maksymalną.
Niestety jak to nazwałeś - "dla picu" przynajmniej ja nie zauważyłem różnicy. Jak startujesz to możesz nawet nie dotykać joya w początkowej fazie lotu. Suka sama zacznie nabierać wysokości a nie przeciągniesz. Spróbuj natychmiast po oderwaniu się od pasa schować podwozie gdyż ono stawia spory opór przy nabieraniu prędkości. Jest jeszcze jeden patent. Startujesz tak jak Mazak powiedział - Przepustnica na full, zwalniasz hamulec gdy turbiny mają 100% ciągu, ale bez klap, uzyskasz wtedy większą prędkość początkową (klapy też stawiają opór ) dopiero w chwili gdy jesteś już na rampie wypuszczasz klapy w dół - łapiesz po chłopsku mówiąc poduszkę powietrzną pod skrzydła i w niebo. Oczywiście nie zapominasz o schowaniu podwozia zaraz po oderwaniu się od pokładu. W kokpicie masz kontrolkę czujnika obciążeniowego podwozia, z prawej strony w czarnej oprawie nad poziomem paliwa. Gdy świeci się na biało znaczy że oderwałeś dupsko od ziemi.
Przed startem również trzeba nacisnąć "U". Wydaje mi się że nawet z rakietą przeciwokrętową, uzbrojeniem AA oraz około 80% paliwa startuje bez problemu.
Aha, dzięki, A jest jakaś możliwość, żeby w edytorze misji, wybrac sobie z którego pasa chce się startować?
Czy za każdym razem trzeba zakołować na inny pas?
WitamNie wiem dokładnie... Spróbuj ustawić na płycie postojowej, co Ci szkodzi. Wystarczy jeden mały obiekt jak APA, ATZ-10, UAZ przy domku pilota.
Na wrogim lotnisku stoją Voulcany i Igły więc chyba powinno być ono uznane za wrogie. Czy wroga jednostka musi koniecznie stać na płycie, lub drodze czy wystarczy na trawie między drogami?
PS. Czy wiecie może jak Lock-on współpracuje z track-IR... czy w ogóle, jakie osie, itp.
Lock-on współpracuje z Track-IR w trybie trzech osi swobody (ew. pod czwarta można przypisać zoom).
Hamy, klapy, autopilot, itp. włącza się już raczej na pełnym luzie
Radziłbym zaczynać od Mig-29, lub Su-27... posiadają HUD, co bardzo ułatwia latanie, bo pod ręka masz prędkość i wysokość (tę rzeczywistą, a nie z błędem zależnie od wys.)... kurs chyba też jest.
inne pytanko:Ja przypisywanie klawiszy w każdym symulatorze zaczynam od trymerów steru wysokości (zawsze przypisuję te same dwa klawisze, żeby mi się nie myliło ;) ). W Su-25 może przydać się jeszcze snap-view na tablicę przyrządów (NUM0, o ile się nie mylę), flary, działko, hamulce, wł./wył. lasera i to co wymieniłeś. Reszta tego co proponują koledzy, moim zdaniem, przydaje się bardziej na myśliwcach, ale jeśli starcza ci klawiszy na joyu (i jesteś potem w stanie spamiętać co jest gdzie), to czemu nie ;). Dobrze radzi Wilk: polataj troszkę i zobacz czego zwykle w największym pośpiechu szukasz na klawiaturze.
Co macie z reguly podpiete pod klawisze na joysticku?
Ja mam tylko (oprocz HAT) zoom in/zoom out, lock, center. Reszta steruje z klawiatury.
Oczywiście, ale w praktyce (tej Lockowej) dochodzi do niego nader często, a czasami po prostu specjalnie umawiamy się na jakieś "solo" :-) Trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność, a prawdopodobieństwo przedostania się wrogiej maszyny przez zaporę naszego ognia w BVR jest bardzo wysokie. Może AI łatwiej jest spuszczać na odległość, żywi ludzie dość umiejętnie unikają Lockonowych pocisków. A su25 to wręcz doskonały myśliwiec. Proponuję umówić się na rundkę z Boberrosem w celu weryfikacji ;-)
"Jak wujek Hartmann powiedział ,dogfight jest zbyt poważną rzeczą by pozwolić przeciwnikowi na walkę kołową" - to tylko na marginesie.
Mnie po nic, ale Kolega Wilk napisał, że jest, więc sprostowałem. Chyba, że źle go zrozumiałem :011:.Ja myślałem, że Wilkowi chodziło o CAS czy inny EAS ;)
Niestety nie mogę dorwać Flaming Cliffs ...
