Tylko w tych "misjach treningowych" nie ma żadnego wytłumaczenia co i jak zrobić :| A manuala całego nie będę drukował... :/No cóż, czasy gdy do gry dołączany był wydrukowany grubaśny podręcznik niestety bezpowrotnie minęły a chyba nie ma sensu przepisywania na forum tego, co każdy może przeczytać u siebie w manualu.
ale nikt by się nie obraził gdybyś coś tutaj naskrobał >:D
Musisz pamiętać, że mavy nie mogą być odpalane ze zbyt dużego kąta, ten kąt symbolizuje krzyżyk na widoku z mava.
Odpalilem maveric dzieki waszej pomocy :)
Ale mam jeszcze pytanka , mianowicie jak powrocic to ponownego trybu szukania bez odpalenia rakiety i moze maly poradnik jak odpalic bomby naprowadzane laderowo :)
Pozdrawaim
jak powrocic to ponownego trybu szukania bez odpalenia rakiety
Sorry za błędy ale jestem po 4 browarach i po nocy a to oznacza że jestem najeba....... .no i powiem tylko tyle że zrobię wszystko aby nauczyć się obsługi f-16 aby z wami latać choć nie umiem angielskiego to do zobaczenia za pare lat .Pewnie dostane w kolano :021:
Czasami się zastanawiam czy ludzie przed zadaniem pytania, wykazują choć trochę swojej inwencji. Już nie mówię o szukaniu odpowiedzi na swoje pytanie, ale przynajmniej zadania go w odpowiednim temacie.Otoz zdziwie cie, inwencje wlasna wykazalem. Uzylem opcji 'Szukaj', co wiecej caly ten temat przeczytalem. Jednak uznalem problem swoj za tyle niebagatelny, ze wymagal stworzenia nowego topicu (IMVHO czasami latwiej zachowac porzadek na forum tworzac wiecej topicow niz dolaczajac wszystko do jednego; poparte wieloletnia praktyka i obserwacja :004: ). A teraz gdy post juz znajduje sie w odpowiednim temacie czy jest ktos kto moglby odpowiedziec na moje pytania? Czekam z niecierpliwoscia i dziekuje z gory :) .
Wpajano mi, że F-16 jest lepszy na średnie dystanse a MiG-29 na bliższeAle nie wyposażony w R-77. Nie masz z nim szans bez zastosowania bardziej chytrych sposobów, jak np. beaming. I pamiętaj o złotej zasadzie. Gdy podejrzewasz, że Mig-29 wali z R-77, w tył zwrot i wrotki. Przy odrobinie szczęścia może ci się uda go oskubać z rakiet a w przypadku kampanii może uratujesz tyłek uciekając za linię frontu.
wszystkie loty dostały polecenie "abort" i kompresja czasu została całkowicie wstrzymana, tak, że nie dało się jej wznowićKoniec kampanii.
A jeszcze jedno pytanie - co oznaczają dokładnie szare linie, widoczne na HSD?
A detekcja na ziemi tez nie jest najlepsza - czesto zahaczam o budynek, pomimo faktu, ze brakowalo mi do niego jeszcze okolo 1.5m :002:
Ad.2 - to jest misja FAC - Forward Air Controller (o ile dobrze pamiętam). Racja - nie jesteś wyposażony w bomby, ponieważ to nie Ty masz zadawać ciosy. Ale brak bomb nie pozbawia Cię trybów radaru Air-to-Ground - właśnie z niego powinieneś korzystać, jeśli chcesz wskazywać cele.
In device manager disable your sound card. If you can then get into the sim, turn off movies in AF setup. Exit and then re-enter the sim to verify that movies is off. Exit again and re-enable your sound card. Now try it to see if you can get in.
Uch.. Głupie pytanie: przestał mi działać POV w widoku 3D. Ot tak sobie, znienacka. Mam X-52, myślałem, że może coś w profilu mi się przestawiło, ale tam jest wszystko w porządku. W klawiszologii Falcona też nic nie zmieniałem (akurat jak pacza instalowałem, to musiałem przeinstalować całego AFa, ale i to nie pomogło). Jakieś sugestie?
Czy istnieje możliwość (gram z paczem 1.10) przełączenia FLIR na MFD ?? Na MFD w zakładce FLIR mam tylko sterowanie tym ustrojstwem, zaś obraz z FLIR oglądać mogę jedynie na HUD... jak dubluje HUD na MFD to tylko wskaźniki mam pokazane... Pomocy ! A jeszcze jedno, czy FLIR działa tu jedynie jako kamera czy można nim kierować uzbrojenie ? Grałem kiedyś w jakiegoś Horneta (chyba 3.0 lub coś w tym stylu) i tam to była prawdziwa potęga... naprowadzanie głupich bomb na cele, z dużą dokładnością i możliwość wzrokowej identyfikacji nawet z dużych pułapów/odległości :karpik
Witam!
Ostatnio zacząłem zabawę z Falconem i chciałbym się dowiedzieć pewnych dwóch rzeczy:
- Czy w F- 16 jest stabilizator prędkości?? Jeżeli tak to jak go włączyć
- W jaki sposób można zmienić kolor HUD' A, do tej pory obczaiłem jedynie zmianę odcienia jednak koloru nie potrafię zmienić.
Moja wersja gry to Falcon AF 1.09
Jak należy zrozumieć kombinację: Alt c : l oraz Alt c : l co ozn.Sim-cockpit
setup load oraz save.Co należy wcisnąć i w jakiej kolejności.To samo dotyczy
kombinacji Alt c : j, Alt c : k oraz Alt c : t.
Są jeszcze 3 kombinacje Ctrl z,Ctrl x oraz Ctrl c,które nie rozumiem,co one
powodują.W opisie jest tylko Key-Combination Ctrl-z,Key-Combination Ctrl-x
oraz Key-Combination Ctrl-c
Witam!Nietylko nazwę ale i też linka ci podam.
Ostatnio słyszałem iż istnieje pewien program (do Falcona) do wydawania głosowo komend dla skrzydłowego. Czy ktoś jest mi w stanie podać jego nazwę??
A ja korzystam z dobrym skutkiem z Shoota (http://clans.gameclubcentral.com/shoot/)Aj jajaj.... właśnie o ten program mi chodziło, sorry Flanker za wprowadzenie cię w błąd. Ale sami wiecie jak to jest, upał jak w środku lata to człowiekowi może mózg się lekko przegrzewać. :118:
W razie czego, mam profil do Allied Force.
Kolejne pytanie - czy ten SHIFT + / będzie działać, bo po wylądowaniu chciałbym włączać skręcanie kół - to się robi tym właśnie ?chyba tak
Mowi (wydaje mi sie) descent to 2k feet, maintain 200knots, turn right to one-three-five.
Wydaje mi sie, ze to turn right to chodzi o skręcenie samolotu w prawo na kurs 135 (jesli np. lece kursem 100)
To mówi kiedy Cię wstępnie nakierowuje na oś lotniska, które może mieć dwa pasy. Komunikatów tego typu możesz usłyszeć kilka, zanim wieża nakieruję Cię na kurs podejścia do lądowania. Kiedy już będziesz w osi, a lotnisko ma 2 równoległe pasy, to usłyszysz np:
"Falcon1, you are cleared for landing, 1-3-5 left/right"
co oznacza, że masz lądować na lewym/prawym pasie 135. I to o to left lub right chodziło Flankerowi. Generalnie musisz uważnie słuchać komunikatów wieży i się do nich stosować, bo inaczej możesz się w czasie misji wpakować w inny samolot.
A co do tankowania - trzeba po prostu bardzo delikatnie korygować joyem. Trening czyni mistrzem :002:
A co do tankowania - trzeba po prostu bardzo delikatnie korygować joyem. Trening czyni mistrzem :002:
A na jakiej wersji AF latasz? Od któregoś patcha ułatwili nieco tankowanie.
1. jak przełączyć samolot w tryb nawigacji, jeśli jestem w jakimkolwiek z trybów bojowych?
Kliknąć jeszcze raz tryb w którym jesteśmy - czyli jak jesteśmy w trybie A-A to klikając ponownie przycisk A-A przełączy nas w tryb nawigacji.
Tak. ILS włącza się ręcznie - w sumie to nie spotkałem się, żeby się włączał automatycznie, zawsze to ręcznie robię... Tryby nawigacji masz koło kompasu, na samym dole. Musisz jednak pamiętać iż ILS chwyta lotnisko w odległości od kilku do kilkunastu mil - zależy od lotniska.
Panowie mam takie pytanie. Czy można jakoś ręcznie wypuszczać chaffy i flary (Z,X) czy zawsze będzie się to odbywało automatycznie ?Obawiam się, że nie da się "ręcznie", ale głowy nie dam.
W sumie nie bardzo też wychodzi mi ustawianie tych programów mógłby ktoś mi to jaśniej wytłumaczyć ?
Obawiam się, że nie da się "ręcznie", ale głowy nie dam.Można ewentualnie pod PGM1 i 2 dać jedną flarę i chaff.