Pomogę :002: - http://www.sklep.pilots.pl/product_info.php/products_id/204 za skromne 59 złotych i po problemie.
Panowie, wielkie uznanie i beczka piwa dla forumowicza Schmicht.
ten po prawej jest dla mnie niezidentyfikowany. I tu proszę o uzupełnienie :)To wymagany kurs do następnego punktu.
Witam. Po wielu próbach okazało się, iż wszystko jest dobrze do czasu zainstalowania patcha 1,02. Gdy go zainstaluje trymowanie przestaje działać. Co dziwne, gdy instalowałem Lock on wcześniej taka sytuacja nie miała miejsce. Ta gra mnie załamuje :015:
Zapomniałeś napisać czym latasz.
Przecież napisał - samolotem. :)
Każdym ląduje się tak samo. ;) No... w przypadku Su-25T może jest nieco więcej zabawy.
Ja używam trymera wysokości na potencjometrze a dokładniej na pokrętle na przepustnicy. Bardzo się przydaje przy lotach na małej wysokości do 10/20m -można lecieć nie dotykając joya.To samo chcę osiągnąć... nie szargaj moich nerwów ;)
Do czego służy wskaźnik w czerwonej ramce? (Su-27):
2. Czy to tylko ja coś źle robię, czy w misjach tworzonych na własną rękę RWR nie działa? Ustawiłem 3 Igły, które co jakiś czas strzelają do mnie, ale niestety nie dostaję żadnego info o nadlatujących rakietach.
1. Strona 182 manuala do FC.
EDIT>>>Mnie z kolei uprzedził Spec ;)
Kolega PZl Belfegor mnie ubiegł [;
Mam pytanie co do RWR (Radar Warning Receiver) w A10. A wlasciwie dwa.
1. Moglby mi ktos objasnic symbole, które pojawiają się na tym wskaźniku i co oznaczają? Tzn. który oznacza zbliżającą się rakietę, który SAM itp... Próbowałem szukać ale nic nie znalazłem, a trening tego tematu nie pokrywa.
2. Czy to tylko ja coś źle robię, czy w misjach tworzonych na własną rękę RWR nie działa? Ustawiłem 3 Igły, które co jakiś czas strzelają do mnie, ale niestety nie dostaję żadnego info o nadlatujących rakietach.
BTW. Zna ktoś jakiś dobry sposób na tych bazookowców? :) Bo nigdy nie mogę w nich wymierzyć :)
[...]
2. Czy to tylko ja coś źle robię, czy w misjach tworzonych na własną rękę RWR nie działa? Ustawiłem 3 Igły, które co jakiś czas strzelają do mnie, ale niestety nie dostaję żadnego info o nadlatujących rakietach.
BTW. Zna ktoś jakiś dobry sposób na tych bazookowców? :) Bo nigdy nie mogę w nich wymierzyć :)
http://flankertraining.com/ironhand/supad.htm
Tam masz wszystko ładnie pokazane, musisz sobie tylko filmik ściągnąć. (Tutorials -> Suppresion of Air Defences -> VIDEO :: INTERPRETING AND USING THE A-10's RWR (Radar Warning Receiver) )
Z kolei (VIDEO :: STRELA HUNT) pomoże Ci z tymi Iglami, Strela też strzela pasywnymi.
Pozdrawiam
Można skądś pobrać więcej ?
Chyba nie, przynajmniej ja nic o tym nie wiem. Ale zrobienie samemu podobnych misji do tych z filmików nie jest wielkim problemem.
Po wtóre- nie mam w ząb pojęcia jaką wersję gry posiadam- gdzie to zobaczyć?
Po wtóre- nie mam w ząb pojęcia jaką wersję gry posiadam- gdzie to zobaczyć? Gdzie znaleźć patche?...
Błagam pomóżcie mnie cieniasowi...
Mam drobne pytanko dlaczego w SU-25 po przekroczeniu prędkości 900km/h zaczytaną się "turbulencje" a po przekroczeniu już 1000km/h staje się to naprawde uciążliwe w prowadzeniu walki. Czy naprawde też tak się dzieje w SU-25?
Posiadam Lock On 1.02 i moim zdaniem sterowanie jest tam skopane. Chodzi mi o wahania odrzutowca. Wydaje mi się, że w takim Su-27 (moja ulubiona maszynka) nie dzieją się takie rzeczy jak rzucanie dziobem w górę i dół przy małym ruchu drążka.