Można ewentualnie pod PGM1 i 2 dać jedną flarę i chaff.Ale niestety i tak trzeba przełączać się między trybami. :005:
A tak w ogóle to po co wam flary i chaff. W Falconie używam ich jedynie do zwiększenia morale i polepszenia samopoczucia. :118:
No niby i tak, ale to straszne chamstwo tak mi zamknąć lotnisko... dziury w pasie startowym... Dranie.:D :D
Ano nie robiłem save'ów, bo jeszcze nie zdążyłem wykonać żadnej misji - ciągle czekałem na jakąś ciekawą. :):D Ja na Twoim miejscu zacząłbym nową kampanię. I tak nie masz nic do stracenia.
:D Ja na Twoim miejscu zacząłbym nową kampanię. I tak nie masz nic do stracenia.Witam. Wydaje mi się, że jest bardzo dużo do stracenia - REALIZM. Postępując w analogiczny sposób można wrócić do poprzedniego save-a w przypadku zestrzelenia i się odegrać próbując aż do skutku i tak dalej, i tak dalej. Coś mi tu nie pasuje do "realizmu Falcona" :121:
2. Przenieść się na inne lotnisko przy okazji wzywając jednostki inżynieryje do naprawy zniszczonego (oczywiście zakładm, że lotnisko nie wpadło w łapy wroga).
W jaki sposób wydawać polecenia jakimkolwiek wojskom?
Jak przenieść się na inne lotnisko?
BTW - Iceman,wzięlibyście polatali ze starymi kumplami :P
Jest jeszcze jedna opcja poradzenia sobie w przypadku zniszczenia lotniska (jednak misje muszą być generowane) a mianowicie start z taxiwaya :)
Ale to niemożliwe...
To Wy już wzbiliście swojego zakurzonego Falcona w chmury Wacha ?
jak wrócić do zwykłej nawigacji ! Czasami mi się udaje, ale jak już nacisnę "d" (czyli niby tryb dogfight) to już za chiny nie moge się wrócić do tego, żeby HUD wyświetlał mi dane potrzebne do nawigowania1. wciśnij na ICP (klawiatura pod HUD): A-A, powinno wrócić do nawigacji
2. ICP: LIST--->1 DEST---> wklepujesz współrzędne waypointów...szybszej metody nie znam ale ta działa =]Pisząc "wklepać manualnie", o to właśnie mi chodziło. :004: Głównie ciekawi mnie to jak dane pojawiają się po włączeniu silnika i włączeniu pstryczków "Avionics Power". Dlaczego nie musimy tego robić ręcznie?
1. Data link z AWACS/JSTARS (po wyłączeniu data lnk powinna zostać tylko trasa na HSD)A jeżeli nasze anteny (chodzi mi o te, dzięki którym pojawiają się znaczki na RWR :118:) odbiorą sygnał od takiej wyrzutni, to czy sam nasz samolot może wyświetlić na HSD miejsce tego wrogiego obiektu?
...Głównie ciekawi mnie to jak dane pojawiają się po włączeniu silnika i włączeniu pstryczków "Avionics Power". Dlaczego nie musimy tego robić ręcznie?Dobre pytanie :) nie chcę Ci namieszać więc na nie nie odpowiem...chłopaki z 13 WELT (i nie tylko) na pewno wyrażą się precyzyjnie :002:
A jeżeli nasze anteny (chodzi mi o te, dzięki którym pojawiają się znaczki na RWR :118:) odbiorą sygnał od takiej wyrzutni, to czy sam nasz samolot może wyświetlić na HSD miejsce tego wrogiego obiektu?...Na TWSie są pierścienie, które nie są żadnym punktem odniesienia do wyznaczania odległości naszej fury od bandyty i na pewno wiesz jak się z nich odczytuje informacje więc nie będę o nich prawić :118: skoro nie znamy odległości do wrogiej stacji radarowej to nie możemy określić jej dokładnej pozycji na "mapie"...niech ktoś to przetłumaczy bo sam zaczynam wątpić w swoje słowa :003:
Na TWSie są pierścienie, które nie są żadnym punktem odniesienia do wyznaczania odległości naszej fury od bandyty i na pewno wiesz jak się z nich odczytuje informacje więc nie będę o nich prawić :118: skoro nie znamy odległości do wrogiej stacji radarowej to nie możemy określić jej dokładnej pozycji na "mapie"..Do dobra, więc na jakiej podstawie AWACS określa miejsce wyrzutni. Jak mówisz nie da się określić odległości na podstawie fal radiowych, które walą w nasz samolot. Chyba AWACS nie odnajduje tych celów swoim radarem :002:. Jakoś w to nie wierzę, więc może po prostu wywiad dowiaduje się gdzie są te wyrzutnie i podaje ich współrzędne geograficzne? :005:
Chyba AWACS nie odnajduje tych celów swoim radarem :002:. Jakoś w to nie wierzę, więc może po prostu wywiad dowiaduje się gdzie są te wyrzutnie i podaje ich współrzędne geograficzne? :005:Też tak mi się wydaje ;)
Odległości są przeliczane na podstawie mocy sygnału.Rozumiem, że wywiad musi zdobyć dane na temat poszczególnych radarów?
Czyli teoretycznie możemy zmierzyć w jakiej odległości od nas jest rakieta naprowadzana radarowo, aktywnie? Więc, czemu komputer pokładowy nie podaje nam takich informacji?
Proponuję zainstalować sobie F22 TAW - tam Betty informuje o odpaleniu do Ciebie nawet rakiety ... IR :118:To tak jak w prawie każdym filmie (może w prawie każdym). :118:
CCRP uwzględnia wiatr, CCIP niestety nie. Poza tym FCR a nie FCC ;)
Jeżeli wróg to awacs powie "Contact confirmed hostile", a w przypadku celu naziemnego "contact is a bogey".
Ja w przypadku, gdy nie ma AWACSa to po prostu przelatuje nad kolesiami. Strzelają - wróg, nie strzelają - przyjaciel :lol:
Pościągałem już wszelakie manuale i myślę, że za 5 lat coś będę umiał:)
Obraz przeskakuje w ten sam sposób co rozglądanie się za pomocą wektora na joysticku (CH Fighterstich). Ma ktoś jakiś pomysł? Podejrzewam, że coś źle ustawiam :005:Tzn. jak przeskakuje ? A rozglądasz sie w 2D czy 3D kokpicie ?
Mam ustawione:cockpit defoult,keystrokes oraz HiTilesAF.
Robiłem różne próby i efekt jest ten sam.Ustawienia w setup:3 Axis,lewy przełącznik w poz ATT HOLD.Po odpaleniu misji mogę włączyć tylko jeden raz autopilota prawym przełącznikiem na pozycję ALT HOLD.Po 10 sek.przełącznik przełącza się sam na pozycję OFF.Ponowne włączenie jest możliwe dopiero po powtórnym odpaleniu misji.
1.Czy po załączeniu autopilota przejęcie sterów joystikiem powoduje automatycznie jego wyłączenie?
2.Jak działa klawisz "A" (autopilot)?Czy jest to "toggle" autopilota?Jeśli tak to czy jest wyświetlana inf.o załączeniu autopilota?Czy on,off klawisza A powoduje przełączanie na prawym klawiszu AP Switch?
3.Ostatnie pytanie dotyczy mapowania BigMaca.Jak mapowałeś 3 pozycje dla lewego i prawego przełącznika autopilota,jeśli w cockpitbuilders są tylko 3 funkcje:AP Switch Left,AP Switch Right oraz autopilot(klawisz A)?
Bullseye to umowny punkt wyznaczony przez 'dowództwo' i ma służyć nie tylko tobie, ale też pozostałym pilotom w większości tym AI. Dlatego Bullseye przeważnie mieści się na terenie wroga aby sfera wokół niego obejmowała z grubsza cały front. A zmienia się często, bo sytuacja na polu walki się zmienia a ponadto regularna deaktualizacja pozycji Bullseye zabezpiecza przed przejrzeniem planów przez nieprzyjaciela.
jak sprawdzic czy zalokowalem sie na wrogu czy nie; jako że nie ma tutaj IFF, sugerowaliscie pytanie AWACS'a jakas komenda.
Teraz wyczailem jeszcze komende "Raygun" - wtedy podaje namiary danego samolotu wlasnie od "bullseye". ale czym to jest ?
Ponieważ niedługo rozpocznę testy związane z FreeTrack to mam pytanie związane z FalconAF.Ile osi obsługuje ten sim?Mnie się wydaje,że 3 yaw,pitch oraz roll a nie obsługuje pozostałych 3 tzn.x,y oraz z.Czy mam rację?
Witka! mam problem, posiadam F4AF od tygodnia, spędziłem już z tym simem już parenaście godz. i mam zamiar grać dalej, tyle ,że nie pozwala mi na to wredny BSOD !
Witam.
Czy mógłby ktoś napisać co trzeba zrobić, aby uruchomić silnik?Wszytko po kolei...