Za 59,90zł widziałem, że FC jest dostępne w sklep.pilots.pl (http://sklep.pilots.pl).
Ja też widziałem koszyk w FC i można tankować :001:Jak stawiałeś serwer to tak.
Co byście wy - starzy wyjadacze - zrobili w takim starciu, gdy siedzi wam na ogonie coś i zapieprza 2x szybciej niż wy? Bo ja już swój sposób znalazłem ale może jest jakiś lepszy.To chyba proste, brałbym skrydła za pas i czym prędzej wzywał kogoś coby zaszedł "szybkiego bill'a" od tyłu (bez skojarzeń proszę :002:) no i rozwaliłby go. Nigdy nie podejmuj walki lecąc samemu, chyba że latasz sobie na żywioł na HLu. Jeszcze jedno - tylko idiota włącza radar zachodząc kogoś od tyłu także sprawa nie warta dyskusji, bo AI tak robi.
Ah... I może mógłby mi ktoś powiedzieć jak nagrywać swoje loty żeby móc potem obejrzeć replay? I jak je przerzucić do avi?Cóż, nagrywać tracka możesz prosto - przed rozpoczenciem misji zamiast FLY klikasz z paska menu na którąś (teraz to nie pamiętam którą) zakłądkę i szukach record track. Co do AVI polecam program FRAPS podczas odtwarzania replaya bo LockOnowy miniprogram do nagrywania avi to ... hmmm... żenada, całą noc nagrywał mi się filmik 9 minutowy.
3.nie ma co porównywać zachowania AI do latania z realnym pilotem. AI wali prosto na Ciebie, ma obraz zawsze wszechwidzący i jest słabe jakotako, przewagę daje mu wszystkowidoczność i radar w Rosyjskich maszynach niczym radar z F-15 ...No ale na logikę, masz niecałe 8km przed sobą wroga, dokładnie na celowniku, zbliżasz się do niego z prędkością 600km/h. Co innego można zrobić jak odpalić pierwszą lepszą rakiete?
Walkę na krótki dystans poćwicz pierwsze na samego guna, później na rakiety R-73 tylko lub AIM-9.To chyba proste, brałbym skrydła za pas i czym prędzej wzywał kogoś coby zaszedł "szybkiego bill'a" od tyłu (bez skojarzeń proszę :002:) no i rozwaliłby go. Nigdy nie podejmuj walki lecąc samemu, chyba że latasz sobie na żywioł na HLu. Jeszcze jedno - tylko idiota włącza radar zachodząc kogoś od tyłu także sprawa nie warta dyskusji, bo AI tak robi.No właśnie rakiety bliskiego zasięgu idą mi całkiem całkiem, gorzej z gunem... A właśnie. Mam tylko 150 sztuk amunicji i koniec? Zresztą, po co mi on... Musiałbym lecieć idealnie za nim w odległości < 1km żeby trafić...
Ciekawe jak by było z prawdziwym graczem. Myśle że to już tylko kwestia tego ile ma wylatane...
No właśnie rakiety bliskiego zasięgu idą mi całkiem całkiem, gorzej z gunem... A właśnie. Mam tylko 150 sztuk amunicji i koniec? Zresztą, po co mi on... Musiałbym lecieć idealnie za nim w odległości < 1km żeby trafić...Hmm... troszkę inaczej to wygląda, walka CAC na guna polega na tym kto komu wyjdzie na linię strzału a nie kto za kim leci. Ja np. siedząc na ogonie czekam aż ofiara wykona zakręt i mam jeszcze dwa ruchy w zanadrzu, w zależności od prędkości swojej i ofiary, od przewagi wysokości itp. Poćwicz siedząc w Mig-29 z Miragem 2000, trenuj i wejści w wlkę i sama walkę. Co do tego Czym różni się Mig-29A od S to najważniejsza różnica to ECM, A nie ma go niestety. Inne różnice polegają na możliwościach podczepienia uzbrojenia. \
No ale to nie znaczy przecież że w ściśle określonych sytuacjach istnieją jakieś 'podręcznikowe' zasady zachowania?Ehhh... sam sie przekonasz, że akcje wychodzą wtedy, gdy umiesz się zgrać z towarzyszem w powietrzu, każda akcja jest inna, jeżeli już logiczne podejścia do przeciwnika są standardowe.
Hym... Pewnie da się jakoś zmienić szybkość strzelania na mniejszą(mam ciężki palec wskazujący ;-]), wtedy mi na dłużej starczy, no i ogólnie trzeba to potrenować póki co na AI.
A zanim polatam z ludzmi musze nabyc orginal + FC i potrenowac lądowania. Nie wiem na ile realistyczny jest proces lądowania w grze, ale utrzymanie się na idealnej ścieżce idzie mi bardzo topornie(szczególnie gdy ląduję bez ILSa) a czasami po prostu braknie prędkości na tych ostatnich metrach i albo zdążę zrobić afterburna albo od razu eject... Kilka razy też udało mi się w 29A wylądować wprost idealnie na środku i w połowie pasa, ale 3 razy pod rząd siadła mi hydraulika po wylądowaniu(tzn. złożyły się golenie kół). Mam nawet screenshoty jakby ktoś niedowierzał.
Propos... Czy ktoś jeszcze odczuwa(tak jak ja) brak jakiegoś szturmowego samolotu naddźwiękowego w Lock Onie?
Programiści pracują nad nowymi samolotami? Czy to tylko czcze obiecanki?
Mam lomac v1.02.
1. Aby móc z wami grać potrzebuję Lock On: Modern Air Combat(np. ten z kolekcji klasyki w empiku za 20pln?) oraz dodatku Flaming Cliffs z pilots.pl za 60pln, prawda to? Będe potrzebował jeszcze jakieś patche?
A zanim polatam z ludzmi musze nabyc orginal + FC i potrenowac lądowania.
Sqeeb
Mam lomac v1.02.
1. Aby móc z wami grać potrzebuję Lock On: Modern Air Combat(np. ten z kolekcji klasyki w empiku za 20pln?) oraz dodatku Flaming Cliffs z pilots.pl za 60pln, prawda to? Będe potrzebował jeszcze jakieś patche?
2. Gdy zakupię w/w pozycje będe jeszcze potrzebował patcha do polskich malowań myśliwców czy już będą na płycie? [...]
Sqeep, jezus maria, poćwicz sobie latanie i podstawowe czynnościa nie odrazu do walki na rakiety przechodzisz bez umiejętności lądowania...
Moje natomiast pytanie dotyczy tego czy jest możliwość aby rozpoczynać misję, kołując na pas ze schronohangaru lub z CPPESU ?Możesz startować z CPPS. W edytorze w zakładce Route okna edycji Airgroup masz pola: WPNT z numerem punktu trasy, TYPE z typem punktu trasy oraz ACTION (tu (http://lo-mac.com/screens.php?id=725) je dobrze widać). Po ustawieniu waypointa typu take off możesz określić w polu ACTION czy chcesz startować z CPPS czy z pasa.
Aha, jeszcze ta denerwująca kwestia trymerów, może jest coś co inicjuje działanie ich wszystkich ?
witam mam problem z uruchomieniem gry wyskakuje mi komunikat o jakims bledzie. co moge z tym zrobic?
Połączyłem Twój wątek z już istniejącym!
Razorblade1967
I jeszcze jedno dlaczego F-15, którego prędkość maksymalna wynosi 2,5 maha przestaje przyspieszać po przekroczeniu 1500 km/h?
Jest to zasobnik zagłuszania (ECM) ALQ-131. Uruchamiasz go klawiszem "E".
szkoda że w grze tak słabo odzwierciedlono jego uzbrojenie, no i brak noktowizora.No to pociesze Cie tym (http://www.il2forum.pl/index.php?topic=6778.0)
No to pociesze Cie tym (http://www.il2forum.pl/index.php?topic=6778.0)
Rolą ECM jest wysyłanie na częstotliwości radaru nas namierzającego tzw. szumu który sprawia że sygnały odbite od obiektu wracające do anteny giną w gąszczu sygnałów nadawanych przez zagłuszarkę, dzięki temu radar otrzymuje jedynie dane o naszym kierunku a nie np. o prędkości. Lecz system ten posiada także wady ponieważ ogłasza wszystkim , że jesteśmy w powietrzu. (tak mi się wydaje ekspertem nie jestem jak co to mnie poprawcie)A mnie się wydaje (proszę poprawić w razie czego), że ECM działa na zasadzie, że wysyła kolejno kilka sygnałów identycznych jak ten wysłany przez samolot namierzający. W efekcie prawdziwy sygnał odbity ginie wśród wielu fałszywych, które wysyła ECM skutkiem czego widać wiele celów jeden za drugim. problem polega na tym który jest prawdziwy (działanie ECM doskonale widać na radarze F15, gdzie pojawia się wiele "celów" jeden nad drugim).