P.S Wiem...manual jest...ale za bardzo go nie rozumiem.
First, you have to start Falcon with the "-window" option, so you can see the desktop
With a 1280x1024 screen there is quite a bit of room on the desktop to place the other windows somewhereI build a new short cut on my Deskop and ad this parameter on the end of the target way : " "E:\F4 Allied Force\FalconAF.exe" -window "Cytuj
-window is the parameter that you have to add at the end of the way , so you can move and rescale your Falcon Window
Może wyda się to śmieszne ale no nie mogę wylądować :D Nie wiem co robię źle - zgodnie z manualem lece ścieżką 3stopniową, jednak muszę sporo szybciej podchodzić niż zalecane w manualu 130kt, wychodzi średnio 160 - by utrzymać 12-13st AOA. Może patrzę nie na te odczyty? Sugeruję się tylko hudem. Za każdym razem wale w pas jak kamień i trace wiele systemów... Jaka musi być prędkość schodzenia bezpośrednio przed przyziemieniem? I jak bardzo trzeba podciągnąć FPM przed przyziemieniem? Bo tak właśnie przy -2-3stopniach lądowanie kończy się na zielonym z cała prawą konsolą w ostrzeżeniach :015: Jaka jest maksymalna prędkość przyziemienia?Generalnie zależy to od tego ile masz jeszcze paliwa, jaki jest twój stan podwieszeń itp. Nigdy nie trzyma się jakichś "podręcznikowych" prędkości. Polecam ten tutorial: http://www.87th.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=22
A propos SEAD z TE - miałem wielki problem ze zlokalizowaniem wrażych samolotów - jednego już miałem zalockowanego i potwierdzonego awacsem ale zniknął od razu... ;/Zmień azymut skanowania/zakres/ilość barów. Klawiszy niestety nie pamiętam, wszystko mam przypisane na przepustnicy (ale powinno być w manualu).
Generalnie zależy to od tego ile masz jeszcze paliwa, jaki jest twój stan podwieszeń itp. Nigdy nie trzyma się jakichś "podręcznikowych" prędkości. Polecam ten tutorial: http://www.87th.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=22Ok, dzięki za linka, zajmę się bardziej kątem i mocniejszym flare'waniem pod sam horyzont. Co do radaru to chyba ustawię sobie jakąś misję z czymś co bedzie latać w kółko nad określonym miejscem i potrenuje namierzanie tego :P
Zmień azymut skanowania/zakres/ilość barów. Klawiszy niestety nie pamiętam, wszystko mam przypisane na przepustnicy (ale powinno być w manualu).
po odpaleniu pierwszego amraama-c i przeszedłem do nav.Nie wystarczy samo odpalenie (w większości przypadków). Trzeba trzymać jeszcze locka aż do pitbula (czyli aż Slammer przejdzie w tryb aktywny).
Jakiś czas później namierzyłem drugiego MiGa, ale nie mogłem uzbroić właśnie amraamów-c, mogłem tylko b. Probowałem klikać guziki do zmiany typu broni jak i tego guzika do wyboru belki startowej - zero efektu. Od czego to zależało?Hmm... Nie za bardzo wiem o co ci chodzi. Uzbroić? Chodzi o wystrzelić? Jeśli tak to w tej chwili nic mi nie przychodzi na myśl.
Nie wystarczy samo odpalenie (w większości przypadków). Trzeba trzymać jeszcze locka aż do pitbula (czyli aż Slammer przejdzie w tryb aktywny).Czyli trzymać aż do momentu gdy znaczek ">" dojdzie do tej mniejszej kreseczki na linii zasięgu rakiety po prawej HUD? Teraz nie pamiętam jak to dokładnie wygląda, sprawdze w manualu.
Hmm... Nie za bardzo wiem o co ci chodzi. Uzbroić? Chodzi o wystrzelić? Jeśli tak to w tej chwili nic mi nie przychodzi na myśl.No nie mogłem po prostu wybrać AIM-120C do odpalenia, mogłem tylko B. Mimo, że C wdzięcznie wisiał pod skrzydłem.
witam
F4 mam od wczoraj :) miałem problem z odpaleniem gry ale forum okazało się pomocne, dzięki.
mam kolejny. nie dotyczy on rozgrywki lecz konfiguracji joya. otóż mam Logitecha Wingman extreme 3d. I jak wiadomo, posiada on kontrolę osi z. Tylko, że przez tyle lat użytkowania potencjometr się rozregulował i sygnał wariuje :) po odpaleniu F4AF nie da się latać - ciągle znosi w jedną stronę a opcji żeby wyłączyć kontrolę steru kierunku z joya nie ma. Próbowałem przez konfigurację i kalibrację w windowsie, ale ciągle uparcie wykrywa mi ten model samoczynnie. Próbowałem tworzenia joyów 2osiowych ale tych mi nie chciało wykryć po podłączeniu wingmana. Co robić?
No nie mogłem po prostu wybrać AIM-120C do odpalenia, mogłem tylko B. Mimo, że C wdzięcznie wisiał pod skrzydłem.Gdy jesteś w trybie MRM, to na stronie SMS kliknij przycisk znajdujący się po prawej stronie na górze obok A-120B.
Gdy jesteś w trybie MRM, to na stronie SMS kliknij przycisk znajdujący się po prawej stronie na górze obok A-120B.no to klikałem :D Ale wydaje się to być jednorazowym problemem bo w następnej misji już udało mi się uszkodzić AN-24 i nie było problemu ze zmianą pocisku. Dobiłbym ale ostrzelali mnie z SA3. Zastosowałem metode "split-s i długa na AB tuż nad ziemią" i zadziałało :)
...Co się dzieje?!?! :015: ...
ADV MODE 3-Status light ACTIVE TFS (Terrain Following System) active STBY TFS (Terrain Following System) standby Off TFS (Terrain Following System) inactive.Ponieważ robię panel MISC (gdzie jest ADV MODE) do kokpitu AF to chciałbym wiedzieć coś więcej na ten temat aby mieć możliwość testu jeśli w AF jest ta implementacja.
Otoz brak mi dzwieku podczas lotu..tzn brak odlosow silinik ,dzialak , awioniki itp. natomiast jest muzyka w tle w menu gry..
Sprawdź ustawienia suwaków w Setup/Audio.Cytujmam najnowsze patche. gra falcon . gra nie dziala jesli sie nie odpali -nomovie.Zapewne brak CI jakiegoś kodeka. Ale dzięki -nomovie Falcon wczytuje się o wiele szybciej.Cytuj2 pyatnie czy da sie zmapowac pedaly od kierownicy ? latam logitechem freedom ze skretnym drazkiem, ale fajnie byloby miec pedaly. kierownica driving force pro.
Da się. Podpinasz kierownicę pod USB, a w Setup/Controllers tam gdzie masz napisane Rudder wybierasz z listy kierownicę, wciskasz Detect i depczesz na pedały. Wskaźnik (czerwony pasek) powinien zareagować.
Selective jettison (strona S-J na MFD). Zaznaczasz zasobniki z rakietkami i naciskasz Pickle, powinny odpaść.Trzeba jeszcze pamiętać, że master arm musi być w pozycji ARM.
Drugie pytanie dotyczy różnic we wskazaniach danych nawigacyjnych na HSI w stosunku do HUD i MFD. Otóż po starcie kieruję się na pierwszy steerpoint, w tym momencie wskazania wszystkich trzech przyrządów są takie same. Mijam go i wybieram na ICP drugi, od tego momentu na HUD i MFD mam namiary (na MFD miga kropka symbolizująca steerpoint, na HUD widać jego znaczek) natomiast HSI pokazuje coś kompletnie innego (jak jestem na kursie zgodnie z MFD i HUD, to według HSI lecę źle i vice versa). Dlaczego wskazania się różnią i co robię źle?
W zasadzie to nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Niestety ciężko coś wygooglować. Wszędzie są tylko dość powierzchowne informacje. Może Sun coś wie na ten temat? :D
In the A/A position, distance only will be provided to other aircraft equipped with A/A TACAN. Bearing information will not be displayed. The MODE switch with X and Y positions permits the spacing between the distance measuring pulses to be varied. For this reason, X mode is used for ground stations and Y mode is recommended for A/A as it reduces the possibility of ground station interference. This is because the vast majority of ground stations in North America operate in the X mode.Pełny dokument: http://www.icpschool.com/Downloads/files/O-OA-148/pdfs/Chap17a.PDF
Pokombinuj z ustawieniami grafiki w grze w szczególności ustawienia 3D. Kiedyś gra crashowała się w ten sposób jak był ustawiony chyba zły sterownik.
Jeszcze mam dwa pytania:Generalnie tak, ale nie do końca. Możesz zawęzić wiązkę radaru żeby łatwiej się przepalić przez zakłócenia. *hint hint* Nie "zablokować" a zalockować albo zabugować czy też namierzyć :).
1. Niektóre samoloty na radarze są widoczne jako takie dwa "^" - jedno nad drugim. To oznacza, że ma zakłócanie i nie da się go zablokować?
2. Kiedy lecę tuż nad ziemią (150-300ft) na RWR pojawiają się samoloty z takim łukiem od góry (górna połówka okręgu nad symbolem samolotu). Nie znalazłem wytłumaczenia tego symbolu w manualu.Hmm... Nie za bardzo wiem o co chodzi. Możesz dać screenshota?
Czy będąc tuż nad ziemią jestem jeszcze bezpieczny, czy to znaczy, że mnie widzą na radarze?To zależy od wielu czynników i w dużej mierze także od farta. Jeśli dobrze zaplanowałeś trasę i unikasz radarów, jednostek naziemnych oraz samolotów wroga to masz dużą szansę nadlecieć nad cel niewykryty. Trzeba też pamiętać, że MCH nie zaleca latania nisko na całej trasie a tylko w koniecznych momentach (ale można to olać, chyba że bardzo dba się o realizm :)).
2. Kiedy lecę tuż nad ziemią (150-300ft) na RWR pojawiają się samoloty z takim łukiem od góry (górna połówka okręgu nad symbolem samolotu). Nie znalazłem wytłumaczenia tego symbolu w manualu.Taki symbol zazwyczaj oznacza pojawienie się nowego zagrożenia (new threat) i dotyczy celów powietrznych i naziemnych:
Czy będąc tuż nad ziemią jestem jeszcze bezpieczny, czy to znaczy, że mnie widzą na radarze?W AF siła radarów i ich zasięgi czasami jest zakłamana i np. radar na lotnisku potrafi Cię wykryć kiedy lecisz za górą. W RV pod tym względem to majstersztyk ;). Z tego co pamiętam, w OFie też jest to poprawione. Ale pomimo tego i tak nie raz grając w AF z Bobą wykonywaliśmy naloty na lotniska na tyłach wroga przelatując całą trasę kanionami szorując brzuchami po ziemi :). Po takiej misji aż chce się żyć :). Szczególnie, kiedy w drodze powrotnej masz eskortę migów na plecach i mało paliwa w baku, a pomimo wszystko udaje Ci się cudem dolecieć do bazy z misją success :).
Hm... nie chce zakladac dodatkowego tematu wiec tu sie wetnę... Powiedzcie mi drodzy koledzy czy da się wylądować poza obszarem lotniska tak aby nie urwać sobie podwozia? Mimo ładnych lądowań na lotnisku, na równym trawiastym gruncie ta sztuka mi nie wychodzi... Przynajmnie w Falconie AF bo tylko tego poki co męczę.
Pozdrawiam
Pociągnę jeszcze trochę temat ukształtowania terenu w wersjach Falcona. Interesuje mnie jak wygląda sprawa z ewentualnymi dodatkami, które poprawiają jakość terenu (głównie pogłębiają doliny i wypiętrzają góry). W RV teren wydaje mi sie przesadnie płaski, OF daje widoczną różnicę, ale jeszcze nie jest to to, co można zobaczyć na niektórych filmikach w sieci, gdzie Vipery ganiają w kanionach niczym w Loczku. Wiem, że istnieją takie dodatki, ale nie jestem pewien do jakich wersji się nadają. Mam RV oraz OF 4.6. Ciekawi mnie też, czy poprawie ulega w nich tylko strona wizualna terenu, czy ma to również realny wpływ na wykrywalność przez radar?Nie bawiłem się nigdy takimi dodatkami, więc nie wiem jak to jest z nimi.
Był dodatek autorstwa BaZT, który zmieniał siatkę wysokości terenu na taką wziętą z SRTM (topografia z satelity). Czyli full real ;)
Pojawiały się ZTCP jakieś problemy z AI i krzywymi lotniskami, ale to było daaawno i już nie pamiętam. Poguglajcie "bazt srtm" lub "bazt korea". Nawet pojawia się link do naszego forum ;) Tylko to są stare dzieje, nie wiem czy cokolwiek z tego jest kompatybilne z AF, FF4 lub OF. To wychodziło w czasach SP4 i FF3.
Dzięki za wyjaśnienie. Mam teraz pytanie natury technicznej: czy brygady pancerne widoczne są zawsze na GMT (oczywiście w F4AF)? Skończyłem przed chwilą "on call cas" katapultując się nad celem :). Zorientowałem się wreszcie, że przecież można pytać AWACS o namiar na cel, ale leciałem i niczego nie widziałem na GMT. Okazało się jednak, że to AWACS miał rację i po kilku sekundach mogłem już tylko ewakuować się z kokpitu. Teraz zastanawiam się, czy przypadkiem oni po prostu nie stali w miejscu i zobaczyłbym ich na GM. Wiem, że mogę sam sprawdzić, ale dolecenie do tego miejsca trochę zajmuje :) Następnym razem chciałbym nadlecieć na cel wiedząc, jak się optymalnie ustawić...
Chciałbym jeszcze powrócić do tematu ataku na AAA (i wszystko co do mnie strzela z ziemi, co nie jest wyrzutnią SAM). Tym razem byłem zaskoczony, że rozwalili mnie tak szybko. Leciałem na wysokości ok. 200-250 ft, przy prędkości ok. 400 w. Nieraz latałem nad lotniskiem robiąc uniki przed SAM-ami, ale raczej rzadko dostawałem od działek. Czy tego rodzaju cele atakuje się przelatując tuż nad nimi, czy np. z 10k ft, ale kosztem celności?
Czy do ataków na cele mobilne jest w ogóle sens zabierać bomby, czy lepiej mavericki, którymi rozwalę najwyżej 6 pojazdów i zajmie to więcej czasu, ale z większą skutecznością?
pozdr.
mj
Chciałbym jeszcze powrócić do tematu ataku na AAA (i wszystko co do mnie strzela z ziemi, co nie jest wyrzutnią SAM). Tym razem byłem zaskoczony, że rozwalili mnie tak szybko. Leciałem na wysokości ok. 200-250 ft, przy prędkości ok. 400 w. Nieraz latałem nad lotniskiem robiąc uniki przed SAM-ami, ale raczej rzadko dostawałem od działek. Czy tego rodzaju cele atakuje się przelatując tuż nad nimi, czy np. z 10k ft, ale kosztem celności?
1. Do czego służą i kiedy się używa przycisków po lewej stronie RWR czytałem manual ale ni w ząb nie mogę zrozumieć
3. Co oznaczają symbole S, lub S w okręgu na HSD ( też chodzi o F16MLU)
The G limits for specfic configs are found in the -1-2 for the C/D. When carrying bombs, the max G allowed is 5.5 until the bombs are gone, then the G's allowed are dependent on the rest of the external stores/tanks. For example, with no bombs but external 370s, the limits are 6.5 with gas in the tanks and 8.5 without.
The Cat 1/3 switch provides AOA limiting (25 Cat 1 and 16-18 for Cat 3). The Cat 3 loads are more susceptible to departure/out of control, hence the lower AOA limiting. The switch does NOT provide G limiting, so it is up to the pilot to ensure he doesn't over G the jet. The limiter also provides limits in roll and yaw, but that covers a whole page in the -1.
The SMS makes the determination on the Cat based on the stores loaded. Unfortunately, there are times I have to "lie" to the system on training missions, which will make the jet thinks its Cat 3 when its not. In that case, I have the switch in Cat 1 with the stores config light on.
Gus
Ja nie zauważyłem żadnych zauważalnych zmian, ale nie chce się potem zdziwić jak się coś zepsuje i nie będę mógł odpalić ostatniego sidewindera po walce kołowej.
W pliku cockpitbuilders są opisane tylko 2 pozycje tego przełącznika SimDrftCOOn oraz SimDrftCOOff co sugeruje przełącznik 2 pozycyjny.W 2D można przełączać go tylko do dwóch pozycji.Czy pozycja WARN RESET nie jest zaimplementowana w sim?
Potrzebuję tę informację w związku z montażem końcowym mojego ICP.
Chyba nie jest to zaimplementowane.
Sam ruch przełącznika w kokpicie AF-a nie jest widoczny, ale można kliknąć na napis "Warn reset".Też to zauważyłem,ale założyłem,że jest to jakiś błąd,ponieważ gdy powiększy się obraz kokpitu to klikanie na napis Warn reset nie jest widoczne (wizualnie).
Po pierwsze chcialem wszystkich przywitac!Witamy również ale coś mi się zdaje że zaraz się pożegnamy.
Falcon4 to symulator. I to całkiem niezły. Jeśli zamierzasz latać na klawiaturze to nawet nie fatyguj się z pytaniami tutaj. Osobiście jestem bardzo zdziwiony, że można sterować za pomocą klawiatury.Co to znaczy całkiem niezły ??? A sterować w Falconie można, kiedyś z nudów probowałem wystartować i wylądować tylko za pomocą klawiatury. :banan
Wykonuję misje treningową "18 Bombs with CCRP". Wykonuję wszystko tak jak jest opisane w manualu, a mimo to gdy znajdę się z zasięgu strzału wciskam spacje i nic się nie dzieje. Wie ktoś może jaki błąd popełniam??