Zacząłem wczoraj wypełniać misje w LO w w związku z tym mam trzy pytania:
1.Jak zakończyć misję?! Wypełniłem zadania i ląduje na jakimś lotnisku. Mój wingman parkuje maszynę, ja parkuję obok niego i... co dalej? Esc?
2. Czy po wykonaniu zadania muszę wylądować na jakimś określonym lotnisku czy to jest bez znaczenia?
3.Czy po wykonaniu zadania (np. zestrzelenie samolotu) mogę po prostu wcisnąć esc i misja jest zaliczona?
Heheh :002:
Co kliknąć? Chyba Quit :)
1. Ten wątek dotyczy wszystkich wersji LO.To najwyraźniej źle zinterpretowałem temat wątku :568:
2. Proszę nie straszyć użytkowników bez powodu. Od tego jesteśmy my :021:To było zwykłe ostrzeżenie przed ewentualną dziurą w kolanie i ukierunkowanie w bardziej właściwe miejsce... :040:
Zrobiłem tak, ale przy starcie mam prędkość około 150 km/h i ciężko jest opanować samolot w powietrzu, gdy inne samoloty z tego miejsca mają około 300 km/h i mogą spokojnie sobie lecieć.
Co to są porty wojskowe? Gdzie one są?
Co to są porty wojskowe?
Znalazłem gdzieś w necie taką informacje, że w Lock On jest 18 lotnisk i 8 portów wojskowych.
Gdzie one są?
No powiedzcie.
Bez przesady Marceliano! Na większość pytań które zadajesz na forum już kilkakrotnie pojawiła się odpowiedź, więc swą przygodę z LO zacznij od przestudiowania tego działu!
Jak się dołączyć do gry online? Nie mogę sobie z tym poradzić. :(
A ten biały trójkącik oznacza kiedy zaczyna się rezerwa czy co?
(wręcz jestem zdziwiony, że co niektórzy popierają Twoje lenistwo, z całym szacunkiem).Jak rozumiem, pijesz do mnie. Na forum dostałem raz ostrzeżenie za odesłanie kogoś do szukajki, tak więc już się na to nie odważę. W serii odpowiedzi na pytania Tal-Rasha był jeszcze podpunkt 0 (zawierający link do tegoż wątku oraz słówko o manualu), jednak usunąłem go po tym jak temat został włączony do wątku dla początkujących.
Bingo fuel - paliwo wystarczające na powrót do bazy
Zarówno A-10, jak i F-15 tankować w powietrzu można.Właśnie tak chciałem uzupełnić swoją odpowiedź, ale zawstydziłem się że palnę gafę! To się przyznałem, że nie wiem :P Także kolego Arivia (o ile nie koleżanko!): Su-33, F-15, A-10 możesz tankować w powietrzu (cholera, poważnie to A-10 też może?! :118:)
Tylko AI to potrafi.Z tego co pamiętam to dodatkowym warunkiem jest też brak hangarów na lotnisku, inaczej po prostu chowają się do hangaru i znikają.
w Su-25T:
Klawisz "7" (tryb ziemia) -> klawisz "O" -> klawisz "D" (usyawiasz Vihry) -> ALT+ "-" lub "=" (ustalasz wielkość celu do sledzenia na ekranie -> klawisz Shift+"O" (uruchamiasz dalmierz lasoerowy - działa mnutę potem się chłodzi) -> trzymasz podświetnie aż zapali się "Pusk Rozruszoj" i strzelasz.
Procedura odpalania rakiet antyradarowych jest praktycznie taka sama tylko trzeba sobie zabrac pod kadłub "Fantasmagorie".
Krótko mówiąć: RTFM (http://rtfm.bsdzine.org/#RTFM). Tak na przyszłość.
Pytanie jeszcze o działka podwieszane. Tego w manualu też nie mam opisanego.Trafił Ci się jakiś felerny manual - o ile pamiętam, obsługa działek (w tym podwieszanych) jest opisana w rozdziale o Su-25. Wybierz tryb powietrze-ziemia (7), wybierz działko (c) a następnie pokrętłem (w kokpicie po lewej, nie pamiętam skrótu) wybierz wszystkie działka.
Są jeszcze tracki szkoleniowe które też składają się na manual. Warto się z nimi zapoznać. Poza tym masz jeszcze strone, która też się pojawiała tutaj:
http://flankertraining.com/ironhand/index.html
Ponadto patrząć na twój dorobek w dziale Falcona mam wrażenie, ze historia się powtórzy w tym temacie stąd odesłanie do manuala.
Wystarczyło tylko napisać skrót, ale po co?Wystarczyło poszukać, ale po co?
trzeba pojęczeć na kogoś kto nie wieDziwisz się? Przejrzyj sobie ten wątek od samego początku, może wtedy zrozumiesz skąd to, jak to nazwałeś "jęczenie" się bierze.
Właśnie chciałem też polecić popkowi 'Camera jiggle' czy jak to tam było, w każdym razie myślałem o tym SHIFT+J ale coś mi świtało że to z Altem się robiło... To jest dobre do filmików właśnie :)Tylko gdy używamy camera jiggle trzeba unikać dużych zoomów (nie chodzi mi o zbliżenia), bo będzie strasznie trząść. Jeżeli już robimy duże zoomy to lepiej wyrenderować tracka do avi i dopiero później dodać efekt "trzęsienia kamery" w Premierze lub Vegas przy montażu.
a co zrobić żeby tankować w powietrzu??
Panowie czy jest modzik który powoduje wyświetlanie sie prędkości i wysokości w metrach na samolotach takich jak A10 czy F15? Ciągle mi sie to myli.Zasada co do prędkości jest taka, że mnożymy przez 2 i odejmujemy 20%, wnet nam wychodzą km/h.
I jeszcze jedno jak skutecznie niszczyć z mavericków cele naziemne z A10? Zanim namierzę i wystrzelę to juz leci do mnie rakieta. Czasami zdążę wystrzelić ale oni też.Do likwidacji systemów "ziemia-powietrze" służy specjalistyczne uzbrojenie którego A-10 w LO, nie przenosi. Oczywiście bardziej doświadczonym ujeżdżaczom świń to nie przeszkadza i bez problemu likwidują te systemy z maverick'ów, jednakże do tego służą specjalne techniki opisane między innymi w manual'u.
Z kad wiem czy cel jest już w zasięgu (czyt. że maverick go dojdzie) czy nie. Kilka razy zdarzyło mi sie że maverick spadł kilkadziesiąt metrów przed celem.Więcej info -> manual/trening
Boli mnie że w A10 nie ma takiego TV jak w su25t. Jest wyraźnie gorszy ale pilotaż A10 jest o niebo prostszy od latania na 25T.Dla mniej ambitnych w LO przewidziano ustawienie w opcjach: "Easy" :121:
HUD pokazuje też symbol gotowości do strzału ПP lub OTB, wskazówkę wstrzymania ognia (czytamy „otewe”, co oznacza w rosyjskim „wstrzymaj się”). W angielskiej wersji wskazówkami gotowości są skróty LA, czyli „Launch Authorized”, (zgoda na strzał) lub No LA, czyli „No Launch Authorized” (wstrzymać ogień). Pojawienie się symbolu gotowości do strzału oznacza, że cel znalazł się w efektywnym zasięgu wybranego pocisku, który jest gotów do odpalenia.
Gdy komputer stwierdzi, że obiekt znalazł się w zasięgu, pojawi się symbol gotowości do strzału. Jeżeli zbliżysz się do celu zbyt mocno, HUD wyświetli wskazówkę wstrzymania ognia OTB.
Pytanie dotyczące komend podawanych po radio przez TOWER lub AWACS:
np na zapytanie "Inbound" - 'ktoś tam', Tower, Heading 270 For 120 at 8 thousand
nie rozumiem tego - For 120 :011:
8 thousand - to że na 8 tysiacach mam lecieć :011:
od AWACS-a:
Angels low/med/high - :011:
cold/hot - :011:
jak by ktoś tam rozumiał po 'kaszebsku' to proszę o przetłumaczenie :609:
nie rozumiem tego - For 120 :011:
Statek oznaczasz jako cel w edytorze - włączasz tryb powietrze-ziemia oraz radar - odpalasz. Możesz wszystko obejrzeć na filmiku Ironhanda: http://www.flankertraining.com/ironhand/a2ship.htm
W ogóle Su-33 nie przenosi Moskita w realu. Jest to bajka jak wiele w tej grze.
Dziękuję za wyjaśnienie :)
Ja też dziękuję :), ale czy pomoże mi ktoś z tym wyznaczaniem celów (diamencik na HUD!) PLZ!!!
Mam taki oto problem. Lock on v.1.12 - używam Saiteka cyborg3d Gold. Do Kierowania wskaźnikiem celu na HUDzie przypisałem sobie grzybek. Jednak defaultowo jako kierunki "z ukosa" były przypisane zmiany widoków. Toteż wskazując cel mojemu maverikowi nieraz mi się przytrafiło ze zaczął pilot przekręcać głowę :D - szybko zmieniłem ustawienia i pokasowałem obracanie głowy z grzybka - wtedy wskaźnik celu szaleje - działa, ale tak szybko ze nie da sie nic nacelować. :/ Co zrobić?