Witam serdecznie.Tak, bez zbędnej filozofii :004:
Nie wiem czy poruszano tutaj ten temat ale czy jest możliwość podłączenia 2 kontrolerów USB(tzn. pedały i wolant) tak aby działały naraz z falconem AF??
Witam.
Ja mam takie pytanko odnośnie F4:AF. Mianowicie czy jest możliwość zwiększenia domyślnego FOV? Bo 60 stopni to naprawdę mało. Tak samo powiększenie (domyślnie klawisz "l") mogłby byc trochę mniejsze, tzn. żeby widać było cały HUD.
Witam,proszę o pomoc.Kończę programować ICP i mam problem.Z prawej strony u góry jest regulacja wg.opisu DEPR RET.Co to ozn.i jakie jest przyporządkowanie klawiaturowe.
Lewy "enkoder" ozn.SYM przyporządkowałem shift ctrl alt z (brightness down) oraz shift ctrl alt x (brightness up).Czy zrobiłem prawidłowe przyporządkowanie?
Bip3r dziękuję za wyjaśnienie.Mam jeszcze problem dotyczący przycisku
Master Caution press to reset.Nie potrafię znaleźć klawisza lub klawiszy wyłączających ten przycisk.
Drugi problem dotyczy symulacji awarii tak aby się zapaliły kontrolne lampki.Nie ma problemu z indexserami oraz Master Caution.Muszę np.sprawdzić TWR oraz Right Eyebow Light.Jest to związane z sprawdzeniem czy mój program do SIOS działa poprawnie.Czy można "symulować" awarię typu np.pożar itp. tak aby zapalić LED w kokpicie na ekranie i porównać czy zapaliły się także w "moim kokpicie".
Gerrah, czy jesteś pewien że w AF przycisk który podałeś w poście wyżej jest zaimplementowany?Nie :D
A czy jest to możliwe w jakiejkolwiek "wersji" Falcona na przykład Open Falcon albo Red Viper.Nie jest to możliwe w żadnej wersji Falcona. Wątpie żeby było to możliwe w rzeczywistości bo F-16 przenosi Mavericki w wersjach A/B/D/G i żadna nie jest naprowadzana laserowo.
dzięki. na razie ucze się ramp startu. kokpit jest cudowny szkoda, że nie ma modów do ulepszenia otoczenia:/
Ej...dziwne pisze Falcon 4.0 Computer Game For Win 98 / 95 US $4.00 FREE shipping :011: czyli wysyłka za darmo. oOZa darmo tylko w stanach.
Zapytaj się sprzedawcy...
VMS calls associated with this are Chaff/Flare,Chaff/Flare LOW,and Chaff/Flare OUTale nic mi to nie mówi.
...
Jest wprawdzie na stronie 332 manuale AF jedno zdanie na temat komunikatów głosowych
VMS calls associated with this are Chaff/Flare,Chaff/Flare LOW,and Chaff/Flare OUT
ale nic mi to nie mówi.
Ad2. Nie zmienia się. Według mnie miały tu być ustawione wartości minimalne przy których Betty krzyczy Low. Nie działa.Ma to sens,ale nie działa.
Ad3. Prawdopodobnie powinien zmienić się status po aktywowaniu systemu. Nie zmienia się.Z tym punktem mam największy problem.Po pierwsze nie potrafię zinterpretować tych opisów tzn.czego dotyczą.Po drugie dlaczego nie działają,jeśli są wyprowadzone sygnały sterujące diody.Może w OF jest ta implementacja?
Po pierwsze primo: nurtuje mnie pytanie czy Ty Ambrzyk to TEN Ambrzyk? Znaczy się od Snake'ów? :004:
... Szczególnie jeżeli ktoś był chętny na Dogfight...
Drugie pytanie, kiedy pytam się AWACS'a o drogę do "domu", dostaje współrzędne np: 240. Gdzie je wpisać? Co się stanie jak je wpiszę ?
A połowa tych kropeczek(potencjalnych celów) na radarze, to zabudowania.
(...) jednak mój angielski nie jest na tyle zaawansowany, żebym zrozumiał tamtejsze pojęcia związane z lotnictwem(...)
No to macie złe przeczucia ... nie dobrze, bo ja prędko nie popuszczę z Falconem... macie rację, biorę się za manuala i już nie zadaje pytań. DZIĘKI !
Witam Panowie,mam takie zmartwienia:W praktyce wskaźnik nie używany (przynajmniej przeze mnie)
Po kiego grzyba jest w F16 wskaźnik Noozle Position?Jakie wnioski można wysnuć z tego ,że wiem ,że jest ona otwarta powiedzmy w 80 %?
I drugie odnośnie przełącznika Low Altitiude na panelu pomocniczym TWA.Teoretycznie włączasz go gdy obawiasz się najbardziej zagrożeń z ziemi typu AAA, wtedy na RWR symbole typu A mają większy priorytet. W praktyce nieużywane.
Proszę o krótką charakterystykę jego użycia ( na jakiej wysokości go przełączać,czy jak lecę wysoko i go włączę to będę ostrzegany tylko przed zagrożeniami z ziemi itp.)
Po kiego grzyba jest w F16 wskaźnik Noozle Position?Jakie wnioski można wysnuć z tego ,że wiem ,że jest ona otwarta powiedzmy w 80 %?Jest to wskaźnik ułożenia dysz. Często na niego spoglądam, kiedy chcę lecieć prędkością full military, a nie dopalaczem. Po przejściu noozle powyżej 80% zaczyna się dopalanie. Dopalanie można też wykryć na podstawie wskaźnika spalanych galonów, ale jak dla mnie noozle jest bardziej dokładny.
:011: A co to za problem?Wydaje mi się, że facon może korzystać jedynie z jednego kontrolera mam podpięte rudder pedals i cougara ale falcon czyta albo jedno albo drugie pozatym nie mogę zmienić ustawień osi jedynie istnieje możliwość przypisania klawiszy których w pedałach chyba nie znajdziemy.
Wydaje mi się, że facon może korzystać jedynie z jednego kontrolera mam podpięte rudder pedals i cougara ale falcon czyta albo jedno albo drugie [...]
[...] istnieje możliwość przypisania klawiszy których w pedałach chyba nie znajdziemy.Naprawdę ?
Na cukierki nie mnie jednak dziękuję bardzo za pomoc zainstalowałem nowego pache i jest ok
1. Mój start był przypisany do godziny np 9:45..., ja uruchomiłem misję i na DED, była godzina 9:29. Mam czekać te kilka minut na start ?
2. Druga sytuacja to taka, że lecę sobie spokojnie zgodnie z punktami NAV i nagle dostaje pocisk... sam nie wiem skąd... mój wzrok był utkwiony w RWR cały czas, w poszukiwaniu literki "M". System wczesnego ostrzegania o opromieniowaniu radiolokacyjnym, też chyba spał... Co poradzicie z taką sytuacją ?
Dzięki za pomoc z góry.
... mój wzrok był utkwiony w RWR cały czas, w poszukiwaniu literki "M".Pamiętaj, że sygnaturka "M" oznacza rakietę, która jest naprowadzana radarem aktywnie. (R-77, AIM-120).
jeśli któryś z tych osobników omiata ciebie radarem to na 99% leci już prezent (oczywiście jeśli jest w zasięgu)No... Nie bądźmy od razu takimi pesymistami :). Od twardego locka do eMki jeszczke kawał drogi, nie ma co panikować ;). Przewidzenie momentu odpalenia amramskiego to nie lada sztuka. Lepiej nie czekać aż będziemy 15nm od celu i będziemy mieć idealne parametry wystrzału. Jeśli jesteśmy na takiej odległości to lepiej już odpalić mad doga po czym od razu zwiewać.
Jeśli już masz M to jedyny ratunek to _natychmiastowy_i_bezwarunkowy_ jettison wszystkiego pod skrzydłami i split s. Często da się uratować, jednak liczy się każda sekunda.Przy tym ważna jest duża prędkość początkowa. Tzn jeżeli będziesz leciał wolno i zaświeci Ci M-ka to nic nie zrobisz. A jeżeli lecisz szybko to masz szansę jej uciec. W AFie amramskie są bardziej skuteczne niż w RV i FF5 (nie jestem pewny co do OF). W RV jest spora szansa, że go wymanewrujesz, aczkolwiek i tak polecam branie nogi za pas :). W AF-ie sporadycznie udawało mi się wymanewrować amramskiego lecąc dalej w kierunku wroga, ale to tak bardziej dla zabawy w dogfigcie, bo to tak naprawdę loteria ;). Nie stosuję tego w kampanii.
ostatnio tak zrobiłem i zabrakło Flar i ChaffBo trzeba ich używać z głową. Owszem nie można też ich oszczędzać, gdy leci do nas jakiś SAM, ale nie ma sensu wywalać od razu całego zapasu na jakieś AAA (na nie w ogóle nie stosuje się śmieci) albo SA-2 :).
Kolejne pytanie, co robicie, gdy słyszycie w kokpicie ten fajny dźwięk zbliżającej się rakiety ??Restartuję komputer, żeby nie dostać :118:
Poradźcie coś, bo trudno mi wymanewrować pocisk odpalony z samolotu, najczęściej pocisk naprowadzany pasywnie, bo aktywnego pewnie bym nie usłyszał...Ulala, pomyliło Ci się coś - mam nadzieję.
w dodatku pojawiła mi się kolejna misja z statusem Landing, mimo że jej nie wykonywałem...
(...) A że w viperze najlepiej strzela się klawiszem pickle...
przeszukałem w tego poszukiwaniu cały dostępny polskojęzyczny materiał internetowyZnaczy się to forum? Innych polskojęzycznych materiałów nie znajdziesz. Bez znajomości angielskiego ani rusz. Poza tym procedura ramp startu jest omówiona w elektronicznym manualu do Allied Force na stronie 19!
Czemu nie mam nigdzie bomb GBU ? Są tylko w treningu, a nigdzie w kampanii i w misjach robionych przez siebie nie widzę tej klasy uzbrojenia ? A przydałyby się, bo nie lubię bomb swobodnie spadających.W Allied Force nie wszystkie wersje F-16 mogą przenosić GBU. Laserówki znajdziesz tylko dla F-16A MLU, F-16C blk 40/42 i F-16 w wersjach CCIP.
[...]
Można skrócić czas ramp startu... ? Tzn. w kampanii, jeśli chcę uruchomić ramp start, to konwertuje mi czas, i z ramp do take off mam 25 minut... dla mnie to za długo, wystarczy 5-10 minut, a nie chcę mi się czekać 25 minut, na płycie lotniska do startu... [...]
Bombardowania... jak ja nie lubię misji OCA... rzadko się zdarza, żeby BLU-107 trafiły z wysokości 25000m, poniżej nawala artyleria i już nie raz przekonałem się, że nie strzela sobie ona ot tak...Nie, może warto pokusić się o atak z małej wysokości.
Opłaca się walić z Maverików w pas startowy ? :D
... rzadko się zdarza, żeby BLU-107 trafiły z wysokości 25000m
Cześć Mark.
Jestem pewien że L nie migało aż do chwili uderzenia w ziemię. Czas o którym mówisz jest domyślnie ustawiony na 8 sek i przez ten czas do chwili trafienia w cel literka L powinna migać. Niestety przy późno włączanym laserze (np na 10 sek przed uderzeniem) migania nie ma. Sprawdziłem to na 4 LGB. Czy później laser byłby gotów migać tego nie wiem.
Przy okazji mam pytanie: Czy ktoś bawił się może ze zmianą wartości LASER CODE ? Domyślnie jest ustawione na 1123 i wydaje mi się że powinna być używana (zmieniana) przy oświetlaniu celu dla innego "dostarczyciela prezentu" ale nic na ten temat nie znalazłem w MANUAL'u.
Mark: Maj 06, 2009, 09:59:17Poczytałem, zagooglowałem i od razu kupiłem THRUSTMASTER Cougar'a :banan. I teraz mam dopiero problem. Przejście z poczciwego Wingmana na Cougar'a to pozbycie się starych złych nawyków i przyzwyczajenie do nowych.
Jak chcesz się w to wgłębić, to poczytaj dokładniej o HOTASie w manualu.
2. Czy istnieje jakaś tabela doboru optymalnej wysokości przelotowej dla w/w parametrów ?ICP5 i kursor w prawo parę razy. Najpierw będzie wysokość optymalna, potem prędkość. Przy prędkości musisz jedynie pamiętać, że czasem jednak trzeba trzymać się TOS.
Nie widzę sensu roztrząsać sprawy spalania paliwa, raczej nie latamy na styk z paliwem, jeśli jest długa droga to zawsze można gdzieś zahaczyć i dolać.Mimo wszystko często się zdarzało, że ktoś nie doleciał, bo zabrakło mu paliwa... Należy oszczędzać wachę ile się da.
(...) Poza tym paliwo też kosztuje :118:.
No przyznajcie nigdy po powrocie z misji nie robiliście lowpasów nad lotniskiem :D :011:Nigdy w misji oficjalnej :icon_twisted:
Ja także mam kilka pytań dlaczego czasami gdy wywołuje AWCS’a pytając go o cokolwiek on nie odpowiada a wiem na pewno że grat lata w powietrzu ?
No i druga sprawa mógł by mi ktoś pomóc a raczej objaśnić dokładniej bo nie wiem czy dobrze robie odnośnie programowania flar i chaffów.
Ja także mam kilka pytań dlaczego czasami gdy wywołuje AWCS’a pytając go o cokolwiek on nie odpowiada a wiem na pewno że grat lata w powietrzu ?
Witam. Mi się wydaje, że aby AWACS odpowiedział trzeba zadać pytanie w odpowiednim czasie. Też mi się często zdarzało, że mi nie odpowiadał, ale wtedy panował rozgardiasz w radiu i zgłaszałem się do AWACSa wtedy gdy robili to inni. Widocznie program jest tak napisany, że AWACS nas czasem olewa...
Ja mam inną kwestię, mianowicie zachowanie kokpitu. Naciskam Alt-X a później S i nic się nie dzieje - oprócz wyłączenia dźwięku. Nie wiem co źle robię. Za każdym razem muszę ustawiać ICP po swojemu. Pozdro
Może zamiast wyłączać wszystkie przydatne alarmy, ustaw sobie niższy poziom dopuszczalny (powinno pomóc).
Przy okazji mam pytanie z innej dziedziny.
1. Czy ma ktoś może jakieś tabele albo sposób na dobór optymalnego profilu wznoszenia na wysoki pułap np 25000ft w zależności od ciężaru całkowitego przy starcie i oporu dodatkowego od uzbrojenia ?
Mam na myśli optymalizacje pod kątem zużycia paliwa.
2. Czy istnieje jakaś tabela doboru optymalnej wysokości przelotowej dla w/w parametrów ?
Drogi Tymol.
Pomoc odnośnie układu kokpitu jest zawarta (zgadłeś :002:) w manualu. Niestety znajamość angielskiego (wystarczy stopień podstawowy, czytany) jest, jak sam słusznie zauważyłeś niezbędna. Koniec i kropka.
Falcon jest dla każdego, kto lubi wysoki poziom realizmu symulacji, "suszarki", współczesne pole bitwy, dobrą roz(g)rywkę online oraz ma otwarty umysł aby się uczyć. Jeśli tego wymaga sytuacja to najpierw obcego języka.
Przeszkodą nigdy nie jest radio :118:
Powodzenia.
PS. Muszę Cię roczarować, ale sytuacja wygląda podobnie w LockOn, Black Shark, M$ Flight Sim czy innych poważnych. Dostosuj się, a odniesiesz dużo korzyści (nie tylko z gry).
4. AOA bracket to ten dynks po lewej od HUD - strzałka w górę, dół i kółeczko. Jeśli świeci się kółeczko to znaczy, że masz prawidłowe AOA, jeśli strzałka w dół to przyszorujesz po asfalcie, strzałka do góry - strzelisz co najmniej kangura.
mnie zalockował Mig i już nie jestem w stanie się od niego oderwać (mimo utrzymywania prędkości z velocity cornera). Po dwóch minutach szarpaniny mnie ściąga cannonem, jednocześnie uniemożliwiając mi dokończenie tej 'banalnej misji treningowej'. Tutaj moimi celami miały być dwa bombowce i ten Mig nieszczęsny.
Czekam, az zacznie mi się countdown do "T" ale nawet nie potrafię zmienić zablokowanego celu. W controlsach mam ustawione "Radar Lock Next Target - PgUp", ja naciskam PageUp i nic. Dalej ten jeden zablokowany a nawet rakieta w niego nie trafia (mimo, że staram się go trzymać w środku tego wskaźnika na HUDzie. No i oczywiście zabawa się kończy na tym, że po wysłuchaniu minutowej dyskoteki w kokpicie lece jak kamień bez skrzydełek w dół.
Bip3r skąd wiesz jak robią to polscy piloci? :003: I niech kolega Wilczek nie lat czasem na ustawieniach Easy, bo to niema najmniejszego sensu, a prawdziwe tygryski latają na ACE. :021:
Nie wiem, macie jakieś techniki ciekawe do dogfighta, czy to kwestia wyćwiczenia, obycia i jakiejś własnej inwencji?Tak, właśnie tak.
Nie wiem, macie jakieś techniki ciekawe do dogfighta, czy to kwestia wyćwiczenia, obycia i jakiejś własnej inwencji?Są pewne zasady, których nie należy łamać, żeby nie przegrać dogfighta. Poczytaj trochę o optymalnych prędkościach. Nie mniej jednak własna inwencja powoduje, że jesteś ciężko przewidywalny, co z kolei wymaga od przeciwnika wykombinowania kontrmanewru, aby nie stracił pozycji. Krótko mówiąc najpierw naucz się podstaw, standardów, potem można (a nawet trzeba) wnosić swoje pomysły w walkę.