Ja też dziękuję :), ale czy pomoże mi ktoś z tym wyznaczaniem celów (diamencik na HUD!) PLZ!!!
NA początek chcialem z góry przeprosić jezeli ktos juz poruszył ten watek na forum ale mi sie nie udało znalesc odpowiedzi na moje pytanie. Konkretnie chodzi mi o to co znacza lampki po prawej stronie tablicy uzbrojecia w intrukcji jest napisane tylko ze sa to kontrolki awarii. To co mnie dziwi to to ze nigdy nie zapala sie zadne ostrzezenie o awarii silnika badz tez spadku cisnienia w oponie kiedy zlapie kapcia. Jedyne co sugeruje klopot z silnikiem to podwyzszona temperatura gazów wylotowych.
jak ktos wie co znacza te kontrolki to niech mi powie co znacza te ktore zakreslilem na bialo zaczynajac od lewej od gornego rzedu.
Co trzeba zrobić by pobierać ze strony http://lockon.co.uk/ dodatki.Musisz być zalogowany na stronie. Jeśli nie masz tam konta, to podczas próby ściągnięcia powinna Ci wyskoczyć strona do rejestracji. Jeśli będziesz mieć jakieś problemy z rejestracją (wygaśnięty certyfikat), to musisz dodać obecny certyfikat do wyjątków. Mi tak polecił webmaster strony i zadziałało.
Mam pytanie(a)
-który patch jest wg. was najlepszy? 1.1 czy 1.2? (do LO bez dodatków)
-Czy istnieje mod w którym da się latać F-16?
Z góry dziękuje ;>
Musisz być zalogowany na stronie. Jeśli nie masz tam konta, to podczas próby ściągnięcia powinna Ci wyskoczyć strona do rejestracji. Jeśli będziesz mieć jakieś problemy z rejestracją (wygaśnięty certyfikat), to musisz dodać obecny certyfikat do wyjątków. Mi tak polecił webmaster strony i zadziałało.
Jest chyba patch do wersji 1.02 dla czystego LO, ale nie wiem co zmienia, co poprawia.
Ah... walnołem kicksa a chodziło mi o MiGa-21. Najmocniej przepraszam za problem.
Zrobili Nevade :004:
(...)trzeba znaleźć ścieżkę w plikach LockOn\Config\Producer.cfg
A tam zmienić ForceFeedbackEnabled = true na false;
Hmm ciśnie się na usta jedynie RTFM!!! Nie wiem czy kolega wie ale w farmerskich latadłach za strzelanie z działka odpowiada inny klawisz niż za strzelanie z uzbrojenia podwieszanego. :118:
mmaruda:
Graj na Flaming Cliffs i maksymalnym realizmie żeby nie uczyć się złych nawyków - i zabawa rozpoczęta :) a najlepsza zabawa to opanowanie Żabska :021:, jak ogarniesz to się odwdzięczy pięknym filmem w TV w kokpicie po prawej.
Udanej zabawy.
Mam takie pytanie: czy jest jakikolwiek sens używać Aim-7 lub 9? Bo tak w sumie to najlepszym paylodem wydaje się 8xAMRAAM, który jest najcelniejszy, ma największy zasięg, jest fire&forgot, i nie da się go praktycznie zmylić.
(...) i nie da się go praktycznie zmylić.
Jedyną rakietą fire and forget jest akurat AIM-9. AMRAAM wymaga utrzymania locka radarowego podobnie jak Sparrow. Cała kwestia w tym, że żeby skutecznie z tych rakiet korzystać, trzeba skutecznie śledzić cel i wiedzieć, kiedy rakieta sama zacznie go śledzić bez naszego locka (w AMRAAMie chyba trzeba do końca trzymać zresztą).
Jedyną rakietą fire and forget jest akurat AIM-9. AMRAAM wymaga utrzymania locka radarowego podobnie jak Sparrow. Cała kwestia w tym, że żeby skutecznie z tych rakiet korzystać, trzeba skutecznie śledzić cel i wiedzieć, kiedy rakieta sama zacznie go śledzić bez naszego locka (w AMRAAMie chyba trzeba do końca trzymać zresztą).
Ponawiam, zatem pytanie: czy są jakieś taktyki, triki, które czynią Aim-7 czy 9 użytecznymi?