O, dzięki. Właśnie jeszcze tam nie doszedłem w manualu, ale w takim układzie poczytam teraz.
Mi również zdarzały się podobne sytuacje, ale w OF. Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane. Może wyciekające opary paliwa eksplodują? :D
narazie nie mam jeszcze joisticka, czy zamiast tego moga w jakims stopniu joistick zastapic pady?
.
2. Przypuszczam, że align w powietrzu nigdy nie wyjdzie tak dobrze jak podczas stojanki na ziemi. Coś tam pamiętam z MCH, że nie jest tak różowo z in flight alignment.
In-flight alignment służy do skalibrowania żyroskopów w stopniu podstawowym. Nie bez przyczyny wysiadujesz na rampie bez ruchu przez około 7-8 minut przed lotem: żyroskopy by były precyzyjne potrzebują takiego czasu. W czasie lotu o takich warunkach mowy być nie może dlatego system ten służy jedynie podstawowemu skalibrowaniu urządzenia, niezależnie od tego jak długo to trwa. Dalej: błędne wskazania będą się nawarstwiać i im dalej będziesz leciał tym gorsza będzie dokładność.
HSI działa wg wskazań INS (wg manuala do Block 50) więc też powinien być rozregulowany.
Chyba jednak nie do końca wszystko poprawnie robisz (mam wrażenie).
Byłbyś uprzejmy opisać dokładnie poszczególne kroki potrzebne do odtworzenia tego co u Ciebie występuje? Włącznie z typem samolotu, punktem startu (oczywiście teatrem działań) itd.
Ja starałem się odtworzyć "zjawisko" ale niestety u mnie nie występuje (a przynajmniej nie na taką skalę jak u Ciebie) i w związku z tym mam pewne podejrzenie, co ewentualnie robisz źle. :004:
Koledzy co byli na LLTM mogą powiedzieć po co :D.No to słucham, bo latam w Falcona od 98roku i ani raz nie było mi to potrzebne.
No to słucham, bo latam w Falcona od 98roku i ani raz nie było mi to potrzebne.
Czekasz na parkingu aż się żyroskopy skalibrują, i dopiero jazda na pas.
Nie żebym się czepiał ale powiedz poco tyle tych kombinacji ?
Jeśli wykonać in-flight alignment jeden raz i zgodnie z procedurą wszystko wydaje się być OK. Od drugiego razu zaczyna się to rozjeżdzać
.... co wydaje się byłoby w zgodzie z założeniami tej opcji choć to moje prywatne zdanie
Generalnie, jak słusznie zauważył Fiero, jest to niezmiernie rzadko używane i ja osobiśćie nie przejmowałbym się tym.
Sprawdziłem: w OF działa poprawnie, nawet po wielokrotnym in-flight align;
Kiki, IMHO odkryty przez Ciebie problem należałoby zgłosić do twórców AF-a, Lead Pursuit. Może by coś z tym zrobili.
Domyślam się, że Twoje obiekcje co do instalowania OF-a wiążą się z nieposiadaniem oryginału starego Falcona 4.0. Nie martw się, niedługo powinien się ukazać OF 4.8 jako wersja pełna, bez konieczności posiadania "praojca", podobnie jak obecnie FF5.
Wpisz na google mlu manual, powinno wyskoczyć jako jeden z pierwszych wyników. Co do zaimplementowania tej funkcji w AF jest tak jak mówisz. Bardzo uproszczone i samo się wprowadza. Szkoda, że nie zrobili tego "the hardcore way" :).
Wpisz na google mlu manual, powinno wyskoczyć jako jeden z pierwszych wyników. Co do zaimplementowania tej funkcji w AF jest tak jak mówisz. Bardzo uproszczone i samo się wprowadza. Szkoda, że nie zrobili tego "the hardcore way" :).
To takie flagi jak na 66 stronie manuala AF. Robię misję treningową z lądowania.
Zauważcie jeszcze tylko, że na stronie MFD FCR też zawsze będziecie mieli prawidłowe wskazanie aktualnie wybranego STP, co oznacza że nie tylko HSI jest nieprawidłowo zakodowane w grze.
Aaa byłbym zapomniał a wszystko na klawiaturze bo zapomniałem zabrać joya do pracy :karpik
jednak prędkość lotu na takiej wysokości pozostawia wiele do życzenia(bez dopalacza)wczoraj było to około 260-280 węzłów(być może ze względu na mniejsza gęstość powietrza)
[...] W opisie misji zalecany jest lot na 25000 stop, jednak czuje się tam ja na strzelnicy; do tego staram się tez mieć wyłączony radar, a to tym bardziej utrudnia sytuacje. [...]Wtrącę tylko na szybciora, że jak lecisz na takiej wysokości, to i tak wszystkie radary przeciwnika Cię widzą, więc nie ma sensu wyłączać swojego.
Jeszcze nigdy w życiu nie udało mnie się wyminąć tej rakiety.Bo jej się nie wymija tylko się przed nią ucieka ;)
Bo jej się nie wymija tylko się przed nią ucieka ;)No fakt, źle się wyraziłem. Uciekam, czasem mam prędkość 750 węzłów, robie esy, manewry wyrzuczam chaffy, itd. ale jak zwykle: BUM :015: Jeszcze będę próbował, a poza tym czasem są bugi: raz widziałem jak rakieta niemal w miejcu skęciła o 170 stopni :karpik
a poza tym czasem są bugiTak najłatwiej powiedzieć jak coś nie wychodzi a tak naprawdę winny jest brak umiejętności. I więcej będziesz ćwiczyć tym gra będzie mieć mniej "bugów". :002:
Pogadamy jak wystrzelę do ciebie z odległości 5nmW takim przypadku cała przyjemność należy do strony oddającej strzał :D
Wszystko byłoby cacy gdyby nie to że w Falconie z chwilą dotknięcia przez koła pasa przestaje "działać" fizyka i "hamowanie" aerodynamicznie można tylko dla picu robić bo po prostu nie ma już oporu powietrza.
MiG-21 to mały myśliwiec i 40 mil to może być trochę za daleko na wykrycie. Spróbuj podlecieć bliżej.F-16 jest podobnych rozmiarów co MiG-21, więc dlaczego MiG go wykrywa, F-16 nie??
AF na Win7 działa, gorzej z OF...No właśnie mi nie działa... Tzn odpala się, wchodzi do kokpitu, ale po chwili jest freeze (ale gra dalej działa, tzn reaguje na ESC, E), poza tym na ekranie konfiguracji pasek od przepustnicy wychodzi poza zakres, gdy mam ją fizycznie ustawioną dopiero gdzieś w 3/4 (próbowałem ponownej kalibracji, ale nic nie dało). Podobnież nie daje się wycentrować ANT ELEV i MAN RNG. Z XP mam o tyle problem, że zgubiłem gdzieś płytę :/
Ja sobie musiałem XP doinstalować, przez co zresztą mało nie straciłem swoich ważnych danych siedzących na partycji z 7. :P
"To nie wiem co Ty masz za AF bo u mnie jest i działa!"
witamNa początek, jeżeli "rozgryzasz" Falcona bez manuala, to zabierz się za niego jak najszybciej, w nim jest wszystko opisane w taki sposób że zrozumiesz co i jak działa, a nie wyuczysz się na pamięć głupich procedur które zastosować można tylko w odpowiednich momentach.
Jestem nowy na tym forum. Od miesiąca rozgryzam Falcona 4.0 i prawie mi się udało. Postanowiłem sobie, że pytanie na tym forum zadam w ostateczności. I w końcu nadszedł ten czas...
Otóż mam kilka problemów, i nie mam zielonego pojęcia jak je rozwiązać. Odnoszą się one do misji treningowych numer 18 (bomby CCRP), 19 (bomby CCIP), 20 (Dive Toss) i 25 (HARM). Prosiłbym żebyście jako Starzy Wyjadacze napisali w jaki sposób używać tego sprzętu (w sposób, w jaki wytłumaczyliście używanie Mavericków i LGB-dzięki tym poradnikom udało mi się tego typu uzbrojenia użyć). Pewnie robię jakiś podstawowy błąd, ale niestety nie wiem jaki.
Kolejną rzeczą, której ni w ząb nie mogę zrozumieć to nawigacja. Proszę AWACSa o "Wector to tanker" i słyszę w słuchawce wymianę zdań, ale nadal nie wiem dokąd lecieć, żeby tego AWACSa spotkać i zatankować.Pierwsza opcja: "There is no tanker available".
Tak. klikałem raz i zbyt krótko. Teraz przytrzymałem wajchę dłużej i udało się wyskoczyć. :banan Dzięki za rady. Zastosuję się do nich.
Mam jeszcze dwa pytania. (szukałem w manualu, ale pewnie to gdzieś przeoczyłem. Jeśli tak to prosiłbym o podanie strony na której to jest opisane)
1. Na konsoli po prawej stronie zauważyłem wskaźnik opisane "Liquid Oxygen". Morze mi ktoś powiedzieć do czego w F-16 jest potrzebny ciekły tlen?
W AF nie jest do niczego potrzebny. W prawdziwym F - owszem, gdyż (niech mnie ktoś poprawi jeśli plotę bzdury), tlen używany w instalacji pokładowej przechowywany jest w stanie ciekłym (co w sumie byłoby dość oczywiste).
Ustaw sobie przełącznik "Wings first" (manual), śmiało wypalaj na rozpędzanie maszyny, a gdy dochodzi do manewrowej walki powietrznej, to naturalne jest, że SMS odrzucasz zbiorniki. Planuj lot tak, żeby lecieć możliwie jak najwyżej i spalać najmniej. Ja używam dopalania od czasu do czasu, żeby odrobić straty w prędkości. Co do AI, nie martw się- poradzą sobie.
Jeżeli możesz sobie pozwolić na start bez dopalacza to nie rezygnuj z takiej możliwości, walkę BVR dopóki nie dostaniesz eMki na RWR możesz spokojnie prowadzić nawet z 3ma bańkami pod spodem.
Witam.Trochę odświeżę sprawę. Mam podobny problem jednak nie instalowałem Stopworks'a, a sprawa wygląda na default'owych kokpitach.
Zainstalowałem kokpity Stopworks w Falcon 4.0 AF. Wszystko pięknie ładnie, ale zauważyłem że ani w "DrStop", ani w Default'owym kokpicie po kliknięciu na zakładkę "MAP" na nakolanniku pilota mapa się nie pojawia (tzn. pojawia się ale strasznie zamazana). Nie pamiętam czy przed instalacją Stopworks'a, w Default'owych kokpitach była ta mapa (w czytelnej postaci), czy może coś schrzaniłem. :005: (Chociaż oryginalnych folderów starałem się nie ruszać...)
Wie ktoś może jak to naprawić?
Pozdrawiam.
Ta mapa to i tak oszustwo bo przemieszcza się razem z samolotem. Najlepiej wydrukować papierową a na tą na lewym udzie w ogóle nie patrzeć :001:A możesz napisać gdzie znajdę taką wersję do wydruku?
A możesz napisać gdzie znajdę taką wersję do wydruku?Tu coś jest http://users.skynet.be/bs999158/F4download.htm
... Trzymanie własnego samolotu przy glebie w trybie silence potrafi czasami pomóc.Pytanie z innej beczki.
Pytanie z innej beczki.Czyba znalazłem odpowiedź.
Czy AF lub OF symuluje tryb "silence" czy tylko "overradiation"?
Czyba znalazłem odpowiedź.Nie mam pojęcia jaka jest dokładnie różnica pomiędzy kabiną odwzorowaną w grze a prawdziwą Block 52+ Ale skąd Ty znasz takie detale ? :D
Po prostu AZS jest w troszkę innym miejscu niż w naszych 52+
Nie mam pojęcia jaka jest dokładnie różnica pomiędzy kabiną odwzorowaną w grze, a prawdziwą Block 52+. Ale skąd Ty znasz takie detale ? :DMam parę godzin na symulatorze...tym "prawdziwnym".
Chyba znalazłem odpowiedź.W sumie to sam już nie wiem. Może to złudzenie spłaszczenia paneli wywołane przez monitor ale wydawało mi się, że jest dużo niżej umiejscowiony w okolicy EWS...
Po prostu AZS jest w troszkę innym miejscu niż w naszych 52+.
"Mig-23, byllseye 290, 140 miles, 27000". Co mam zrobić z tą informacją, żeby dogonić tego miga i go strącić (domyślam się, że o to tu chodzi)? Szukałem, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Z góry dzięki za odpowiedź.
Możesz też potrenować lokalizację celów/namiarów na zagrożenie (które nie zawsze musi być Twoim celem!) względem Twojej maszyny w programiku "Bullseye Trainer".
Opis i download -> http://www.185th.co.uk/squad_info/training/basic_n&b_bullseye.htm
Mam pytanie odnośnie systemu rozruchu. Widziałem gdzieś manewr wyłączania silnika w trakcie nurkowania z dużej wysokości. Ponowne uruchomienie silnika następuje po przełączeniu JFS na START2, jednak jeśli silnik nie zostanie w pełni uruchomiony a JFS wyłączony, nie ma możliwości ponownego wystartowania JFS. System po prostu nie daje się już ponownie uruchomić. Od czego to zależy? Wiadomo mi tylko tyle, że JFS nie zaskoczy jeżeli przepustnica nie jest w pozycji idle.
Mam pytanie odnośnie systemu rozruchu. Widziałem gdzieś manewr wyłączania silnika w trakcie nurkowania z dużej wysokości. Ponowne uruchomienie silnika następuje po przełączeniu JFS na START2, jednak jeśli silnik nie zostanie w pełni uruchomiony a JFS wyłączony, nie ma możliwości ponownego wystartowania JFS. System po prostu nie daje się już ponownie uruchomić. Od czego to zależy? Wiadomo mi tylko tyle, że JFS nie zaskoczy jeżeli przepustnica nie jest w pozycji idle.
Ok dzięki.
Mam jeszcze 2 pytania dotyczące bomb kierowanych laserowo.
1. Dlaczego są one tak niecelne? Wydaje mi się, że bomba powinna trafić dokładnie w wybrany budynek, który jest oświetlany laserem, a ona leci gdzie chce. Robię wszystko tak jak jest opisane w manualu (tak mi się przynajmniej wydaje). Laser włączam krótko przed zwolnieniem bomby i wyłączam od razu po zderzeniu bomby z ziemią, żeby go nie przegrzać. Jeszcze ani razu nie trafiłem w to co chciałem używając tych bomb.
2. Dlaczego nie ma możliwości korzystania z tych bomb w trakcie kompanii?
Myślę, że zbyt wczesne włączenie lasera było przyczyną tego problemu. Zaraz polatam trochę i to sprawdzę. Czy w trakcie trwania kampanii (sorry za błąd w poprzednim poście) można zmienić eskadrę?
#IF_CAMPAIGN_DAY G 30
#PLAY_MOVIE 115
#DO_EVENT 16
#END_GAME 16
#ENDIF
to oznacza koniec licznika czasu przeznaczonego na ten scenariusz.I jeszcze jedno pytanie, odnośnie tekstur. Czasami zdarza się, że niektóre samoloty transportowe są całe białe np. An-225Niestety niektóre samoloty domyślnie nie mają tekstur. Teoretycznie da się chyba z tym coś zrobić ale nie wiem czy jest to warte zachodu. Lepiej skupić się na nauce latania.
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNbwyKKwUSHYadaWLM9mtGyss3TXhxpTvAzdIKrqaZesd7K841E4LYHGzT) Da radę z tym coś zrobić?
Może zacznij od filmików na YouTube, żeby się nie rozczarować.Polecam BMS I ten kanał na początek: http://www.youtube.com/user/tanit
,, realizm;; to nie tylko latanie jak rozumie to kolega Pyro ale również otoczenie tzn; gdzie latam , nad czym latam i do czego strzelam...I Falcon Twoim zdaniem tu odpada? :o
Pobawię się w adwokata :).Pobawię się w oskarżyciela posiłkowego :)
... bo oba tytuły są na tym samym poziomie co Falcon jeśli chodzi o symulacje systemów samolotów. Śmiem nawet twierdzić, że A-10C i topowe modele do FSX'a przewyższają Falcona w tym temacie...
- I trzeba było prawie 20 lat aby do poziomu Falcona dopełzły :P
Może tego BMS-a jakbym z ciągnął to zdanie może bym zmienił? Ale nie mam podstawki. Może zciągnę tego Free Falcona?Już ci wcześniej podano, że można sobie poradzić "tymczasowo" bez posiadania podstawki - nie jest to postępowanie godne pochwały, ale nie każdy może sobie pozwolić na wydanie 150+ zł na pudełko bez wcześniejszego przetestowania produktu.
Wiek ktoś może jaka firma odziedziczyła prawa do tego tytułu?Zdaje się, że któreś z ostatnich wcieleń Atari.
Swoją drogą to szkoda, że chłopaki i dziewczyny z GOG'a jeszcze nie wprowadzili do oferty Falcona 4.0. Podejrzewam, że kilka tysięcy chętnych do zakupu by się pewnie znalazło. Wiek ktoś może jaka firma odziedziczyła prawa do tego tytułu?
Zdaje się, że któreś z ostatnich wcieleń Atari.
Pisałem do nich kilka razy w tej sprawie, bez skutku niestety. :(
Zdaje się, że któreś z ostatnich wcieleń Atari.Niedawno na forum BMS był news, że Atari sprzedaje hurtowo prawa do starszych gier, w tym do Falcona.
U mnie w przypadku kampanii HUD zostaje w trybie broni A-A/A-G, i mogę korzystać jedynie ze wskazań HSD, co trochę utrudnia życie.