Ponawiam, zatem pytanie: czy są jakieś taktyki, triki, które czynią Aim-7 czy 9 użytecznymi?
Ekhm... panowie, ja dobrze wiem jak te rakiety działają.Co nie zmienia faktu, że Aim-120 jest o niebo praktyczniejszy od Sparrowa i ma o niebo większy zasięg niż Aim-9. Szczególnie, że tego ostatniego łatwo wabią flary, a i trafienie czasem nie psuje wroga.
Ponawiam, zatem pytanie: czy są jakieś taktyki, triki, które czynią Aim-7 czy 9 użytecznymi?
No właśnie nie wiesz! Jeszcze nie słyszałem aby rakiete naprowadzaną na podczerwień flary wabiły także zapraszam do podręcznika najpierw...
A co robią flary według podręcznika?
1. Czy można nagrywać tracki z lotów mulitiplayer?Tracki zapisują się automatycznie i lądują w folderze temp.
2. Jak uzupełnić amunicję po wylądowaniu (MP)? Czy trzeba lądować na swoim lotnisku, czy może to być dowolne?Menu uruchamiamy przyciskiem "\". Szczegóły manual strona 225.
Witam! :001: Jest to mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym zamieścić w nim pytanie dotyczące Lock Ona FC1, a mianowicie w jaki sposób można zmniejszyć ping na serwerze (i jednocześnie wkurzające lagi :005: ) podczas lotów multiplayer. Próbowałem znaleźć odpowiedź na moje pytanie w wyszukiwarce, ale nic nie znalazłem. Bardzo przepraszam jeżeli pytanie jest nie na miejscu.Szybsze łącze i czysty komp od wirusów poprawi pingi ;)
Szybsze łącze i czysty komp od wirusów poprawi pingi ;)
Angielski w sumie nie jest mi obcy(...)
Czy ja mam wrażenie czy w LOFC 2 poprawiono m.in. fizykę lotu?
Wiesz jak sprytnie uniknąć namierzenia przez wyrzutnie Buk?
Próbowałem na dużej wysokości i też bardzo niskiej ( czasem ok 10 m), ale nic to nie daje.
Często też, tak bywa gdy cel stosuje tzw. "notching"
Przed rozpocząciem misji dobrze przeczytaj 'briefing'
R-27ER działa jak AIM120C ale po zapomnieniu odblokowaniu celu staje się jakaś mało celna dlaczego?Bo nie wie gdzie lecieć i sobie po prostu leci :118:
Odinstaluj wszystko włącznie ze StarForcem, wyczyść rejestr, zainstaluj FC, łatki, na końcu ściągnij SFUpdate jest na dole strony.
http://www.star-force.com/support/sfdrvup.zip
Wszystko naturalnie z prawami administratora. Ja tak instalowałem i wszystko działa.
Ps. Do czyszczenia użyj tego: http://www.star-force.com/support/sfdrvrem.zip
Hej piotru, na jesieni po zmianie kompa i systemu na "7" 64bit, miałem chyba identyczne problemy z LOFC :005:. Radziłem się nawet KosiMazaki ale nic nie pomogło. Odpuściłem sobie i zakupiłem FC2, no i zero problemów :banan. a FC leży i łapie roztocza. :020:Dzięki za info, ale ja i tak bardzo poważnie rozważam powrót do XP sp3. Oczywiście LOFC i gry w ogóle to tylko jedne z wielu kamyczków. Eclipse - działa 2 razy wolniej na W7 64, MS Script Debuger nie debuguje, NHancer nie daje się uruchomić a w FSX co i raz trafiają się jakieś "przyciachy" + scenerie które w XP "ino śmigały" i to we wcale wysokich ustawieniach tu ledwo się odpalają w ustawieniach trochę wyższych niż minimalne, ogólnie kupa. Jakiś rok i pół temu używałem W7RC przez kilka miesięcy (tak testowo) i mam wrażenie że wszystko działało dużo lepiej.
Hmmm, w Sdiełano w CCCP lotniska na HUD można zmieniać za pomocą tyldy ~, a czemu w FC3 w F-15C to nie działa? Np. w trybie ILS niby powinno przerzucać między lotniskami, a nic się nie dzieje. Służy do tego jakiś inny klawisz, czy też nie działa w ogóle?
Macie wrażenie, że w FC3 beta przy manewrach jakby ekran lekko drgał, nie wiem czy to przypadłość u mnie (dużo kontrolerów), czy coś z F-15C jest nie halo albo z ziemią.
Podeślij tą misję to się zobaczy. Może wziąłeś samolot który nie jest grywalny